[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noahh_h

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:56

Oké, dank je wel. Ik durf zelf niet met permanenten verf aan de slag.
Ik heb er echt veel te weinig kennis van.
Valt dit ook onder een Toner of iets wat niet dekt?
Afbeelding

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 23:27

Ik zou persoonlijk wachten tot je weer naar de kapper kan. Indd Brad Mondo heeft veel videos over dit onderwerp.

xFace

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 00:32

Hopelijk heeft er hier iemand ervaring mee. Ik heb geblondeerd haar maar is nu al redelijk as/donkerblond, met wat donkere uitgroei aan de bovenkant. Ik wil dit zelf verven met een wat donkerdere asblond, zou je dan verschil zien tussen het geblondeerde en de uitgroei? Ben bang dat er toch een verschil in ondertoon oid ontstaat :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 08:12

Je kan je uitgroei niet lichter krijgen zonder het te bleken, en daar zou ik persoonlijk echt niet mee aan de slag gaan als je niet weet wat je doet (en ik spreek uit ervaring). Je kan het hooguit een tint liften, maar met een toner ga je het alleen donkerder krijgen/maken.

Ik zou wachten tot je weer naar de kapper kan.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 08:25

Ik durf dat voorzichtig tegen te spreken. Mijn moeder heeft bruin haar met veel grijze haren er tussen. Dit verf ik al jaren asblond. Ze koopt iedere keer verf van een ander merk.

En het verft de uitgroei gewoon mee. En het ziet er nooit lelijk uit. Wel met verschillende schakeringen maar het vloekt niet.

In de blonde haarverf bij de drogist zit vaak ook bleek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 08:28

Iris82 schreef:
Ik durf dat voorzichtig tegen te spreken. Mijn moeder heeft bruin haar met veel grijze haren er tussen. Dit verf ik al jaren asblond. Ze koopt iedere keer verf van een ander merk.

En het verft de uitgroei gewoon mee. En het ziet er nooit lelijk uit. Wel met verschillende schakeringen maar het vloekt niet.

In de blonde haarverf bij de drogist zit vaak ook bleek.

In sommige wel ja, maar dat staat wel altijd apart aangegeven. Ik weet dat L'Oreal bv zo'n lijn heeft. Maar ook dan moet je wel thuis met bleek aan de slag! Dus heeft alsnog wel een impact op je haar, plus blonde haarverf uit een pakje is vaak veel bewerkelijker omdat er meestal toner bij in zit. Ik zou dat persoonlijk niet aandurven :o

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 08:37

Noahh_h schreef:
Oké, dank je wel. Ik durf zelf niet met permanenten verf aan de slag.
Ik heb er echt veel te weinig kennis van.
Valt dit ook onder een Toner of iets wat niet dekt?
[ [url=m/UN4pV9.png]Afbeelding[/url] ]

Hoe is je haar nu? Zonder foto kan ik niet echt zeggen wat eventueel een kans van slagen heeft.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 08:38

xFace schreef:
Hopelijk heeft er hier iemand ervaring mee. Ik heb geblondeerd haar maar is nu al redelijk as/donkerblond, met wat donkere uitgroei aan de bovenkant. Ik wil dit zelf verven met een wat donkerdere asblond, zou je dan verschil zien tussen het geblondeerde en de uitgroei? Ben bang dat er toch een verschil in ondertoon oid ontstaat :

Dat hangt af of het dezelfde kleur van je uitgroei is :Y)

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 08:40

xFace schreef:
Hopelijk heeft er hier iemand ervaring mee. Ik heb geblondeerd haar maar is nu al redelijk as/donkerblond, met wat donkere uitgroei aan de bovenkant. Ik wil dit zelf verven met een wat donkerdere asblond, zou je dan verschil zien tussen het geblondeerde en de uitgroei? Ben bang dat er toch een verschil in ondertoon oid ontstaat :

Hangt ook weer af van je haar hoe het nu is.

Over algemeen lichten pakjes van drogist niet genoeg op waardoor een toner niet pakt.
Het hangt ook echt af van hoe donker je eigen jaar is. Doorgaans zijn de astinten blond van de drogist alleen geschikt als je al echt blond haar hebt.
Anders is de kans levensgroot dat je oranje word...

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 08:43

melanie0906 schreef:
Ik zou persoonlijk wachten tot je weer naar de kapper kan. Indd Brad Mondo heeft veel videos over dit onderwerp.

Nou, inderdaad. Als je nu gewoon je natuurlijke kleur hebt, en niet zit met uitgroei, dan zou ik het toch mooi even laten wachten allemaal...

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 20:08

Heeft iemand tips tegen statisch haar? Het knettert alle kanten op :=

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 20:11

Flying_Angel schreef:

Volgens Facebook heeft dat momenteel door het Corona virus te maken :') Binnenshuis schijnt de luchtvochtigheid te hoog of te laag te zijn waardoor alles statischer is.

