Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daan_O

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:44

Ahh balen supervixen!! Hopelijk voel je je morgen wat beter en tegen het weekend weer goed...

Mijn flipbelt gaat meer omhoog naar mate ik harde ga haha. Als ik rustig loop blijft hij wel goed zitten. Tijdens de marathon zakte hij af doordat de stof drijfnat was van al het water dat ik over mezelf heen had gegooid. Irritant! Maar ik vind m op zich wel handig voor de sleutels en telefoon. Telefoon in mijn bh vind ik geen succes, ik zweet meestal behoorlijk.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:47

Wat balen Supervixen!! Hopelijk snel opgeknapt maar zo ziek vlak voor een marathon... dat gaat niet goed komen denk ik..

Ik heb nog maar 1 keer gelopen met de flipbelt dus ook maar afwachten op langere duur, maar tot nu toe echt wel tevreden. Zou het ook niet erg vinden als ie iets omhoog komt. Omlaag zal ie niet zakken, dan moet ie over mijn heupen en billen heen, dat lukt 'm nooit :+

Telefoon en andere dingen in BH heb ik echt nog nooit overwogen, misschien dat dat alleen "fijn" is bij een grotere cupmaat? Ik zou niet weten hoe ik dat bij mij zou moeten doen haha... en daarnaast zweet ik ook altijd erg

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:04

Beterschap supervixen! Vervelend net voor je halve marathon..
Spullen in je bh is niet ideaal hoor, maar het werkt bij mij wel voor mn telefoon als ik dat armding even kwijt ben. Ik zweet ook niet echt merkbaar dus dat scheelt ook. Maarja, als je water mee wilt nemen is een bidon zelfs in mijn bh´s niet haalbaar :')
Mijn huissleutel heb ik wel aan een karabijnhaak aan mn bh bandje, zo raak ik hem nooit kwijt!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:14

Daan_O schreef:
Greetje gefeliciteerd! Wat een mooie tijd! En je volgende doel?

Over twee weken een trailweekend gepland (geen wedstrijd maar gewoon drie dagen trailen in de ardennen) en over 3 weken een grotendeels onverharde marathon die ik als duurloop training ga lopen. Dan weer een paar weken later een trailweekend in de Eifel.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:15

s1993 schreef:
Knap hoor Greetje, drie weken na je vorige marathon en dan zo'n tijd. Wel duidelijk dat jij goed getraind bent :D Waar heb je deze marathon gelopen?

Tilburg

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:25

anne_bento schreef:
Ik heb overigens gister voor het eerst met Flipbelt gelopen. Zocht iets voor mijn sleutels en waterfles en vind een heuptas echt helemaal niks, bleef maar draaien en doen. Was positief verrast! Normaal alles wat op mijn heupen valt kruipt omhoog omdat mijn taille veel smaller is, maar deze bleef mooi op mijn heup zitten, is helemaal niet verschoven en ik voelde hem helemaal niet zitten! Had hem zonder waterfles, maar deze ga ik ook aanschaffen, toch wel fijn met langere lopen in de warmte :j
Ben nog steeds zoo benieuwd! Wil graag met atletiek bij 10+ kilometers bij warm weer wat water meenemen. Dat doe ik nu in zo'n soft flask in m'n hand maar dat loopt maar irritant. Vind de flip belt nog best wel prijzig en ben alsnog bang dat ie opkruipt dus ben nog steeds niet overstag. Wel al 100x naar gekeken ofzo.

Ik ben nu twee weken na de marathon rustig aan mijn trainingen weer iets aan het opvoeren. Wil niets forceren dus analyseer mijn hartslag en hoe ik me voel tijdens trainingen en pas daar weer op aan. Gisteren voor de eerste keer weer bij atletiek mee gelopen en was echt weer leuk. Iedereen vroeg naar de marathon en kreeg zelfs nog een blok Tony *\o/*

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 13:00

Kiwipitje schreef:
Ik ben nu twee weken na de marathon rustig aan mijn trainingen weer iets aan het opvoeren. Wil niets forceren dus analyseer mijn hartslag en hoe ik me voel tijdens trainingen en pas daar weer op aan. Gisteren voor de eerste keer weer bij atletiek mee gelopen en was echt weer leuk. Iedereen vroeg naar de marathon en kreeg zelfs nog een blok Tony *\o/*

Hoe was je marathon gegaan? Volgens mij hier nog niets over geschreven toch Of heb ik er over heen gelezen?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 13:06

Nou mijn halve marathon wordt niks zaterdag. Lig nog steeds ziek op bed. Ik voel me knap beroerd en baal als een stekker.

