4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nanoukkie

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:17

Niet tevreden over mijn lijstje van vandaag... maar ik wil niet verbloemen, dus plaats ik het toch. Ik lees morgen alles bij!

O: 1 vk boterham, nutella, 1/2 banaan, shia zaad
L: 1 kom wortelsoep met balletjes
T: 1 yoghurtje, 4 koekjes (200kcal), 1 mandarijn, 1 appel (honger tijdens het werk haha)
T: kommetje Light paprikachips, handje pinda’s en 2 wafel’tjes (dit is meer snoep dan dat ik normaal op 1 week tijd zou eten, maar als ik bij papa ben staat alles voor mijn neus en kan ik er niet afblijven. Op die momenten ben ik zo kwaad op mezelf. Maar ik had gerust nog alle resterende wafels op kunnen eten, dus toch wel ‘ok’ dat ik gestopt ben.)
A: pasta met tomatensaus en champignons!

B: 10 km (waarvan de helft tijdens het werken)

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 09:36

To be honest: gisteren na het avondeten ook nog 2 chocoladewafel'tjes en 1 stuk van een reep chocolade Côte e' Or gegeten. Ik voel me nogal beroerd over het feit dat ik me zo heb laten gaan en 0,0 zelfbeheersing heb. Ik was samen met een vriendin, en zij was verbaasd dat ik zoveel en zo snel na mekaar kan eten. Als ik 1 koekje eet, eet ik het hele pak erna en niet nog één koekje. Ik heb geen grenzen... Vandaag proberen iets minder kcal te eten.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 10:16

Ow Nanou ik herken wat je zegt.. Ik heb ook een enorme eetlust dus moet mezelf heel vaak inhouden, maar zak echt door de grond als mensen er opmerkingen over maken. Is vast niet onaardig van je vriendin bedoeld maar ik pik het er meteen uit als pijnmoment :') Wat mij echt helpt is cheatdays inplannen, of weten wanneer ik moet kunnen zondigen en de rest van de dag zo netjes mogelijk houden. Dan kan ik het mezelf gewoon vergeven als ik veel heb gegeten.

Mijn lijstje van gisteren was maf; ik moest filmen en was afhankelijk van catering maar we kregen zowaar een heel kerstmenu als lunch?! Hilarisch. Tussendoor nog twee kleine broodjes gehad en in de avond diner van rijstwafels en soep. Ben niet onder mijn kcal gebleven maar het kon slechter. :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 10:37

Ik kom hier eens voorzichtig om de hoek kijken. Ik heb sinds begin oktober een nieuwe baan en merk dat ik daardoor wat bewuster ben van wat ik eet en doe. Normaal gesproken heb ik hier toegang tot de sportschool en ik merk ook dat ik meer moet met mijn energie. Ik kom van 30 uur werk in de supermarkt naar 32 uur achter de computer. Dat is wennen en een enorme omschakeling, maar wel een waar ik bewust van moet zijn.

Waar ik voorheen echt een hekel had aan sporten en fitness, merk ik dat ik het toch wel leuk vind en het dus nu wel erg jammer vind dat het niet door kan gaan. Wel ga ik minimaal 2x per week naar stal om te rijden en stallen te mesten. Ook probeer ik in elke pauze even een rondje buiten te lopen, maar mijn stappendoel haal ik niet meer zo gemakkelijk.

Ik werk tegenwoordig onregelmatig waarin ik het ook nog wel eens lastig vind om goed na te denken over bijvoorbeeld het avondeten. Ik pak voor het gemak maar een magnetronmaaltijd uit de supermarkt.

Ik hoop dat ik hier terecht kan met wat vragen en dat ik de motivatie kan aanhouden om actief te blijven.

Het positieve van mijn verandering van werk is dat ik zelf een betere mindset heb, maar ook dat ik niet meer zoveel in de supermarkt kom en dus ook niet in de verleiding gebracht wordt om slechte dingen zoals chips, snoep en chocola te kopen. Ik heb nog wel een beschamende voorraad op mijn kamer maar het meeste is nog onaangeroerd.

Waar ik eigenlijk voornamelijk naar op zoek ben, zijn gezonde en lekkere lunches & avondeten voor op het werk. Koken is niet mijn sterkste kant, maar met simpele recepten kan ik wel uit de voeten.

En zodra ik de moed heb verzameld ga ik ook hardlopen. Maar ik moet zeggen dat ik daar nog wel flink tegen op zie :')

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:13

Nanouk; vervelend dat je het zo heb ervaren! Wees niet té streng voor jezelf, vind het wel zo overkomen nu. Het is vervelend, maar kan gebeuren en zorg dat je jezelf de dag erna weer herpakt. Eens per week een uitschieter is ook wel eens goed voor het lichaam.
Nieuwe dag, nieuwe kansen. Je komt niet gelijk aan na zo’n dag :)

Castilja; logisch dat je met zo’n lunch niet onder je calorieën doel uitkomt! Maar als je zelf tevreden bent is het goed toch :)

Marjo; welkom!
Qua gezonde lunches en avond eten.. waar hou je van _O-
Ik maak vaak grote pannen macaroni/bami/ rijst gerechten die ik invries en in de avond meeneem. Je zou ook groentes en vlees mee kunnen nemen wat je opwarmt met evt een zakje aardappelpuree?
Voor lunches kan je ook zelf salades maken, dressing apart meenemen zodat het niet soppig wordt voor je het eet :)

