3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Sannne

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 07:55

Hier ook een fitbit! Al bijna een jaar en vind het nog steeds super fijn! Wil stiekem graag de Iconic aanschaffen maar hij is zo prijzig..

Ik ben nu onderweg naar het zwembad om me in te schrijven! Kan dan voor AU$31 per 2 weken onbeperkt zwemmen! (Ongeveer €20)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:01

Ja ik zit nog in twijfel, want het is best prijzig en ik ben net weer begonnen met sporten enzo.. zonde om veel geld uit te geven als ik er over 2 maanden zat van ben (al denk ik dat niet). Ook heb ik een heel mooi horloge die ik dan minder zal dragen en dat vind ik ook zonde := dilemma’s dilemma’s!

Vandaag “cheatday” ik eet op woensdag bij mn vriend zn opa en oma en heb dus geen controle over het eten, ga de rest van de dag wel normaal eten haha. Wederom laat wakker dus in de ochtend geen tussendoortje

O: kwark
L: 2 boterhammen met 2 gebakken eieren
T: banaan en belvita
A: weet ik niet
B: sportschool (25 minuten cardio, 35 minuten op krachtaparatuur)

Fijne dag allemaal!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:30

Klinkt goed Sanne! Ik kan mezelf er nooit toe zetten om ook echt als sport te zwemmen, "zwemmen" vind ik heerlijk maar dan is het meer een beetje dobberen meestal :')

Ik heb studieverlof vandaag, morgen examen. Voel me er redelijk positief over dus ik lig nu om half 10 nog in bed en ga straks eerst even naar de sportschool :+ Lijstje, tussendoortjes nog niet echt gepland:

O: Skyr met perzik/framboos (is een special edition, koop dat soort smaakjes normaal nooit omdat er altijd suiker in zit maar deze is het waard en het past in m'n macro's), eiwitreep pinda/chocola
L: weet ik nog niet, heb niks in huis dus na de sportschool even naar de supermarkt
A: boerenkoolstamppot met rookworst (vorige week meegenomen uit Nederland dus het kan weer) :D

B: lopend naar de sportschool en terug denk ik (uur in totaal), uurtje leg day, 20 minuten loopband

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:04

Ooohh waar haal jij die skyr? I like :9

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:24

Tesco :') Ik woon in Engeland dus geen idee of ze hem in Nederland ook ergens hebben, sorry! Hij is wel erg lekker, heb hem hier dus ook maar bij 1 specifieke supermarkt gezien.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:26

Eulogy schreef:
Tesco :') Ik woon in Engeland dus geen idee of ze hem in Nederland ook ergens hebben, sorry! Hij is wel erg lekker, heb hem hier dus ook maar bij 1 specifieke supermarkt gezien.

-O-

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:35

Thanks ladies!

Mijn BMR is trouwens 1344.. (komt wel overeen met mijn fitbit als ik niks doe een dag :') )

BK, ik heb het ook altijd koud hoor. Soep eten doet voor mij wonderen of havermout. Maar iig iets warms :)

Draag je al thermokleding? En moet zeggen het is fris hoor buiten!

Vanavond heb ik rug training, (als hij dit keer er wel is, krijg iig chocolade van hem)
Morgen nog een dagje benen en dan ben ik weer 4x geweest.

Rest van de week kan ik helaas niet. Zullen wel uitlopen op rondjes wandelen met de hond. Lekker cardio mits het niet te slecht weer is..

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:26

Sharon, er zijn ook voldoende calculators te vinden waarbij je je verbruik gewoon invult. Dan doe je BMR inactief (dus als je een hele dag een kantoorjob hebt en verder niet gaan wandelen of sporten) en voer je je beweging apart in. Ik zou persoonlijk alles vanaf 20 minuten invullen. Heb dat twee jaar zo gedaan en dat was ook vrij accuraat hoor.

Mooi getraind Gribaldi! Welke hond heb je?

Eulogy, veel succes morgen!!

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:48

*\o/*

Braaf mee gelezen geen tijd gehad om fanatiek mee te draaien. Weer :x
Vervelend maar soms is het even niet anders... Ik ga t weeeeeer proberen hihi 3x is scheepsrecht?

Hoe gaat t met de kerst challenge meiden? :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 16:57

Bhriseis, ik heb een Duitse herder :)

Hoe gaat het verder met je Jaimy?

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:00

gribaldi schreef:
Bhriseis, ik heb een Duitse herder :)

Hoe gaat het verder met je Jaimy?

poedersuiker.

Mja, komt wel weer oke :)) Gaat echt met vlagen! Lief dat je t vraagt :+:

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:04

Hallo allen...

