In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:21

Ik probeer het... !
Klopt, het zijn maar spullen. Enige waar ik van baal is dat het me weer erg veel geld gaat kosten wat we niet meer hebben, omdat er steeds van alles kapot gaat.
En uiteraard hebben we alles uitgegeven aan de vakantie waar we ruim 2 jaar voor hebben gespaard.
Maargoed, die belevenis zit in de pocket zullen we maar zeggen.
Eigenlijk schrok ik niet. Het kon me eigenlijk niet zo veel schelen. (Door depressie?) alles voelt wat vlak nu.

En Callum jeetje, wat een stress heb je nu allemaal. Ik heb ook in die situatie gezeten vorige zomer. (qua huwelijk/partnerschap)Gelukkig zijn wij eruit gekomen. Ik hoop dat je snel de begrip krijgt die je verdiend en dat jullie beide je weg hierin kunnen vinden. :(:)

callum

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:24

Dankjewel ss en herkenbaar dat alles je niet zoveel doet. Dat heb ik ook gehad. Probeer wel van je vakantie te genieten straks heb je verdient.

en ik hoop ook dat we eruit komen kan wel wat hulp gebruiken met mijn moeder. Loop nu elke dag op 3 oxazepam anders trek ik het niet. Bah.
hopen op betere tijden

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:25

Ik meld me ook aan -O-
Sinds een paar weken zit ik bij een psycholoog. Dit komt door angsten en onzekerheid (ik heb HSP, dyslexie, en ik ben een beeld denker. En dit is pas dit school jaar allemaal bekend geworden...)
Ik had het eerste schooljaar heel veel problemen, in totaal was ik iets van 400 uur afwezig. En niemand snapte hoe ik me voelde... Ik had het ene naar het andere gesprek... Na bijna 2 helse jaar krijg ik hulp van een pyscholoog (als je mijn hele verhaal wilt weten stuur een pb)

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:27

Vakantie is al geweest hoor, ben net een week terug ;).

Pfff 3 oxazepam, word je niet heel suf? Ik heb dat met 1 al. Maar ik gebruik ze ook niet dagelijks om verslaving tegen te gaan.
Heb je wel nog hulp van andere familieleden?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:51

Ben ook geen fan van zoveel ivm verslaving maar ik word gek anders. De rest van mijn familie weet het wel maar mama gaat voor nu. Vrijdag therapie en dan even overleggen hoe nu verder want wil niet zoveel pillen.
suf ben ik niet aangezien mijn stresslevel door het dak zit zonder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:58

Zo was ik weer, ben ziek geweest de afgelopen dagen.

Callum, ik zou vragen naar ad, 3 oxazepam kan niet goed voor je zijn. Is het een optie om je man vrijdag mee te nemen naar therapie zodat hij wat meer in gaat zien dat het niet goed met je gaat?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:38

Jee, Joolien. Hopelijk niks ernstigs? Ik was afgelopen week misselijk 's nachts. Toen zat ik ook op. Nu zit ik ook weer lekker in elkaar... mijn linkerknie steekt als ik loop en mijn rechter nekhelft doet pijn.... volg je het nog...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:40

Nee, griepje, was er wel ff goed ziek van.

Knie en nek kan wel met elkaar te maken hebben.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:42

Het is echt zo iets van Als ik hier druk doet het daar pijn... :+. Nog nooit meegemaakt dit.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:10

Ohjee allemaal ziek. Beterschapjes! Zal ik ook meedoen? Hoofdpijn en misselijk en mijn rug doet lekker mee.
Misschien toch nog een beetje van de klap gisteren.

