Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:51

Ik hou het gewoon op mn halve kilo gewichtjes :')
Level 2 was vandaag al wat beter te doen. Die laatste buikspieroefening doe ik geloof ik fout, ik voel niks alleen wat spanning op m'n armen :')

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:45

Hoe denken jullie erover dat je een dag in de week een junkdag houdt?

Ik heb namelijk 9 dagen lang netjes en gezond gegeten en 30day shred level 1 gedaan en gisteren was de tiende dag en toen heb ik savonds heel veel gegeten, dus koekjes, pannenkoeken met suiker, chocola etc. Ik heb er wel spijt van en ben bang dat het resultaat van de shred nu minder zal zijn..

Is dat ook echt zo denken jullie ?

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:08

Af en toe eens zondigen kan geen kwaad, dat is voor mij althans de enige manier om het vol te houden. Maar wekelijks een dag waar je de hele dag ongezond eet en alleen maar troep naar binnen werkt lijkt me dan weer geen strak plan, toch niet als je snel resultaat verwacht. Je resultaat zal minder zijn dan wanneer je je strikt alle dagen aan een 'dieet' houdt, dat lijkt me wel zeker. Als je daarmee kan leven, waarom niet? Maar ik probeer het zondigen toch te beperken tot regelmatig iets kleins ipv zo'n hele dag...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:14

Ik heb juist wel het systeem om te zondigen. Als je altijd lijnt gaat je lichaam in de spaarstand en kun je niets meer eten zonder aan te komen. Ik lijn doordeweeks en zondig het hele weekend. Mijn lichaam gaat daardoor niet op de spaarstand en je blijft afvallen. Zo ben ik al 22 kilo kwijt geraakt. In het begin 1 dag per week gezondigd en na een bepaalde periode ben ik teruggegaan naar een heel weekend. Bij mij werkt het perfect.

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:40

Daar ben ik het zeker mee eens, ik zondig ook regelmatig en lijn zeker niet de hele tijd. Onder 'een hele dag zondigen' versta ik alleen dat je echt van 's ochtends tot 's avonds ongezonde troep eet en dat lijkt mij niet goed. Ik 'zondig' bijvoorbeeld door op restaurant steak met frietjes en saus te eten of een calorierijk dessert, grote caloriebom dus, maar de rest van de dag eet ik wel 'normaal'. Ik ga niet ontbijten met pannenkoeken, 's middags naar de Mc Do om dan 's avonds die steak met frietjes eten en af te sluiten met een groot stuk taart. Ten eerste zou ik daar geen zin in hebben, ik zou vooral heel misselijk zijn. En ten tweede, zo veel vet op 1 dag in je lichaam pompen kan gewoon niet gezond zijn, dan kan je volgens mij beter regelmatig een kleine 'zonde' nemen dan je lichaam zo'n schok te geven van suiker- en vetinname op 1 dag.

Maar misschien verstaan jullie wel iets anders onder 'een dag zondigen' en zie ik het te extreem hoor...

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:40

:wave: zou ik me hier ook mogen melden? Ben sinds gister begonnen met de 30 day shred en zie nu dat er nog een topic over loopt!

Vond gister het eerste level heel prima te doen :j werd vanmorgen wel wakker met wat lichte spierpijn her en der maar heb vanmorgen gelijk de 2e keer gedaan en toen ging het ook weer prima! Ben heel benieuwd naar level 2 := die schijnt wel iets pittiger te zijn toch?

solarpleure

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:07

Mensen kinderen, ik kan bijna niet meer lopen. Ik ben echt benieuwd wat level 3 straks gaat brengen. KB is echt zwaar

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 15:45

Eline: Welkom! Elk level is iets zwaarder dan het vorige mar het blijft goed te doen hoor, zeker als je het goed opbouwt.

