Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 06:40

Oh balen ML!! Je bent er dus nog wel even zoet mee.. Ik ga ook een verwijzing naar de dermatoloog vragen. Heb al een paar weken eczeem op mijn oog. Nu ook in mijn nek. Plus ik heb een mega gevoelige hoofdhuid en sinds bijna een jaar ongeveer altijd jeuk op mijn hoofd. Ik moet echt iedere dag mijn haar wassen anders is de jeuk niet te doen. Nu is het ok. Mijn huid is sowieso gevoelig dus ik ga ook allergie testen doen.

Net de Nars sheer glow foundation in Siberia besteld en lip pencil in Sex Machine :')

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:06

Dank je voor de lieve woordjes allemaal :)

Moest het iemand interesseren, ik heb een filmpje op mijn blog gezet waarin in de eerste lade van mijn badkamermeubel laat zien, de make-up lade ;)
Lade 2 is ook make-up en komt volgende week online, bij interesse zeg ik het wel even :)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:25

Wat lastig, die allergieën! Hopelijk is het snel opgelost. Bij mij is alleen m'n hoofdhuid echt een drama. En m'n gezichtshuid is heel gevoelig maar op oogmake-up reageer ik (gelukkig) niet.

Ik heb je filmpje gekeken, maar ik stuur je even een PB'tje met wat kritiek als dat oké is. Goedbedoeld hoor :)

xNavatu

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 23:55

Exceem op ogen had een vriendin van mij ook heel erg (en bij mond), die heeft echt heeel veel ervoor geprobeerd, ook allemaal dure oliebol etc, dermatoloog etc etc, maar niets hielp. Totdat dr oom een goedje uit Amerika (is hier gewoon in de supermarkt verkrijgbaar, maar in NL helemaal niet) en daarmee was het binnen een paar dagen allemaal weg. Echt haar wondermiddel geweest..

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:56

Dames, omdat hier de make up experts zitten even een vraagje!
Ik ben op zoek naar een goede vloeibare foundation om de kringen onder mn ogen mee weg te werken.

Eisen:

- Goed dekkend
- Liefst niet op olie basis ( ik wil niet dat mn mascara erdoor uitloopt)
- Long lasting
- Betaalbaar ( tot ong 20 Euro)

Vaak dek ik het nog af met een goede poeder en ook daar ben ik naar op zoek.

Helpt!
Laatst bijgewerkt door Iriscope op 29-08-13 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:59

Voor dat soort dingen heb je echt concealer nodig, foundation is bijna nooit dekkend genoeg.
Ik ben fan van de DoubleWear concealer van Estée Lauder of de Pro Longwear concealer van MAC.
Die van MAC is zo'n 18 euro, die van EL is 23 euro. Er zijn idd wel goedkopere te vinden.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:01

Ik vind het zo lastig om met concealer de overgang naar foundation goed te krijgen.
Vaak zie je dan toch het verschil in je concealer en foundation. Daarnaast wil ik het er niet te ge make upt uit laten zien.
Ik had concealer van Maybeline, maar die werd zo'n dikke laag zeg maar.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:09

Dat hangt ook af van hoe je het aanbrengt. Al ik het heel licht met mijn vinger aan'dep' is het heel licht en geen dikke laag.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:11

Ja zo breng ik het inderdaad ook aan, deze bleef echter dikkig. Vanavond ook maar even naar de betere make up zaak voor advies. Vind het altijd zo lastig!
Ik had een fijne foundation, maar steeds als ik er een vind die ik fijn vind besluit dat merk dat het weer nog beter moet en als ik hem dan weer nodig heb bestaat ie dus al niet meer.
Irritant!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:21

Ik herken het Babel, dan vindt je een ideaal product wil je toch nog steeds andere merken testen omdat je niet telkens hetzelfde wilt en omdat je misschien beter laat liggen :)

Zo ben ik momenteel verliefd op mijn Rimmel foundation maar ik betrap mezelf erop dat ik steeds in de verleiding kom een andere te kopen. Welke deze de eerste is (van de 10 ofzo) die echt bij mijn huidskleur past en niet begint te vlekken.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:36

Ik herken het ook ;)
Heb nu een BB cream van Maybelline, Healthymix Foundation van Bourjois en een Foundationstick van Bobbi Brown :+

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:36

Is die Rimmel foundation vloeibaar? Ik wil iets op waterbasis, maar kan het nooit vinden als ik er naar zoek.

