Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 15:38

Oh augurk en broccoli zou ik heel blij mee zijn! M'n broertje heeft spinazie en de tomaatjes. Mis ik alleen de courgette nog...

De eerste komen zelfs al boven water (ehh aarde). *\o/*
Tuinkers, maar toch haha.

Gisteren foto en echo gemaakt van m'n rug... En echo van m'n buik/draintraject, omdat ik nog steeds een "slangetje" voel daar waar de drain zat. Even kijken of de drain dus er wel helemaal uit is. Gelukkig wel, maar t "slangetje" is litteken weefsel (misschien zelfs nog iets gevuld met bloed). Was heel duidelijk op echo te zien.

Afbeelding
Foto met telefoon van laptop gemaakt, sorry... Maar t is nog wel duidelijk te zien.

XLeandrosX

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:48

Ben je zelf tevreden over wat je zag?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 16:31

Gaan ze de foto's en echo's nog bespreken met jullie en zo ja, wanneer? Ziet het er net zo beroerd uit als jij je voelt? Ik vind het lastig om die foto te beoordelen, misschien wil je er nog iets meer uitleg bij geven?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 17:02

Ik heb even lijntjes proberen te tekenen, niet heel netjes maar wel duidelijk genoeg om t te zien denk ik.

Afbeelding
De rode lijn hoort gewoon een vloeiende lijn te zijn aan één stuk, net zoals bij de bovenste wervels.
De gele lijnen horen ongeveer even groot te zijn (zoals je ook bij de bovenste wervels ziet, voor en achterkant zijn gelijk). Bij mij is de achter kant korter.

Er is een lichte verschuiving te zien ten opzicht van vorige foto's voor de operatie, (nog) niet zorgwekkend gelukkig. Daarbij heb ik een breed wervel kanaal op die plek wat mijn geluk is. De wervels kunnen ver verschuiven voordat het grote problemen gaat geven.

Echo zag er beter uit dan verwacht. Er zit veel vocht in de rug (kan je goed zien/voelen wanneer ik overeind sta of zit), de echo laat alleen niet heel veel vocht zien. Nu ben ik niet heel echogeniek (lastig te echoën :+ ).

Om meer duidelijkheid te krijgen zullen ze een MRI moeten doen. Foto en echo laten niet echt de oorzaak zien van de enorme pijn in de rug en de uitstraling, tintelingen en gevoelloosheid in/naar de benen.

Nu is de echo vooral oppervlakkig (vooral bij mij) en foto's alleen bot. Dus al t overige (banden, zenuwen, spieren, etc.) is hierop niet te zien.

Voor nu denken we dus infectie de meest logische verklaring is. Dat betekend echter weer grote kans op hersenvliesontsteking (of eigenlijk niet eens een grote kans... := ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 17:12

Is een MRI voor jou niet ontzettend belastend omdat je dan een tijd in dezelfde houding moet liggen? Ik weet wel dat liggen het beste is, maar als je ergens kramp krijgt is dat niet zo handig.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 19:50

Op zich moet dat wel lukken. Op m'n rug liggen is niet zo fijn, maar zo heel lang duurt een MRI scan van de rug ook weer niet. Hooguit minuut of 15, da's nog wel vol te houden. Voor t goede doel zullen we maar zeggen.

9 van de 10 keer val ik in de MRI scan zelfs in slaap. :=
Zeker de lange en uitgebreide scans van mijn hersenen met oa contrast. Vind die geluiden ontspannend, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 20:24

Ja en helemaal als je dan een hoofdtelefoon met muziek op krijgt, even ogen dicht en je bent zo weg :') Ben gelukkig niet de enige die dat heeft blijkbaar! Maar op zich kan ik altijd en overal wel slapen/rusten zeg maar.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:33

Ja, zo is het echt duidelijk Quir! Dan toch die MRI maar lijkt me, dan kunnen ze misschien wel meer zien. Ik heb 1 keer een MRI gehad en ik durfde niet te gaan slapen, hoewel ik me wel heel suf voelde. Maar ik was bang dat ik me dan juist zou gaan bewegen en dat mocht natuurlijk niet. Ik kan trouwens net als Varekaj overal en op alle tijdstippen van de dag wel slapen :+ .
Balen als het wel weer een ontsteking is, hoe kunnen ze daar meer zekerheid over krijgen bij jou?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 21:56

Hihi ja, dat kon ik voorheen ook altijd. Nu slaap ik heel slecht, maar dat komt door de pijn. Nu geven enkele van mijn medicatie ook slapeloosheid als bijwerking, maar andere medicatie juist sufheid haha.