Ik hoop in dit topic wat motivatie te vinden om af te vallen.
Ik ben flink aan de maat om het maar zo te zeggen en wil eigenlijk 40kg. afvallen.
Dat is behoorlijk, I know.
Mijn vertrouwen in diëtisten ben ik lang geleden verloren en ik ben bekend met het fenomeen B.E.D. (binge eating disorder).
Helaas moet ik dus erg uitkijken dat het geen obsessie gaat worden en ik de verkeerde richting op ga.

Ik heb de openingspost gelezen maar vraag me toch af wat nu het stappenplan is.
Moet ik eerst die app downloaden?

Is er misschien iemand hier die me even op weg kan helpen?

Alvast bedankt! :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:09

Het eerste wat ik zou doen is mijn BMR uitrekenen en MFP downloaden. Je BMR als minimum instellen en vooral negeren wat de app zegt, dat is namelijk in bijna alle gevallen veel te weinig.

Als je veel wilt afvallen denk ik dat het eerst handig is om te analyseren hoe het komt dat je bent aangekomen. Dat betekent imo een paar dagen heel secuur bijhouden wat je eet in MFP en kijken waar de 'boosdoener' ligt. Vergeet niet dat bij het invoeren ook dingen als boter op je boterham en de olie waar je in bakt heel belangrijk zijn. Als je dat inzicht hebt en weet waar je valkuilen liggen kan je kijken welke keuzes je misschien beter kan maken. Een aantal van die keuzes zouden bv al light-producten ipv volvette producten kunnen zijn, maar ook het schrappen van een tussendoortje of vervangen door iets met weinig kcal helpt veel. Waar kan je smokkelen in je avondmaaltijden? Zou het helpen om bv de helft van de normale hoeveelheid koolhydraten (aardappelen, pasta, rijst) te eten en dat te compenseren met een grotere hoeveelheid groenten?

Voor mij was het ook heel belangrijk om mijn hongerpunten te vinden en daarbij triggers te zoeken. Als ik stress heb ga ik vreten, en dat wil ik minimaliseren. Ik weet ook dat ik om 16:00 vaak honger krijg en dat ik meestal na het eten ook nog behoefte heb aan iets te snacken. Ik weet dat en ik hou daar rekening mee door bijvoorbeeld een iets lichtere maaltijd te eten bij het avondeten zodat ik 's avonds nog wat 'ruimte' over heb.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 18:08

Benthhh schreef:
Ik las dat iemand zijn stappenteller op de telefoon had ingesteld. Goed mee opletten want die telt al stappen als je met je telefoon in je hand schud!

Daar ben ik me van bewust. Maar gebruik het meer als een richtlijn.

Voor alsnog is er geen alternatief :)

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:45

(weer) welkom terug jaimy :)) Hopelijk voel je je snel beter, ik begrijp dat zoiets erg lastig en zwaar kan zijn :(:)
Mijn kerstchallenge loopt tot nu toe nog niet heel super :') maar ik hoop dat er snel verandering in komt nu.

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Thuis een volkoren cracker met eiersalade en op mijn werk (half uur later) een halve bak skyr bosfruit
T: Nakd cacao crunch reep
L: Wit pistoletje met op de ene helft eiersalade en op de andere helft kruidenkaas met kalkoenfilet. En 2 volkoren crackers met eiersalade (veel eiersalade vandaag :') ) En een gekookt eitje en een glas ice tea green
T: Mandarijn
T: 3 maiswafels
A: Pasta met champignon roomsaus met gehakt, prei en champignons
T: Handje cashewnoten

B: 30 minuten krachttraining

1930 kcal, voor mijn gevoel echt veel te veel, zo stom :o Ik moet echt leren om even die knop om te zetten dat 1900 helemaal niet 'veel' is. Ik wilde eigenlijk voor de 1800 gaan, maar iets eroverheen dus.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:49

Gribaldi - ik eet inderdaad vooral warme havermout als ontbijt met dit weer, heerlijk. Ook neem ik heet water mee tijdens het werk om thee of soep te maken. Maakt allemaal niet uit, in de loop van de dag word ik koud en pas onder de douche word ik weer warm. Ik heb geen passende thermokleding meer, maar ik draag 4 lagen inclusief een fleece onder een goede winterjas. En dan is het nog niet eens echt koud. Ik ga wel investeren in wollen onderkleding, maar ik vraag me af hoeveel dat helpt. -O-

O; chocolade/banaan havermout met kokos
T; mandarijnen
L; maisbrood met pindakaas, tomatensoepje
T; granenreep
T; stuk droge worst
A; krieltjes, champignons, tomaat, kabeljauw
T; yoghurt met een beetje veenbessenjam

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:07

Yvje86, welkom! Ik zou inderdaad beginnen met jezelf een caloriedoel stellen en MFP downloaden. Zoals Emma zegt, niet lager dan je bmr, ook niet als MFP anders aangeeft.

