Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:31

moonsparkle schreef:
Oranje versierde kerstbomen en allemaal verkleed voor carnaval of halloween?

*\o/* *\o/*

Ik zag trouwens dat de actions woensdag open gaan, met alleen het essentiele assortiment. Echt gestoord, maar ik hoop dat het feit dat je geen goedkope prullaria en andere meuk kan scoren helpt om mensen weg te houden daar. En dat ze dan iets gaan doen aan de drukte, de niet schoongemaakte karretjes enz. Ik boycot ze iig tot einde van de corona-crisis.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:33

Bij onze action worden de karretjes en mandjes gewoon schoongemaakt hoor..

Belachelijk trouwens dat er alweer zoveel uitzonderingen worden gemaakt met winkels die toch weer deels opengaan..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:33

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:34

:z
secricible schreef:
moonsparkle schreef:
Oranje versierde kerstbomen en allemaal verkleed voor carnaval of halloween?

*\o/* *\o/*

Ik zag trouwens dat de actions woensdag open gaan, met alleen het essentiele assortiment. Echt gestoord, maar ik hoop dat het feit dat je geen goedkope prullaria en andere meuk kan scoren helpt om mensen weg te houden daar. En dat ze dan iets gaan doen aan de drukte, de niet schoongemaakte karretjes enz. Ik boycot ze iig tot einde van de corona-crisis.

Hier was de action beter geregeld als supermarkt en drogist :') paar maanden geleden dan. dranghekken, bewaking, karretjes schoongemaakt door personeel en werd dan aangegeven. Stonden echt weinig karren en op was gewoon wachten. En mondkapje verplicht, parkeerplaatsen afgesloten.

Alleen zou ik er ook echt niet meer heen gaan nu, nee. Qua essentiële spullen is dat in dat filiaal 2 schappen van de hele winkel. Of 3 met schoonmaakartikelen zoals bezems erbij.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:36

hier helemaal niks. Enige winkel hier in de omgeving waar je nog zelf een muntje in de kar moest doen, geen schoonmaakmiddelen of iemand die schoonmaakte, ook geen controle of mensen überhaupt een wagentje of mandje pakte. En echt mega druk, afstand houden was geen optie. Ben binnen gelopen en rechtsomkeert gemaakt.
Action zit hier naast de supermarkt, dus hoop dat dat zorgt dat mensen net zo makkelijk de (rustige, goed geregelde) supermarkt in lopen voor de spullen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:39

Wat bizar? Ik voelde me daar fijner als in supermarkt hier.
Maar ik bestel sommige dingen wel online samen met ouders en broer. Dan kunnen we kosten delen en hoeven we nu niet naar winkels.

En kan ik hopelijk wel naar vader als hij uit het ziekenhuis komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:42

Nou de action was wel heel druk vond ik, ze hadden zoveel mandjes en karretjes dat de winkel behoorlijk vol was. Maar die mandjes en karretjes waren dan wel schoongemaakt :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:45

Dan kunnen heel veel meer winkels wel open :+. Ik grapte van het weekend nog dat de Action echt wel open moest blijven, want essentieel. In wat voor land leven we.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:48

Ik las net dat de Plantenhal zijn kerstbomen gratis gaat aanbieden.
En dan bloemen en planten voor hele leuke prijzen, buiten.
Dan gaan mensen ook daar weer heen.

Van mij mag de lock-down strakker.
Nu gaan er toch meerdere winkels open, dan verwacht.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:53

Pfff belachelijk al dat halve gedoe. Zo komen we er nooit vanaf... Ik snap de ondernemers. Maar word er wel een beetje moe van. Action essentieel? Dan is alles essentieel.

Gisteren pakket afgehaald bij de primera hier. Ze mogen niets verkopen. Nog geen wenskaart. Alleen post gedeelte. Saai en suf. En helemaal als de action en Hema dan wel open mogen. Dan volgen er morgen nof meer. En is de lock down weer echt niets waard.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:54

SusanH schreef:
Dan kunnen heel veel meer winkels wel open :+. Ik grapte van het weekend nog dat de Action echt wel open moest blijven, want essentieel. In wat voor land leven we.

Daar denken winkels hetzelfde over blijkbaar:
https://www.parool.nl/nieuws/amsterdam- ... ~beee729c/

Ik word er echt oprecht triest van hoor..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:05

De wibra vindt zichzelf ook een heel belangrijke winkel en wilde vandaag ook open gaan. 8)7

Zo kan ik het ook. Dadelijk gaan kledingwinkels eten verkopen. Dan mogen die ook open. Zo heeft het toch geen zin. En medelijden met het personeel dat verplicht wordt zo zich te verplaatsen omdat de baas /keten er schijt aan heeft

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:06

Hier zou dus echt wel strenger op ingegrepen mogen worden. Zo gaat idd et steeds meer open wat nergens op slaat.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:08

En zitten we er ver na 19 januari nog aan vast want dan gaat de infectiedruk niet lager worden. Dan komen er meer protesten enz. Wat begrijpen mensen niet aan blijf dicht dan kunnen we sneller weer helemaal open. Is dat k ut geld en het sjoppen dan zo ontzettend belangrijk dat je er een land mee naar de klote wilt helpen? -O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:13

karuna schreef:
En zitten we er ver na 19 januari nog aan vast want dan gaat de infectiedruk niet lager worden. Dan komen er meer protesten enz. Wat begrijpen mensen niet aan blijf dicht dan kunnen we sneller weer helemaal open. Is dat k ut geld en het sjoppen dan zo ontzettend belangrijk dat je er een land mee naar de klote wilt helpen? -O-

en dat is precies wat er gaat gebeuren dan.
En ik denk inderdaad dat de inkomsten voor bedrijven zodanig belangrijk zijn dat ze alles doen om de regels te rekken. Geld = eten. En ook dat is gezondheid...