Hier tevreden over gister, goed aan mijn lijstje gehouden. Stonden inderdaad weer lekkernijen op kantoor, dus nog 2 mini kitkat’s en 2 mini marsjes op en daarmee kwam ik uit op 1928 calorieën :) met 13500 stappen.
Vandaag gaan we met de collega’s pizza bestellen, moet ook is kunnen :)) dus ga zo eerst nog even mn paard rijden voor wat extra beweging haha.
Geplande lijstje voor vandaag;
O: 2 volkoren crackers met kersen jam, 150 ml chocolademelk.
L: 2 donker bruine boterhammen, 1 met 100% pindakaas, 1 met gebraden gehakt.
T: 2 granen biscuits
A: chicken bloemkoolbodem pizza van New York pizza.
T: 3 maïs wafels paprika, leev oerkoek.
Laatst bijgewerkt door Lis_Ol op 20-12-20 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:46

@Castilja: Nee, ik vatte het totaal niet verkeerd op van haar. Ik was meer teleurgesteld in mezelf, en het feit dat dat waarschijnlijk gewoon nooit gaat veranderen haha! Ik mag van mezelf dagelijks eens iets minder gezond eten (koekje of2, stukje taart, enkele pralines...) en dan geniet ik daar ook echt van. Gisteren was het weer eten om te eten, want lekker vond ik de wafel'tjes niet eens echt!
@Marjo:Fijn dat je mee komt praten! Qua bewegeing: uurtje vroeger op staan om een rondje te gaan wandelen, en inderdaad wanneer je pauze hebt ook even een blokje om maken. Ik vind dat dat wel helpt.
@Lis_Ol: Ja, als het deze week niet Kerstweek was zou ik er minder zwaar aan tillen. Maar ik 'vier' 3 dagen Kerst, dus ik ga sowieso al 3 dagen minder gezond eten/ veel meer eten dan normaal. Maar ik neem de draad wel zo goed mogelijk op tussen de dagen. Nu merk ik al niets meer van gisteren, dus dat is fijn! 135.000 stappen, zooooo, Guiness World Records is er niks tegen! :D Mooi lijstjes!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:48

Hahahaha ik zie dat ik een 0 teveel had getypt. Bedoel uiteraard 13500 stappen :))
Fijn dat je er nu niks meer van merkt, gun jezelf af en toe iets. Des te beter hou je het vol :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:51

Opsich lust ik wel veel dus dat scheelt. Ik woon wel nog thuis dus ben een beetje gebonden aan wat m'n moeder kookt maar daarin probeer ik inderdaad al wel het een en ander gewoon in te vriezen. Van de week hebben we pasta met penne gegeten en dat kan dan inderdaad prima in de magnetron opgewarmd worden.
Salades zijn ook een goed idee inderdaad. Ik heb een mooie bak waar dat in kan, alleen merk ik wel vaak dat ik daar alsnog een honger gevoel aan overhoud.

@nanoukkie; ja uurtje eerder opstaan met een vroege dienst gaat hem niet worden :') Maar op de terugweg rijdt ik langs het bos dus ik wil daar nog wel eens uitstappen inderdaad :D
En verder kleine boodschappen ook wandelend doen. De supermarkt is zo'm 10/15 minuten stappen dus dat is prima te doen. Brieven op de bus doen en er een rondje aan vast plakken. Moet er nog een beetje meer discipline in krijgen maar uiteindelijk gaat dat wel lukken denk ik :D

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 23:02

Vandaag ook een iets ofwat mindere dag. Ondanks dat mijn werkuren perfect te combineren vielen met een goed eetpatroon, heb ik mezelf weer een beetje teveel laten gaan. Wel voor de eerste keer thuis 20 minuutjes geroeid op ons roeitoestel, dus dit wil ik misschien ook wel wat vaker doen. Ik had 150kcal verbrand op 20 minuten.

O: 1 yoghurt met vers fruit
T: 1 banaan, 1 mandarijn en 2 reepjes chocolade (250kcal)
T: paar nacho's met cheddar en tomatensalsa
A: 2 kleine gehaktballen, 2 kleine aardappelen en wat appelmoes
T: chocolate chip cookie

B: 12.500 stappen, 20 minuten roeien

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:35

_Mjwb: dat is pittig! Ben je je tentamens goed doorgekomen? Geniet van je vakantie!!

Catilja: Wat balen dat je je wat verkeken had op de soep, zo jammer als je daar dan achteraf achter komt haha heel herkenbaar.
Bedankt voor het compliment!
Verstandig om in de avond rijstwafels met soep te eten als de catering-lunch erg royaal was :+

Lisanne: jaa had ’s avonds nog wat lays oven baked chipjes op haha :o :9
Wat ontzettend leuk die drive-in door de stallen!! Lekker lijstje zeg! En slim om wat calorieën te reserveren voor eventuele lekkere snacks :D (die er zo te lezen inderdaad waren)
Gezellig dat jullie met z’n allen pizza bestellen! Hoe is de pizza met bloemkoolbodem van Newyork pizza? Verstandige keuze en verder weer een top lijst!
_O- gelukkig voor jou heb je niet echt 135.000 stappen gelopen

Nanouk: knap dat je je lijstje toch met ons deelt! Ik vind het nog erg meevallen wat je allemaal gegeten hebt maar alleen al het vervelende gevoel wat je er van krijgt is al heel naar.
Ook heel herkenbaar dat geen grens of zelfbeheersing hebben. Achteraf kun je je daar zo rot om voelen. Hoop dat je het inmiddels wat los hebt kunnen laten.
Slim van dat roeiapparaat! Lijkt me een leuke afwisseling met wandelen en zeker als het slecht weer is.

Marjo: Leuk dat je mee komt kletsen in dit topic! Een kantoorbaan is inderdaad erg omschakelen. Goed dat je in ieder geval gaat wandelen in de pauzes, naar de sportschool en nog naar stal gaat!
Ik zoek veel op internet naar inspiratie voor leuke recepten maar ook uit dit topic haal ik veel inspiratie.
Wat eet je nu zo op een dag? Je kunt bijvoorbeeld al veel kanten op met kwark, havermout etc.
Avondeten zou je ook al van te voren klaar kunnen maken zodat je het alleen maar mee hoeft te nemen naar je werk. Daarnaast zou ik ook eerder kiezen voor een maaltijdsalade dan voor de magnetronmaaltijd!

