En dan staat je leven ineens op zijn kop.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 21:22

Moonfish, voor jou is het ook niet makkelijk :(:)
En vanuit jouw oogpunt snap ik ook wel wat je bedoelt. Ik loop er zelf soms ook tegenaan dat mensen niks van de situatie begrijpen (ze weten dan bijv. niet dat je van uitgezaaide borstkanker normaal gesproken niet kunt genezen). Dat is niet het ergste want je kunt niet alles weten, maar als ze niet eens de moeite doen om te luisteren/begrijpen hoe het zit en ze beginnen als een gek te raaskallen over de zus van de buurman en daar weer een collega van die er toch echt echt echt van genezen is (of nog ergere onzin), dan snap ik heel goed wat je bedoelt.
Heel veel sterkte voor jullie de komende tijd :(:)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 21:29

Moonfish ik bedoelde het niet negatief :(:)
Maar als ze kanker niet uitgezaaid was dan was het bij mij een dubbele amputatie en eierstokken verwijderen geworden. Waardoor de kans met 93% gekrompen zou zijn qua kanker. Dus het is gelukkig wel behandelbaar. Alleen als borstkanker zover uitgezaaid is niet meer.
En ieder hoopt op een wonder tuurlijk!
Waar ik nu vaak tegenaan loop is als ik bijv van mijn scans vertel is dat mensen zeggen : ‘ o je wordt dus weer beter’. En hoe goed ik me nu ook voel, ik wordt niet beter.
Ik wil je heelveel sterkte wensen moonfish.

Ik had vandaag een discussie waar ik boos ben geworden. Een oude kennis gaf aan dat kanker allang geneesbaar was maar dat big pharma dan geen geld meer verdient. Ik heb hem toen gevraagd wat die genezing zou zijn omdat ik maar al te graag mijn kinderen zou zien opgroeien. Daar kon meneer geen antwoord op geven.
Ook zei hij dat chemo ervoor zorgt dat je eerder dood gaat omdat het je verzwakt. Heb hem toen duidelijk gemaakt dat ik in januari in een rolstoel en met zware pijnstillers zat en dat ik nu zonder pijnstillers vanalles doe. ( wat niet wil zeggen dat chemo geen t*ringzooi is voor je lichaam).

Net overigens thuis van de bios. Ik ben met mams naar de lion king geweest <3

Karin_deB

Re: En dan staat je leven ineens op zijn kop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 21:39

Vreselijk dat soort mensen. Net als de mensen die zeggen dat CBD olie kanker geneest.
Als het zo simpel zou zijn zou mijn vak niet meer bestaan en zou ik niet zoveel levens verwoest zien worden.

De Lion King is mooi he! <3

(Sorry Roby breek even in in je topic)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 22:15

Bizar die kennis... dat soort dingen hou je
toch lekker voor je...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 07:36

Snap je boosheid.
Kon je maar genezen.

Kanker komt vanuit je lijf, niet omdat je iets fout hebt gegeten of zo.
Je lijf blijft bepaalde cellen maken. En dat is moeilijk te resetten.

Tof de bioscoop.
Lion King lijkt mij heel mooi.
Ik heb jaren geleden in Scheveningen de musical gezien.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 08:31

Bizar wat sommige mensen uitkramen. Ik heb ook op Facebook vrienden die allerlei berichten posten over Big Pharma die mensen ziek maken, dat kanker is te genezen met coïllidaal (?) water ... Daar reageer ik maar niet op, maar daar gaan mijn haren ook recht van overeind staan.

Maar ik had nog niet gereageerd op het goede nieuws Quera, fantastisch dat de chemo goed aanslaat. Ik ben ook een trouw kijker van Over Mijn Lijk, je lijkt me een geweldige kandidaat om aan mee te doen. Tegelijkertijd vond ik het wel even moeilijk toen ik het las. Word met mijn neus op de feiten gedrukt aangezien bijna alle kandidaten aan het programma inmiddels zijn overleden. En natuurlijk hoop ik voor jou op een wonder, maar ik vind het toch even slikken, want het is wel de realiteit natuurlijk, maar ik ga er voor dat ik op je 80e verjaardag ook bitterballen kom eten.Dan zit ik zelf tegen de 90 aan, dus dat moet lukken *\o/* . Zorg je wel voor een goede parkeerplek voor mijn scootmobiel <<)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 14:11

quera schreef:
Ik had vandaag een discussie waar ik boos ben geworden. Een oude kennis gaf aan dat kanker allang geneesbaar was maar dat big pharma dan geen geld meer verdient. Ik heb hem toen gevraagd wat die genezing zou zijn omdat ik maar al te graag mijn kinderen zou zien opgroeien. Daar kon meneer geen antwoord op geven.
Ook zei hij dat chemo ervoor zorgt dat je eerder dood gaat omdat het je verzwakt. Heb hem toen duidelijk gemaakt dat ik in januari in een rolstoel en met zware pijnstillers zat en dat ik nu zonder pijnstillers vanalles doe. ( wat niet wil zeggen dat chemo geen t*ringzooi is voor je lichaam).

