Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

danoesje

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:35

Emmaa, of even langs de Hema gaan, pan kopen en m streng op je kamer bewaken, deed ik ook altijd toen ik huisgenootjes had die vonden dat ze best mochten uitproberen hoeveel hitte mijn pannen konden verdragen ;) Kosten geloof ik n tientje en ook de wok doet het prima, net een lekkere garnalencurry met kokosmelk in gemaakt :)

Samiyah

@danoesje haha, hij heeft nogal een specifieke smaak qua eten (vooral hollandse kost) en ik heb geen zin elke dag dat te eten dus koken we vaak apart. We eten overigens wel altijd gezellig samen. :D

@Emma dan heb je inderdaad wel veel olie nodig :)) kokosolie is een goede keuze inderdaad! De eerste keer dat ik ze bakte was ook in een wat oudere pan met een slechte anti-aanbaklaag en dat was echt drama, toen ik het in m'n gloednieuwe tefal pan bakte ging het ineens wel goed, vandaar de tip! :D

Anoniem

Oh wij kopen vrij regelmatig nieuwe pannen voor het huis hoor :j maar hebben hier de afspraak dat we in principe gewoon alles delen. Ik kan natuurlijk wel een pan kopen die ik bewaak, maar ik vind het met een beetje kokosolie (wat idd gewoon in mijn macro's past) juist wel lekker eigenlijk haha

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 07:42

Emmaa_ schreef:
Ik woon in een studentenhuis waar pannen met een goede anti aanbaklaag niet bestaan, dus voor mij is een laagje olie wel nodig _O- Nou bak ik die van mij in kokosolie met een smaakje zodat ze ook nog net even wat zoeter proeven (hou van een zoet ontbijtje) en dat kan imo niet zo heel erg veel kwaad :)

Niet alleen voor mijn pannen (die hebben wel een goede antibak laag) maar voor mijn voeding is olie/boter gewoon een hele goede aanvulling die ik zeker niet weglaat om kcal te besparen. En al helemaal niet met een huis vol actieve pubers in de groei die wat betreft vet onderbedeeld zijn.
Juist in de olie zitten vaak weer essentiele vetzuren die ik in de rest van de voeding anders niet voldoende bij elkaar verzameld krijg.
Dat bedoel ik met heel bewust schrappen, niet op grond van kcal maar een afweging maken op wat het toevoegt al dan niet.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 08:24

Denk dat dit m'n lijstje wordt:
O: 2 speltboterhammen met pindakaas
T: appel
T: perzikblokjes
L: bakje (vanille) yoghurt met een peer of 2 beschuitjes met kipfilet en een 2 kleine gekookte eitjes
T: geen idee, ik heb een late lunch
A: wat de pot schaft
B: 1 km wandelen, 1 km fietsen, bezig met paardje (intensief longeren)

Netjes?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 08:53

Greetje63 schreef:
Niet alleen voor mijn pannen (die hebben wel een goede antibak laag) maar voor mijn voeding is olie/boter gewoon een hele goede aanvulling die ik zeker niet weglaat om kcal te besparen. En al helemaal niet met een huis vol actieve pubers in de groei die wat betreft vet onderbedeeld zijn.
Juist in de olie zitten vaak weer essentiele vetzuren die ik in de rest van de voeding anders niet voldoende bij elkaar verzameld krijg.
Dat bedoel ik met heel bewust schrappen, niet op grond van kcal maar een afweging maken op wat het toevoegt al dan niet.

Volgens mij zegt ook niemand dat de olie of boter geschrapt moet worden. :) (volgens mij is dat ook erg lastig, zelfs met goede anti aanbaklaag heb je wel vet nodig om in te bakken)

Ik vind je lijstje tot zover netjes sharon :j alleen vanille yoghurt, zit daar niet enorm veel suiker in?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 09:36

Ja, ik doe half om half, gewone yoghurt en vanille yoghurt, anders vind ik t echt te zuur :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:29

Apart koken? Dus jullie gaan samen in de keuken staan om je eigen maaltijd klaar te maken... :')

Ik vind dat sommige wel erg door slaan met bepaalde dingen hoor, je leeft maar 1x <<)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 11:21

gribaldi schreef:
Apart koken? Dus jullie gaan samen in de keuken staan om je eigen maaltijd klaar te maken... :')

Ik vind dat sommige wel erg door slaan met bepaalde dingen hoor, je leeft maar 1x <<)

Jaaaa agree :j

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 12:40

_sharonnn schreef:
Denk dat dit m'n lijstje wordt:
O: 2 speltboterhammen met pindakaas
T: appel
T: perzikblokjes
L: bakje (vanille) yoghurt met een peer of 2 beschuitjes met kipfilet en een 2 kleine gekookte eitjes
T: geen idee, ik heb een late lunch
A: wat de pot schaft
B: 1 km wandelen, 1 km fietsen, bezig met paardje (intensief longeren)

Netjes?

Wat zijn perzikblokjes? :+ Zie dat vaker staan in jouw lijstjes, is dat gedroogd fruit of perzik uit blik ofzo?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 12:58

Blokjes perzik :+
Niet uit blik, maar wel op sap, zitten 40 kcal in

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:21

Vandaag een poging gedaan met Jillian 30 days shred. Geen succes voor mij, teveel van de knieën gevraagd. Hou het toch liever bij sporten onder begeleiding. Nu even geen mogelijkheid, hopelijk van de zomer weer.

Straks maar eens rondje fietsen, het is heerlijk weer. En verder de oefeningen voor mijn knie weer beetje oppakken. Als ik dan straks weer ga sporten, kunnen mijn knieën in elk geval weer meer hebben dan nu.