MRI van t hoofd lig je "vast" in de coil dus echt bewegen gaat dan natuurlijk ook niet. Mja 9 mei naar de chirurg. Vandaag heel veel pijn (even lekker bij t paardje geweest, maar meer gedaan dan alleen kroelen...), als dat niet minder wordt nu denk ik eerder maar terug. Of in ieder geval even contact met neurochirurgie op nemen.

Weekend in ieder geval maar even aan kijken. Rug is nu "safe" en ik ben niet erg ziek, dus kan t geen kwaad om even t weekend aan te kijken. Dan maar wat meer morfine...

Infectie kunnen ze alleen maar achter komen door hersenvocht af te nemen. Ene kant willen we punctie zo lang mogelijk uit stellen zodat de rug zo goed mogelijk kan herstellen. Andere kant wil je weten hoe t nu zit. Dus lastig...

Hadden vandaag mijn dossier binnen gekregen. Ze hebben uit eindelijk 5(!!!) verschillende bacteriën in hersenvocht en drains gevonden. Ook in de drains totaal verschillende (klep zaten andere dan in de katheters). Bizar eigenlijk...

Ze noemden t ook peritonitis (buikvliesontsteking) met secundaire meningitis (hersenvliesontsteking). Dus wel vrij zeker dat de drains geïnfecteerd zijn geraakt tijdens blinde darm operatie. Bacteriën langzaam naar de hersenen gekropen, omdat in de buik antibiotica kwam. Uiteindelijk in de hersenen aan gekomen waar ze volop zijn gaan groeien, omdat daar de antibiotica niet kwam. Toen terug de buik in en daarop is mijn lijf pas gaan reageren op de infectie. Verklaard waarom het dus zo "lang" na appendectomie was....

Achja. Ondanks de hevige pijn wel heerlijk van mijn dametje genoten vandaag. Was eind van de middag op stal toen ze net terug op stal stond. Ze staat nu lekker hele dagen op de wei. <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ze had niet zo'n zin in poetsen vandaag, haha. Denk vooral omdat veulentje dan echt flink trapt als ik over de buik ga en aangezien ze nogal wat buik heeft op t moment. :+
Dus maar lekker stukje wezen wandelen en dat vond ze wel lekker. Hier lijkt ze trouwens helemaal niet dik, terwijl ze echt op ontploffen staat. Uier blijft overigens nu wel wat gelijk (scheelt dat van bewegen t natuurlijk ook weer minder wordt).
Uier vandaag:

Afbeelding
Maar ze moet ook nog drie weken...

Ze is in ieder geval wel nog lenig genoeg om der kont te jeuken aan de stal wand. Haha.:=
Hebben ons dood gelachen en zij ons maar schaapachtig aan kijken zo van ja help me dan! Na de foto haar ook maar even geholpen met der kont jeuken. :+

Afbeelding
Afbeelding
Lipje <3

Hopelijk zaterdag foto's als ze lekker in de wei staat met hopelijk weer zo'n heerlijk weer (maar geloof dat ze iets anders voorspellen helaas...). Geniet zo enorm van haar, even alle ellende en pijn vergeten.

