Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 08:25

Mijn nieuwe fiets is ook binnen, zal later een foto plaatsen! Een bianchi intrepida is het geworden. Gisteren de eerste rit ermee gemaakt met al wat heuveltjes, wat fietste hij goed. Zalig een fiets op mijn maat, geen last meer van schouderpijntjes na men eerste rit!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 09:40

The_Cat schreef:
Mijn nieuwe fiets is ook binnen, zal later een foto plaatsen! Een bianchi intrepida is het geworden. Gisteren de eerste rit ermee gemaakt met al wat heuveltjes, wat fietste hij goed. Zalig een fiets op mijn maat, geen last meer van schouderpijntjes na men eerste rit!

Klinkt goed!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:13

The_Cat schreef:
Mijn nieuwe fiets is ook binnen, zal later een foto plaatsen! Zalig een fiets op mijn maat, geen last meer van schouderpijntjes na men eerste rit!

Ben benieuwd naar de foto !
En ja , een passende fiets echt heel erg belangrijk .

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:20

ditano schreef:
The_Cat schreef:
Mijn nieuwe fiets is ook binnen, zal later een foto plaatsen! Zalig een fiets op mijn maat, geen last meer van schouderpijntjes na men eerste rit!

Ben benieuwd naar de foto !
En ja , een passende fiets echt heel erg belangrijk .

Ja, wat een fout dat ik maakte.. Ik dacht dat het goed was om te starten met een 2de handse fiets want misschien vind je het niet leuk.. Maar ja , ken er ook niets van en fiets overgekocht van kennissen die er wel 'wat van kenden' zeiden ze en me verzekerden dat de fiets goed was Jaren dat ik gereden heb waardoor ik altijd pijntjes kreeg (vooral in men schouders) en dat je dan denkt dat je spieren het nog niet gewoon zijn. Uiteindelijk dan in de winkel te horen gekregen dat de fiets die ik had te klein was voor me (was een 47 framemaat, heb nu een 52). En dat het een mannenstuur was.

Nu men passende fiets, zalig. Het stuur is 5cm kleiner in de breedte, en het verschil lijkt miniem, maar voor men schouders een zaligheid. Nu kan ik mijn handen onder men schouders plaatsen, en niet meer 'er voorbij'. Veel makkelijker en leuker om zo rond te rijden voor enkele uren dan daarvoor.

Het verschil tussen een aluminium fiets of carbon is ook ongelooflijk als je er op stapt, dat had ik niet verwacht

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:40

Over fietsmaten gesproken, komen jullie makkelijk met jullie voeten bij de grond?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 18:23

Nee, niet echt makkelijk met men voeten bij de grond, maar dat is ook niet de bedoeling :D

Tadaaah :)!

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:17

Nice The_ Cat :j
Leuk kleurtje ook , heel veel fiets plezier ermee ...

Actie foto van gisteren ..

Afbeelding

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:07

Ja de typische bianchi kleur :) zal wel nog een betere foto maken als het licht wat meezit , nu was het al wat later en dat ging niet zo goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:58

Wooow, mooie Bianchi! En die Specialized is ook tof! <3
Ik heb al een week of twee niet meer gefietst, laatst weer een aanval gehad en nu vreselijk duizelig.. Fietsen is dan echt een crime. Balen, ik wil zo graag!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:52

Wat een gave fietsen komen er voorbij zeg <3

Ik ben er nog altijd niet over uit.
Die maat argh, nu volgens 2 sites kom ik uit rond de 35/40 cm frame maat.

Zie hier ook mensen die tweede hands afraden, dat snap ik wel.
Maar ik weet niet of het wel écht iets voor mij is, en om dan gelijk een fiets van rond de €800 te kopen vind ik erg zonde ..

Heb ook wel bij de decathlon gekeken, daar zijn ze heel wat betaalbaarder maar daar zijn de recensies echt niet goed van.

Pfoe wat moeilijk zeg ..

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:57

Hoe groot ben je? Hoe oud ben je?