_____
Ik heb het weekend weer overleefd :+ Dit keer zal ik ook mijn weekendlijstjes even delen, heb me een beetje laten gaan dus beide dagen wat hoog in calorieën wat opzich helemaal niet erg is. Beide dagen nog een heerlijke fietstocht kunnen maken!
Zaterdagochtend na het ontbijt eens op de weegschaal gaan staan. En voor het eerst sinds maanden een halve kilo minder, 59,5. Wss is dit na het weekend al weer anders := maar toch wel eens fijn!
Komende dag(en) wil ik wel wat (relatief) lager gaan zitten omdat het met kerst ook al weer veel eten wordt.
Paard loopt helaas nog steeds niet goed dus nog maar een paar dagen rustig aan doen met haar.

Lijstje van zaterdag:

T: powerbar van de action
O: havermout pannenkoekjes (1 ei, 30 gram havermout, 40 ml melk) met een beetje cottage cheese, pindakaas en stroop.
T: halfvolle chocolademelk, spritsje
L: bruine boterham met hagelslag
T: klein handje notenmix, cappuccino
A: 180 gram kogelbiefstuk, krulfrietjes, salade
T: bakje zoete/zoute popcorn

B: 90 minuten racefiets

Lijstje van zondag:

O/L: italiaanse bol met kaas, meergranen triangel met rosbief, cappuccino
T: 4 zelfgebakken zandkoekjes
A: witlof met ham, kaas en champignons uit de oven met een sausje, rijst
T: 200 ml magere yoghurt
T: cracker met kaas, zandkoekje

B: 60 minuten racefiets

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:56

@Nanouk, Klinkt als een leuke kerstplanning! Ik kan me voorstellen dat je niet wil kiezen tussen je ouders met kerst, zo heb je het toch mooi opgelost! Vervelend dat je jezelf niet fijn voelt over hoeveel je hebt gegeten. Voor veel van ons heel herkenbaar denk ik (incl. mijzelf!). Ik denk dat het goed is dat je jezelf er bewust van bent dat dit niet is wat je wil. Niet gek dat het af en toe nog eens gebeurd, maar zo help je jezelf wel om 'eten om het eten' steeds minder de overhand te laten nemen :) Af en toe is het ook goed om eens zo de mist in te gaan om met je neus op de feiten gedrukt te worden dat het eigenlijk helemaal geen goed idee is/het niet waard is.

@Joanne, Wat enorm balen dat je paard niet lekker loopt.. Al een oorzaak kunnen achterhalen? Even omschakelen is dat meer eten he! Wat goed dat je nu wat bent afgevallen!! *\o/* Moet toch een fijn gevoel zijn! Heb je in de afgelopen tijd gemiddeld per dag meer gegeten dan voorheen? Of was dat nog niet gelukt?

@Lisanne, Ik slik de pil 9 van de 10x door en heb eigenlijk geen idee of je dan ook op bepaalde momenten nog steeds vocht vasthoud :+ Zou best eens kunnen! Wat een enorm leuk idee, die drive-thru! Super om te zien hoe creatief iedereen wordt met alle maatregelen :D

@Castilja, Haha vervelend is dat zo achteraf! Volg je echt een koolhydraatarm dieet? Of andere redenen om er specifiek op te letten? Wel lekker dat ze een kerstlunch organiseerden! Als je nog netjes bent uitgekomen kun je er ook lekker van genieten :D

@_mjwb, Oei druk inderdaad! Zijn je tentamens wel goed gegaan?

@Marjo, Welkom! Leuk dat je ook bewuster bezig bent met voeding etc. Wat betreft avondeten/lunch zou ik gaan proberen wat te mealpreppen voor de eetmomenten dat je niet met de pot mee-eet. Als je zorgt dat je al een gezonde maaltijd klaar hebt liggen/in de vriezer hebt is opwarmen nog maar een kleine moeite. De kunst bij maaltijdsalades is om ze niet alleen maar te vullen met groente, maar ook wat vullende/eiwitrijke dingen toe te voegen. Denk bijv. aan peulvruchten, ei, cottage cheese, etc. Hopelijk gaat dit topic je helpen en motiveren! :D

Hier gisteren ook iets meer uitgeschoten dan de bedoeling was :+ Er werd in ons dorp een online kerstbingo georganiseerd waar mijn vriend en ik samen met mijn zusje en haar vriend (via skype) aan meededen. Zo achter 2 schermen met een borrelplankje en een glas wijn voor mijn neus had ik stiekem al snel meer op van beide dan ik had gepland :Y) Achja, 's ochtends wel hard gesport en het is in te passen in mijn week, dus niet teveel terugkijken :) Ik heb me er ook bij neergelegd dat dit misschien ook wel een beetje bij de decembermaand hoort en we in januari wat dat betreft weer in wat rustiger vaarwater komen!

Ik merk dat we ons de laatste tijd allemaal regelmatig wat minder voelen over onze lijstjes. Bij deze dus ook weer mijn 'slechte' lijstje. Misschien moeten we ons allemaal beseffen dat we dit soort momenten niet perse als slecht hoeven zien, maar als iets wat erbij hoort/leermoment :D Zo lang we allemaal voor het grootste deel gezond eten is er niets aan de hand :D
O: Homemade american pancakes met 100gr magere kwark en 100gr blauwe bessen
T: Body & fit pro bar
L: Kom tomatensoep, 300gr magere kwark met 1 bastognekoek, 8gr pure chocolade, 10gr walnoten
T: 8 glazen wijn, 2 ovensnacks, 100gr brie met toastjes, 4 stukjes fuet, handje lays oven baked, stukje chocoladeletter (tja daar ging het dus mis :') )
A: Kip in roomsaus met champignons
Totaal 3341 kcal

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 18:29

Marjo; ik maakte vaak zelf eens in de zoveel tijd wat maaltijden toen ik nog thuis woonde om in te vriezen, maar weet natuurlijk niet of die mogelijkheid bij jou ook zo is :)

Nanouk; ik vind je avondmaaltijd wel karig hoor :)) misschien je ontbijt lunch en avond eten iets groter nemen waardoor minder ruimte om te snaaien?

