[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:43

kani_ejj schreef:
eslixapie schreef:
Ik heb een vraag aan mensen die de prikpil gebruiken. Ik heb begin september mijn eerste shot gehad, en moet over 2 weken terugkomen voor de tweede. Pas sinds een week merk ik dat ik ontzettend last heb van (mogelijke) bijwerkingen. Zo heb ik buikpijn (maar dat heb ik wel vaker, ligt ook aan dingen die ik eet), heb ik hoofdpijn, ben ik duizelig en moeier dan normaal. Toen ik vanochtend wakker werd was mijn zicht dichtbij verminderd. Ik zie dichtbij licht wazig.
Ik heb vanochtend de dokter gebeld, en een bel afspraak gemaakt om dit te bespreken. Ik twijfel namelijk of ik wel door moet gaan met de prikpil.
Nu zou ik graag jullie ervaringen met de prikpil horen. Hadden jullie last van bijwerkingen? Hoe lang hielden deze aan en hoe erg waren deze?

Door de prikpil (6mdn) gebruikt zit ik nu bij de fertiliteit
Het heeft mijn baarmoeder en eierstokken vernield en dat begint nu langzaam bij te komen

Ik had daar ook last van en bij shot 2 werd ik dikker en dikker tot 15 kilo.

Nooit meer aub stop nu bet nog kan

Omdat ik niet anders kan zit ik voorlopig vast aan de prikpil (endometriose). Ik raad het iedereen af die het niet persee nodig heeft. Ik ben altijd moe, heb vaak hoofdpijn, heb opvliegers, stemmingswisselingen, veel pukkels/bultjes en het ergste van alles ook ik ben mega veel aangekomen...10 kilo en was al niet de dunste :o

Idd iets anders nemen nu het nog kan!

Chantaliiejj

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:49

hallo, ik slik sinds 2 maanden de pil heb ook die 2 maanden de pil door geslikt ik heb gister de laatste pil genomen.
Hoelang duurt het dan ongeveer voor dat je weer ongesteld word in je stop week ?

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:53

moonfish13 schreef:
Ik zou niet weten waarom niet.
Heb zelf meerdere keren gevlogen met veeel pillen en supplementen en nog nooit heeft er iemand naar gekeken.
Had er wel een verklaring voor voor de Ritalin maar meer niet.
Wordt zelfs afgeraden het in de ruimbagage te doen, als je ruimbagage weg is zit je zonder medicijnen.
Mijn hele handbagage rammelde van de pillen toen. :')
Zat ook niet in de originele doosjes, was niet te doen.

Ah, dankjewel top!
Je antwoord stelt me trouwens helemaal gerust; ik slik ook veel supplementen bij omdat ik ziek ben en die in mijn handbagage meenemen is wel zo fijn. Dankjewel :)
Ik vlieg trouwens naar ibiza, dus wat anticonceptie betreft kijken ze vast niet raar op :') (al ga ik niet om te feesten).

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:18

Ik vloog naar Turkije en terug naar NL vanuit Turkije.
Zelf had ik alles per dag in een potje zitten zoals het normaal in een pillendoosje zit maar dat past bij mij niet.
Ze zijn echt niet zo heel spastisch is mijn ervaring, zeker niet op schiphol.
Normaal moet je ook voor Ritalin alles afgepast hebben geloof ik, omdat dat onder drugs valt zonder verklaring.
Maar ik had voor extra dagen bij me, voor je weet maar nooit als je langer moet blijven ofzo. :)

