Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 14:42

Die jurk heb ik ook in meerdere kleuren. Erg fijn!!

Ik mis nog iets voor je vermaak in het ziekenhuis voor als het langer duurt. Iets te lezen bijvoorbeeld? Verder niet veel bijzonders.. Klinkt wel veel maar is ook een hoop verzorging natuurlijk. En iets lekkers mocht je ff wat willen snacken?

Azmay

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 14:45

Ik heb een lijst in excel voor mijn vluchttas. Kolom voor mij, kolom voor baby en kolom voor papa.

Het ziekenhuis geeft zelf aan dat je eigenlijk alleen de documenten die je nodig hebt mee hoeft te nemen wat hun betreft.

Zal zo even een screenshot delen van wat ik heb staan.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 14:48

Happybudda: wij zitten heel dichtbij elkaar qua uitgerekende datum. Toch wel spannend, dat bloedverlies. Kan je wat uitrusten op het moment?

Mriek: succes met de keuze maken, zal niet makkelijk zijn

Handig zo’n lijst Freekieee! En ja wat moet er dan veel mee hè? Liever ook iets te veel dat je iets niet gebruikt dan dat je daar bent en denkt: had ik toch maar die lekkere warme sokken gehad. Mooie jurk ook!

Hier komt er niet zoveel uit vandaag. Vanmorgen sneeuwde het heel hard en ben ik naar stal gelopen om even te voeren. Het was mooi, maar ook heel nat.

Afbeelding

Echt vieze kou, dus thuis maar weer opgewarmd. En sinds vanmorgen heb ik wat dingetjes schoongemaakt, maar dat is het dan ook. Ik kom niet echt in beweging merk ik de laatste tijd.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 14:53

Gnome schreef:

Ik mis nog iets voor je vermaak in het ziekenhuis voor als het langer duurt. Iets te lezen bijvoorbeeld? Verder niet veel bijzonders.. Klinkt wel veel maar is ook een hoop verzorging natuurlijk. En iets lekkers mocht je ff wat willen snacken?

Ohja dat is een goeie! Boekje iPad mee. Slim. Ja iets te snacken staat er wel op maar niet op de foto hihi.

Oh wat tof! Ja hij zit indd erg fijn!

Azmay: slim ja. Ja ben wel benieuwd wat jij er op hebt staan!

Ballard, nou indd! Meer dan je denkt. Maar liever iets te veel dan te weinig. En vooooraal dikke sokken haha, altijd koude voeten.

Wat een mooie foto!! Maar waar woon jij dan dat er zoveel sneeuw is? Hier alleen maar regen regen en nog meer regen…

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 14:58

Ik denk niet dat hij 100% compleet is maar toch een heel eind.

Afbeelding

Overigens moet ik poliklinisch bevallen en een nacht ter observatie blijven. Dus mijn vriend slaapt ook een nacht in het ziekenhuis.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 15:09

Freekieee schreef:
Gnome schreef:

Ohja dat is een goeie! Boekje iPad mee. Slim. Ja iets te snacken staat er wel op maar niet op de foto hihi.

Oh wat tof! Ja hij zit indd erg fijn!

Azmay: slim ja. Ja ben wel benieuwd wat jij er op hebt staan!

Ballard, nou indd! Meer dan je denkt. Maar liever iets te veel dan te weinig. En vooooraal dikke sokken haha, altijd koude voeten.

Wat een mooie foto!! Maar waar woon jij dan dat er zoveel sneeuw is? Hier alleen maar regen regen en nog meer regen…

Noordoost Friesland :) het smelt nu waar je bij staat, want het vriest natuurlijk niet, maar vanmorgen werd het wel goed wit

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 16:13

Mriek: wat een duidelijk overzicht zo. Heel informatief en zal vast helpen bij je keuze.

Freekieee: Heel leuke jurk! En handig lijstje. Misschien kijk ik er overheen, maar volgens mij zie ik geen muntje voor in een rolstoel staan? Wellicht bij jullie in het ziekenhuis niet nodig, maar bij ons moest er destijds een euro in, dus handig om bij de hand te hebben. En misschien wat overdreven, maar in het kader van beter mee verlegen dan om verlegen: een zwembroek voor je partner? Stel dat je onder de douche wilt in het ziekenhuis, kan je partner in ieder geval mee als jullie dat willen. En een telefoonlader niet vergeten! Verder hebben ze ook wel veel in het ziekenhuis hoor, is mijn ervaring. Op internet zijn ook wel veel lijstjes te vinden volgens mij.

Ballard: wat een mooie foto, prachtig nog even zo'n winterlandschap. Hier ook alleen maar héél veel regen.