Joanne; ja die bodem is lekker! Niet te vergelijken met die van magioni, maar ik vind m wel erg lekker!
Oh wat super fijn dat je weegschaal -0.5 aangaf! Geeft weer moed, eindelijk weer resultaat qua gewicht voor je goede inzet, topper!
En of dat er nu na het weekend weer aan zit doet er niet echt toe _O- gaat om het idee.
Lekkere lijstjes! Jouw avond eten van gister heeft me ook op een idee gebracht voor deze week haha.

Mara; ik heb ook geen idee, denk het dan haast niet omdat er ‘niks’ op gang komt _O- nooit in verdiept ook haha.
Super dat jij ook je ‘mindere’ lijstje post! Denk dat je wel gelijk heb, tijd van het jaar, verleidingen. Maar moet zeker wel eens kunnen! Wel een erg lekker lijstje :)) nog iets gewonnen met de bingo?

Hier gaat het redelijk, merk juist de laatste 2 dagen dat ik minder trek heb in eten.. gister 3 tussendoortjes meegenomen en met 2 weer thuis gekomen. Heel de avond gedaan op de pizza dus mezelf verplicht om bij thuiskomst 2 rijstwafels te eten omdat ik het anders echt te weinig vond (1800 kcal bij 15.000 stappen en 45 minuten intensief paard gereden).
Vandaag ook ‘moeite’ met eten omdat ik geen trek heb. Ik weet waar het ‘probleem’ zit en ik voel me mentaal nu echt een beetje instabiel :') Ik kies nu wel bewust voor producten met hogere calorieën zodat ik niet te weinig binnen krijg.
O; 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, 15 gr müsli, kaneel en 150 ml chocolade melk.
T; kaasbol
L: wit pistoletje met een plak oude kaas, plak ham en wat veldsla.
T; eierkoek met chocolade pasta.
A: 75 gr (ongekookt afgewogen) couscous met paprika, champignons en ui met een rundervink.
T: in mn planning staat wat B&J ijs (100 gr)
Hiermee kom ik dan nog wel uit op 1938, bij vermoedelijk 12.000 stappen. Verder geen beweging vandaag.

De weegschaal gaf de afgelopen 2 dagen ook weer -0,5 aan, ik vermoed dat dit toch voornamelijk stress gerelateerd is omdat mijn lijstjes echt wel goed gevuld geweest zijn de afgelopen periode.
Laatst bijgewerkt door Lis_Ol op 21-12-20 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 18:34

Joanna wat een goede lijstjes zeg...! Ik ben ook gek op zandkoekjes maar durf ze niet in huis te halen, iets met een lege verpakking binnen een half uur. :')
Nanouk; gelukkig dat je het anders opvatte dan ik deed haha. Of nouja, hoe je het opvatte voor jezelf klinkt ook niet fijn :( Zou inderdaad gewoon 1 momentje nemen op een dag dat je wat lekkers neemt als het voor jou helpt om in de grote lijn dan vol te houden!
Mara ik kan je de hand schudden wat alcohol betreft, ik ging gisteren ook los en dan is het "goed" om te lezen dat je niet alleen bent op de een of andere manier :') :') Ik eet trouwens niet koolhydraatarm hoor, maar ik volg macro's. (dus ik weet hoeveel gram eiwit/vet/kh ik max binnen mag krijgen en als ik me daaraan houd val ik af, vandaar!)
Lisa; wat goed om te lezen dat je gewoon blijft eten ondanks je hongergevoel. Ik ben iemand die dan denkt 'dan eet ik gewoon minder komt goed uit yolo' maar is eigenlijk echt niet goed. Hoop dat je je snel wat beter voelt! :knuffel:

Ging gisteravond gin-tonics drinken met een vriendin. Het stomme is dat het qua eten eigenlijk supergoed gaat, maar omdat ik de alcohol niet laat staan zet het allemaal net geen zoden aan de dijk. Voordeel van vandaag is wel dat ik een dusdanige kater had dat ik in bed heb gelegen tot 15:00 en nu voorzichtig aan soep en rijstwafels zit, over compenseren gesproken :+ :+ Ben nu wel blij met het soepje dat ik nog had staan.

Oh! Als er hier mensen zijn die ook veel soep zelf maken; gooi recepten! :D

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:37

@Lisanne, Nee we hadden helaas niets gewonnen, dat was dan weer jammer :')
Wat vervelend dat je geen trek hebt en ook weer bent afgevallen door stress. Wel fijn dat je jezelf bewust bent van het ''probleem'. Hopelijk is dit niet al te erg en kom je daar snel weer uit :)

@Castilja, Haha erg he! Ik heb de afgelopen periode wel wat geprobeerd te minderen wat betreft alcohol. 'Vroeger' ging er echt vrijdag, zaterdag en zondag een fles wijn open, nu probeer ik het bij 1 dag te houden, of 2 dagen wat minder. Dat gaat vaak goed, maar de afgelopen weekenden wat minder :+ Hopelijk was het gin-tonics drinken wel gezellig :D! Die kater heeft ook zo zijn voordelen dus :')