Ik denk dat je vooral succesvol blijvend afvalt als je doet wat voor jou werkt. Ik ontbijt nooit, als ik ontbijt heb ik de rest van de dag veel meer moeite me aan mijn caloriedoel te houden. Verder eet ik amper tussendoortjes, maar eet ik liever in 1 keer veel (anders kan ik geen maat houden en loop ik de hele dag door te grazen :P ). Dat is voor iedereen anders, dus zoals Emma ook zegt, het is heel zinvol om inzicht te krijgen in je gewoontes en voorkeuren :j Succes!

Black_kelpie, klinkt vervelend. Ik kan je helaas niet helpen, ik heb het zelf ook altijd koud maar ik zit gewoon op kantoor dus echt last heb ik er niet van :(:)

Uiteindelijke lijstje vandaag, gekke dag geworden:

O: Skyr perzik/framboos, eiwitreep pinda/chocola en 8 Cadbury fingers :') Zijn chocoladekoekjes, niet de bedoeling maar ze lagen in de kast en het past in m'n macro's
L: chicken tikka sandwich en een paar stukjes ham
A: stamppot boerenkool met rookworst
T: nog 2 reepjes Galaxy Cookie Crumble voor bij het studeren vanavond :D

B: 70 minuten krachttraining, halfuurtje op de loopband met helling op 8, halfuurtje fietsen in totaal

2023 calorieën, 103F, 176C en 113P

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:56

Ontzettend bedankt voor de tips!
Heb nu hele avond visite, ga het morgen eens berekenen en downloaden :D

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:08

Is het misschien een idee om een whatsappgroepsapp te maken?
Ik ben daar wat sneller in dan zo via bokt, maar merk wel dat ik jullie motivatie en ideeen goed kan gebruiken! Ook vind ik het fijn om gewicht te delen maar dat wil ik dan liever niet op internet zetten enz.
Hoor graag over animo voor is! Zoja, stuur me een pb en dan start ik er een op!

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:14

Benthhh schreef:
Is het misschien een idee om een whatsappgroepsapp te maken?
Ik ben daar wat sneller in dan zo via bokt, maar merk wel dat ik jullie motivatie en ideeen goed kan gebruiken! Ook vind ik het fijn om gewicht te delen maar dat wil ik dan liever niet op internet zetten enz.
Hoor graag over animo voor is! Zoja, stuur me een pb en dan start ik er een op!

Ik wel ja! Merk dat k bokt moeilijk bijhouden vind.. :))

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:34

Eulogy schreef:
Klinkt goed Sanne! Ik kan mezelf er nooit toe zetten om ook echt als sport te zwemmen, "zwemmen" vind ik heerlijk maar dan is het meer een beetje dobberen meestal :')

Ik heb studieverlof vandaag, morgen examen. Voel me er redelijk positief over dus ik lig nu om half 10 nog in bed en ga straks eerst even naar de sportschool :+ Lijstje, tussendoortjes nog niet echt gepland:

O: Skyr met perzik/framboos (is een special edition, koop dat soort smaakjes normaal nooit omdat er altijd suiker in zit maar deze is het waard en het past in m'n macro's), eiwitreep pinda/chocola
L: weet ik nog niet, heb niks in huis dus na de sportschool even naar de supermarkt
A: boerenkoolstamppot met rookworst (vorige week meegenomen uit Nederland dus het kan weer) :D

B: lopend naar de sportschool en terug denk ik (uur in totaal), uurtje leg day, 20 minuten loopband

Ik vind zwemmen heerlijk! Ga vandaag na mn werk voor het eerst.

Hier ook stampot boerenkool gehad! Zonder rookworst helaas, dat kennen ze hier niet :)) maar had een leuk allerhande recept gevonden met chorizo. Was zeer geslaagd!

Welkom Yvje! Ik zie dat Emma je een hele mooie uitleg heeft gegeven, kan daar alleen maar in mee gaan! Succes!

Ik zou een whatsapp groep erg jammer vinden. Ik ben daar zelf helemaal niet zo van en vind Bokt juist fijn bij te houden. Zou het zonde vinden als het topic daardoor leeg zou lopen..

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:36

Ik bedoel ook niet dat ik dan bokt niet meer ga gebruiken, maar de app vooral voor het snelle, als ik bijvoorbeeld even snel motivatie/tips/goed/slecht momentje wil delen.
Bokt natuurlijk in ieder geval 1x pd om mijn gehele dag door te lichten, zeg maar.

@jaimy10 top! Heb je pb ontvangen!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:36

Opzich vind ik t wel een aanvulling een groepsapp maar idd geen vervanging van dit topic hopelijk :D

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:40

Ah op die fiets! :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:44

Ik wil wel, ik ga zo ff pb en