quera schreef:Ik had vandaag een discussie waar ik boos ben geworden. Een oude kennis gaf aan dat kanker allang geneesbaar was maar dat big pharma dan geen geld meer verdient. Ik heb hem toen gevraagd wat die genezing zou zijn omdat ik maar al te graag mijn kinderen zou zien opgroeien. Daar kon meneer geen antwoord op geven.
Ook zei hij dat chemo ervoor zorgt dat je eerder dood gaat omdat het je verzwakt. Heb hem toen duidelijk gemaakt dat ik in januari in een rolstoel en met zware pijnstillers zat en dat ik nu zonder pijnstillers vanalles doe. ( wat niet wil zeggen dat chemo geen t*ringzooi is voor je lichaam).
banketstaaf dit en volkomen terecht je boosheid. Zelf in een alternatieve artsen praktijk gewerkt, waar veel alleen alternatief wordt behandeld op kanker in principe na. De artsen (ook regulier afgestudeerd) wilden wel naast regulier (lees chemo, bestraling etc) alternatieve medicatie cq therapieën geven als de behandelaar daar mee akkoord ging, maar enkel puur alternatief behandelen wilden ze niet. Uiteraard waren er patiënten die daar toch op stonden en die moesten dan ondertekenen dat ze dit deden tegen het nadrukkelijk advies van de arts in).
Oscar schreef:en ze beginnen als een gek te raaskallen over de zus van de buurman en daar weer een collega van die er toch echt echt echt van genezen is (of nog ergere onzin), dan snap ik heel goed wat je bedoelt.
Klopt.
Het probleem met kanker is, dat zo verschrikkelijk veel mensen het hebben of hadden en zullen krijgen, zodat iedereen wel iemand kent die een medisch wonder is of was en allerlei verhalen van dien
.
Daarnaast willen mensen vaak niet slecht nieuws horen. Dan blokkeert er gewoon iets in hun. Zo vertelde ik iemand ooit dat de bevalling opgewekt zou worden daar het kindje niet levens vatbaar was en dat dit 2 dagen later zou gebeuren. Aaaach wat erg, wat verdrietig.....was de reactie om vervolgens toen ik door liep me een fijne bevalling te wensen met een gezond kindje.
Dat vond ik toen zo bizar en ik realiseerde me gelijk dat ze het verhaal gewoon geblokt had en niet echt binnen had laten komen. Te verdrietig voor haar. Ze had het zelf echt niet door. Ik denk dat zo de menselijke geest werkt.