Wat je ook kan doen is het volgende => naar een goede winkel gaan in je buurt waar ze bikefitting doen. Zonder aankoop/werk van een fiets vragen ze hier bij mij in de winkel daar 30 euro voor. Ze meten je helemaal en geven je daarna de beste framemaat en afstelling mee. Heb je 30 euro betaald en weet je meteen welke je moet hebben en is een 2de handse wel een slim idee! Ik heb het gewoon gekocht op aanraden van, zonder een maat te weten. Dat was dom van me..

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 06:36

Tyrcanol schreef:

Daar zou ik me niet echt door laten leiden , zit je straks met een fiets waar
je niet lekker op zit ..
Dan liever zoals The_Cat beschrijft ... :j
Het zijn ook vaak juist de kleine aangepaste instelling wat het zit/fiets comfort
bepaald .
Zo is dat bij mij dat ik een redelijk korte stuurpen heb , die ook nog eens
omgedraaid is , waardoor het stuur iets hoog komt en dit meer comfort
voor mijn nek en schouders geeft .
Heb op Mallorca een week lang een huurfiets gehad ..kan je zeggen
dat ik blij was toen ik thuis weer op mijn eigen fietsje zat :j
Kreeg een fiets n.a.v mijn lichaamsmaten .

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:52

Ik heb mijn fiets bij de declathon weg, super fiets. Ik ben een beginner en rij er niet heel intensief op. Als ik er meer dan tien keer per jaar op zit is het veel. Heerlijke fiets voor tweehonderd euro als je af en toe een ritje wilt maken. :)

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 09:25

Ik heb een vraagje.

Welke fietscomputer gebruiken jullie tijdens het fietsen? Wat vind je zelf hiervan de voors en tegens?

Zelf gebruik ik nu de Strava app op mijn telefoon, maar deze valt af en toe uit en vreet best veel energie.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:12

Ik gebruik de fiets computer van Giant , Neos Pro .
Doe daar verder opzich niet veel mee , het gaat mij meer op de cadans en de snelheid .
Verder gebruik ik bij alle sporten een Polar sporthorloge ,en upload mijn trainingen en routes in de Polar website/ app .
De trainingen deel ik vanuit de Polar vaak op FB , maar kan het ook aan Strava koppelen .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:18

Wij hebben hier beiden een Mio Cyclo (computer met navigatie). Erg tevreden over.
Zit ook een surprise me functie op, welke een route voor jou berekend.
Erg leuk als je bijvoorbeeld in een gebied bent dat je niet kent :j

Mio kan automatisch uploaden naar Strava (en heeft tevens een eigen programma voor registratie).
Ondertussen hebben drie van mijn collega's en een vriendin ook zo'n Mio gekocht.
Allen zijn ze er zeer over te spreken!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:28

Tyrcanol schreef:

Maar ik weet niet of het wel écht iets voor mij is, en om dan gelijk een fiets van rond de €800 te kopen vind ik erg zonde ..

Heb ook wel bij de decathlon gekeken, daar zijn ze heel wat betaalbaarder maar daar zijn de recensies echt niet goed van.

Pfoe wat moeilijk zeg ..

Decathlon verkoopt prima spul hoor. Laat je niet leiden door mensen die er niet op gezien willen worden.
Dat is een heel andere manier van iets beoordelen, dan op basis van de daadwerkelijke kwaliteiten.

Maar, let wel.. Het gaat pas interessant worden als je naar de duurdere modellen kijkt. Dus die tot €600,- is kwalitatief niet heel veel.
Maar dat zijn andere fietsen van dat bedrag ook niet. Kijk naar een fiets met minimaal Shimano Deore (alles hoger is mooi meegenomen, alles lager is 'goedkope bende'). En schijfremmen, remmen een stuk aangenamer (en zijn doeltreffender) dan velgremmen.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:22

Tyrcanol schreef:

Pfoe wat moeilijk zeg ..

Ik heb een nieuwe MTB (Giant ATX 27.5) voor €380 kunnen kopen, er was toen een mooie aanbieding vanwege de Tour de France (normaal €500). Een nieuwe hoeft niet 800€ te zijn. Ik ben gewoon voor een simpel model gegaan, erg tevreden mee, fietst heerlijk!! *\o/*

Hoe lang ben jij? Ik ben 164cm (normale beenlengte) en een S frame past mij het best.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:37

Suus__ schreef:
Ik heb een nieuwe MTB (Giant ATX 27.5) voor €380 kunnen kopen, er was toen een mooie aanbieding vanwege de Tour de France (normaal €500). Een nieuwe hoeft niet 800€ te zijn. Ik ben gewoon voor een simpel model gegaan, erg tevreden mee, fietst heerlijk!! *\o/*

Hoe lang ben jij? Ik ben 164cm (normale beenlengte) en een S frame past mij het best.

