Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
 Wat mij echt helpt is cheatdays inplannen, of weten wanneer ik moet kunnen zondigen en de rest van de dag zo netjes mogelijk houden. Dan kan ik het mezelf gewoon vergeven als ik veel heb gegeten.

met 13500 stappen. 
 dus ga zo eerst nog even mn paard rijden voor wat extra beweging haha. 
 Mooi lijstjes!                                                         

Maar op de terugweg rijdt ik langs het bos dus ik wil daar nog wel eens uitstappen inderdaad 

(die er zo te lezen inderdaad waren)
 gelukkig voor jou heb je niet echt 135.000 stappen gelopen
 Dit keer zal ik ook mijn weekendlijstjes even delen, heb me een beetje laten gaan dus beide dagen wat hoog in calorieën wat opzich helemaal niet erg is. Beide dagen nog een heerlijke fietstocht kunnen maken! 
 maar toch wel eens fijn!
 Af en toe is het ook goed om eens zo de mist in te gaan om met je neus op de feiten gedrukt te worden dat het eigenlijk helemaal geen goed idee is/het niet waard is.
 Moet toch een fijn gevoel zijn! Heb je in de afgelopen tijd gemiddeld per dag meer gegeten dan voorheen? Of was dat nog niet gelukt?
  Zou best eens kunnen! Wat een enorm leuk idee, die drive-thru! Super om te zien hoe creatief iedereen wordt met alle maatregelen 

Er werd in ons dorp een online kerstbingo georganiseerd waar mijn vriend en ik samen met mijn zusje en haar vriend (via skype) aan meededen. Zo achter 2 schermen met een borrelplankje en een glas wijn voor mijn neus had ik stiekem al snel meer op van beide dan ik had gepland  
 Achja, 's ochtends wel hard gesport en het is in te passen in mijn week, dus niet teveel terugkijken 
 Ik heb me er ook bij neergelegd dat dit misschien ook wel een beetje bij de decembermaand hoort en we in januari wat dat betreft weer in wat rustiger vaarwater komen!
 Zo lang we allemaal voor het grootste deel gezond eten is er niets aan de hand 
 )

misschien je ontbijt lunch en avond eten iets groter nemen waardoor minder ruimte om te snaaien?
 gaat om het idee. 
  nooit in verdiept ook haha. 
 nog iets gewonnen met de bingo?
 Ik kies nu wel bewust voor producten met hogere calorieën zodat ik niet te weinig binnen krijg. 

Zou inderdaad gewoon 1 momentje nemen op een dag dat je wat lekkers neemt als het voor jou helpt om in de grote lijn dan vol te houden!

Ik eet trouwens niet koolhydraatarm hoor, maar ik volg macro's. (dus ik weet hoeveel gram eiwit/vet/kh ik max binnen mag krijgen en als ik me daaraan houd val ik af, vandaar!)

Ben nu wel blij met het soepje dat ik nog had staan.

Hopelijk was het gin-tonics drinken wel gezellig 
! Die kater heeft ook zo zijn voordelen dus 

vind het zo mooi om te zien dat dit topic iedereen motiveert en dat iedereen zich ook echt open durft te stellen.

Blijf goed voor jezelf zorgen 
  toch bedankt voor jullie support haha. Zou graag nog wat kwijt willen maar zoals het nu gaat ben ik ook wel redelijk tevreden. Eerst maar eens een tijdje in een fijn ritme zien te komen en zoals nu de focus leggen op gezond en gevarieerd eten. Voel me de laatste tijd steeds comfortabeler met mijn lijf en dat was al een hele tijd geleden dus dat is ook zeker positief!
 ) en is het buiten écht vreselijk weer. Gisteren dus alleen even thuis een korte workout gedaan. Vanavond hoop ik nog wat te kunnen gaan wandelen oid.

Gezond en gevarieerd eten is ook een veel betere basis dan puur en alleen kcal tekort. Complimenten voor je mindset dus! 
 en dat na weinig slaap.. Fijn dat ook jij jezelf nog wel helemaal happy voelt met je lichaam, top! Hoe was je eerste kersfeestje? 
 Het is grotendeels wat ik stiekem had verwacht, maar absoluut niet hoopte. Ik heb nog steeds enorme last van mijn darmen, ondanks medicijnen en onderzoeken van de huisarts (buikpijn, mega opgezette buik, etc.). Uit deze test kwam o.a. dat mijn lichaam momenteel heel slecht gaat op vooral tarwe, maar ook koe-zuivel, lactose, gluten en soja. Daarnaast o.a. een tekort aan B12 en magnesium. Ook met mijn darmen is van alles niet helemaal goed, zoals een lekkende darmwand, waar ook weer supplementen voor worden geadviseerd.
 hoe was je feestje? Fijn te lezen dat jij ook tevreden bent met hoe je je nu voelt 

Heb het gelukkig beperkt kunnen houden.

Ik probeer zo clean mogelijk te eten de laatste tijd; veel groente en dingen zelf maken. Bevalt goed. Verder bijna dagelijks een halfuurtje hardlopen en heb er gisteravond nog een wandeling met een vriendin achteraan geplakt; heb je toch zo 17.000 stappen in het quarantaine leventje. Vandaag moet ik even restjes op maken omdat ik t/m zondag weg ben, dus beetje gek lijstje gok ik:

Die brownie van B&F wil ik ook een keer proberen! Mooie lijstjes weer, je bent goed bezig geweest. En gelukkig heb je een leuke bingo avond gehad!

) en om heel strikt bezig te zijn qua voeding. Wel genoeg bewogen dus dat compenseert mooi. Heb wel een aantal dagen lijstje bijgehouden, dus die zou ik hieronder delen.
 )
)
 Dit zijn ook geen perfecte lijstjes, maar ach. Merk wel dat ik ook echt meer moet eten als ik zoveel beweeg, anders heb ik een beetje het gevoel dat mijn bloedsuiker te laag is. Dus moet ook echt weer wat beter op de tussendoortjes gaan letten.
).

echt iets om niet vanaf te kunnen blijven. Afgelopen dagen was inderdaad wat minder, vooral door kerst in het vooruitzicht.

of in ieder geval lekker uitstappen.

Geniet er van, lekker eten en daarna weer vol goede moed verder zonder schuldgevoelens