Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:En van de 60- met mankementen niet obees of down of neurologische ademhalingsellende schuiven op naar mei omdat de 60/65 gezonde groep voorgaat.Die zouden in juni pas komen. Dus de"risicogroep is zeker in q1 beschermd" is gewoon overboord gegooid. Vreemde keuze dit gewoon sjit
![]()
karuna schreef:En van de 60- met mankementen niet obees of down of neurologische ademhalingsellende schuiven op naar mei omdat de 60/65 gezonde groep voorgaat.Die zouden in juni pas komen. Dus de"risicogroep is zeker in q1 beschermd" is gewoon overboord gegooid. Vreemde keuze dit gewoon sjit
![]()
karuna schreef:Die zijn al bezig met geent worden van oud naar jong. Ook als ze gezond zijn. Maar die 60/65 groep is opeens maanden naar voren gehaald op de plek van de risicogroep.en de jongere risicogroep is gewoon de pineut.
die mogen nog langer binnenzitten en mensen ontlopen.
Echwel schreef:Ach ja Pien je hebt gelijk altijd iemand die zich achtergesteld vindt
Ben blij dat ik met al dat gezeur geen beleid bepaal
En ik moet zeggen dat ik als risicogroep het anderen ook gun
imaudy schreef:Mijn persoonlijke mening. Iedereen heeft evenveel recht op een vaccin. Of je nou 20 jaar bent of 60 met diabetes..
Vraag mij af wat er gebeurd was als de groep van 20-40 jaar eerst was gegaan. Die hokken toch het meest samen heb ik het idee?
Femke_Tweety schreef:Alsof zo ongezond leven dat het tot morbide obesitas leidt überhaupt een rationele keus is...
Vaak is daar wel heel wat meer aan de hand dan: 'ik wil zo graag lekker dik zijn'.
Meestal is het géén kéús.
Nikass schreef:Het was niet mijn bedoeling om mopperend over te komen.
Het ging mij er alleen om dat ik wel even ben geschrokken van het feit dat mensen met obesitas nu vóór gaan.
Dat betekent dat de mensen met hart- en long ziekten langer moeten wachten.
Ik ben daar zelf niet één van, dus ik heb het niet over mijzelf.
Ik begrijp dat mijn gevoel misschien dubieus is. Ik geef toe dat het ook voorkomt uit mijn mogelijk ongenuanceerde mening dat mensen die obesitas hebben doordat ze ongezond leven voorrang krijgen op mensen die heel erg hun best doen om gezond te leven omdat ze veel pech hebben in hun leven met een ernstige hart- of longziekte.
Ik weet dat het niet allemaal zo zwart/wit is en dat het veroordelend is! Mijn emoties hebben hierin even de overhand