Uiteraard kun jij prima tevreden zijn. Ik zou hem zelf niet gekocht hebben..
Maar zo heeft ieder z'n eigen mening over waar hij/zij waarde aan hecht.

Qua maat, zou ik zeker het advies van The_Cat opvolgen.. Dan zou je daarna ook naar een goede tweedehands fiets kunnen kijken!
Krijg je prijs/kwaliteit een stuk meer fiets voor een stuk minder geld.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:27

Ligt er maar net aan wat je wilt, ik MTB sporadisch dus ik ben er blij mee :D

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 13:26

Stomme vraag waarschijnlijk, maar hoe kan je aan slicks zien dat het tijd is om ze te vervangen? Met mijn oude banden op mijn oude koersfiets zat nog een soort profieltje op, en meestal als dat helemaal weg was dan was het ook bijna tijd om ze te vervangen :p maar hoe zie je dat met zo een slick banden? Die zitten nu op men koersfiets, en ik verwacht er nu wel nog lange tijd mee te kunnen rijden, maar zou het toch graag op voorhand weten :p

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:25

Heb vandaag ook een fiets gps gaan kopen. Wou eerst voor de garmin edge 810 gaan, maar heb uiteindelijk de touring mee naar huis genomen; vooral de optie om een aantal km's in te stellen en daarna een route voorgeschoteld te krijgen vond ik wel een leuke optie.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:26

@the cat: wat is ie gaaaaaf!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 11:34

Bedankt allemaal voor de tips!
Musli waarom zou jij niet voor die fiets gekozen hebben? Puur interesse hoor.

Inmiddels hebben wij een fietsenwinkel of 10 gehad.. en zijn we wel wat wijzer geworden.
We zijn bij knoops in mierlo geweest, wellicht zijn er wel mensen die deze winkel kennen?
Echter, wat hij ook al heel eerlijk zei, was dit niet van ons kaliber haha. Zij zijn meer ingericht op de pro sport.

Wel hebben ze ons super goed geholpen, tips ed gegeven en meegekeken naar de maat.
We konden daar alles precies laten af meten als we een instap model fiets kochten.

Toch heb ik besloten a.d.v alle tips en info die ik in de winkels verzameld heb om op MP te beginnen.
Vrijdag ga ik kijken naar een CUBE die mijn maten lijkt te hebben, schijfremmen, goede afmontage etc.
Als het m wordt breng ik hem eerst hier naar de plaatselijke fietsenmaker (hadden ze ook aangeboden dat dat kon) en krijg ik gelijk een eerlijk antwoord of het wat is ja of nee.
Het is dus een beetje op de gok, maar met alle info bij elkaar zou het best wel eens de juiste kunnen zijn.

En wat meneer knoops ook al zei, mocht het echt iets voor je zijn de mountainbike sport, kom je vanzelf na een jaar een betere halen.
Nou ben benieuwd haha!

Die fiets GPS lijkt mij ook wel gaaf!
The Cat jouw fiets is echt geweldig mooi <3

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 13:52

Tyrcanol schreef:
Bedankt allemaal voor de tips!
Musli waarom zou jij niet voor die fiets gekozen hebben? Puur interesse hoor.

Omdat de onderdelen op die fiets niet voldoen aan wat ik ermee wil.
Ik fiets wel wat vaker dan 10x per jaar en heb van de zomer een transalp tour gedaan met de MTB.
Dit betekent van Garmisch Partenkirchen (D) via Oostenrijk en Zwitserland naar het Garda Meer.
We hebben 500km en 12000 hoogtemeters afgelegd. Waarvan zeker 75% onverhard.

Met een fiets in die prijsklasse en met die kwaliteit, had ik deze toch waarschijnlijk niet af kunnen maken.
Of in ieder geval een stuk minder prettig af kunnen maken ;)

Kortom ik stel gewoon andere eisen aan het materiaal..