Ik heb zelf medicijnen voor het slapen en ik krijg jeuk als ik ze niet neem.
Heb toen niet geslapen voor vertrek, en in het vliegtuig kreeg ik jeuk!!
Niet normaal, was echt blij dat ik mijn medicijnen in mijn handbagage had. :o
Mijn handbagage zat verder ook vol met eten, glutenvrij brood, vleeswaar, tussendoortjes enzovoorts.
Was geen probleem is niet eens naar gekeken met 10 kg handbagage in plaats van de toegestane 5.
Ik wilde het niet gokken dat mijn bagage kwijt zou raken door het als ruimbagage te doen, dan had ik echt een probleem gehad.
Mijn ervaring op schiphol is dat ze niet heel moeilijk doen, ik zat met 7 kg hand en ruimbagage.
Mijn vlieguitrusting was al 18 kg namelijk, dus ik heb 5 kg teveel handbagage meegenomen en op de terugweg had ik al dat dieetvoer niet meer natuurlijk. :D

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:33

moonfish13 schreef:
Ik vloog naar Turkije en terug naar NL vanuit Turkije.
Zelf had ik alles per dag in een potje zitten zoals het normaal in een pillendoosje zit maar dat past bij mij niet.
Ze zijn echt niet zo heel spastisch is mijn ervaring, zeker niet op schiphol.
Normaal moet je ook voor Ritalin alles afgepast hebben geloof ik, omdat dat onder drugs valt zonder verklaring.
Maar ik had voor extra dagen bij me, voor je weet maar nooit als je langer moet blijven ofzo. :)

Ik heb zelf medicijnen voor het slapen en ik krijg jeuk als ik ze niet neem.
Heb toen niet geslapen voor vertrek, en in het vliegtuig kreeg ik jeuk!!
Niet normaal, was echt blij dat ik mijn medicijnen in mijn handbagage had. :o
Mijn handbagage zat verder ook vol met eten, glutenvrij brood, vleeswaar, tussendoortjes enzovoorts.
Was geen probleem is niet eens naar gekeken met 10 kg handbagage in plaats van de toegestane 5.
Ik wilde het niet gokken dat mijn bagage kwijt zou raken door het als ruimbagage te doen, dan had ik echt een probleem gehad.
Mijn ervaring op schiphol is dat ze niet heel moeilijk doen, ik zat met 7 kg hand en ruimbagage.
Mijn vlieguitrusting was al 18 kg namelijk, dus ik heb 5 kg teveel handbagage meegenomen en op de terugweg had ik al dat dieetvoer niet meer natuurlijk. :D

Je stelt me ontzettend gerust. Dankjewel :D
*sleurt lekker al der pillen mee*

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:40

Lekker je pillen meeslepen jij. :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:59

Vraagje van een meelezer: Ik heb ongeveer een jaar de pil geslikt en voelde me er steeds minder goed bij, dus ik ben vorige week eens ermee gestopt om te zien of het echt aan de pil ligt.. het moe zijn, geen zin, veel aankomen (en mega vreetbuien :+ )
..maar hoe lang duurt het ongeveer voordat dat effect van die pil is uitgewerkt, voordat ik weer wat beter in mijn vel zou moeten gaan zitten? Iemand daar ervaring mee?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:06

Ik heb slechts vijf dagen de nuvaring gebruikt en ben nog steeds niet de oude lichamelijk..
Was ook een maand nog echt depressief, daarna ben ik begonnen met monnikspeper om de boel op orde te brengen.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:16

Mmmmh ik begin toch wel een beetje te twijfelen..
Heb echt de laatste week constant aanwezige hoofdpijn, niet heel vervelend aanwezig, maar het is er toch wel.. Iemand die daar ervaring mee heeft?!
Hij zit nu pas 4 weken dus zal vooral wennen zijn nog hoop en denk ik..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:29

Ik ga het nog eens vragen gezien er de vorige keer geen reactie kwam:

Sinds 28 oktober mijn spiraal...

