Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:33

Ik heb nog nooit in m'n leven een luier aangeraakt...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:35

Het heeft iets weg van het maandverband dat ik gebruikte toen ik 13 was.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:37

Nou peuterpoep meurt gewoon de tent uit hoor, vooral als ze gek zijn op ei :')
Ik lijd al stilletjes 3 jaar onder de stank van een gup die het vertikt om naar de WC te gaan >;)
Niets waar van: bij je eigen kind ruik je het niet :n

Bijzonder maandverband had jij lieveli...
Stonden daar ook ijsberen op?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:38

Bleh mensenkak, nee danku of het nu van een baby of bejaarde is :=

Dierenpoep en kots heb ik dan weer totaal geen moeite mee.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:40

Maandverband met dierenprint, wel hip!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:42

Mars, Kweenie, ik vind een spoor kattenkak van een kat die het nodig vond om een resje poep van zijn kont te vegen over mijn vloer ook echt niet fijn of zo.
Idem voor kots met haar midden op de trap die je niet aan zag komen :roll:

Gelukkig heb ik dan wel weer een kleine radar in huis die het meestal detecteerd voor dat ik er midden in ga staan: oh neeeee mama kijk, pico buikpijn.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 00:07

Sizzle schreef:
Gelukkig heb ik dan wel weer een kleine radar in huis die het meestal detecteerd voor dat ik er midden in ga staan: oh neeeee mama kijk, pico buikpijn.

Praktisch _O-

Gelukkig zijn katten over het algemeen erg netjes op zichzelf, daar ben ik wel blij mee. Ze kotsten hier heel veel, nu krijgen ze beter voer en nergens meer last van. Maar goed je went eraan :') Kattenkots is gelukkig meestal een hoopje, niet een plas met stukjes... Even neus dicht en aan iets anders denken en daarna je handen wassen met afwasmiddel :\ :\ Moet er niet aan denken om dat een paar keer per dag te doen...

Was het niet hier ook dat iemand een man kende die daadwerkelijk over zijn nek ging van babypoep? Dat de moeder constant verantwoordelijk was voor alle poepluiers. Gadverdamme :r

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 00:11

Dat hoeft mijn vriend me niet te flikken _O-

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 00:26

Mars schreef:
Bleh mensenkak, nee danku of het nu van een baby of bejaarde is :=

Dierenpoep en kots heb ik dan weer totaal geen moeite mee.

+1 :)

Ik tref hier in de bergen tijdens het lopen nog wel eens mensenpoep aan. :r
Een aantal dingen van wildpoepers snap ik niet:
- waarom moet dat naast het pad?
- waarom schop je er niet op zijn minst wat aarde overheen?
- waarom dek je die papiertjes met remsporen niet af met een grote steen zodat het geen spoorzoeken lijkt?
- waarom doe je zoiets niet gewoon thuis?

Ik word hier zoveel misselijker van dan wanneer ik hondenpoep, paardenpoep, konijnenkeutels tegenkom.
Van een luier ga ik echt kotsen. Wasrom moet die trouwens ook gewoon neergeflikkerd worden op het wandelpad? 8)7

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:09

F_Orumster schreef:
Evelijn schreef:
Wat vervelend F_Orumster... heel veel sterkte. Je had volgens mij wel geschreven dat je zelfs in begin vd relatie duidelijk was geweest en dat je nu vanwege zijn kinderwens toch opzoek was of dat voor jou ook iets zou zijn... was het voor hem een veranderende wens?

Dat klopt! Hij dacht dat ik wel bij zou draaien maar begon te blokkeren op de invulling van vrije tijd. Als ik leuke dingen wilde doen had ik maar aan kinderen moeten beginnen.

Zou hij er nog zo over denken als hij ze effectief heeft en meemaakt hoe weinig vrijheid je de eerste jaren hebt?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:21

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:53

Denk je de cultuurshock van dat arme kind eens in. Thuis mag alles, en op school zijn er opeens regeltjes.

En húp, daar krijgt het volgende kind het etiketje 'ADHD' plus de bijbehorende medicatie....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:59

En de reacties dan ook 'dat onze maatschappij niet meer in is gesteld op kinderen'. Dat zijn we juist meer dan ooit...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 09:14

Ibbel schreef:
Denk je de cultuurshock van dat arme kind eens in. Thuis mag alles, en op school zijn er opeens regeltjes.

En húp, daar krijgt het volgende kind het etiketje 'ADHD' plus de bijbehorende medicatie....