Hier gisteren niet helemaal tevreden. Qua kcal zat ik goed, maar vind de invulling van mijn dag wat minder. Wat te weinig groente en teveel vullende in plaats van voedende kcal. Vandaag weer nieuwe kansen :)
Lijstje van gisteren:
O: 350gr magere kwark, 75gr blauwe bes/framboos, 20gr havermout
T: Smart bar crunchy, appel
L: Tosti van 2 bruine boterhammen, kaas, zuivelspread en bosui, cracker met kaas, eierkoek, myprotein break bar
T: Sultana peer-kaneel
D: Risottotaart met pompoen
T: 200gr magere kwark met 1/2 bastogne, 4gr pure chocolade, 3gr walnoot
Totaal 2241 kcal

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:03

Mara: Nee geen idee, ik denk verstapt of vastgelegen in de stal ofso. Is bij jou de zadelmaker inmiddels al geweest eigenlijk?
Nee gemiddeld zat ik nog op hetzelfde omdat ik vorige week twee slechte dagen had met weinig calorieën. Wel fijn om het zo rustig op te bouwen, dat is toch minder eng :+
Dapper dat je je lijstje deelt! <3 vind het zo mooi om te zien dat dit topic iedereen motiveert en dat iedereen zich ook echt open durft te stellen.
Ging bingo spelen nog goed na 8 glazen wijn? :’) klinkt wel super leuk! En als je er van genoten hebt dan is het al helemaal niet erg! Dit is inderdaad nog makkelijk in te passen in je weekdoel!
Ik vind je lijstje er wel mooi uit zien! Goed dat je er kritisch op blijft al is een ‘simpeler’ dagje ook wel eens lekker.

Lisanne: haha dat dacht ik vanmorgen dus ook! Was er op dat moment blij mee en dat het nu alweer anders is maakt dan niet meer uit.
Oeh, witlof uit de oven met ham en kaas is ook echt ontzettend lekker :9
Goed dat je waakzaam bent dat je genoeg blijft eten ondanks de stress en het vervelende gevoel waar je mee zit, erg vervelend. :knuffel: Blijf goed voor jezelf zorgen <3

Castilja: je brengt me wel op ideeën zo met Gin-tonic haha, dat heb ik echt al heeel lang niet meer op.
Aan soep recepten kan ik je niet echt helpen. Ik maak vaak gewoon bouillon en gooi daar van alles bij, vlees vermicelli groenten.

__

Zoals ik al verwachtte, stond de weegschaal vanmorgen weer op 60 _O- toch bedankt voor jullie support haha. Zou graag nog wat kwijt willen maar zoals het nu gaat ben ik ook wel redelijk tevreden. Eerst maar eens een tijdje in een fijn ritme zien te komen en zoals nu de focus leggen op gezond en gevarieerd eten. Voel me de laatste tijd steeds comfortabeler met mijn lijf en dat was al een hele tijd geleden dus dat is ook zeker positief!
Gisteren dus wat minder gegeten om het weekend wat te compenseren. Helaas is mijn paardje nog steeds kreupel (vanmorgen liep ze wel weer wat beter dus het gaat vooruit <3 ) en is het buiten écht vreselijk weer. Gisteren dus alleen even thuis een korte workout gedaan. Vanavond hoop ik nog wat te kunnen gaan wandelen oid.

Lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 30 gram havermout, koekkruiden
T: paprika, lu volkoren crackertjes
L: 2 volkorenboterhammen, kipfilet
T: sultana tomaat kaas koekjes
A: kleine portie nasi, gebakken eitje
T: 200 ml magere yoghurt, klein stukje chocolade

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:52

Tervreden over mijn lijtsje van gisteren. Heb een enorm drukke dag gehad. S'nachts heel slecht/weinig geslapen, om 7 uur naar stal, klusjes gedaan en gereden. En van 14.00-22.00 gewerkt. Gisteren was mijn eerste dag op mijn nieuwe studentenjob but boy I understimated it! Ik heb 250 dozen moeten optillen, uitpakken en opnieuw verpakken (inbound). leuk verdient, maar mentaal (geen daglicht, doorwerken) en fysiek zwaar! Heb 3 sneden in mijn hand, en mijn handen zien er niet uit. Telkens in de winter barsten mijn handen, daar kruipt vuil in dat ik er niet uit gewassen krijg en nu lijkt het alsof ik me niet was haha. In ieder geval... Straks eerste kerstfeestje! Heb er zin in, en ik hoop dat ik het binnen de perken kan houden.

L: 2 VK boterhammen met 1 banaan, nutella, chiazaad
T: 1 banaan, 1 appel
T: 1 mini snickers
A: chili con carne met volkoren rijst
T: 2 pralines
T: 1 rijstwafel met melkchocolade, yoghurtje

8 uur werken (dozen tillen en uitpakken), 30 min paardrijden, 10.000 stappen

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:03

@Joanne: super goed dat je je beter in je vel voelt. Ik ben ook wat bijgekomen door iets losser te zijn geweest, maar ik voel me nog steedz even goed. Na deze week weer zo clean mogelijk eten (geld voor mij). Stom dat je paard niet 100% loopt, ik ken het maar al te goed. Het weer is echt een ramp inderdaad, ik wou vanmorgen weer rijden maar de piste was echt wel nat, had geen zin erin alles vuil te maken :+

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:04

@Joanne, Wat super dat je jezelf steeds beter in je lijf voelt! Dat is natuurlijk uiteindelijk het doel :D Gezond en gevarieerd eten is ook een veel betere basis dan puur en alleen kcal tekort. Complimenten voor je mindset dus! :D
De zadelmaker is hier al geweest inderdaad en het zadel lag helemaal niet goed meer en is nu weer helemaal aangepast. Helaas is onze bak nu niet te rijden dus liggen we alsnog even stil.

