Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke93

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 09:26

Bij mij brandt vers sinaasappelsap altijd als ik iets van een lichte keelpijn heb, al voel ik hem zelf nog niet. Later dan toch keelpijn/verkouden.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:00

Wellicht komt het door de zuurgraad van het sap. Als je keel dan een beetje geïrriteerd is, zorgt dat voor het branderige gevoel.

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:11

Hier gaat het helaas ook niet ons huis voorbij. Juf van zoontje besmet, en zo ben ik samen met hem ook besmet geraakt. Mijn man is gisteren getest, op die uitslag wachten we nog.

Zoontje (9) was één dag niet fit, maar niet noemenswaardig. Enige klacht die hij nog heeft is verminderd reukvermogen. Soms hoeven de signalen er dus echt niet dik bovenop te liggen. Zelf nog niet fit, maar ook niet doodziek. Veel klachten, maar allemaal heel mild. Gelukkig maar!

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:14

Bix schreef:
Hier gaat het helaas ook niet ons huis voorbij. Juf van zoontje besmet, en zo ben ik samen met hem ook besmet geraakt. Mijn man is gisteren getest, op die uitslag wachten we nog.

Zoontje (9) was één dag niet fit, maar niet noemenswaardig. Enige klacht die hij nog heeft is verminderd reukvermogen. Soms hoeven de signalen er dus echt niet dik bovenop te liggen. Zelf nog niet fit, maar ook niet doodziek. Veel klachten, maar allemaal heel mild. Gelukkig maar!

Ah gelukkig maar dat je klachten mild zijn. Herken het heel goed. Mijn dochtertje van 3 hoest sinds gisteren als ze in bed ligt, mijn oudste dochter heeft nergens last van gelukkig. Beterschap!!

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:20

Ik durf nu voor het eerst zachtjes te zeggen, dat ik mij langzaam wat beter ga voelen. Gister middag en avond mega misselijk geweest. En heel veel geslapen, misselijkheid is nog wel aanwezig maar niet zo erg meer als gister. Ook lijkt de spierpijn weg te zijn. Wat een verademing

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:41

Wat fijn Fenneeee! Ik hoop voor je dat het doorzet.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:43

Fenneeee schreef:
Ik durf nu voor het eerst zachtjes te zeggen, dat ik mij langzaam wat beter ga voelen. Gister middag en avond mega misselijk geweest. En heel veel geslapen, misselijkheid is nog wel aanwezig maar niet zo erg meer als gister. Ook lijkt de spierpijn weg te zijn. Wat een verademing

Hoe voelt de spierpijn? Ik ben helaas in contact geweest met iemand die positief is
Ik heb vanaf maandag enorme pijn in mn bovenbuik en steken in mn rug
Maar ik heb ook lyme wat ook dit kan veroorzaken
Lastig
Vanmorgen maar getest
Is de spierpijn als je beweegt?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:46

Beterschap Bix & anderen!

Tokedri; Mijn spierpijn was de hele dag door, zittend, liggend, staand. Echt vrij heftig :+
Bij mij was het in het bovenbenen/billen/onderrug gedeelte.

Hopelijk is je test negatief!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:52

Voor mij was die spierpijn dezelfde die je hebt als je griep hebt.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:29

Goof schreef:

Bij mij ook en extra rond mijn ribbenkast.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:57

Daphara schreef:
Goof schreef:

Ik heb nooit griep dus weet dat niet
Ik voel overal steken, heupen, buik, ribben en voel me raar

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:08

tokedri schreef:
Daphara schreef:

Ik heb nooit griep dus weet dat niet
Ik voel overal steken, heupen, buik, ribben en voel me raar

Wacht je uitslag gewoon af en lekker af en toe een extra doche nemen om te ontspannen. Dat helpt vast en zeker wel wat.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 18:35

Spierpijn was inderdaad de typische griep spierpijn. Voor mij vooral bovenbenen en armen. Was bij mij ook een kleine week continue aanwezig. Het gekke is dat ik soms nog spontaan die spierpijn kan krijgen om niets, na een paar uur zwakt dat weer af.

Fijn dat je je weer iets beter lijkt te voelen Fenneee! (Even afkloppen natuurlijk)
Die misselijkheid is echt heel vervelend. Kan je wel een beetje goed drinken en wat eten?

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 20:42

Janntjuh schreef:
Spierpijn was inderdaad de typische griep spierpijn. Voor mij vooral bovenbenen en armen. Was bij mij ook een kleine week continue aanwezig. Het gekke is dat ik soms nog spontaan die spierpijn kan krijgen om niets, na een paar uur zwakt dat weer af.

Fijn dat je je weer iets beter lijkt te voelen Fenneee! (Even afkloppen natuurlijk)
Die misselijkheid is echt heel vervelend. Kan je wel een beetje goed drinken en wat eten?

Ik heb ook 2 dagen mega spierpijn gehad. Met name in mijn nek, rug, benen en voeten.