Ja of je stuurt je kind naar het vrij onderwijs ofzo :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 09:53

Magrathea schreef:
Ibbel schreef:

Ja of je stuurt je kind naar het vrij onderwijs ofzo :')

Daar zijn ook gewoon regels, dus die vlieger gaat niet op.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 10:52

Scholen en hun regels :n Storm en Vlindertje zijn prachtige vrije zieltjes die zichzelf moeten kunnen ontplooiien zonder beperkingen van onze stomme maatschappij :\

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:00

Mars schreef:
Scholen en hun regels :n Storm en Vlindertje zijn prachtige vrije zieltjes die zichzelf moeten kunnen ontplooiien zonder beperkingen van onze stomme maatschappij :\

_O- _O- denk je toch ook eens in zeg. Als stormpje en vlindertje beperkt worden dan kunnen ze zich nooit goed ontplooien en worden ze depressieve tieners hoor

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:05

Santigo_ schreef:
Mars schreef:

_O- _O- denk je toch ook eens in zeg. Als stormpje en vlindertje beperkt worden dan kunnen ze zich nooit goed ontplooien en worden ze depressieve tieners hoor

Jup, kijk toch eens naar al die kinderen die geleerd hebben dat je soms niet hoort te rennen of te gillen, doodongelukkig :(:)

Nee even zonder gekken, ik heb medelijden met dat meisje. Als ze zo heftig reageert op overprikkeld zijn (met 5 jaar!), altijd hoog wil zitten (op kasten en tafels klimmen)( = overzicht) en zich soms afsluit voor de omgeving, dat klinkt eigenlijk een beetje als een (lichte) vorm van autisme. Dan heb je JUIST structuur en regelmaat nodig, en niet een hippe moeder die het kind maar alles laat doen wat ze wil

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:10

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:22

laetitia schreef:

Een jáár verlof voor beide ouders!? Schei toch uit man...

Hoewel ik het standpunt van de man begrijp krijg ik wel echt jeuk van het hoge 'vroeger was alles betuuur'-gehalte :o

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:24

NB, wij zijn redelijk streng opgevoed, maar in die tijd was dat denk ik bij de meeste gezinnen zo (geboren in '76)

Enkele voorbeelden:
Elke maand naar een klassiek concert in Vredenburg, betekende 1,5 uur stil zijn (ouders hadden abonnement).
Uit eten in chique restaurants en dan gedrild worden in 'recht op zitten, ellebogen van tafel, vork naar je mond ipv mond naar je vork'.
Musea bezoeken, ene keer leuk voor kinderen, de andere keer kunst.
Geen tv voor 18.00 uur (was er ook niet, overdag zag je alleen testbeeld :D).

Mijn vader heeft zelfs nog een poging gedaan om ons als pubers de grote componisten bij te brengen. We waren voor ons slagen een paar dagen in NYC, 's ochtends zette mijn vader vervolgens de klassieke zender op en wij mochten pas ontbijten als we de componist hadden geraden. Ik ken ze nog steeds niet :Y)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:26

Magrathea schreef:
laetitia schreef:

Een jáár verlof voor beide ouders!? Schei toch uit man...

Hoewel ik het standpunt van de man begrijp krijg ik wel echt jeuk van het hoge 'vroeger was alles betuuur'-gehalte :o

Nou ja... op zich snap ik dat stuk over die hechting zeker wel. Al vind ik dat primair de verantwoordelijkheid van de ouders zelf, en niet die van de maatschappij. Dus als ze verlof willen hebben rondom de geboorte van een kind in het kader van de hechting, dan mogen ze dat lekker zelf regelen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:29

Wendy schreef:
Nou ja... op zich snap ik dat stuk over die hechting zeker wel. Al vind ik dat primair de verantwoordelijkheid van de ouders zelf, en niet die van de maatschappij. Dus als ze verlof willen hebben rondom de geboorte van een kind in het kader van de hechting, dan mogen ze dat lekker zelf regelen.

Goed punt. Al denk ik niet dat veel ouders dat daadwerkelijk gaan doen, immers, waarom zou je zorgen dat je het financieel aankan voor je aan kinderen begint? :roll:
Verder hebben die kinderen er ook niet om gevraagd om constant in het KDV gestopt te worden...

Wat je zou kunnen doen: de huidige verlofregeling uitbreiden naar een jaar (of een half jaar, of iets anders) waarin er max 3 dagen per week opgenomen mogen worden. Dus dat beide ouders 2 dagen gaan werken. Hoeft je kind nooit naar de opvang en heb je ook nog wat tijd samen. En de baas heeft er toch wat minder last van.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:30

Hier niet streng opgevoed, vrij progressieve ouders. Maar niet gedragen was thuis blijven en dat wilden we niet. Dan kies je als kind eieren voor je geld. Nu ben ik altijd lui van aard geweest dus rennen heb ik vrijwel nooit gedaan. Behalve bij de piepjestest.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:32

Kinderen zijn de afspiegeling van de maatschappij en de maatschappij dat zijn wij. Het ligt echt niet aan de kinderen dat zij soms enorme blagen worden.

Ik ben van mening dat het de de tijdsgeest is waarin zij opgroeien. Ik ben blij dat ik kind was in de jaren '80, waarin je vaak maar 1 sport beoefende. Je gewoon op de fiets naar school kon en je urenlang buiten kon spelen. Je daarnaast niet elk jaar al een citotoets hoefde te doen en je vanaf de eerste klas al huiswerk kreeg. Op de middelbare school had je een vakkenpakket van 6 vakken, niets meer.

Daarnaast was er nog geen sociale media en was het leven minder 'maakbaar' en dus een stukje eenvoudiger.

Ik snap heel goed dat pubers tegenwoordig sneller een burnout krijgen (zit overigens zelf nog in de nasleep van een BO), want er wordt zoveel van ze verwacht. Er ligt al druk op ze vanaf de eerste klas van de basisschool.