Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pocca_Locca schreef:@secricible, volgens mij is het te kort door de bocht om te denken dat nu al àlles er wel over gezegd is. Ik kan me wel voorstellen dat dit een onderwerp is dat “pro-vaxxers “ misschien graag willen overslaan of in diskrediet willen brengen doordat er geknipt en geplakt is in de uren durende conferentie, maar als we dan consequent zijn, kan eigenlijk niemand meer wat posten, want overal wordt wel geknipt en geplakt toch?
nynke55 schreef:De vergelijking met een vliegtuig vind ik wel een goeie. Want voor een nieuw vliegtuig de lucht in gaat word hij getest en gecontroleerd en weer getest en gecontroleerd, zodat we er in alle redelijkheid vanuit kunnen gaan dat we veilig in het vliegtuig kunnen stappen. En een heel enkele keer gaat er wat mis en dan is het vaak een samenkomst van gebeurtenissen waardoor het vliegtuig verongelukt.
nynke55 schreef:De vergelijking met een vliegtuig vind ik wel een goeie. Want voor een nieuw vliegtuig de lucht in gaat word hij getest en gecontroleerd en weer getest en gecontroleerd, zodat we er in alle redelijkheid vanuit kunnen gaan dat we veilig in het vliegtuig kunnen stappen. En een heel enkele keer gaat er wat mis en dan is het vaak een samenkomst van gebeurtenissen waardoor het vliegtuig verongelukt.
Pocca_Locca schreef:L
Nu verdraai je het wel.. Del Bigtree bedoeld juist dat, als vaccins aan nét zo veel veiligheids eisen als vliegtuigen moesten voldoen, er geen vaccins op de markt zouden komen voorlopig.
nynke55 schreef:Nee, ik ga geen linkjes bekijken. Ik ga er namelijk van uit dat de medicijnfabrikanten iets op de markt willen brengen waar ze geld mee kunnen verdienen. De beste manier om dat te doen is om iets te maken wat werkt tegen besmettelijke ziekten, niet iets waar mensen zieker van worden. De verkoop holt achteruit als dat zo zou zijn.
Pocca_Locca schreef:nynke55 schreef:Nee, ik ga geen linkjes bekijken. Ik ga er namelijk van uit dat de medicijnfabrikanten iets op de markt willen brengen waar ze geld mee kunnen verdienen. De beste manier om dat te doen is om iets te maken wat werkt tegen besmettelijke ziekten, niet iets waar mensen zieker van worden. De verkoop holt achteruit als dat zo zou zijn.
Wat zou het geweldig zijn als dat waar was! Zo zou ik het ook aanpakken. Voor kwaliteit gaan, en ervan uitgaan dat je product via mond op mond-reclame en lovende kritieken goed bekend komt te staan. Toch ben ik bang dat je de zaken ietsje te simpel voorstelt nu. Het is ( de meeste vaccins) namelijk niet een product dat vrij te koop is zonder meer, maar iets dat van overheidswege meestal gratis aangeboden wordt. Dat is de insteek. En wel, op een redelijk autoritaire manier. Je moet je bijvoorbeeld als ouders verantwoorden als je het product niet afneemt.
Dan nog een opmerking w.b. dat niemand iets koopt waar hij ziek van wordt; als iemand binnen zeer korte tijd na een vaccin een gezondheidsprobleem krijgt, zelfs dan linken de meesten dat niet aan het gegeven vaccin, laat staan als het over veel later ontstane problemen gaat zoals onverklaarbare auto- immuun aandoeningen enzovoorts enzovoorts. Dit vertekend het beeld wat mij betreft flink over de werkzaamheid en veiligheid van vaccins. Onderschat niet het effect van een autoriteit die claimt dat iets veilig en effectief is. Daardoor kúnnen mensen niet eens kritisch kijken naar effecten van vaccins. Het geloof zit er namelijk heel goed ingehamerd.
nynke55 schreef:Hoe kom je er bij dat iets via mond op mond reclame en lovende kritieken goed bekend komt te staan? Het is al lang bewezen dat de besmettelijke kinderziekten hier bijna niet meer voorkomen dankzij de vaccinaties? Denk je trouwens dat de overheid (wij dus) niet betalen voor de vaccinaties? En dat ze er sterk op aandringen om te vaccineren is alleen maar logisch, vanwege de voornoemde redenen. En ik zeg ook niet dat niemand ziek word na een vaccinatie, alleen dat het overgrote deel dat niet wordt.
Pocca_Locca schreef:@Imandra als ik puur over mezelf spreek, kan ik zeggen dat ik juist opgevoed ben met het “ geloof” in vaccinatie, ( wie niet?) en pas later door dingen tegen elkaar af te wegen en ook alternatieve zienswijzen te bestuderen, van mijn geloof afgevallen ben, als je het zo wil noemen.
Dus nee, mijn mening kun je niet zien als geloof denk ik. Eerder een gezonde, open en kritische blik of zienswijze. Wat zeker niet wegneemt dat er zat “ antivaxxers” zijn die totaal doorslaan, en alle nuance verliezen in hun fanatisme. Maar dat houd je altijd. Ook bij pro- vaxxers heb je dat.
nynke55 schreef:Waar zie jij boosheid? Ik zie dat imandra duidelijk en feitelijk reageert, ik zie nergens dat zij boos is. Maar je hebt gelijk als je zegt dat jullie het niet eens zullen worden, zolang je de feiten negeert.
Suzanne F. schreef:Ik ben in principe een pro vaccer. Ik ben zelf tegen alles ingeënt en mijn dochter ook. Echter heb ik vandaag voor haar de oproep voor de HPV prik binnengekregen en ik ben eigenlijk geneigd deze niet te laten doen.
Wat zijn jullie meningen hierover?