@Nanouk, Klinkt inderdaad als een pittig baantje! Het klinkt ook gewoon als een workout :+ en dat na weinig slaap.. Fijn dat ook jij jezelf nog wel helemaal happy voelt met je lichaam, top! Hoe was je eerste kersfeestje? :D

Ik heb de uitslag van mijn bloedtest binnen! :D Het is grotendeels wat ik stiekem had verwacht, maar absoluut niet hoopte. Ik heb nog steeds enorme last van mijn darmen, ondanks medicijnen en onderzoeken van de huisarts (buikpijn, mega opgezette buik, etc.). Uit deze test kwam o.a. dat mijn lichaam momenteel heel slecht gaat op vooral tarwe, maar ook koe-zuivel, lactose, gluten en soja. Daarnaast o.a. een tekort aan B12 en magnesium. Ook met mijn darmen is van alles niet helemaal goed, zoals een lekkende darmwand, waar ook weer supplementen voor worden geadviseerd.
Al met al denk ik dat ik ga starten met de geadviseerde supplementen en vanaf januari een tijdje strikt tarwe etc. ga vermijden (dat wordt heftig..). Het schijnt dat wanneer de boel wat tot rust is gekomen, er een kans is dat ik het daarna weer beter kan verdragen, dus daar hoop ik dan maar op. Geen buikpijn en een buik die gewoon niet opzwelt is ook wat waard.

Verder tevreden over gisteren! Wat cravings de kop in kunnen drukken, dus dat is altijd fijn. Mijn lijstje:
O: havermouttaartje van 50gr havermout, banaan, 8gr whey, 1/2 ei, 100gr magere kwark, cacao
T: Barebells reep, peer
L: Bruine boterham met avocado en ei, tomaat, 2 crackers met cottage cheese, banaan-havermoutkoekje
T: Leev brownie bar, 1/2 bastogne
D: Pasta met sjalot, champignon, pijnboompitjes en balsamico
T: 250gr magere kwark met 12gr pure chocolade, 1 bastognekoek, 10gr walnoten
Totaal 2311 kcal

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:49

Joanne; goed om te lezen dat je je prettiger en comfortabeler voelt in je lijf! Dat is uiteindelijk waar je het vooral voor doet lijkt me! Balen dat je paard nog steeds niet goed is, hoop dat ze snel opknapt.

Nanouk: pittige job dan :)) hoe was je feestje? Fijn te lezen dat jij ook tevreden bent met hoe je je nu voelt :)

Mara: goed dat je je craving de baas was! Net lijstje hoor. Hoe vind jij die leev koeken, ook een succes :))
Wat fijn dat de uitslag binnen is! Wel confronterende uitslag zo te lezen, maar wel iets waar je zeker iets mee kan! Ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn om strikt tarwe te vermijden! Maar wat je zegt, geen buikklachten meer is ook heel wat waard!

Hier gister echt een slechte dag gehad. Waar ik de dagen ervoor weinig tot geen trek had, heb ik me gister weer aardig laten gaan (hoe bedoel je de emotie eter kwam weer naar boven) dus ik heb tussendoor lekker wat hazelnoot chocolade ballen en een halve zak chips op... 1 pluspunt, vannacht wel eindelijk weer is goed geslapen _O-
Wil best mn lijstje delen, hopen dat die niet triggert tot craving
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, 15 gr müsli, kaneel en 150 ml chocolademelk
T: 50 gr hazelnoot chocolade ballen
L: 2 witte bolletjes, met gebraden gehakt en boterhamworst
T: 50 gr hazelnoot chocolade ballen, schaaltje chips
A: zelf gemaakte kapsalon (zoete aardappelfriet, kipgyros, salade en knoflooksaus)
T: 3 blokjes chocolade, schaaltje chips :Y)
Nee absoluut niet trots op, maar ga me vandaag herpakken :)

Mijn geplande lijstje voor vandaag;
O: kaasuienbol, 150 ml chocolademelk
L: 2 witte bolletjes met magere knakworsten
T: hou ik nog even open
A: witlof met ham/kaas/aardappelpuree uit de oven
T: eierkoek met chocoladepasta

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:59

Nanouk: Pfoe drukke dag heb je gehad op weinig slaap! Wel fijn dat je in deze gekke tijden nog een nieuw baantje hebt kunnen vinden. En wat Mara zegt vind ik een goede, gratis workout :+
Hoeveel dagen in de week moet je nu gaan werken? :)
Veel plezier met het eerste kerstfeestje!
Fijn lijstje en nog fijner om te lezen dat jij je ook beter voelt in je lijf! Dat is voor mij op dit moment echt belangrijker dan nog meer afvallen. Genieten van lekker eten met mate gaat ook steeds beter.

Mara: Fijn dat je zadel nu in ieder geval weer in orde is! Dan kun je straks als de bak weer wat beter is lekker aan de slag!
Wat ontzettend balen die uitslag van je bloedtest.. maar nu weet je in ieder geval wel waar je aan toe bent. Lijkt me echt heel lastig om tarwe te gaan schrappen maar als het uiteindelijk positief uitwerkt op je lijf en je geen/minder last hebt van buikpijn en een opgezette buik, is het het wel echt waard.
Mooi lijstje en top dat je niet toegegeven hebt aan je cravings!!

Lisanne: Nou ik ben in ieder geval blij te lezen dat je goed geslapen hebt, daar was je vast wel even aan toe. Daarnaast denk ik dat je slechte dag de dagen met minder calorieën van afgelopen tijd wel wat compenseert dus ik zou me er niet al te druk om maken. Af en toe even flink cheaten is denk ik alleen maar goed ondanks het rot gevoel wat je er aan over houdt, goed dat je het hier deelt!
Mooie planning voor vandaag! En super leuk om te zien dat je vanavond dus inderdaad witlof eet :9

__

Hier gisteren weer een prima dag gehad. Nog steeds veel aan het werken. Gisteravond was het eventjes gestopt met regenen dus die kans gegrepen en een rondje gefietst. Wel op mijn gewone fiets want op de racefiets word je echt zó vies met dit weer omdat je geen spatborden hebt _O-
Toen ik thuis kwam had ik echt enorm zin in veel lekkers :+ Heb het gelukkig beperkt kunnen houden.
Gisteren ook nog een bestelling geplaatst bij Body and fit. Ze hebben nu veel kortingen op oa de smart bars (crunchy).