Begin juni word ik ook nog eens geopereerd aan mijn tandvlees en mag ik twee weken niet hardlopen |( . Dat wordt een zware tijd.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 08:49

Greetje63 schreef:
Kiwipitje schreef:

Hoe was je marathon gegaan? Volgens mij hier nog niets over geschreven toch Of heb ik er over heen gelezen?
Ging top! Had een tijd van 4:25 in gedachten omdat ik vorig jaar in Rotterdam 4:38 liep maar kwam binnen op 4:13 :)) Tijd sowieso heel blij mee, maar vooral blij met hoe heerlijk ik heb kunnen lopen. Echt fantastisch!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 09:08

Gefeliciteerd Kiwipitje! Dat is wel een hele mooie verbetering ten opzichte van vorig jaar en je doel.

Supervixen dat is echt balen en nog dubbel pech ook, beterschap!

Ik heb gisteren een pittige intervaltraining gedaan, het was warm en ik had 10x 200m tempo en 100m dribbelen op de planning. Lekker zweten en daarna weer rustig naar huis gelopen. Totaal 10km gelopen, mijn langste afstand weer sinds de marathon in april haha.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 09:28

Wat is zo'n flipbelt precies? Ik heb een 'gewone' heupband met twee waterflesjes, die schuift wel eens wat maar heb daar niet echt last van persoonlijk. Ik twijfel zelf ome en camelbag aan te schaffen, lijkt me aan de ene kant heel handig om water bij me te hebben maar ben bang dat ik dan mijn warmte minder goed kwijtraak doordat het tegen je rug aan zit.

Dingen in/aan bh vind ik wel zo ongelooflijk onprettig! Mijn telefoon heb ik trouwens meestal thuis liggen als ik ga lopen, vind het heerlijk even niet met dat ding bezig te zijn :o Alleen als ik lange afstanden door het bos ga doen neem ik hem mee voor het geval er iets gebeurd (dan kan het 's ochtends vroeg in het bos lang duren voordat je iemand tegenkomt). Mijn sleutel gaat in een broekzakje en als ik kleding aanheb zonder zakken dan doe ik hem aan mijn schoenveter (onder de dubbele knoop).

Beterschap supervixen! Waar heb je last van? Griep?

Lekker kiwipitje! Fijn dat je zoveel beter hebt gelopen dan verwacht, en superlief van de mensen bij de atletiek :D

Daan, super toevallig jouw training lijkt aardig op die van mij. Alleen was ik gisteravond niet lekker dus ben na warming up & looptechniek naar huis gegaan en vanochtend in mijn eentje de baan op geweest. 12x200m en dan oneven 100m en even 200m dribbelen :) Vanochtend was het fijn loopweer en voelde ik me ook weer een stuk fitter!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 12:44

Ja griepachtig iets, dinsdag 40 graden koorts. Gisteren ook bijna de hele dag op bed gelegen en knallende koppijn.. vandaag lijkt het iets beter te gaan. Heb al een broodje gegeten, terwijl ik gisteren vrijwel niks op had.