Azmay: handig lijstje! Lekker overzichtelijk zo. Vergeet niet ook iets lekkers voor jezelf in te pakken ;)

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 17:48

* Breekt even in vanuit ander topic*

Kleine tip voor de vluchtkoffer. Doe alles in zakjes en label het :) dat is ook makkelijk als de verpleging in je koffer moet om de spulletjes te pakken. Hoeven ze niet alles eruit te trekken.
Luiers hebben ze in het ziekenhuis.

Hoe ik mijn koffer ingepakt had: foto's van de eerste en 2e keer dat ik ging bevallen. Vond het ideaal.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 17:52

Thanks nog voor de tips!

Hebben jullie echt iets wat jullie heeeel graag willen eten zodra je bevallen bent?

Hier sushi. Heb daar zoveel zin in. En dan vooral veel rauwe zalm :D :D :D
Scheelt dat het zo besteld kan worden als ik bevallen ben in t ziekenhuis. En anders zorg ik er wel voor dat iemand t komt brengen thuis _O-

Jodi: dat is een erg handige tip!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 17:57

Oh wat een heerlijke koffers hierboven. Ga ik zeker ook doen. Ideaal ook voor die man van mij. Die kan nooit iets vinden :o?

Ik heb hier net de massage gehad. Heerlijk op een verwarmde gelpad gelegen. Voelde een beetje als een waterbed. Ze heeft verder niet aan m'n buik gezeten. Kan het iedereen wel aanraden die even een uurtje ontspanning zoekt.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 18:08

Gnome massage klinkt fijn!

Freekie ik wil carpacciooo. Leuk jurkje.

Ballard leuk sneeuw. Wij hadden ook veel sneeuw gehad, er was wel een paar cm gevallen.

Mriek ik ben gezelschapsdierenarts :)
Dat formulier ziet er interessant uit! Hier lag ze met de echo dinsdag in stuit, nu dwars denk ik. Afwachten hoe ze gaat eindigen.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 18:12

Gnome schreef:
Oh wat een heerlijke koffers hierboven. Ga ik zeker ook doen. Ideaal ook voor die man van mij. Die kan nooit iets vinden :o?

Ik heb hier net de massage gehad. Heerlijk op een verwarmde gelpad gelegen. Voelde een beetje als een waterbed. Ze heeft verder niet aan m'n buik gezeten. Kan het iedereen wel aanraden die even een uurtje ontspanning zoekt.

Klinkt heel lekker! :)

Freekieee: Ik snap dat je daar wel echt naar kan snakken! Mag je wel rauwe vis met borstvoeding? Of ga je geen borstvoeding geven? Ik hou dus niet echt van de dingen die ik nu niet mag. Ik hou niet van koffie, rauwe vis, doe nergens rauwe ei doorheen, drink nooit echt alcohol ofzo, dus ik doe eigenlijk normaal :P Maar ik denk dat ik na de bevalling wel zin heb in een dikke hamburger ofzo :D

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 18:15

Ballard eigenlijk mag je gewoon alles met borstvoeding. Eigenlijk kan je zelfs 1 glas alcohol drinken, hoewel ik dat nooit heb gedaan. Maar ik drink sowieso amper alcohol.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 18:53

Ballard_L schreef:
Gnome schreef:

Klinkt heel lekker! :)

Freekieee: Ik snap dat je daar wel echt naar kan snakken! Mag je wel rauwe vis met borstvoeding? Of ga je geen borstvoeding geven? Ik hou dus niet echt van de dingen die ik nu niet mag. Ik hou niet van koffie, rauwe vis, doe nergens rauwe ei doorheen, drink nooit echt alcohol ofzo, dus ik doe eigenlijk normaal :P Maar ik denk dat ik na de bevalling wel zin heb in een dikke hamburger ofzo :D

Hahaha dat scheelt dan weer. Ja rauwe vis mag gewoon tijdens borstvoeding. Alcohol mis ik echt totaal niet, vond altijd wel lekker wijntje bij eten maar alleen al als ik het ruik nu %)

Maar rauwe vis kijk ik echt naar uit. Dikke vette hamburger eet ik nu wel af en toe. Zoveel zin in soms haha. En echt rood vlees. Licht gebakken en lekker rood van binnen

Anne mijn, oeh carpaccio klinkt ook erggg lekker!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 20:01

mriek1990 schreef:
Ballard top dat het er goed uitziet! Hoop dat je snel weer op je linkerzij kan liggen.
Jou verlof komt ook al langzaam aan in zicht. :D

Gnome, lekker dat je verlof dichterbij komt. Mooie buikfoto ook weer, je groeit flink haha. :D
Wel mega balen van het maagzuur.

