Gastric bypass

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:19

Ik denk, en ga dat komende vrijdag ook voorleggen aan de chirurg. ( uitslag van mri van as maandag)
Dat het een middenrifbreuk is.
Mijn buik is natuurlijk zo verziekt dat t een chaos is.
Grote breuk maar als ik mezelf slank maak ( wat mee wil werken) dan zie je zelfs een heel groot gat net onder m’n borstbeen. Die bobbel is vanwege de breuk.
Als ik dat zo lees, heb ik nog steeds mazzel. Maar bijvoorbeeld last van wat zuur als ik in bed lig. Als ik Op m’n buik lig vaker. Ook na 2 uur na t eten.
Die breuk is dus blijkbaar ook hier verantwoordelijk voor. Tenminste lijkt mij. Niet erg, kan verholpen worden. En vandaar dus dat vloeibaar beter gaat blijkbaar.
Foto voor de niet tere zieltjes, mijn chaos :D

Afbeelding
Afbeelding

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 17:50

Holy cow }:0 heftige buik heb je zo zeg. Dan mag ik echt niet klagen, al is mijn buik ook niet bikiniproof zeg maar..

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 17:52

Ik eet ook ongeveer hetzelfde en ook ik heb het meeste moeite met avondeten.

Wow dat ziet er best heftig uit. Ik hoop dat ze snel iets voor je kunnen doen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 18:42

Dat is die breuk. Lastig, maar niet pijnlijk als ik m’n mooie corset aan doe. 9 maanden zwanger zeg ik altijd maar haha.
Is nu eenmaal zo. Maar dat gat onder in t midden van m’n borsten .. dat was me nooit opgevallen. Niet op deze manier. En als ik lig zie je het en der dus bulten die je kan vastpakken. Zijn m’n darmen.
Als ik straks geopereerd kan worden maken ze die breuk ( dat litteken van onder naar boven) dicht aan de binnenkant met een matje. Dan ben ik van die zwangere buik af als het goed is.
Normaal heb je je huid en dan een laagje vet en dan je spieren. Bij mij is het dus niet goed aan elkaar gegroeid en zijn de spieren en vet en vlees dus niet aan elkaar. Alleen een velletje eroverheen. Vandaar dat t uitpuilt
Als ik lig is dit t beeld van bikinilijn tot borstbeen
Afbeelding
Ik ben al blij dat het zo is. Is lang genoeg open geweest. Enne bij Joom of alie hebben ze mooie corsetten die ook voldoen. Dan niet voor de boodschappen, maar wel voor een beetje ondersteuning.

Afbeelding

Zoek de verschillen.
Trouwens net weer gespuugd op wat garnalen.

Afbeelding

Meer was t niet. En die had ik van de week ook op. Toen ging t goed. Mijn zoon is een weekje bij paps en dan haal ik altijd garnalen. En ik doe 2 of 3 x met een portie. Iets te duur als hij ook mee eet :+
We gaan het zien/ horen komende week.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 20:05

Ik heb sinds de bypass überhaupt niet meer kunnen spugen .

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 20:29

zimbabwe schreef:
Ik heb sinds de bypass überhaupt niet meer kunnen spugen .

Ik ook niet enkel en alleen schuim en slijm komt er dan uit

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 20:50

Ik heb een sleeve.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 20:54

Er komt niks uit bij mij, komt niet verder dan ter hoogte van slokdarm. Vind ik op zich niet erg..

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 23:27

Ik kan wel spugen bij een vastloper (vaak vlees). Ik heb sinds 8 weken een mini gastric bypass.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 18:45

Vandaag de mri scan gehad. Viel me erg mee.
Lekker warm op m’n rug haha. Op naar vrijdag, dan krijg ik de uitslag. Ben echt heel benieuwd.
M’n zoon gaat mee. Vind ik fijn.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 11:10

Pipo, heb je de uitslag al?

Heeft iemand hier misschien ook ervaring met een gbp en lipoedeem? Ik heb stadium 2-3 lipoedeem en ben zo benieuwd wat de gbp zal brengen

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 17:23

Heb ik geen ervaring mee. Sorry

Nou ik ben geweest.
Oké, ik heb dus blijkbaar 2 fistels. 1 van maag naar dikke darm en 1 van maag naar buiten ( vertakt zich naar 2 plaatsen op de buik. )
Nu kan hij m’n buik dicht maken. Het zit aardig los. Hij had verwacht dat de boel wel verkleeft zou zitten. Dat valt dus mee.
Maar die fistels zouden dan ook aangepakt moeten worden. Dan zou hij dus een stukje van m’n dikkedarm moeten afhalen en weer aan elkaar naaien en dan de sleeve omzetten naar een gbp om die 2 fistels dus weg te halen.
Het nadeel van alles is dat hij dus niet kan zeggen of het al “ schoon” gebied is, daar waar hij m’n buik eventueel dicht wil maken met een matje.
Hij wil het doen, heeft nadrukkelijk vermeld dat t allemaal erg riskant is en ik moest er maar eens over nadenken.
Voorlopig ga ik dus niets doen. Eerst een hele poos van dat gedoe met die fistel af zijn. Dan kan ik het eventueel overwegen. Maar ben niet zo dapper meer wat opereren aangaat. Dus denk t niet.
Ik mag m altijd bellen als ik er wel mee verder ga. Voor nu dus niet. Al baal ik wel vreselijk van die stomme buik. Maar goed.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 11:33

Jojoju schreef:
Pipo, heb je de uitslag al?