Solar: doe je nu level 1 of 2 van KB? Ik ben ook stiekem al bang voor level 3, ik durf hem zelfs nog niet te bekijken :o

Ik heb zelf al niet meer gesport sinds donderdag, vrijdagnamiddag met buikgriep naar huis gekomen en ik ben er nu stilaan weer bovenop aan het komen. Balen!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 15:56

Over het zondigen.. ik probeer het zo min mogelijk te doen maar soms kan ik me echt niet inhouden hoor haha!
Maar dan probeer ik even een extra oefening te doen voor t slapen ofzo. dat er wel iets tegenover staat. weet niet of dat helpt maar is meer voor mijn gevoel :D

Ik ga zo beginnen met level 2 van 30day shred
ik ben trouwens ook begonnen met 6 weeks 6 pack. vanmorgen de 2e keer gedaan en op wat spierpijn in mn rug na gaat het heel goed!
Is wel meer zweten dan level 1 van 30days.. haha!

Beterschap nog laura!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 16:04

Ik heb een blauwe maandag een keer level 1 van KB gedaan (paar maanden terug alweer hoor). Meennnn ik kon niet meer lopen de dag erna :oo daarom nu maar heel wijselijk besloten wat rustiger te beginnen met de 30 day shred :Y)

Zijn hier trouwens toevallig mensen die om welke reden dan ook ook geen push-ups mogen doen? Ik heb 1,5 jaar geleden bij een ongeluk mijn linkerarm dusdanig beschadigd dat ik nu nog steeds geen volledig gewicht erop kan hebben. De gewone armoefeningen pas ik gewoon aan door met minder/geen gewicht te trainen. Maar een vervanger voor de push-up heb ik nog niet gevonden -O- doe nu een andersoort beenoefening maar echt hetzelfde is dat natuurlijk niet! En volgens mij komen er in level 2 ook nog wat oefeningen voorbij waarbij je op je armen moet steunen?

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 16:11

Ja in level 2 zitten meerdere oefeningen waarbij je moet 'planken'.
Dat vind ik nog best zwaar overigens.
Gisteren ging het al een stukje beter dan de keren daarvoor, dus hopelijk lukt het vandaag weer zo goed.
We komen er wel :D.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:02

zo ik heb net de eerste dag van level 2 gehad, pff was wel zweten zeg! maar als je klaar bent voelt dat wel super lekker haha.
wat ik wel vervelend vind is dat met sommige oefeningen waarbij je je been moet strekken mijn heup wat gaat knoepen, dus ik doe hem wat minder ver strekken dan.

klopt bij level 2 is inderdaad dat planken. dat zit trouwens ook in 6 weeks 6 pack. dus die kende ik al!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:08

Eline, ik ben mede daar door uit eindelijk gestopt met shredden. JM is groot fan van allerlei varianten push ups en planken. Met mijn pols kan ik dat gewoon niet vol houden, helaas is het geen kwestie van gewoon doorzetten want het wordt alleen maar pijnlijker en slechter. Waar mijn andere 'zwakke' punten uit eindelijk sterker werden, werd mijn pols alleen maar pijnlijker.

Doe wel nog steeds workouts hoor, maar niet meer van JM ivm alle planken ect.

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:27

Ik ben net klaar met week 1 van de Ripped! En wat voelt dat goed :) Vanavond even opmeten om te kijken of ik al cm kwijt ben O:)

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:54

x__laura schreef:
Eline: Welkom! Elk level is iets zwaarder dan het vorige mar het blijft goed te doen hoor, zeker als je het goed opbouwt.

Solar: doe je nu level 1 of 2 van KB? Ik ben ook stiekem al bang voor level 3, ik durf hem zelfs nog niet te bekijken :o

Ik heb zelf al niet meer gesport sinds donderdag, vrijdagnamiddag met buikgriep naar huis gekomen en ik ben er nu stilaan weer bovenop aan het komen. Balen!

