Kosten geloof ik n tientje en ook de wok doet het prima, net een lekkere garnalencurry met kokosmelk in gemaakt
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kosten geloof ik n tientje en ook de wok doet het prima, net een lekkere garnalencurry met kokosmelk in gemaakt

kokosolie is een goede keuze inderdaad! De eerste keer dat ik ze bakte was ook in een wat oudere pan met een slechte anti-aanbaklaag en dat was echt drama, toen ik het in m'n gloednieuwe tefal pan bakte ging het ineens wel goed, vandaar de tip!
Emmaa_ schreef:Ik woon in een studentenhuis waar pannen met een goede anti aanbaklaag niet bestaan, dus voor mij is een laagje olie wel nodigNou bak ik die van mij in kokosolie met een smaakje zodat ze ook nog net even wat zoeter proeven (hou van een zoet ontbijtje) en dat kan imo niet zo heel erg veel kwaad
Greetje63 schreef:Niet alleen voor mijn pannen (die hebben wel een goede antibak laag) maar voor mijn voeding is olie/boter gewoon een hele goede aanvulling die ik zeker niet weglaat om kcal te besparen. En al helemaal niet met een huis vol actieve pubers in de groei die wat betreft vet onderbedeeld zijn.
Juist in de olie zitten vaak weer essentiele vetzuren die ik in de rest van de voeding anders niet voldoende bij elkaar verzameld krijg.
Dat bedoel ik met heel bewust schrappen, niet op grond van kcal maar een afweging maken op wat het toevoegt al dan niet.
(volgens mij is dat ook erg lastig, zelfs met goede anti aanbaklaag heb je wel vet nodig om in te bakken)
alleen vanille yoghurt, zit daar niet enorm veel suiker in?
_sharonnn schreef:Denk dat dit m'n lijstje wordt:
O: 2 speltboterhammen met pindakaas
T: appel
T: perzikblokjes
L: bakje (vanille) yoghurt met een peer of 2 beschuitjes met kipfilet en een 2 kleine gekookte eitjes
T: geen idee, ik heb een late lunch
A: wat de pot schaft
B: 1 km wandelen, 1 km fietsen, bezig met paardje (intensief longeren)
Netjes?
Zie dat vaker staan in jouw lijstjes, is dat gedroogd fruit of perzik uit blik ofzo?
straks een late dienst, dat wordt trappen lopen ipv lift nemen
_sharonnn schreef:Blokjes perzik![]()
Niet uit blik, maar wel op sap, zitten 40 kcal in
)
gribaldi schreef:Apart koken? Dus jullie gaan samen in de keuken staan om je eigen maaltijd klaar te maken...![]()
Ik vind dat sommige wel erg door slaan met bepaalde dingen hoor, je leeft maar 1x
Soms maak ik 's middags al (een gedeelte) van mijn eten klaar, dan warm ik 't 's avonds op. Dit heeft overigens niks te maken met doorslaan want dat deden we ook al voordat ik aan het afvallen was.
17 km op mijn oude opoefiets.
Net een zakchips leeg gegeten.. Oepsie! Nouja, het was in elk geval lekker
Ik baal daar echt zo van! maar eten wint het op dit moment van alles