Net een gesprek met mijn moeder gehad, zijn wat dingen uitgesproken en ik heb zelfs gezegd hoe ik dingen heb ervaren vroeger en wonder boven wonder kreeg ik geen weerwoord. Ze gaf het zelfs toe wat er allemaal is gebeurd. Heb wel gezegd dat ik de meerdere trauma's gewoon niet wil delen, maar ik heb wel de hele familie kwestie zojuist uitgesproken. (op een manier die ik met mn psych had afgesproken. Veel goede dingen benoemen en dan zeggen hoe ik iets heb ervaren en dan weer begrip tonen voor haar) en zo ging dat best goed. Ik hoop nu dat ze ophoudt met pushen, want zelfs dat heb ik (op zo'n zelfde manier) kunnen zeggen, zonder dat ze boos werd.
Kortom, dat ging best goed...!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:34

Mooi dat dat op zich goed ging switchshadow.

Hier net mail van psychologe gehad, had me aangemeld via haar site.
Ze heeft nog vakantie, maar stuurde wel een mail dat ze direct na de vakantie contact op zou nemen om afspraak te maken.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:52

Zo netjes dat ze dat in haar vakantie stuurt!
Fijn om reactie te hebben.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 01:54

Joolien schreef:
Zo was ik weer, ben ziek geweest de afgelopen dagen.

Callum, ik zou vragen naar ad, 3 oxazepam kan niet goed voor je zijn. Is het een optie om je man vrijdag mee te nemen naar therapie zodat hij wat meer in gaat zien dat het niet goed met je gaat?

Dank voor je bezorgdheid dit is in overleg met de arts.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 08:52

Ja het mag wel 3 oxazepam van 10 mg denk ik dan?
Bij mij staat ook 3x daags (wel verdeeld dus), maar liever eigenlijk alleen als het slapen niet lukt.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:06

Mijn naam SwitchShadow heb ik gewijzigd in Riverrr. De eerste moest ik even snel kiezen en alles is bezet. Vond het veel te lang. Dus dan weten jullie wie ik ben ;)

afbmchek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:36

Even een berichtje, laatst liet ik weten dat ik het erg eng vond om weg te gaan op werkvakantie maar ik zit hier nu ruim een week en heb me al lang niet meer zo goed gevoeld als hoe ik me nu voel. Heb ook geen nachtmerries gehad tot nu toe en ik slaap fantastisch goed. Ben dus erg blij dat ik toch gegaan ben ondanks mijn angst voor een terugval.

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:47

Gruis schreef:
Citalopram! Ja, ze begeleiden me echt goed, maar dat is ook heel belangrijk.

Gruis.. ben je gister nog begonnen :)?

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:06

Is er iemand die me misschien kan helpen?
De verwachting is dat ik nog wel even door moet gaan met citalopram.

Ik ga in oktober naar Nepal.. de apotheek kon mijn niet vertellen of het onder de opium wet valt of niet. (vreemd.)
Als het wel binnen de opiumwet valt moet ik een verklaring aanvragen, op de lijst van Farmatec kan ik citalopram(de werkzame stof) niet vinden..
http://www.farmatec.nl/geneesmiddelen/o ... meeopreis/

Weet iemand hier misschien of ik het gewoon mee kan nemen en laten bijschrijven in mijn medicijnen paspoort?

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:16

Lief dat je vraagt! Ja, ik ben begonnen met een halve, 5mg. Het leek niet veel te doen, ja ik was de hele dag heel leip en vervreemd van alles en iedereen, maar da was ik daarvoor eigenlijk ook wel. Helaas werd ik 's nachts totaal in paniek en verward wakker. Dacht echt dat ik of gek zou worden, of iets geks zou gaan doen. Heb mezelf kunnen weerhouden van uit bed gaat door bij elke letter van het alfabet een Pokémon te verzinnen :') . Dat hielp en heb nog wel een beetje kunnen slapen, maar man wat een zooi! Heb zonet mijn begeleidster gebeld. Ze had natuurlijk al gezegd dat dit kon gebeuren, maar leuk is het niet. Ze zei dat de kans nu wel groter is dat het uiteindelijk aanslaat, omdat het op de juiste systemen lijkt in te werken. Wel zei ze dat ik even op 5 mocht blijven, en oxa erbij 'moest' nemen. Ik ben natuurlijk nog geen 50kg, miss dat dat ook meespeelt.