Charlotte een mooie uitvaart dus, gelukkig. ♡
Wat een goede uitslag ook, kan me voorstellen dat je daar blij mee bent.

Kiwipitje, vervelend dat je hoofd zo vol zit. Misschien helpt het om een soort to do lijstje te maken? Dat je dingen kan afstrepen? Geen idee hoor, maar helpt mij soms om iets uit mijn hoofd te krijgen.
Hoop voor je dat je zwangerschap nu gewoon stabiel blijft gaan.
Balen van die vervanger! Maar vind het ook wel slecht dat ze jou daarmee "opzadelen" om het te delen. Jij hebt verlof, dus is niet jou probleem. Begrijpelijk dat je daarvan baalt, zeker als je veel tijd en energie in die persoon hebt gestopt.

Marjon ook al aan het aftellen naar het verlof, heerlijk! Staan nog een paar drukke dagen voor je klaar las ik.
Dat uitsmeren van ouderschapsverlof gaat mijn vriend inderdaad ook doen. :)
Zou fijn zijn als je contract verlenging krijgt.

Marlis, je hebt toch recht op ouderschapsverlof? Of is dat anders bij het bedrijf waar jij werkt?
Hoop dat je het wel gewoon voor elkaar krijgt.

QueenE klinkt als een goed idee voor je verlof én erna. :)

Ben net terug uit het ziekenhuis. Helaas is de draaipoging mislukt. :( Ted gaf zelfs tegendruk, wilde echt voor geen meter meewerken. Qua pijn viel het mij echt mee. Tuurlijk is het niet iets wat ik elke dag zou willen, maar vond het goed te handelen.
Ik word nu sowieso medisch, dus de controles zijn vanaf nu in het ziekenhuis. Volgende week donderdag moet ik weer heen. Moet dan de keus gaan maken tussen een stuitbevalling of een keizersnede. Beide hebben voor- en nadelen, dus moet er echt even goed over na gaan denken.
Ik baal er wel van dat het niet gelukt is. Maar aan de andere kant heb ik nu wel een keus en dat is wel weer fijn. Wel ook jammer dat ik ineens niet meer naar mijn vaste verloskundige ga.

Wat jammer dat het niet is gelukt! Lijkt me toch een lastige keuze

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 20:01

HappyBuddha schreef:
Wat balen dat het niet is gelukt Mriek!

Ik ben vandaag weer in het ziekenhuis geweest ivm het bloedverlies. Ik wordt voor nu ook overgenomen door het ziekenhuis, echter kan ik als het allemaal weer wat rustiger is weer terug naar m’n verloskundige.
Voor nu heb ik me helaas wel twee weken helemaal ziek moeten melden uit de hoop dat mn lichaam dan wat meer rust krijgt en het bloeden stopt. Baal ik wel van want ik ben niet echt een stilzitter.

Ook balen! Ik snap je helemaal, zo moeilijk om rustig aan te doen

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 20:09

Fijn alle tips rondom de vluchtkoffer. Denk dat ik die ook maar eens moet gaan inpakken.

Freekiee mooie jurk. :)

Mooie foto Ballard.

Gnome klinkt lekker die massage! Waar ben je geweest?

MissAnnemijn, oh leuk beroep! Daar vindt je vast wel een baan in. Hopelijk draait jullie kleine nog gewoon om.

Oei, wat ik graag zou willen is toch wel een glas rode wijn...:D O:) Al moet ik daar wel langer op wachten, want wil graag borstvoeding gaan geven. Ik eet van mijzelf al geen vis en vlees, dus die dingen mis ik niet tijdens de zwangerschap.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 20:23

Ah carpaccio, daar hah ik nog niet eens aan gedacht, maar daar heb ik ook wel zin in :)

Volgens mij kan alcohol ook wel tijdens borstvoeding, alleen moet er dan zoveel uur tussen zitten. Dus misschien niet aan het begin.

Ik heb vandaag even goed gekeken naar de uitzetlijst, want we hebben nog niets gekocht. Blijkt wel dat mijn moeder (die bij ons gaat kramen) al meer dan de helft heeft :) dus dat gaat hard. Ik krijg nu wel langzaam de kriebels dat ik alles in huis wil hebben en het klaar wil hebben. Gelukkig heeft mijn man nu al vakantie en ik vanaf donderdag. Dan gaan we ook lekker klussen, kasten maken en shoppen :) ook mooi de keuken afmaken, dus dan is alles na deze 3 weken klaar als het goed is

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 21:00

Wat een goede tip van de zakjes in de koffer :D

Hier echt zin in een broodje rosbief! Eet ik niet eens zo vaak normaliter, maar nu écht veel zin in. En filet americain. Had de vegetarische variant al geprobeerd, maar die was maar mwah... Nog even doorzetten!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 21:19

Melanie_D schreef:
Wat een goede tip van de zakjes in de koffer :D

Hier echt zin in een broodje rosbief! Eet ik niet eens zo vaak normaliter, maar nu écht veel zin in. En filet americain. Had de vegetarische variant al geprobeerd, maar die was maar mwah... Nog even doorzetten!