Ik weet niet of hier mensen de wetten van de magie hebben gelezen, ik moet er de laatste tijd zo vaak aan denken. 1 van de hoofdpersonen laat de mensen leven met de ergste straf die hij kan bedenken: ze moeten de gevolgen ondergaan van hun eigen daden.
Soms denk ik wel eens dat het daar toe moet leiden blijkbaar, dat Rutte zegt "succes jongens, zoek het maar gewoon uit met elkaar, nu is het aan jullie."

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:14

Als de action al open mag, kan alles wel weer open. De action is toch het toppunt van nutteloze winkel :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:17

Dat winkels maar een manier gaan zoeken om open te gaan, vind ik nogal respectloos naar de horeca ook. De action open, belachelijk, zelfde met de HEMA.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:18

secricible schreef:
karuna schreef:

en dat is precies wat er gaat gebeuren dan.
En ik denk inderdaad dat de inkomsten voor bedrijven zodanig belangrijk zijn dat ze alles doen om de regels te rekken. Geld = eten. En ook dat is gezondheid...

Ik weet niet of hier mensen de wetten van de magie hebben gelezen, ik moet er de laatste tijd zo vaak aan denken. 1 van de hoofdpersonen laat de mensen leven met de ergste straf die hij kan bedenken: ze moeten de gevolgen ondergaan van hun eigen daden.
Soms denk ik wel eens dat het daar toe moet leiden blijkbaar, dat Rutte zegt "succes jongens, zoek het maar gewoon uit met elkaar, nu is het aan jullie."

Maar wat gaat er dan kapot. De kleine hardwerkende zelfstandige winkel. De grote ketens hebben genoeg adem en reserve. En juist zij lijkennde randen harder op te zoeken.

Gaat dat in andere landen ook zo, de grens blijven opzoeken en opzoeken en opzoeken. Bedrijven kunnen gewoon financiele hulp vragen als ze dichtgaan ivm omzetverlies. Zo help je je zelf uiteindelijk ook om zeep. Als je te ver gaat mag je lang dicht ook als je concurenten al weer open mogen. Dat is al wat cafes overkomen. Als de horeca open mag weer mogen zij nog een maand de deuren gesloten houden

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:20

Action vind ik nou niet bepaald essentieel, voor sommige mensen misschien die het niet breed hebben. Maar als ik zie wat daar af en toe rond loopt. Kom er ook zo weinig mogelijk
Anyway, ze hadden net zo goed niks kunnen sluiten dan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:21

Vriendin van lief belde na middernacht. De buurman had zichzelf opgehangen en de buurvrouw stond aan haar deur voor hulp.
Moest dat éven kwijt. Wát een drama.

Engelsen, zowel de vriendin als de buurman/vrouw. Buurman/vrouw hadden twee jaar geleden al hulp van vriendin en lief gekregen met hun papierwinkel.
Nú blijkt dat ze uiteindelijk NÍETS echt geregeld hebben. Geen residenten, zelfs niet ingeschreven in gemeente, niets. Ook geen begrafenisverzekering.

Nu maar hopen dat de vriendin zich er niet in laat zuigen. Sommige mensen kún je niet helpen.

secricible

@Karuna: volgens mij zoekt iedereen de randen even hard op als ik het artikel van het parool lees over Amsterdam (zie mijn berichten). Verder deel ik wat je zegt hoor, begrijp me niet verkeerd

En ja, ook in andere landen zoekt men non stop grenzen op, protesteert men tegen de regels en lijkt men corona niet zo boeiend te vinden.

Tiggs

In Duitsland afgelopen dag 952 doden door covid. Dat is twee grote vliegtuigen vol.

Ik kan me ontzettend kwaad maken over al die winkels die de mazen van de wet opzoeken en net zo goed om het domme volk (sorry, maar ik kan het niet anders noemen) dat er nog heen gaat ook.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:22

:(:) ;( vreselijk voor beide berichten trouwens

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:23

Aan de andere kant hebben ze weer omzet dus betalen belasting waardoor andere winkels geholpen worden...

Werknemers gewoon salaris dus betalen belasting dus niet werkenden worden geholpen...

Tja elk nadeel heb ze voordeel

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:33

Huertecilla schreef:
Vriendin van lief belde na middernacht. De buurman had zichzelf opgehangen en de buurvrouw stond aan haar deur voor hulp.
Moest dat éven kwijt. Wát een drama.

Engelsen, zowel de vriendin als de buurman/vrouw. Buurman/vrouw hadden twee jaar geleden al hulp van vriendin en lief gekregen met hun papierwinkel.
Nú blijkt dat ze uiteindelijk NÍETS echt geregeld hebben. Geen residenten, zelfs niet ingeschreven in gemeente, niets. Ook geen begrafenisverzekering.

Nu maar hopen dat de vriendin zich er niet in laat zuigen. Sommige mensen kún je niet helpen.

Ach, wat een triest verhaal. Meneer zag het niet meer zitten. En mevrouw zit dus nu met een heleboel te regelen, waar er van te voren niets geregeld is. Ellende op ellende. Denk je dat Covid de druppel was die de emmer deed overlopen?