Eten is lastig, ben afhankelijk van wat mijn moeder maakt. Eet daar wel uit wat mij het beste past, maar niet altijd is er echt een beste keuze. Dan maar de minst slechtste. Veel groente en klein/normaal stukje vlees. Aardappels sla ik sowieso vaak al over. Gisteren bijvoorbeeld spareribs met soep en broodjes. Spareribs overgeslagen, dubbel soep gedaan (met veel groente gelukkig) en paar stukjes stokbrood erbij.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:32

Hier ook aan het uitpuffen van Jillian :D straks een late dienst, dat wordt trappen lopen ipv lift nemen :)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:33

Waarom sla je aardappels over linoleum? En noem eens wat voorbeelden van de maaltijden van je moeder die na je beleving niet gezond zijn. Je noemt al het voorbeeld van gisteren maar zelfs daar zie ik geen kwaad in. vaak is het een kwestie van goed doseren. Soep met groentes klinkt mijn heel gezond, en een beetje spareribs erbij zie ik ook geen kwaad in.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:37

_sharonnn schreef:
Blokjes perzik :+
Niet uit blik, maar wel op sap, zitten 40 kcal in

Haha, ik vroeg mij dat af omdat ik nog makkelijk fruit in mijn kwark zoek. Als je die er gewoon in kunt gieten, lijkt mij dat ideaal :)

Mijn lijstje van vandaag:
O: 1 rijstwafel pindapasta, 1 banaan & halve smartbar
B: 1,5 uur fitness, +/-1 uur kracht & 30 min cardio.
T: 150gr magere kwark met 0,5 schepje raspberry whey
L: 2 geroosterde boterhammen, 1x kaas komkommer & 1x kipfilet, roomboter, komkommer
T: 1 blokje 85% pure chocolade (moet er nog ff aan wennen, vind hem nog niet heel lekker :') )
A: Nasi
T: Appel

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:42

Die perzikblokjes lijken me ook enorm lekker! Ook lekker in je kwark inderdaad denk ik, weer wat als ontbijt erbij haha.

Vandaag hardgelopen voor de 2e keer met mijn vriend.
Snap niet dat mensen de lessen van Evy volhouden hoor. Na 1 minuut hardlopem ben ik kapot haha.
Hebben nu dus sessies gedaan van 1 minuut rennen en 1 minuut wandelen.
Dat maar uitbouwen dan :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:43

Het is vooral niet wat ik zelf zou maken en ik weet niet van te voren wat ik moet verwachten. Als ik hele dag normaal eet en plots 's avonds pizza krijg, dan is dat teveel. Mocht ik zelf van te voren weten dat ik pizza eet, dan houd ik er overdag meer rekening mee. Het is vaak en stuk vettiger en ongezonder dan ik zelf zou kiezen. Ik red me eigenlijk altijd wel met wat er op tafel komt, dat is het probleem niet. Maar makkelijk is het niet.

Heb een jaar op mezelf gewoond en vind het vooral erg lastig om me weer aan te moeten passen. Zelfs nu ik alweer meer dan een jaar bij mijn ouders woon. En dat heeft niet alleen met eten te maken, maar dat hoort hier niet thuis.

Aardappelen sla ik over omdat ik ze zelf gewoon niet lekker vindt. Neem dan een dubbele portie groente en de aardappelen of klein stukje of helemaal niet.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 14:28

Perzikblokjes haalt m'n moeder bij de Lidl, ze kunnen in de kwark als je het een beetje afgiet :)
Ze smaken ook prima!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 15:36

gribaldi schreef:

Ja klopt :P Soms maak ik 's middags al (een gedeelte) van mijn eten klaar, dan warm ik 't 's avonds op. Dit heeft overigens niks te maken met doorslaan want dat deden we ook al voordat ik aan het afvallen was. :')

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 15:49

pff vandaag niet zo'n heel gezond lijstje maarja

O: zakje havermout ( 100 cal)
T: gekookt ei
L: wit bolletje met frikandel
T: zakje m&m's
A: allerlei restjes

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 16:05

Net even heerlijk uur gefietst over het Dwingelderveld :D 17 km op mijn oude opoefiets.

O: Magere perzikyoghurt met chocolade cruesli, koffie
L: Roggebrood met kaas, 2 vitalu crackers volkoren met filet americain
T: 2 rijstwafels
B: 60 min fietsen
T: Banaan
D: Gehakt cordon bleu, gebakken aardappels, groente (ik denk iets van sla), optimel drinkyoghurt
T: Nog geen idee, ga naar de bioscoop, maar eens kijken of en wat ik daar neem, qua kc zou het mogen

Mijn ontbijt is niet geweldig, maar ik vind dit erg lekker en ben er lang vol mee. Mocht iemand nog erg lekkere, redelijk snel klare ideeën hebben voor het ontbijt, houd ik me aanbevolen. De banaan-ei pannenkoeken onthoud ik voor het weekend :D

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:00

Ik had vandaag een ongeplande cheatdag.. :+ Net een zakchips leeg gegeten.. Oepsie! Nouja, het was in elk geval lekker :')

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:08

N0a schreef:
Ik had vandaag een ongeplande cheatdag.. :+ Net een zakchips leeg gegeten.. Oepsie! Nouja, het was in elk geval lekker :')

Ach, je moet nog een beetje leven ook hé ;)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 23:35

Mehh ik ben mijn motivatie compleet kwijt :( Ik baal daar echt zo van! maar eten wint het op dit moment van alles :(

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 23:50

Ladybird schreef:
Mehh ik ben mijn motivatie compleet kwijt :( Ik baal daar echt zo van! maar eten wint het op dit moment van alles :(

Waarom ben je de motivatie kwijt? Denk aan je doelen of ga nog eens voor de spiegel staan. Zorg dat je een doel voor ogen hebt waardoor je weer motivatie krijgt.