Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jesito
Berichten: 12825
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-20 15:28

brokjes schreef:
Ik heb stress -O- volgende week dinsdag moet ik voor een uitstrijkje naar de HA. Ik ben 23 en heb de laatste tijd doorbraak- en contactbloedingen. Vind het echt zo spannend.. Niet het onderzoek maar de uitslag.


Wat vervelend. Het is even rot maar is zo gebeurd. Probeer zoveel mogelijk te ontspannen. Hopelijk gaat alles goed en is er niks aan de hand. Succes alvast

jesito
Berichten: 12825
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-20 15:37

Dreamy, fijn dat het meeviel en dat het zover rustig is.

jesito
Berichten: 12825
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-20 14:04

Ik zie trouwens dat dit toppic al 10 jaar loopt.

Ik ben inmiddels vandaag weer geweest en als deze keer alles goed is hoef ik pas over 10 kaar weer.
Nu nog even de uitslag afwachten.

Zijn er hier al mensen die zo'n zelftest hebben gedaan, ik wist niet eens dat het kon en het lijkt vrij easy.

https://www.rivm.nl/bevolkingsonderzoek ... fafnameset

Anoniem

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:45

Ben net terug en het is me meegevallen. Ze zei dat de contactbloedingen waarschijnlijk komen doordat het slijmvlies van mijn baarmoeder naar buiten is gekeerd(?) Was volledig normaal en komt vaak voor. Dat is al wel een geruststelling. Over 1,5 week krijg ik de uitslag van het kweekje + uitstrijkje.

carika
Berichten: 1612
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 12:42

Ik heb net de uitnodiging binnen. Morgen gauw bellen voor een afspraak voordat het weer uitgesteld wordt ivm Corona.

jesito
Berichten: 12825
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 14:45

brokjes schreef:
Ben net terug en het is me meegevallen. Ze zei dat de contactbloedingen waarschijnlijk komen doordat het slijmvlies van mijn baarmoeder naar buiten is gekeerd(?) Was volledig normaal en komt vaak voor. Dat is al wel een geruststelling. Over 1,5 week krijg ik de uitslag van het kweekje + uitstrijkje.


Fijn dat het mee lijkt te vallen, hopelijk ook een goede uitslag.

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:18

Net gebeld voor de uitslag van de biopt. Sin 2, dus moet zo’n lisexcisie :+ zie daar dan wel echt tegenop.

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:40

Dreamy schreef:
Net gebeld voor de uitslag van de biopt. Sin 2, dus moet zo’n lisexcisie :+ zie daar dan wel echt tegenop.


Ah poedersuiker. Niet leuk, maar het is zo voorbij. Gaat er iemand met je mee?


Afbeelding

Mijn ervaring!

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:19

Thanks voor het delen! Ik ga alleen, maar m’n vader en stiefmoeder wonen om de hoek daar dus heb wel iemand in de buurt die me zou kunnen oppikken/naar huis kan brengen :j

Prairy
Berichten: 9268
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:22

Ik heb hem onder een roesje gedaan. Mijn angst voor de naald was heeel veel erger dan het gevoel dat ik erna had. De bloedingen waren een beetje vervelend, ook omdat ik niet van maandverband etc houd en met ongesteld zijn een cup gebruik.

Fira

Berichten: 1953
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:57

Dreamy schreef:
Net gebeld voor de uitslag van de biopt. Sin 2, dus moet zo’n lisexcisie :+ zie daar dan wel echt tegenop.


Heel naar! Weet je al wanneer je moet?

Ik heb de uitslag binnen: PAP1, dus dat is fijn.
Nu ben ik wel benieuwd waar die onderbuikpijn dan vandaan komt, gelukkig kan ik dit uitsluiten.

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 19:08

Fira schreef:
Dreamy schreef:
Net gebeld voor de uitslag van de biopt. Sin 2, dus moet zo’n lisexcisie :+ zie daar dan wel echt tegenop.


Heel naar! Weet je al wanneer je moet?

Ik heb de uitslag binnen: PAP1, dus dat is fijn.
Nu ben ik wel benieuwd waar die onderbuikpijn dan vandaan komt, gelukkig kan ik dit uitsluiten.


Ik kan 26 oktober terecht :j

Wel fijn dat je dit kunt uitsluiten, maar nu nog uitdokteren wat het dan is. Wat ga je nu doen als volgende stap?


Prairy schreef:
Ik heb hem onder een roesje gedaan. Mijn angst voor de naald was heeel veel erger dan het gevoel dat ik erna had. De bloedingen waren een beetje vervelend, ook omdat ik niet van maandverband etc houd en met ongesteld zijn een cup gebruik.


:(:) ik lees dat veel terug hoor, dat mensen ‘m onder narcose doen. Zo gek is dat dus niet. :(:) Die nabloedingen lijken me wel echt heel irritant. Ik had al bloedingen door spiraaltje plaatsen vorige maand, daarna door die biopt en straks weer door dit :+ poedersuiker :P

genja
Berichten: 3949
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 20:15

Moet zeggen dat ik de lis echt heel erg vond meevallen . Ze zetten bij ons muziek naar jou keuze op en kletsen gezellig tegen je.
Als je het prettig vindt mag je meekijken .
Alleen die brand geur was vies.
Erna vond ik de pijn heel erg meevallen ik heb nog gewoon de rest van de dag gewerkt .
Heb alleen best wel een tijdje bloedverlies gehad. 4 weken niet mogen sporten dus ook niet paard rijden vond ik eigenlijk het vervelends

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 20:22

MarcoBorsato schreef:
Dreamy schreef:
Net gebeld voor de uitslag van de biopt. Sin 2, dus moet zo’n lisexcisie :+ zie daar dan wel echt tegenop.