Hierbij een overzichtje

Oktober 28 spiraal laten zetten, laatste menstruatie dag
ongesteld geweest van 27 oktober t/m *weet ik niet*
24 november t/m 7 december = 14 dagen
29 december t/m 4 januari = 9 dagen
januari 27 t/m februari 10 ongesteld geweest = 14 dagen
24 februari weer t/m 10 maart =15 dagen
4 april t/m 14 = 11 dagen

Ook heb ik rare afscheiding, en ben regelmatig wat kapot van onderen... o.a ook door de tampons, gebruik al de kleinste.. maar ze raken niet vol...

ook zit mn kin vol pukkeltjes, en is mn hele neus aan de binnenkant kapot.. dit 2 weken per maand..

Ik begin dit echt beu te worden....

is dit normaal na een half jaar??

Denk dat ik de spiraal eruit ga laten halen en maar weer over moet op de pil o.i.d...
Terwijl k daar vanaf ging wegens hormonen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:16

Mijn moeder had dit ook.. na verwijderen ging het een stuk beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:20

Ik heb een vraagje over de pil. Ik heb er zelf niet heel veel verstand van, ik weet alleen wel dat ik er soms niet al te verantwoordelijk mee omga. Mijn hormoonhuishouding is van zichzelf één zooitje ongeregeld, voordat ik aan de pil ging was ik regelmatig een half jaar niet ongesteld, maar ik kon het ook makkelijk 2 keer in een maand worden. Absoluut niet fijn dus. Ik ben aan de pil gegaan, niet alleen omdat ik dan mijn menstruatie kon regelen maar ook als anti-conceptie middel. Sinds ik wat langer met mijn vriend ben vertrouwen wij op de pil, om het zo maar even te zeggen. Nou heb ik een paar maanden geleden iets gehad waar ik behoorlijk van schrok. Ik zal het even in een schema zetten
Dinsdag: een pil
woensdag: geen pil en onveilige seks (jaja, ik weet het, ik weet het)
donderdag: twee pillen
Ik heb me ooit laten wijsmaken dat als je de volgende dag 2 pillen neemt dat het dan niet zo veel uitmaakt. Ik word iig nooit ongesteld als ik een dag een pil vergeet. Ook heeft de dokter mij wijsgemaakt dat het voor mij, door mijn hormonen (gaat gepaard met haargroei op plekken waar het niet hoort en dat soort praktijken, heb niet genoeg vrouwelijke hormonen uit mijn hoofd :+ ) waarschijnlijk ontzettend moeilijk zal zijn om zwanger te worden. Nou wil ik het risico gewoon niet nemen, en wil ik ingedekt zijn. Helaas ben ik een lomperik die ondanks alle notificaties die ik op mijn telefoon heb staan en de app die ik ervoor gebruik, toch nog eens in de hoe veel maanden haar pil vergeet. Het is al-tijd goed gegaan maar nu wil ik duidelijkheid.

Hoe groot is de kans dat er een klein beebietje door die ene stopdag heen komt? Aangezien ik de pil altijd een flinke periode doorslik lijkt het mij geen hele grote kans. Iemand een idee?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:21

Die kans is er altijd als je de pil vergeet en toch onveilige seks heb :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:22

Voordat ik aan de prikpil moest heb ik de spiraal uitgeprobeerd. Na een jaar vol ellende er weer uit laten halen. Overal pukkels en altijd elke dag vieze bruine afscheiding en buikpijn. Dus niet echt ongesteld maar wel zo vies dat ik tamons moest gebruiken maar idd die raken niet vol omdat de afscheiding niet dun is....
Collega had nergens last van maar ik kon het niet langer houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:23

Jolliegirl schreef:
Die kans is er altijd als je de pil vergeet en toch onveilige seks heb :)

God ik voel me nu echt zo'n verschrikkelijk onverantwoordelijk pubermeisje dat elke 10 minuten strest dat ze zwanger is :+ Ik heb me er eigenlijk nooit druk over gemaakt, maar de laatste tijd heb ik toch steeds vaker in mijn achterhoofd dat het wel zou kunnen gebeuren. Heb ook geen idee waar ik het de eerste weken aan zou kunnen peilen dus dan krijg je ineens die angst hé. Maar goed, pil dus consequenter nemen, ik ga het weer in mijn achterhoofd rammen. Misschien is een spiraaltje toch meer wat voor mij :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:26