Een camelbak (met de k, geen g :P ) is wel warm op je rug, maar het went wel moet ik zeggen. Ik zou hem niet meer kunnen missen, vind het heerlijk dat ik drinken bij me heb, een zakje voor mijn telefoon, een reepje, sleutels en zakdoekjes. Vorig jaar een pittige trailrun van 15km ermee gelopen in 30 graden, had er toen anderhalve liter water in en die was ook op op het eind.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 12:56

Beterschap supervixen!
Ik heb gisteren hardgelopen naar de snackbar :+ . Had helemaal geen tijd eigenlijk, tussen de crematie en alles door. Dus in plaats van de fiets maar gaan hardlopen. Het stelt niks voor natuurlijk, het was maar 1,5 km.. Maar mijn hoofdpijn ging weg en alle lood was na afloop uit mijn benen.
Vanavond ga ik weer proberen iets te doen, want de hoofdpijn is alweer heftig terug en ik heb de concentratie van een kip.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 15:27

Supervixen balen.. veel beterschap!!

Kiwipitje mooie tijd zeg! En nog lekker gelopen ook, top.

s1993 flipbelt is een soort elastische band die je om je heup of middel doet. Er zitten openingen in waardoor je er iets in kunt stoppen en als je dat nodig vind de band kunt omdraaien zodat de openingen tegen je lichaam aan zitten en je zeker weet dat er niks uit valt. Ik kan het slecht uitleggen haha, maar zie de site https://flipbelt.nl/ veel goede recensies en bij mij bevalt hij ook goed tot nu toe. Maar dat wisselt natuurlijk per persoon :)
Camelbak lijkt me ook wel wat, maar wel warm. Misschien dat ik er in de toekomst wel 1 aanschaf maar had nu wel even genoeg nieuwe aankopen weer.

Sintara fijn dat je even hebt kunnen lopen en dat je wat verlichting gaf. Verwacht niet teveel van jezelf, je hebt veel aan je hoofd en dat vergt ook wat van je lichaam, maar misschien dat een rustig loopje je juist helpt :j

Ik hou even rust, heb gisteren 1,5 uur obstacle training gehad, dus mijn spiertjes zijn lekker stijf vandaag. Zaterdag 35 km wandelen, zondag 10 km wedstrijd, maandag duintraining, dus dat is wel even genoeg voor mijn benen :j

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 16:31

Supervixen wat balen dat je nu net ziek wordt. Maar kort nadat je echt koorts hebt gehad moet je echt geen wedstrijd gaan lopen.
Kiwipitje wat goed dat je je tijd zo verbeterd hebt.
anne_bento een duintraining dags na een 10km wedstrijd. Is dat wel verstandig denk je Ik zou zeggen een rustige hersteltraining of rust daags na een wedstrijd.
Ik heb een salomon racevest voor mijn waterzak, die ventileert prima en is dus niet echt warm op de rug.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 16:43

Daar heb je wel een punt Greetje63.. misschien moet ik ook even aanvoelen hoe m'n benen voelen na de wandeling en 10 km wedstrijd :)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 17:14

anne_bento schreef:
Daar heb je wel een punt Greetje63.. misschien moet ik ook even aanvoelen hoe m'n benen voelen na de wandeling en 10 km wedstrijd :)

Of gewoon verstandig zijn en je lijf de kans geven te herstellen van een wedstrijd en dus hooguit een rustige hersteltraining doen de dag na de wedstrijd. want ook al voelen de benen goed het is zo zinloos te trainen als je weet dat het het herstel in de weg staat dus dat je meer afbreekt dan opbouwt.
Het is natuurlijk anders als je die 10km wedstrijd niet voluit gaat maar gewoon als training doet. Maar ik neem aan dat dat niet de insteek is van de wedstrijd.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:17

Precies mijn valkuil.. niet op tijd rust nemen. De 10 km zal inderdaad geen rustig loopje worden, mezelf kennende wordt dat weer een pittig loopje. Heb overigens nu ook nog last van m'n spieren van woensdag.
Volgende week is sowieso een hele rustweek, ik heb een detox week (althans, 3 volle dagen en 2 op-en afbouwdagen), in die week train ik niet, is al zwaar genoeg voor m'n lichaam. Die zondag wel weer een wedstrijd maar die loop ik als rustige training.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:40