Afbeelding
Knap meisje. <3

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 22:03

Wat is ze toch mooi hé. Even alle ellende vergeten. :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 22:48

ze is echt knap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 22:55

Ik vind d'r anders aardig rond op die ene foto hoor :)) Inderdaad knapperd (vrij van interpretatie :p )

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 09:41

Quir wat houd dat in dan:vocht in je rug?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 12:47

In mijn geval betekend vocht in de rug, nog steeds een lekkage van hersenvocht (dus gescheurde hersenvliezen in de rug). :)

Vocht zit deels in t vet verdeeld waar de zenuwen in liggen die buiten de wervels treden. Dat kan de uitstralende pijn, gevoelloosheid en tintelingen in mijn benen verklaren. Doordat dat vet met vocht op de uittredende zenuwen drukt, door het vocht wat in t vet weefsel zit. Voor nu logischer dan de verschoven wervels (doordat ik een heel breed kanaal heb).

Op zich dus heel positief, want als t lek eindelijk dicht gaat zal dat dan ook verminderen (duurt even voordat dat vocht weer weg is en opgenomen wordt). Punt is dat nu blijkt t gat/lek niet uit zichzelf dicht gaat (nu ruim zes weken na OK). Dus verschillende opties. Bloodpatch, operatief dicht maken of de drain plaatsen dat de druk niet meer oploopt (dat is namelijk t probleem, de druk in de hersenen wordt veel te hoog waardoor de hersenvliezen steeds weer scheuren. Wat nu wel weer voor zorgt dat ik geen extreem hoge druk krijg). Geen van allen zijn nu mijn favoriet moet ik zeggen...

Witje is echt mijn therapie, hihi. Als m'n vriend mij ook weer ophaalt van de paarden, zegt hij ook elke keer weer dat ik er zoveel beter uit zie. Enthousiast, heldere ogen en gewoon vrolijk. :D
Maar ja, wie wordt nu niet vrolijk en enthousiast van zo'n knap en enorm lief schimmeltje! <3

Afbeelding
Kiekeboe.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 12:51

Oh en mijn eerste plantjes komen boven!

Afbeelding
Links boven rucola en links onder begint sla (mix).

Afbeelding
Links onder tuinkers en tweede van rechts onder radijsjes.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 14:27

Zou het gebruik van CBD olie in jouw geval niet een goede actie zijn, het is nu gewoon bij DA drogisterijen te koop en je word er niet high van.
CBD is een spierontspanner, werkt antibiotisch, remt of voorkomt de groei van kankercellen, beschermt en herstelt zenuwen, reduceert bloedsuikerspiegels, stimuleert het immuunsysteem, reduceert pijn, is rustgevend en verhoogt de medicinale werkzaamheid van THC.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 14:41

Bigone, mijn sceptische mening denkt dan weer het volgende middel wat voor alles werkt. Ik heb moeite met dit soort producten.
Ik geloof in meer dan onze westerse geneeskunde, ik geloof zeker in de goede werking van kruiden, de invloed van voedsel op ons gestel, en ik geloof ook dat de CBD olie comfort kan bieden. Maar ik geloof niet dat 1 middel zo breed inwerkt, daarmee verliest het bij mij aan geloofwaardigheid.

Oftewel, als ik dit zou nemen dan zijn mijn suikerwaardes reguleerbaar en komt mijn kanker niet terug.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:45

Belker schreef:
Bigone, mijn sceptische mening denkt dan weer het volgende middel wat voor alles werkt. Ik heb moeite met dit soort producten.
Ik geloof in meer dan onze westerse geneeskunde, ik geloof zeker in de goede werking van kruiden, de invloed van voedsel op ons gestel, en ik geloof ook dat de CBD olie comfort kan bieden. Maar ik geloof niet dat 1 middel zo breed inwerkt, daarmee verliest het bij mij aan geloofwaardigheid.

Oftewel, als ik dit zou nemen dan zijn mijn suikerwaardes reguleerbaar en komt mijn kanker niet terug.