Zoek schreef:
Voordat ik aan de prikpil moest heb ik de spiraal uitgeprobeerd. Na een jaar vol ellende er weer uit laten halen. Overal pukkels en altijd elke dag vieze bruine afscheiding en buikpijn. Dus niet echt ongesteld maar wel zo vies dat ik tamons moest gebruiken maar idd die raken niet vol omdat de afscheiding niet dun is....
Collega had nergens last van maar ik kon het niet langer houden.

Dit heb ik dus ook!

geen buikpijn. Wel bruine afscheiding, soms wat brokkelig en soms ook wit...
En idd, moet tampons gebruiken, ik vind inlegkruisjes of maandverband zó onhygienisch...

Emma: Kijk er echt mee uit :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:30

Vervelend...let er wel op dat je je tampon vaak genoeg wisselt, anders is dat juist heel onhygienisch :o
Mijn gynocoloog gaf zelfs aan dat je met afscheiding geen tampons, maandverband of inlegkruisjes mag gebruiken moest maar een paar schone onderbroeken in mijn tas mee nemen, jakkes :(

Succes ermee!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:32

Ik wissel m regelmatig.
Maar ik haal mezelf open met eruit halen, en dat is zó vervelend.

Ik wissel ook regelmatig ondergoed..als ik geen tampons heb en het toch voorkomt enzo.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:33

Dan toch maar inlegkruisjes gaan gebruiken, open halen is ook niets!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 00:04

Heb me toch een hekel aan die dingen......

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 00:19

Ik vind die dingen maar irriteren zelf..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:33

Ja ik ook.
En ermee paardrijden lukt ook niet, je maakt ze helemaal kapot :P
Maandverband vind ik vies en is sowieso te groot voor dit bloedverlies...

Dus ja... :=

Heb inmiddels de huisartsenpraktijk gemaild en het hele verhaal voorgelegd...
Maar als dit zo blijft, gaat die spiraal er mooi weer uit.
Ik blijf niet de rest van de 4.5 jaar dat die spiraal zit elke keer 2 weken ongesteld, dat wil ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:41

Brokkelig klinkt alsof je toch een schimmel hebt opgelopen Jol.. niet leuk :(:) snap heel goed dat je zit te twijfelen of je dat ding wel wil houden.

Ik heb uiteindelijk toch de knoop doorgehakt om lekker aan de pil te blijven. Ik ben nog steeds mijn leuke eigen zelf ( :+ ) en wat dat betreft hoef ik ook niet te wisselen van hormoon oid.

Ga nu voor het eerst de pil langer dan 2 weken doorslikken, ivm vakantie. Dus heb van de dokter een strip nep microgynon 30 gehad om door te slikken. :+ Ben heel benieuwd hoe dat gaat bevallen _O-

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 14:04

Jans : De sympthomen komen niet overeen... heb geen(blijvende, heftige) jeuk, afscheiding is niet groenig.
Meer rood/roze (baarmoederslijmvlies?) Brokkelig kan komen als je vruchtbaar bent.

Iig.. huisarts heeft me gebeld.
Morgen kan ik terecht en gaan ze inwendig onderzoek doen..
mannelijke arts, dus ik schijt m alweer helemaal in de broek.. :=

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 14:46

Is dat rood/roze niet gewoon van de irritatie?
Ik heb net een schimmelinfectie gehad en dat was ook wat rozig, maar dat was puur van de irritatie.
Heb het ook eens eerder gehad en toen had ik ook geen heftige jeuk maar was het wel zo weg met creme.
Ik heb het opgelopen nadat ik lang (bijna 2 weken gok ik) tampons moest gebruiken, dus dat komt wel overeen.
Met 5 dagen gaat het net, maar als ik niet uitkijk heb ik weer een schimmelinfectie te pakken.