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 20:25

Flying_Angel schreef:

Ik gebruik altijd anti-klitspray, werkt behalve klitten voor mij ook goed tegen statisch haar :j

Noahh_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 00:07

Ik wacht toch even. Ik durf het niet aan om iets te veranderen aan mijn haar. Ik dacht eerst ik koop gewoon een blonde verf en probeer het gewoon. Wordt het heel of oranje dan gooi ik er wat Fudge over heen. Daarna dacht ik ik doe alleen de uitgroeit. Maar nu durf ik niet meer.

Mijn gedachten over een kleurspoeling er overheen en klaar voor een paar dagen. Blijkt niet te kloppen, helaas pindakaas

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 10:06

Als je nu blond bent met uitgroei en een klein beetje handig is dit ook nog een idee, minder kans op geel/oranje en je loopt voorlopig niet voor schut met uitgroei. Een omgekeerde balayage, dit doe je dus met je eigen haarkleur of donkerder.
https://youtu.be/LTth0ZovY1c

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:31

Hebben jullie dat ook? Als ik mijn haar borstel, het ontzettend statisch is? Ik gebruik verder geen een product qua styling oid, dit omdat mijn haar er enorm vettig van wordt.

Ik gebruij de elvive color shampoo.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:36

5 berichten hierboven heb ik hetzelfde gemeld! Ik heb nu een borstel gekocht met varkenshaar en ik heb een mousse gekocht van John Frieda.
Afbeelding

Dit lijkt wel goed te werken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:54

Bij mij is het ook heel statisch, volgens mij ligt het gewoon aan de droge lucht. Een houten borstel helpt wel goed tegen het knetteren tijdens het borstelen!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:55

Excuses! Ik had even niet verder gelezen. Ja ik heb het momenteel bij verschillende borstels. Een normale als zo'n plastice zeg maar, euh hoe moet ik dat omschrijven? :+ haha

Knetteren doet het dan weer niet.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:00

Op het moment is overal alles statisch, zijn zelfs nieuwsberichten over :P

Ik heb, op advies van hier, die orange shampoo besteld. Hoop dat hij snel geleverd wordt ..

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:01

Hoihoi, heeft iemand hier toevallig ervaring met het zelf ontkleuren van je haar? Ik heb er nu donkerblauw inzitten en wilde binnenkort naar een andere kleur gaan. Liefst ontkleuren zonder bleek, als dat kan. Daar durf ik mijn handen niet aan te branden (wilde eigenlijk ook gewoon naar de kapper gaan voor een nieuwe kleur maar dat wordt nu een beetje moeilijk). Als het niet kan dan ga ik denk ik gewoon door met blauw erop smeren :))

Over statisch haar: ik vind leave-in conditioner altijd goed ertegen helpen. Mijn haar kan ook heel statisch worden soms :').

Ik heb een borstel met varkenshaar, maar daar krijg ik soms alsnog statisch haar van. :j

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:12

Deze spray werkt wonderen voor mij. Geen statisch haar, geen frizz, zacht haar en glanst mooi. Ik smeer het altijd na het douchen in handdoekdroog haar.
Afbeelding

Ik ga beginnen met curly girl en heb vanalles besteld. Hier zijn enkel supermarkten open, dus moest wel bestellen. Hopelijk niet te lang wachten, kruidvat en bol hadden al niets meer :')

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 22:49

Rebel_Jits schreef:
Deze spray werkt wonderen voor mij. Geen statisch haar, geen frizz, zacht haar en glanst mooi. Ik smeer het altijd na het douchen in handdoekdroog haar.
[ Afbeelding ]

Ik ga beginnen met curly girl en heb vanalles besteld. Hier zijn enkel supermarkten open, dus moest wel bestellen. Hopelijk niet te lang wachten, kruidvat en bol hadden al niets meer :')

Hmm, misschien ligt het aab mij, maar de afbeelding doet het niet. Krijg je er vet haar van?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 00:17

Oh sorry. Het is de Miracle Spray 10 in 1 van Beauty Works <3
Ik heb lang haar en gebruik 3 pompjes op de lengte en 1 pompje echt in de punten. Heb wel wat beschadigd haar ivm blonderen en verven en whatnot :o
Krijg er geen vet haar van en moet ook niet eerder wassen ofzo.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 00:36

IMANDRA schreef:
Hoihoi, heeft iemand hier toevallig ervaring met het zelf ontkleuren van je haar? Ik heb er nu donkerblauw inzitten en wilde binnenkort naar een andere kleur gaan. Liefst ontkleuren zonder bleek, als dat kan. Daar durf ik mijn handen niet aan te branden (wilde eigenlijk ook gewoon naar de kapper gaan voor een nieuwe kleur maar dat wordt nu een beetje moeilijk). Als het niet kan dan ga ik denk ik gewoon door met blauw erop smeren :))

Over statisch haar: ik vind leave-in conditioner altijd goed ertegen helpen. Mijn haar kan ook heel statisch worden soms :').

Ik heb een borstel met varkenshaar, maar daar krijg ik soms alsnog statisch haar van. :j

Ik heb de ontkleurder van de kruidvat een tijdje terug gebruikt en die vond ik super werken! Mn haar heeft nog wel een rossige gloed maar al veeeel minder bruin dan t was!