Ik doe nu level 2 :j

Eline, 30 days is zeker wel veel Planking :j Wat je kunt proberen, is om alles op je knieen te doen, maar ik weet niet of je dat aan kunt. Je kunt wel andere programma's van Jillian doen :j Bijna overal zitten wel planks in, maar bij veel kun je dat wel aanpassen aan iets anders.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:20

Hm dat klinkt niet zo positief. Het zijn natuurlijk ook hele goede krachtoefeningen, zie in andere workouts (niet perse van jillian) dat ze ook veel gebruikt worden. Planken zou ik nog kunnen kijken inderdaad door ze op mn knieen te doen hoe dat gaat. Echt opdrukken is te zwaar dat weet ik wel. Nouja en anders moet ik er toch maar wat extra beenkrachtoefeningen doorheen gooien. Vind het namelijk wel heel lekker om weer wat work-outs te kunnen doen. Dus zou het jammer vinden als ik daardoor zou moeten stoppen. Maar bedankt voor de tips tot dusver!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:37

Tegen een tegel, stoel of traptree en dan proberen steeds lager bij de grond, als je lijf dt aan kan.
Mocht het op je knieën te zwaar zijn

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 11:12

Ik ben deze week begonnen (weer) met Killer Buns, iemand daar ervaring mee wat de resultaten op de lange termijn zijn?

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 11:13

Heel veel pijn in je billen!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 11:13

solarpleure schreef:
Heel veel pijn in je billen!

_O-

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 11:15

Haha, ja die voel ik al flink! :)) Maar verder na de eerste fase spierpijn? Neem aan dat ik op een moment Level 1 zal doen zonder spierpijn de dag erna. Vond dat bij 30DS de eerste paar keren ook zo verschrikkelijk, en dat ging na 2-3 keer ook een stuk beter :j

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 11:17

Ja level 1 is goed te doen. Ik vind het een fijne en zware workout. Vooral mijn onderbenen zijn heel erg mooi gevormd en mijn billen zijn een stuk ronder geworden en gelift, helaas zijn mijn bovenbenen uitermate koppig en weigeren elke vorm van verandering te tonen >.>

But oh well, buttlift

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 11:19

Nou in principe train je vooral de benen/billen zone, dus ik neem aan dat je daar het verschil gaat zien in centimeters en strakheid/gespierdheid.
Ik heb m 1 keer gedaan en kon daarna 3 dagen niet lopen dus voorlopig bewaar ik die nog even want in combinatie met (fanatiek) hardlopen was dat echt letterlijk een killer voor mn buns&tights :+

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:16

Ik loop ook vrij fanatiek hard :j . Dat is ook de reden dat ik KB max 3-4 keer in de week zal doen, ik wil ook nog hardlopen en ik yoga 1 keer per week (maar dan wel meten 1.5 uur). Met mijn buik (en taille) ben ik gewoon van nature gezegend vind ik zelf, maar vooral die billen mogen wel wat minder als een oude vrouw ;) . Dus wat meer lift en wat ronder zou ik helemaal niet erg vinden, en mijn bovenbenen ja, is leuk als ze wat strakker worden maar die zijn al niet enorm slecht dankzij het hardlopen. Heb me er al bij neergelegd dat ik gewoon gespierde/brede bovenbenen heb, die zullen nooit supermooi worden. Maar ach, zo heeft iedereen wel iets waar ze niet tevreden over zijn :)

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:27

Ik was (tot ik vorige week ziek werd) bijna klaar met level 2 van KB en klaar voor level 3, ik zie in elk geval wel resultaat! Vooral de billen en onderbenen inderdaad, die zijn al een stuk strakker en mooier afgelijnd. Bij mij is er ook resultaat qua bovenbenen al is dit wel iets minder duidelijk. Ik ben ook 'gezegend' met stevige bovenbenen maar die zijn toch echt al een stuk dunner geworden. Niet alleen door de KB trouwens, ik ben al meerdere maanden bezig met Jillian maar het is pas de laatste tijd dat mijn bovenbenen beginnen te veranderen, ik was al bang dat het niet meer zou lukken :-)