Ik voel mij opzich oke, de misselijkheid was vandaag als nog best flink aanwezig, lijkt nu weer wat gezakt. Alleen denkt mijn lichaam er anders over. Inmiddels weer een temp van 38.4 Maar ik voel mij absoluut niet koortsig. Eten en drinken probeer ik. Ik weet dat ik moet eten, maar het is niet mega veel, en het zelfde met drinken. En ik heb als ik gaap dat het echt zeer doet in mijn luchtpijp.!Even in de gaten houden maar.. echt ben er zo klaar mee
Keek net op mijn rooster en ze hebben mij er volgende week di en wo ook afgehaald, hoef nu pas 28 dec weer te werken.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:10

Fijn! Dat kan je iig nog even rustig aan doen. Klachtvrij betekend niet per definitie dat je weer gezond rondspringt zegmaar, dat doe je ook niet na een erge griep/verkoudheid.
Hoe gaat het inmiddels met je benauwdheid/saturatie?

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:29

Janntjuh schreef:
Fijn! Dat kan je iig nog even rustig aan doen. Klachtvrij betekend niet per definitie dat je weer gezond rondspringt zegmaar, dat doe je ook niet na een erge griep/verkoudheid.
Hoe gaat het inmiddels met je benauwdheid/saturatie?

Saturatie was nog steeds netjes ! Benauwdheid is ook minder, heb alleen dat mijn adem soms een beetje kraakt en doet als of er slijm zit. Maar dat kan ook met mijn astma te maken hebben.
Dus hou dat even in de gaten, meer kan je toch niet doen op dit moment

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 00:52

Veel sterkte en beterschap aan de mensen die Corona hebben.

Ik breek nog even 1x in om de uiteindelijke oorzaak van mijn vreemde smaak te laten weten: een amandel steentje (Tonsilloliet). Ik had geen idee dat dat bestond dus ik heb voor niks laten testen. Oke nu hou ik me weer koest :=

Hoe is het met iedereen?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 08:57

Als zorgmedewerker heb je voorrang op een test. In de ochtend testen en in de avond uitslag. Gaat dit nog zo snel? Of is het makkelijker om een sneltest te doen?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 09:02

Macs schreef:
Als zorgmedewerker heb je voorrang op een test. In de ochtend testen en in de avond uitslag. Gaat dit nog zo snel? Of is het makkelijker om een sneltest te doen?

Hier afgelopen week (maandag) als docent wel. Wel noorden vab het land, dat kan ook verschillen

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 09:31

Oke :) ik hoop op een snelle uitslag, want heb vanavond afscheid van een dierbare.. lekkere timing :(

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 09:35

Macs schreef:
Oke :) ik hoop op een snelle uitslag, want heb vanavond afscheid van een dierbare.. lekkere timing :(

Ik hoop het ook voor je :knuffel:
Anders zelf even vragen? Ze geven bij ons een indicatie of ingeval vooral als het langer zou duren.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 09:40

lenaa_tje schreef:
Macs schreef:

Ik hoop het ook voor je :knuffel:
Anders zelf even vragen? Ze geven bij ons een indicatie of ingeval vooral als het langer zou duren.

Had het aan de telefoon idd gevraagd, maar meer dan'vanavond' kon ze me ook niet vertellen. Is dat 6 uur of 9 uur.. afwachten maar.
Wat een lieve en rustige meid had ik aan de telefoon zeg, echt fijn want zit behoorlijk in de stress. Ik kijk al maanden in paniek naar dit moment, ben zo mega angstig voor de test zelf..

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:08

Macs schreef:
Had het aan de telefoon idd gevraagd, maar meer dan'vanavond' kon ze me ook niet vertellen. Is dat 6 uur of 9 uur.. afwachten maar.
Wat een lieve en rustige meid had ik aan de telefoon zeg, echt fijn want zit behoorlijk in de stress. Ik kijk al maanden in paniek naar dit moment, ben zo mega angstig voor de test zelf..

Daar had ik ook last van... Ik ben er echt met angst en beven heen gegaan, ik wist de weg niet eens meer -O- En eigenlijk viel het me alles mee. Nee, prettig is het absoluut niet, maar het is kort en je kan zo weer weg.

Ik weet niet of je hier iets aan hebt maar ik heb me vorige week zondag ‘s morgens om 09.30 laten testen en ‘s avonds 20.00 had ik de uitslag. Ik weet niet of je hier wat aan hebt. Was in Amsterdam (RAI) en géén gebruik gemaakt van voorrangsregeling (ben docent) want ik zat toch al ziek thuis.

Veel sterkte in elk geval!

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:11

@Macs hopelijk kan ik je alwaar geruststellen. Ik ben net zoals jij en het viel mij 100% mee. Deed geen pijn ofzo en het was zo gebeurd. De uitslag (positief) was wat minder dat wel. :( Maar dat hoeft bij jou niet te gebeuren natuurlijk.

Ik kan sinds vanochtend niks meer ruiken. Echt heel irritant. Hoe is het verder met iedereen?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:31

Dank voor jullie fijne woorden :) het komt ook vast goed! Beterschap voor jullie!!