banketstaaf dit en volkomen terecht je boosheid. Zelf in een alternatieve artsen praktijk gewerkt, waar veel alleen alternatief wordt behandeld op kanker in principe na. De artsen (ook regulier afgestudeerd) wilden wel naast regulier (lees chemo, bestraling etc) alternatieve medicatie cq therapieën geven als de behandelaar daar mee akkoord ging, maar enkel puur alternatief behandelen wilden ze niet. Uiteraard waren er patiënten die daar toch op stonden en die moesten dan ondertekenen dat ze dit deden tegen het nadrukkelijk advies van de arts in).

Oscar schreef:
en ze beginnen als een gek te raaskallen over de zus van de buurman en daar weer een collega van die er toch echt echt echt van genezen is (of nog ergere onzin), dan snap ik heel goed wat je bedoelt.
Klopt.
Het probleem met kanker is, dat zo verschrikkelijk veel mensen het hebben of hadden en zullen krijgen, zodat iedereen wel iemand kent die een medisch wonder is of was en allerlei verhalen van dien :j :list: :list: .

Daarnaast willen mensen vaak niet slecht nieuws horen. Dan blokkeert er gewoon iets in hun. Zo vertelde ik iemand ooit dat de bevalling opgewekt zou worden daar het kindje niet levens vatbaar was en dat dit 2 dagen later zou gebeuren. Aaaach wat erg, wat verdrietig.....was de reactie om vervolgens toen ik door liep me een fijne bevalling te wensen met een gezond kindje. := Dat vond ik toen zo bizar en ik realiseerde me gelijk dat ze het verhaal gewoon geblokt had en niet echt binnen had laten komen. Te verdrietig voor haar. Ze had het zelf echt niet door. Ik denk dat zo de menselijke geest werkt.

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 14:20

pien_2010 schreef:
Daarnaast willen mensen vaak niet slecht nieuws horen. Dan blokkeert er gewoon iets in hun. Zo vertelde ik iemand ooit dat de bevalling opgewekt zou worden daar het kindje niet levens vatbaar was en dat dit 2 dagen later zou gebeuren. Aaaach wat erg, wat verdrietig.....was de reactie om vervolgens toen ik door liep me een fijne bevalling te wensen met een gezond kindje. := Dat vond ik toen zo bizar en ik realiseerde me gelijk dat ze het verhaal gewoon geblokt had en niet echt binnen had laten komen. Te verdrietig voor haar. Ze had het zelf echt niet door. Ik denk dat zo de menselijke geest werkt.

Ik vind het echt ontzettend mooi dat jij zo kan denken, wat moet jij een mooi mens zijn.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 14:28

Zo verdrietig pien :(:) ik zou je ook een mooie bevalling wensen want ondanks het verschrikkelijke nieuws wordt je wel mama.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 14:38

quera schreef:
Zo verdrietig pien :(:) ik zou je ook een mooie bevalling wensen want ondanks het verschrikkelijke nieuws wordt je wel mama.

<3 Ooh maar dat was het ook een mooie bevalling met een verdrietig einde. Quera, je bent een van de weinige (er waren nog enkele mensen) die zich dat realiseert, want zeker bij de eerste, weten eigenlijk heel veel mensen niet wat ze moeten zeggen, laat staan benoemen dat je moeder bent geworden met alle gevoelens die daar er bij horen.

Ooit in de artsen praktijk stond een vader voor me→ 3 kinderen (we gaan wel iets van het topic onderwerp nu af) die zijn vrouw bij de 4de kind bevalling was verloren en dus ook zijn kindje. Zo'n drama :(:)
Ik keek hem verdrietig aan en zei tegen hem: "ik vind het zo erg voor je, want je bent niet alleen je vrouw maar nog ook je kindje verloren en jullie kinderen hun mama en broertje". Het was weken geleden dat dit drama zich voltrokken had en de man brak helemaal want ik was de allereerste die in dit verband over zijn kindje sprak en ook dat verdriet durfde aan te stipten.
Als echte Nederlandse heb ik toen een lekker bakkie koffie gezet en met hem gedronken :j

_Anna schreef:
Ik vind het echt ontzettend mooi dat jij zo kan denken, wat moet jij een mooi mens zijn.
Ja dat weet ik niet of ik een mooi mens ben. Ik doe wel mijn best om het te zijn.