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram proteïnepoeder
T: paprika, evergeen krenten
L: 2 volkorenboterhammen cottage cheese
T: smart bar crunchy
A: gekookte aardappelen met jus, bloemkool, salade, cordon bleu
T: 200 ml magere yoghurt
T: zandkoekje, klein stukje chocolade

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:29

Oei Mara, dan vallen er wel heel erg veel producten weg...! Ga je naast tarwe ook je lactose inname verminderen? Succes hoor! Ik wilde ook eens proberen glutenvrij te eten maar ik ben een (heel) arm studentje momenteel en schrik altijd zo van de prijzen van glutenvrije producten. Hoop voor je dat je buik het al beter gaat doen als er minder tarwe binnen komt..
Lis_Ol: Ik heb ook altijd dat ik slecht slaap als ik (te) weinig gegeten heb! Kan ik die conclusie bij jou trekken als ik lees dat je na je chocoladeavontuurtjes wel een fijne nacht had? :+
Joanne: Supernet lijstje. Ik ben wederom jaloers op je zandkoekje. Twijfel wel een beetje of het genoeg is als je zo actief bent maar ik weet niet hoe groot jouw rondjes zijn?

Hier gaat het eigenlijk supergoed, wat best balen is als je weet dat er weer schransdagen rond kerst aan komen :') Ik probeer zo clean mogelijk te eten de laatste tijd; veel groente en dingen zelf maken. Bevalt goed. Verder bijna dagelijks een halfuurtje hardlopen en heb er gisteravond nog een wandeling met een vriendin achteraan geplakt; heb je toch zo 17.000 stappen in het quarantaine leventje. Vandaag moet ik even restjes op maken omdat ik t/m zondag weg ben, dus beetje gek lijstje gok ik:
O: Cheese dippers en 3 rijstwafels magere filet americain (Ja ik eet zo clean mogelijk blabla LOL meteen hier onderuit natuurlijk)
L: Omelet van 2 eieren met spinazie en amandelmelk, salade met druiven, walnoten en zelfgemaakte vinaigrette
T: Smart Bar
A: ?

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:26

Weer eens een lange bijleespost :Y)

@Castilja, welkom terug! Jeetje wat een tijden voor dat project zeg. Ik snap wel dat je daarnaast niet meer hebt gesport. Fijn dat het nu voorbij is en je wat meer tijd hebt. Ik vind die doe-het-zelf-soep-pakketten ook heel fijn! Ja ik vind die schransdagen ook een vervelend vooruit zicht. Ook al heb ik er wel zin in, haha :D

@Lis_Ol, fijn dat het werk van je vriend door kan gaan en jullie de auto hebben. Hoe is het met je opa trouwens? :)
Ik hou mij niet heel erg vast aan het aantal verbruikte calorieën op mijn fitbit. Maar ik vind het wel een mooie indicatie. Zoals gisteren had ik een flinke wandeling met een vriendin gemaakt, zat ik op 2200 kcal en had ik pas 1200 gegeten. Dan denk ik wel ohja, ik moet nog wat eten. Maar toen ik net geopereerd was, verbrandde ik ongeveer 1600 kcal op een dag. Dus ik vind het wel een fijn handvat.
Ik merk ook altijd dat ik meer trek heb als ik moe ben. Gelukkig zijn je nachten weer voorbij!
Wat leuk zo’n drive-thru door alle stallen. Ook goed om de boeren te steunen.
Ik vond die bloemkool pizza van New York pizza ook erg lekker! En scheelde best veel in kcal volgensmij :))

@Mara, vervelend dat de bak zo slecht is |o Die brownie van B&F wil ik ook een keer proberen! Mooie lijstjes weer, je bent goed bezig geweest. En gelukkig heb je een leuke bingo avond gehad!
De uitslag van je bloedtest is best snel, toch? Best een hoop dingen die eruit komen. Slikte je al supplementen bij? Wel lastig om tarwe etc. te gaan mijden, ben benieuwd hoe dat gaat. Maar zou fijn zijn als je daardoor geen/minder buikpijn hebt :)*

@Joanne, jeetje wat heftig zeg van je zus. Wat fijn dat jullie haar hebben kunnen herdenken die dag. Slim om even wat rustiger aan te doen die dag :knuffel:
Vervelend dat je paard niet goed loopt. Gelukkig loopt ze inmiddels weer wat beter, hopelijk is ze gauw de oude!
Wat goed dat je qua lijstje naar de 1800 wil gaan! Ik zou als ik jou was dit een beetje aan houden de komende dagen, zeker aangezien je veel beweegt. Je moet ook weer niet teveel in een kcal tekort gaan zitten :=

@Kimmie, welkom terug! Wat goed dat je naar een diëtiste bent geweest! Hoe gaat het nu met je? Lijkt me een goed basis lijstje om je aan vast te houden :)

@Nanoukkie, prima lijstje en mooi qua beweging! Een keer een slechte dag kan natuurlijk gebeuren, volgende dag gewoon weer proberen je zelf te herpakken.

@Marjo, welkom! Je kan vast wel wat inspiratie op doen in dit topic qua gerechten.

Ik vier dat jaar kerst bij de familie van mijn vriend, bij mijn tante en bij mijn familie. 3x dus! Morgen eerste diner en zaterdag de derde. Ik ga het op die dagen weer los laten. Zorgen dat ik genoeg beweeg en overdag gezond eet. ’s Avonds (met mate) genieten (ook gelijk om antwoord te geven op je vraag @Mara {:)).