Die van smaeck is wel lekker vind ik! At heel veel filet american. Vind deze vega variant het lekkerst

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 21:22

Ik mis echt niets qua eten en heb ook niks aangepast eigenlijk. Was al geen viseter en vlees nooit rood. Alleen paté neem ik nu eens in de twee weken een beetje. Alcohol ook niet echt gemist buiten uit eten..

Hier ligt inmiddels aardig wat sneeuw. Gleed net nog uit natuurlijk met de honden uitlaten. Schoot gelijk in m'n rug. Lekker krakkemikkig lichaam :')

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 22:39

In DK hebben ze geen filet american |( Nu al zin om terug te verhuizen :Y)

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 23:39

Wij hadden na een de uitvaart een 5 gangen lunch met kleine hapjes; soepje, salade, broodje carpaccio, broodje gerookte zalm en een broodje kroket. Ik hou niet van soep dus heb alleen de salade en het broodje kroket op :')

Ik mis het dat ik geen tonijn zou mogen. Ik heb een paar keer een pizza tonijn gegeten maar sinds 2021 staat die ook op de lijst wat niet meer mag. Maar als broodbeleg mis ik het wel :j

O en alcohol! Ben geen grote drinker maar met bijvoorbeeld een uitvaart vind ik dat toch wel erg fijn! Ik ben na 1-2 glazen al teut, dat haalt het scherpe randje er dan lekker af.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 23:45

Handige tip van die plastic zakken met tekst erop!

Lekker dat jullie vakantie hebben Ballard, op naar rust in je hoofd en lijf als alles een beetje klaar is :)

Dat klinkt fijn Gnome! Zeker dat het aangenaam was qua temperatuur.

Wat enorm balen dat het draaien niet gelukt is Mriek. Gaan ze nog een poging doen?

Handig lijstje Azmay. Lief ook dat je een lijstje voor je partner hebt :D

Leuk jurkje Freekie, ziet er ook comfortabel uit.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 23:59

Freekieee schreef:
HappyBuddha schreef:
Ik ben nu 22 weken zwanger :)

Wat vervelend bloedverlies lijkt mij toch elke x weer spannend, ik hoop voor je dat het gauw stopt.

Kiwi wat vervelend zeg dat ze jou er mee lastig vallen, en al helemaal jou Prive nummer geven. Hoe gaat het in je hoofd met de druk van alles? Vervelend als je hoofd vol zit met van alles maar je er nog weinig aan kan doen.

Mriek, wel fijn dat je zo alle voor/nadelen naast elkaar heb liggen en er goed overna kan denken.
Wij gaan naar eetcafé t stads Basteón in Doetinchem.

Donderdag heb ik intake met de kraamzorg, dus even alle vragen al zijn dat er niet veel even opschrijven voordat ik dat vergeet met mijn zwangerschapsbrein.

Daarbij maar ook meteen een lijst maken met wat in de tas moet voor naar het ziekenhuis. Heeft iemand die al klaar staan? Ik wacht (probeer) tot ik zo’n 35/36 weken ben. Maar grote kans dat het eerder gebeurd.
Als je zo alles opschrijft is het toch best wel veel hihi.

Vanmorgen sinds een tijd beneden gedweild, klinkt net alsof ik het nooit doe maar door de verbouwing en alles was het gewoon niet te doen. En nu moest het ook echt 2 x achter elkaar omdat het zo vies was. Helemaal kapot daarna maar blij dat het gedaan is want scheelt toch wel echt heel veel.

Nu straks in t vieze weer nog rondje lopen met de hond….. Bleghhhh ik wil het zonnetje weer terug.

Ik las ook over groei echo, vanaf wanneer worden die gemaakt ?

Edit: dit heb ik nu. Staat er iets op wat onnodig is of wat er bij is? Luiers enzo hoef niet toch want die heeft het ziekenhuis gewoon?

En het jurkje wat het 99% wordt

[ [url=m/tZy3ij.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9z2I3x.png]Afbeelding[/url] ]

Mooi die jurk! Hou van die kleur