Ah poedersuiker. Niet leuk, maar het is zo voorbij. Gaat er iemand met je mee?


[ [url=m/GHY40Y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn ervaring!

Haha geweldig :') Sterkte, Dreamy!

Fira schreef:
Dreamy schreef:
Net gebeld voor de uitslag van de biopt. Sin 2, dus moet zo’n lisexcisie :+ zie daar dan wel echt tegenop.


Heel naar! Weet je al wanneer je moet?

Ik heb de uitslag binnen: PAP1, dus dat is fijn.
Nu ben ik wel benieuwd waar die onderbuikpijn dan vandaan komt, gelukkig kan ik dit uitsluiten.

Oh, gelukkig! Hopelijk komt er snel een (onschuldige en simpel te verhelpen) diagnose. Zou je willen delen als je erachter bent wat het bij jou is, Fira? Ik ben ook zoekende. Mag uiteraard per pb. :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-10-20 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 20:36

genja schreef:
Moet zeggen dat ik de lis echt heel erg vond meevallen . Ze zetten bij ons muziek naar jou keuze op en kletsen gezellig tegen je.
Als je het prettig vindt mag je meekijken .
Alleen die brand geur was vies.
Erna vond ik de pijn heel erg meevallen ik heb nog gewoon de rest van de dag gewerkt .
Heb alleen best wel een tijdje bloedverlies gehad. 4 weken niet mogen sporten dus ook niet paard rijden vond ik eigenlijk het vervelends


Wut? Zolang niet? :oo

Mayflower_

Berichten: 13712
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 20:49

Hi allemaal!

Ik moet volgende week weer naar de gyn voor een colposcopie, 1.5 jaar geleden kwam uit mijn eerste uitstrijk pap 3A en CIN 1/2 en HPV positief, nu dus weer voor controle. Ik laat mij ook vaccineren tegen baarmoederhalskanker. Dit is meer een trial, ze kijken of het hpv weggaat na zoveel tijd.

Ik ben zelf doktersassistente en neem ook uitstrijken af. Schrik nog best wel hoeveel jonge vrouwen PAP 3 of hoger hebben.

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 20:54

Zolang het ook weer weggaat is het niet erg op zich.
Ik heb het ook gehad maar net toen ik op het kantelpunt wel/niet een excisie stond was het weer weg. Zo ken ik best veel mensen waarbij dit het geval is. Het is uiteraard wel spannend in die periode.
Ik mag ook weer binnenkort maar hier is dat sowieso vaker.

genja
Berichten: 3949
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 22:31

Dreamy schreef:
genja schreef:
Moet zeggen dat ik de lis echt heel erg vond meevallen . Ze zetten bij ons muziek naar jou keuze op en kletsen gezellig tegen je.
Als je het prettig vindt mag je meekijken .
Alleen die brand geur was vies.
Erna vond ik de pijn heel erg meevallen ik heb nog gewoon de rest van de dag gewerkt .
Heb alleen best wel een tijdje bloedverlies gehad. 4 weken niet mogen sporten dus ook niet paard rijden vond ik eigenlijk het vervelends


Wut? Zolang niet? :oo



Ja dat was bij mij het advies wat ze gaven . Heel eerlijk heb ik mij er geloof ik 3,weken aangehouden

Anoniem

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 08:44

Ik heb net de uitslag van mijn uitstijkje gehad, was helemaal in orde gelukkig.

Anoniem

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:31

Fijn, brokjes! En ben je al geweest, Mayflower?

M_arjolein

Berichten: 1463
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 10:14

Ik heb hier nu ook de uitnodiging ontvangen. Ik heb de zelftest besteld dus ben benieuwd.

Mayflower_

Berichten: 13712
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 10:52

culaccino schreef:
Fijn, brokjes! En ben je al geweest, Mayflower?


Nee ik moet morgenmiddag naar de gynaecoloog. Begin er nu best wel tegenop te zien :=

Fijn brokjes, wat een opluchting!

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:21

brokjes schreef:
Ik heb net de uitslag van mijn uitstijkje gehad, was helemaal in orde gelukkig.


Fijn!!!
@MF_; komt goed, succes!

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:38

Hier ook in mei 30 geworden en 2 weken geleden binnen gekregen.
Nu moet ik hem een jaar uitstellen :+

Heb er wel een nog bij de HA gehad 10 jaar geleden voordat ik m’n spiraal liet zetten.

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:48

Barbabientje schreef:
Hier ook in mei 30 geworden en 2 weken geleden binnen gekregen.
Nu moet ik hem een jaar uitstellen :+

Heb er wel een nog bij de HA gehad 10 jaar geleden voordat ik m’n spiraal liet zetten.


Waarom uitstellen? :o