--------------------------------------------
Ik had de afgelopen tijd even geen zin om bij te lezen (het was veel :P) en om heel strikt bezig te zijn qua voeding. Wel genoeg bewogen dus dat compenseert mooi. Heb wel een aantal dagen lijstje bijgehouden, dus die zou ik hieronder delen.
Vorige week een aantal dompers te horen gekregen, maar ik heb me na een aantal dagen gelukkig kunnen herpakken. Inmiddels voel ik me weer wat beter en had ik ook zin om weer mee te praten.

Mijn lijstjes van de afgelopen dagen:
Vrijdag:
O: bruine boterham met pindakaas
L: 2 bolletjes met ossenworst
T: sultana kaas-tomaat, 2 mandarijnen, cappuccino
T: 250 gram magere kwark met fruit, chocolaatje, cappuccino (beetje gevoel van een lage bloedsuiker :\ )
A: 3 meergranen pannenkoeken, 2 met fruit en 1 met kaas/stroop
Totaal: 1975 kcal
B: 70 min fysio, 12.500 stappen (verbrand: 2500 kcal)

Zaterdag:
O: meergranen pannenkoek met kaas en stroop
L: verse pompoen soep, 2 kaiserbroodjes, 1 met beenham salade en 1 met oude kaas salade, glas versgeperste sinaasappelsap
T: smaakhuis
A: kip tandoori
T: kaassticks met chili saus, 2 glazen groene ice tea
Totaal: 2100 kcal
B: 17.000 stappen, 60 min elektrische fiets (verbrand: 2600 kcal)

Maandag:
O: 200 gram magere kwark met een banaan en honing, cappuccino
L: 2 meergranen bollen met filet american, sla en komkommer, halve panini kip, kiwi
T: eiwitshake met halfvolle melk en een halve banaan
A: poke bowl
T: cappuccino, chocolade en marsepein
T: wasa crackers met kaas
Totaal: 2000 kcal
B: 1 uur sporten, 10.500 stappen (verbrand: 2350 kcal)

Dinsdag:
O: meergranen pannenkoek met oude kaas en stroop, cappuccino
T: smaakhuis
L: 150 gram magere yoghurt met 100 gram magere kwark, 100 gram gemengd fruit en sinaasappelsap
T: bolletje brosse eierkoek
A: rijst met sperziebonen en kip
T: sticky toffee pudding (anders kwam ik veel te laag uit :Y))
Totaal: 1600 kcal
B: 20 min fietsen, 15.000 stappen (verbrand: 2400 kcal)

Zondag heb ik geen lijstje bijgehouden, dat was niet zo'n goede dag := Dit zijn ook geen perfecte lijstjes, maar ach. Merk wel dat ik ook echt meer moet eten als ik zoveel beweeg, anders heb ik een beetje het gevoel dat mijn bloedsuiker te laag is. Dus moet ook echt weer wat beter op de tussendoortjes gaan letten.
Vandaag nog een lijstje en dan zondag weer, na kerst. De weegschaal is nu gelijk gebleven dus het kan erger. Na de feestdagen weer genoeg ongezond gegeten, dus dan wil ik weer wat strenger zijn (behalve met oud&nieuw <<)).
Verder gaat het goed, heb veel gewandeld de afgelopen dagen maar mijn heup houd het goed bij. Geen fysio deze week, dus lekker zelf bezig.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:05

En vandaag:
O: 150 gram magere yoghurt met 150 gram magere kwark, 100 gram gemengd fruit en sinaasappelsap, cappuccino
L: rode biet-appel soep, foccacia gegrilde groenten
A: plaattaart met bladerdeeg, boerenkool, rode biet, cashewnoten en geitenkaas
T: cappuccino
Totaal: 1800 kcal
B: 10.000 stappen (geschat verbrand: 2000-2100 kcal)

Tot zover de tussendoortjes haha. Avondeten was kcal rijk, dus daar ga ik het vast de rest van de avond op redden :)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:52

Sinds gisteren op het werk toch iets meer gesnoept dan ik wil. Na kerst ga ik weer opletten haha

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 10:20

Castilja: De zelfgebakken zandkoekjes zijn nu gelukkig op :+ echt iets om niet vanaf te kunnen blijven. Afgelopen dagen was inderdaad wat minder, vooral door kerst in het vooruitzicht.
Fijn dat je er zo lekker in zit! Herkenbaar dat balen van de kerst. Maar in een paar dagen, ga je echt niet alles verpesten wat je afgelopen tijd bereikt hebt, probeer er van te genieten :D

Tanja: allereerst echt heel veel respect voor jouw bijleespost :+
Wat vervelend dat je slecht nieuws te horen gekregen hebt. Fijn dat je je inmiddels weer wat beter voelt! <3
Je lijstjes zien er echt heel erg fijn uit! Ook goed om te zien dat je zo veel aan het sporten bent zonder echt last van je heup te krijgen! Heb je paardrijden al weer eens aangedurfd? :) of in ieder geval lekker uitstappen.

__

Mijn lijstje van gisteren is wel weer prima! Vanmiddag heb ik op het werk al een kerstlunch en komende dagen zal verder ook niet veel gezond eten zijn ben ik bang :+
Ik baal er wel van dat kerst ineens tussendoor komt omdat ik zo fijn in mijn ritme zat. Maar ach, ik ga er gewoon van genieten en daarna pak ik het gezond eten weer lekker op :D

Lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram proteïnepoeder
T: paprika, brosse eierkoek
L: 2 volkorenboterhammen, 1 met kaas, 1 met kipfilet. Plakje roggebrood
T: smart bar
A: spaghetti bolognese
T: klein stukje amandelkrans

Ik wens jullie allemaal hele fijne kerstdagen <3 Geniet er van, lekker eten en daarna weer vol goede moed verder zonder schuldgevoelens <|- {:)