@ Djima, thanks, heb ze genoteerd, vanavond eens zien!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:27

Babel, een foundation op oliebasis omdat je mascara er anders door uit loopt? Waarom zou je mascara uit lopen als je een foundation op waterbasis zou gebruiken? Heb ik nog nooit van gehoord. Ik gebruik altijd een op waterbasis vanwege acne en eigenlijk nooit concealer onder mijn ogen en nog nooit gehad dat mascara dan uit vlekt of zo. Om kringen weg te werken kun je het beste concealer gebruiken. Zit er een MAC bij je in de buurt? Anders zou je daar kunnen kijken voor een concealer. Zijn ze net wat beter opgeleid dan bij de Douglas en IciParis en hebben ze een zeer grote kleuren keuze. Zit vast een bij die bij je foundation kleur past zodat je de overgang niet ziet.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:39

Babel, ik ga mee met de rest. Zou me goed laten adviseren over een concealer! Voor onder m'n ogen vind ik de select moisturecover van MAC heel fijn.

Goede mascara vlekt trouwens niet. Ik heb nu een andere dan ik normaal gebruik, wel van hetzelfde merk, maar deze gaat echt onder mijn ogen vlekken in de loop van de dag :n.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 18:05

Babel, ik zou idd een concealer nemen. Als je een goeie hebt en hem goed aanbrengt hoef je er helemaal niks van te zien.
Morrowless, ga even naar je blog kijken. :D

En ik had nog een Zoeva oogkwastenset besteld naast mijn Real Techiniques set. Hij is vandaag aangekomen en heb nog niks gebruikt, maar eerste indruk is goed (beter dan RT). Enige wat mist is een klein recht kwastje, maar die had ik al van RT. :P Ga morgen of overmorgen even met de nieuwe kwasten aan de slag. :D

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:22

Babel, ik denk dat jij dezelfde concealer van Maybelline heb als ik heb. Die zit bij ook echt niet mooi, laat echt een soort laag achter. Maar bij andere concealers heb ik dat niet.

Loose, leuk! :)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:40

Ik heb dat ook nooit met concealer.. Maar heb weer een ander probleem want alles creased bij mij :=
Gelukkig heb ik t niet perse nodig.

Mijn sleek paletten staan op m'n blogpost lijstje, maar twijfel nu welke eerst.
Planning is 1 à 2 looks per palette, welke zouden jullie t liefst zien?

1. Monaco
2. Oh so special
3. Au naturel
4. The original
5. Sparkle 2
6. Sunset
7. Storm
8. Bad girl
9. Ultra matts v2
10. Acid
11. Circus

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:40

babel, geen idee, zal even moeten nakijken :)

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 20:02

Suus___ schreef:
Ik heb dat ook nooit met concealer.. Maar heb weer een ander probleem want alles creased bij mij :=
Gelukkig heb ik t niet perse nodig.

Mijn sleek paletten staan op m'n blogpost lijstje, maar twijfel nu welke eerst.
Planning is 1 à 2 looks per palette, welke zouden jullie t liefst zien?

1. Monaco
2. Oh so special
3. Au naturel
4. The original
5. Sparkle 2
6. Sunset
7. Storm
8. Bad girl
9. Ultra matts v2
10. Acid
11. Circus

Oh so special en Au Naturel! :) Ik weet niet wat ik met Oh so special aan moet, gebruik nu de bruine kleur voor m'n wenkbrauwen maar meer kleurtjes heb ik nog niet gebruikt.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 20:03

Meen je dat nou?
Zijn heel lang m'n basis paletten geweest :D

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 20:07

Ja! :D En Bow gebruik ik nu op m'n ooglid maar al die roze kleurtjes zien er nog net zo uit als toen ik hem kocht :+ Zelfde geld voor dat Respect pallete, vond 'm zo mooi op internet maar geen idee wat ik er mee moet :') Wel een aantal keer gebruikt voor een look.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 20:16

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 20:20

Ik wou net gaan zeggen dat ik eigenlijk niks meer van Sleek hoef, misschien ooit nog het Storm palette maar dan zie ik blush by 3 palette:

Afbeelding

<3 <3

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 20:32

Ik ben echt sleek addict :D
Heb de face form in light en gebruik die dagelijks, blushes: rose gold, pomegranate en coral en het blush by 3 palette in pumpkin :D
En ben ook echt met alles blij, alle 3 de blushes liggen ook in mn everyday laadje

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 20:33

Faceform heb ik ook! Geloof in light ook. Zit daar Rose gold niet al in, in die Face Form Kit? :P