Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:Ik woon in een studentenhuis waar pannen met een goede anti aanbaklaag niet bestaan, dus voor mij is een laagje olie wel nodigNou bak ik die van mij in kokosolie met een smaakje zodat ze ook nog net even wat zoeter proeven (hou van een zoet ontbijtje) en dat kan imo niet zo heel erg veel kwaad
Greetje63 schreef:Niet alleen voor mijn pannen (die hebben wel een goede antibak laag) maar voor mijn voeding is olie/boter gewoon een hele goede aanvulling die ik zeker niet weglaat om kcal te besparen. En al helemaal niet met een huis vol actieve pubers in de groei die wat betreft vet onderbedeeld zijn.
Juist in de olie zitten vaak weer essentiele vetzuren die ik in de rest van de voeding anders niet voldoende bij elkaar verzameld krijg.
Dat bedoel ik met heel bewust schrappen, niet op grond van kcal maar een afweging maken op wat het toevoegt al dan niet.
_sharonnn schreef:Denk dat dit m'n lijstje wordt:
O: 2 speltboterhammen met pindakaas
T: appel
T: perzikblokjes
L: bakje (vanille) yoghurt met een peer of 2 beschuitjes met kipfilet en een 2 kleine gekookte eitjes
T: geen idee, ik heb een late lunch
A: wat de pot schaft
B: 1 km wandelen, 1 km fietsen, bezig met paardje (intensief longeren)
Netjes?
_sharonnn schreef:Blokjes perzik![]()
Niet uit blik, maar wel op sap, zitten 40 kcal in
gribaldi schreef:Apart koken? Dus jullie gaan samen in de keuken staan om je eigen maaltijd klaar te maken...![]()
Ik vind dat sommige wel erg door slaan met bepaalde dingen hoor, je leeft maar 1x