Maar ik denk serieus dat heel veel mensen proberen het goede te doen, ook al komt het vaak niet eruit. Ik probeer me altijd in de andere te verdiepen, waarom die zo iets doet of zegt.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 14:42

Mijn collega is met 37 weken bevallen van een overleden kindje. Hartverscheurend.
Maar ik heb toen wel gevraagd of de bevalling verder goed is gegaan. En of zij voldoende afscheid hebben kunnen nemen.
Er rust ook een soort taboe op denk ik.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 14:46

Dat taboe denk ik ook Quera en misschien nu nog wel meer als vroeger want er gaan niet meer zo veel kindjes dood natuurlijk (gelukkig). En tja die roze wolk hé....daar past dit niet in net als gehandicapte kindjes.
Die vragen mag je ook gerust stellen, ik vind het mooi dat je dat gedaan hebt, want niemand behalve mijn beste vriendin heeft gevraagd indertijd naar de bevalling en of we afscheid hebben kunnen nemen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 19:51

pien_2010 wat intens verdrietig om je kindje te moeten verliezen.
Heb je afscheid van hem/haar kunnen nemen?

Vroeger hoorde ik grote mensen praten over de ziekte K.
Mijn moeder gevraagd wat dat was, kanker.
Nooit begrepen waarom kanker niet hardop gezegd mocht worden.

Quera hoe voel je je?

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 19:55

Gebeurt nog vaker dan je denkt. Ik hoor ook nog wekelijks mensen praten over dat ze K hebben of iemand kennen met K.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:22

Karin_deB schreef:
Gebeurt nog vaker dan je denkt. Ik hoor ook nog wekelijks mensen praten over dat ze K hebben of iemand kennen met K.

Niet rot bedoeld maar ik vind het vreselijk als mensen het over K hebben in plaats van kanker.
Net alsof het een taboe is, iets wat niet benoemd mag worden.
In 1988 ben ik mijn vader verloren aan deze rotziekte en elke keer als iemand het als K benoemd word ik een beetje kregel.

Super dat je gezwellen weer zijn geslonken, zo win je weer tijd en ik hoop dat he nog heel lang tijd blijft winnen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:26

Citaat:
kindje is overleden tijdens de bevalling, dus afscheid nemen kon niet. Maar ze is wel nog even bij me geweest. Het is zo lang geleden. Al heel lang is het goed zo. .....

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 10:01

pien_2010 wel fijn dat je je kindje hebt kunnen vasthouden.
En knap dat je het een plek hebt kunnen geven.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 18:07

Luuntje het is bijna 40 jaar geleden . Er zijn nog 3 gezonde kinderen gekomen en tja dit is het leven van zijn verdrietige kant. Je hebt er gewoon mee te dealen. Ik heben net als Quera altijd geprobeerd het leven te vieren daar waar het kan

Afbeelding

En helaas kan dat niet altijd zoals ook dit topic zeer pijnlijk duidelijk maakt.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 20:58

Leven vieren ben ik voorstander van.
Achter de geraniums weg sippen kan altijd nog.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 22:39

Wauw ivm slecht bereik op vakantie even niet op bokt geweest maar wat een goed nieuws! Nu hopen dat je deze stijgende lijn blijft volgen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-19 22:48

luuntje schreef:
pien_2010 wat intens verdrietig om je kindje te moeten verliezen.

Vroeger hoorde ik grote mensen praten over de ziekte K.
Mijn moeder gevraagd wat dat was, kanker.
Nooit begrepen waarom kanker niet hardop gezegd mocht worden.

Quera hoe voel je je?

Ik ben nu best moe, drukke dagen achter de rug. We zijn heerlijk wezen uiteten. Bij een echte italiaan <3 ons favo restaurant.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 04:37

quera schreef:
Goede uitslag gehad.

Borst is met meer dan de helft gekrompen, de grootste leveruitzaaiing ook. En andere uitzaaiingen zijn ook kleiner. De botuitzaaiingen zijn ook niet meer zichtbaar. Volgende week chemo, *\o/*

Wat een fijn nieuws!! *\o/* *\o/*

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 09:55

Fijn dat jullie uit eten zijn geweest.
Smaakt het eten nog hetzelfde?

Mijn schoonvader had door de chemo een andere smaak gekregen.

Kan je uitrusten nu?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 10:04

Ja ik heb tot nu toe 1 korte periode gehad dat mijn smaak weg was. Heel naar was dat. Want je weet dan dat je moet eten. Maar als niets smaakt :(

Ml is nu even sporten en die gaat daarna het huis opruimen. In de middag komt een vriend even voetbal kijken. En einde van de middag gaan we naar mijn schoonouders voor een bbq.

Morgen zijn de kinderen bij mijn schoonouders. Dus dan lukt uitrusten wat beter. Al ben ik nu iets makkelijker met de kinderen. De oudste zit op de tablet en de jongste trekt momenteel veel kastjes open. Dat laat. Ik nu wat meer gaan. Ruim dat op t einde dan wel op :+

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 09:34

Lijkt mij heel vervelend als je smaak anders is.
En je moet eten inderdaad.

Iets minderen opruimen kan geen kwaad.
Als je kinderen zich vermaken is het prima. Zeker als jij dan wat rust hebt.