Heel verhaal.. Zijn er mensen die deze ervaring hebben met AD? Dat het eerst erger werd maar uiteindelijk toch beter?

En natuurlijk de grote vraag: hoe is het bij jou gegaan? Wat betreft de opiumwet e.d. vrees ik dat ik je niet kan helpen. Wel slecht dat de apotheek het ook niet wist!

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:24

@ Gruis: Ja ik heb 6 weken AD geslikt. Ik heb de ergste paniekaanvallen ooit gehad, was totaal in de war, kreeg hele nare beelden in mijn hoofd, viel geregeld flauw, braken/diarree... kortom bij mij was het geen succes. Omdat je er normaal even doorheen moet ben ik doorgegaan tot 6 weken maar toen ik bij de crisisdienst belandde hebben ze me maar van de pillen afgehaald.
Maar het schijnt vaak te zijn dat het tegen de 6 weken aan beter word (is mij toen verteld). Dan zou je lichaam er aan gewend zijn, maar vaak vanaf 4 weken zou het in ieder geval wat stabieler moeten zijn.
Was bij mij dus niet het geval helaas. Maar er zijn meer succes verhalen dan verhalen zoals die van mij hoor ;) haha

(was overigens in het begin ook te hoog ingesteld, ben ook maar een tenger persoontje haha)

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:30

Oei, dat is helemaal geen fijn verhaal! Mag ik vragen waarom je niet bent overgestapt op een andere bijvoorbeeld? Ik hoop niet dat het bij mij zo gaat ;(

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:38

Wat vervelend dat het zo'n heftige werking op je heeft, Gruis! Is het niet mogelijk om iets anders te krijgen? Aan de andere kant.. als je begeleidster er vertrouwen in heeft. Ik hoop voor je dat het vandaag een beetje rustiger verloopt en zeker dat je met rust de nacht ik gaat! En heel knap van je dat je toch besloten hebt om weer te beginnen!

Ik heb wel een goede eerste dag gehad.. werd wat misselijk en duizelig na een half uur. Misselijkheid verdween weer, dit misschien ook omdat ik normaal gesproken geen ontbijt neem en dat nu dus wel moet. De duizeligheid hield aan en heb ik nu zelfs nog wat 'last' van. Moeite met inslapen maar wel goed doorgeslapen. Mijn psychiater heeft me net gebeld om naar mijn ervaringen te vragen. Ze kon alles wel plaatsen en was wel 'tevreden'.

Vreemd he.. als apotheek zou je dat toch zo moeten kunnen opzoeken/vertellen. Ik moet dinsdag weer naar het ziekenhuis voor therapie en controle van mijn gewicht en bloeddruk.. zou haar dan wel even vragen.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:42

Gruis schreef:
Oei, dat is helemaal geen fijn verhaal! Mag ik vragen waarom je niet bent overgestapt op een andere bijvoorbeeld? Ik hoop niet dat het bij mij zo gaat ;(

Durfde ze even niet meer bij mij. Ik kreeg kalmeringstabletten (geen idee meer welke) en later oxazepam. Gebruik nu alleen die laatste nog.

Ze zeiden dat het redelijk uitzonderlijk was de heftigheid van de bijwerkingen bij mij en ook welke bijwerkingen. Dus grote kans dat het bij jou wel goed gaat :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:00

Valt AD samen met oxazepam enzo? Ik kan me herinneren dat er mij werd verteld dat je lichaam eerst een spiegel moet opbouwen wil het goed werken. Bewoners van de PG kregen dat ook namelijk.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:19

Nee oxazepam is iets heel anders dan ad.
Klopt van die spiegel, dat duurt 6 weken ongeveer.