Snap ik, denk dat je ook als aanvulling op en niet als wondermiddel moet zien. Daarom mag het in Nederland ook alleen als voedingssupplement verkocht worden. Maar als ik zie wat voor geweldige resultaten ik vroeger met simpele homeopathie heb behaald bij mijn twee katten dan geloof ik dat sommige middelen, ook al is de werking zgnd niet bewezen, toch een aanvulling kunnen bieden op regulier. Ik ben absoluut niet van de Sylvia Millecam figuren, die de gewone geneeskunst afzweren en alles via natuurlijke weg oplossen maar mocht de werking van dit middel TS eventueel kunnen helpen om infectiedruk te verminderen en zenuwschade te beperken of zelfs te verbeteren dan kan het geen kwaad.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:58

Dat klopt. Ik zie alternatief ook aanvullend op westers. Soms is alternatief beter, soms westers. Ik vind westers te star gericht op 1 specifiek iets terwijl je naar het geheel moet kijken.

Quir, ga je het proberen?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 16:19

Was wat aan t zoeken gegaan, maar vind veel websites er nogal vaag over. Ze mogen geen medische uitspraken doen, dus nergens staat iets vermeld over wat t precies doet, dosering wordt niet gegeven, indicaties en contra-indicaties niet.

Ik weet niet of ik dat zomaar aandurf dan. Heb t al eens over gehad en toen werd t mij hard afgeraden vanwegen medicatie die ik gebruik. Het is t niet dat ik er tegen ben of niet in geloof of iets, maar ben er wel voorzichtig mee. Zeker omdat ik nog zoveel andere "troep" gebruik aan medicatie.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 18:06

Het zou je anders vast heel veel meuk schelen! Juist daarom. Dit is geen meuk + het scheelt je meuk. Win-win

Goede tip van de cdb of thc.
Van die laatste kun je ook lekker slapen, scheelt nog weer een extra pil.

Ik ben echt benieuwd wat hun argumenten waren. Kwa reguliere "pas op" vindt je alleen iets over combineren met medicijnen tegen een torenhoge bloeddruk.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 18:08

<3 wat heeft je merrie toch een lekker bekkie

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 18:09

bigone schreef:
Zou het gebruik van CBD olie in jouw geval niet een goede actie zijn, het is nu gewoon bij DA drogisterijen te koop en je word er niet high van.
CBD is een spierontspanner, werkt antibiotisch, remt of voorkomt de groei van kankercellen, beschermt en herstelt zenuwen, reduceert bloedsuikerspiegels, stimuleert het immuunsysteem, reduceert pijn, is rustgevend en verhoogt de medicinale werkzaamheid van THC.

De Jacob en hooij cdb is eigenlijk bijna alleen hennep olie.. Ik zou dat niet aanbevelen. Beetje olijfolie +. Ipv écht goede

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 18:38

Ik weet niet precies meer welke medicatie, maar ze raden t me toen wel af. Uiteraard blijft t wel altijd mijn eigen keuze, maar ben er wel voorzichtig mee. Heb wel een hoge bloeddruk, wie weet. Durf t zo echt niet te zeggen.

Vind t alleen jammer dat ze op internet zo vaag zijn. Dat ze geen medische uitspraken mogen doen, oké. Alleen totaal geen (contra-) indicaties geven, geen doseringen en niet vertellen wat t verder precies doet... Ik geloof namelijk niet in middelen die zo'n "breed spectrum" hebben en al helemaal niet dat ze kanker zouden genezen (dat is gewoon onmogelijk, omdat er zo veel verschillende soorten kanker zijn is t al niet mogelijk). Wat overigens niet zegt dat ik niet geloof dat t nergens tegen helpt. Geloof heel goed dat t pijnstillende en rustgevend kan werken.

Verder gaat t bij mij niet antibiotisch werken, puur en alleen omdat de evt. infectie voorbij de bloed-hersen barrière zit en bijvoorbeeld gewone orale antibiotica daar ook al niet komt (alleen via infuus mogelijk). Daarom dat t bij mij ook ineens zo enorm fout ging... Bacteriën hadden een plek gevonden waar geen antibiotica komt (hersenen/hersenvocht). Dat ik dan weer een extreem raar lijf heb dat niet reageert op heftige hersenvliesontsteking is wat anders weer haha. :+

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:17

Waarom komt antibiotica via infuus dan eigenlijk wel door de bloed-hersen barriere? Heeft dat een kleinere moleculaire samenstelling? Of puur vanwege een hogere concentratie?