Heeft iemand hier misschien ook ervaring met een gbp en lipoedeem? Ik heb stadium 2-3 lipoedeem en ben zo benieuwd wat de gbp zal brengen

Ik dm je even :j

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 16:30

Pipo, het is wel een proces van de lange adem zeg. Ik kan me voorstellen dat je vreselijk baalt inderdaad! Hopelijk komt er (op de lange termijn) nog wat verbetering.

Ik heb net de (eerste) voorlichting gehad, fijn om zo ook even weer wat meer te weten, al had ik me al erg goed ingelezen. Ook fijn om te zien dat ik niet de enige ben, soms voelt dat zo, maar de zaal zat best vol.
Twee vraagjes:

- moesten jullie (met name de mensen die niet in Leeuwarden zijn geopereerd) ook 4 weken fraxiparine spuiten?
- voor degene met een mini gastric bypass: heb je veel last van de gallige reflux die als nadeel wordt gemeld?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 18:08

Ja ik heb ook trombose spuitjes gezet een aantal weken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 18:18

Ik kreeg ze wel mee, maar niet gebruikt.. heb geen dag plat gelegen, dus vond het onzin.

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 19:26

Ik heb inderdaad 4 weken trombose spuitjes gezet. Vond het geen pretje maar het viel me uiteindelijk erg mee.

Ik heb eergisteren voor het eerst reflux gehad.. midden in de nacht werd ik wakker en mijn keel stond in de fik. Schrok er erg van want was me nog nooit overkomen. Is uiteindelijk weer weggegaan maar ben echt bang dat het terug komt. Wel een supergoede motivatie om weer alleen gezonde dingen te eten (ik denk namelijk dat het kwam door te veel vet eten, wat ik eigenlijk nooit doe).

Ik heb 27 juni een mgbp gehad. -20 kilo nu :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 19:26

Ik vond het niet zo'n issue, en mocht je het toch krijgen terwijl je de spuiten hebt liggen, heb je spijt.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 19:29

Anderen een injectie geven kan ik wel, maar mezelf... mijn man bood al aan om het evt voor me te doen. Maar die keek er weer iets te blij bij _O-

Eleadoras, wat vervelend! Kan me wel voorstellen dat je ervan schrok ja. Helpt het eigenlijk na een GBP of MGBP om op je linkerzij te gaan liggen? Ik heb altijd geleerd dat dat de zij is waarbij alles het makkelijkste door kan stromen (ook bij misselijkheid/buikpijn). Maar bedenk me nu al typend ineens of dat dan nog steeds zo is.
Heel mooi resultaat al! *\o/* Heb je veel last gehad na de operatie?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 20:39

Butterfly schreef:
Twee vraagjes:

- moesten jullie (met name de mensen die niet in Leeuwarden zijn geopereerd) ook 4 weken fraxiparine spuiten?
- voor degene met een mini gastric bypass: heb je veel last van de gallige reflux die als nadeel wordt gemeld?

Hier inderdaad 4 weken fraxiparine gespoten. Vond het achteraf goed te doen!
Ik heb vooral last van reflux als ik vette dingen eet. Als ik "gezond/ niet vette dingen" eet gaat het gewoon goed! Hier tot dusver erg blij met de keuze voor de Mini Gastric Bypass! Ondertussen 60 kilo kwijt in 10 maanden.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 20:41

Ik vond de prikjes fraxiparine heel erg meevallen!

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 20:43

Mooi resultaat joh, Wendy! *\o/*

Ik heb 1 a 2 weken last gehad van de operatie. Als in moe, pijn aan m'n buik en gewoon het wennen aan het minder eten (licht in m'n hoofd enzo). Daarna ook weer aan het werk gegaan. In het begin wel regelmatig vastlopers gehad, maar dat gaat nu al veel beter door beter te kauwen enzo. Kan in principe alles eten dus absoluut geen spijt van!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 20:45

60 kilo! Tjee wat goed.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 20:56

Aahh mooi om te zien dat het meevalt met de prikjes! Je hoorde echt zo'n reactie door de zaal gaan ook, zo van: ooohhh nee! := En alle oudere vrouwen reageren bij de dia over zwangerschap en anticonceptie _O-

Wendy, wat een fantastisch resultaat!
Eleadoras, merkte je dat doordat je lang een vervelend vol gevoel had?

Zoveel vragen! Mijn man en ik denken dat een MGBP het beste bij mij zou passen, dus ben met name op zoek naar ervaringen daarmee :j en waar anders dan op Bokt he :D

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 21:25

Als je doelt op de vastlopers: nee, dat gevoel is anders. Meer alsof je een hap hebt genomen die niet verder naar beneden wil. Soms gaat het met even liggen weg, andere keren moet ik een paar keer overgeven tot het gevoel weg is.