Nog steeds opbouwende naar de 5km hier... gisteren voor het eerst 20minuten achter elkaar (hard)gelopen.... en toen voelde ik het al beetje. Mijn schenen -O-
Nu merk ik vandaag met lopen dat ik ze wel voel..... nu ben ik heel erg van naar mijn lichaam luisteren. Morgen zou ik eigenlijk weer moeten... Net als gisteren 20min en 15 min met even lopen ertussen van 2 min... doe ik er wel goed aan om door te lopen of krijg ik dan een blessure?? Ik wil eigenlijk niet stoppen maar ik wil ook geen blessure -O-

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:56

Ik zou stoppen nu. Geïrriteerde schenen kan uitlopen op een blessure. Aangezien het nu waarschijnlijk alleen nog maar een beetje geïrriteerd is ben je een blessure nog wel voor als je het nu rust geeft. Ik zou een paar dagen rust houden en wachten tot je het helemaal niet meer voelt, daarna eens rustig weer gaan lopen maar zodra je het voelt direct stoppen. Doorlopen op dit punt gaat je een blessure opleveren en dan kun je met een beetje pech weken niks meer doen..

Zo had ik laatst last van m'n knie en was er gelukkig op tijd bij, na wat meer rust en koelen voel ik er nu niks meer van, ook niet met trainen. Maar maak niet dezelfde fout als dat ik steeds doe/gedaan heb en stop nu je er nog op tijd bij bent :) (zegt degene die helaas al veel blessures gehad heeft :+ )

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:01

Ja het is niet echt pijnlijk maar idd geïrriteerd maar ik ben bang dat dit blijft terug komen??? Dat mijn lichaam hardlopen gewoon niet trekt? Nu heb ik ook overgewicht waarmee ik bezig ben om het kwijt te raken, dus wellicht dat mijn lichaam het toch te zwaar vind? -O-

Misschien vanavond maar een stukje gaan wandelen.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:15

Nee hoor dat hoeft helemaal niet zolang je rustig opbouwt en rust pakt en hersteld. Ik heb toen ik begon met trainen ook scheenbeenklachten gehad, dit is na rust ook weer weggegaan. Zolang het maar goed de tijd krijgt te herstellen. Mocht je dan alsnog merken dat het een terugkerend iets is, dan kun je altijd eens na laten kijken hoe je techniek is, of dat je schema wellicht te hoog gegrepen is nog.

Even vooropgesteld trouwens dat je goede schoenen hebt??

Ik zou niet wandelen nu je last hebt, ook dat irriteert dat gedeelte. Zou daar even 2 dagen mee wachten.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:22

Conditioneel hou ik t prima vol en ik sport er ook nog naast :j dus lijkt me niet te hoog gegrepen

Ik heb idd goede schoenen :) loop op Brooks die aangemeten zijn door runnersworld

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:30

Ah top, dan kun je dat in ieder geval uitsluiten. Dan zou ik echt even een paar dagen rust nemen nu en dan rustig weer eens proberen, best kans dat het dan weg is :)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:12

Yonker schreef:
Nog steeds opbouwende naar de 5km hier... gisteren voor het eerst 20minuten achter elkaar (hard)gelopen.... en toen voelde ik het al beetje. Mijn schenen -O-
Nu merk ik vandaag met lopen dat ik ze wel voel..... nu ben ik heel erg van naar mijn lichaam luisteren. Morgen zou ik eigenlijk weer moeten... Net als gisteren 20min en 15 min met even lopen ertussen van 2 min... doe ik er wel goed aan om door te lopen of krijg ik dan een blessure?? Ik wil eigenlijk niet stoppen maar ik wil ook geen blessure -O-

Je wil geen blessure maar het klinkt alsof je die al hebt. Rust doet de pijnklachten verdwijnen maar lost het echte probleem niet op.Zodra je de belasting weer opbouwt zal het weer terugkomen. Als je voorheen nog geen klachten had kun je proberen na een paar dagen rust een stuk terug te gaan in de opbouw met minuten blokjes. Komen de klachten dan toch terug naar de fysio om de oorzaak te achterhalen zodat je gerichte oefeningen kunt doen om de belastbaarheid op te bouwen