Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

123468086

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:02

Geen idee maar door die schoenen heb ik daar last van gekregen. Ik heb nu goede hardloopschoenen en daarbij heb ik geen pijnklachten meer. Alleen neem ik nu die springschenen mee van deze vorige schoenen. Ik probeer het rustiger aan te doen inderdaad maar vindt het zo jammer van mijn conditie en spieropbouw om nu weer rust te pakken :(

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:14

blessures zijn indd nooit leuk, maar als je ze niet serieus neemt kun je er echt blijvende schade aan over houden :(:)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:00

Wie doet er allemaal aan de Jillian Michaels workouts naast het hardlopen? Bevalt dat goed? Is het er goed naast te doen? Op dit moment loop ik 3 keer per week hard en rijd ik 2 paarden zo'n 4 a 5 keer per week en wil het shredden er nog bij gaan doen. Kwestie van tijd over ;) En wil wel graag strak in mn velletje zitten weer :)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:01

Ik heb dat een tijdje gedaan, met een scheenbeen blessure als gevolg.
Voor mij absoluut geen succes moet ik zeggen !

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:06

Zolang je met Evy aan het opbouwen bent zou ik het niet doen, de combinatie is zwaar.
Ik ben kortere afstanden gaan lopen toen ik er mee begon.
Die workouts zijn overigens een stuk effectiever dan hardlopen als je wilt afvallen/strakker wilt worden.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:10

OK, dat van die scheenbenen is wel iets om aan te denken. Ben daar gevoelig voor. Evy gaat voor Jillian ;)
Dus dan eerst maar opbouwen tot de 5 km en dan eens kijken of Jillian leuk is :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:15

Ik ben net (voor de 2e keer, vorige keer halverwege afgehaakt :o ) begonnen met shred. Wil elke ochtend voor m'n werk shred doen en dan 's avonds hardlopen/fietsen/dansen afwisselen. Denk dat het dan wel te doen is omdat er best wel tijd tussen shred en andere sport zit :j
Moet nog even zien natuurlijk hoe t morgen met de spierpijn is :)) Want heb vanmorgen dag 1 van shred gedaan, maar vanavond wel ook les 17 van start to run gelopen en dat ging ook echt heel lekker :j

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:16

Ok, hou ons even op de hoogte ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:17

Of andersom, Willemijn. :)

Tijd ertussen maakt niet zoveel uit, daar wordt het totaal niet minder zwaar van...

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 07:39

Ik die Jillian workouts op de dagen dat ik niet doe hardlopen (iets minder effectief misschien, maar ik merk toch wel duidelijk verschil met strakker worden)

Edit: de laatste paar weken doe ik er meestal 2 achterelkaar (vaak nog de yoga of de cardio kickbox)

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 08:06

Mijlpaal bereikt: vandaag Evy les 30 *\o/* !!!
Het voornemen is nu om het shredden mee te gaan pakken om alles wat strakker te krijgen :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 08:51

@wwillemijn: ik ben vorige week begonnen met de yoga meltdown. Maar ik red het echt niet om dat iedere dag te doen hoor, gewoon 2 a 3 keer per week maximaal denk ik.
@caro: gefeliciteerd!

Gisteren na thuiskomst nog snel een rondje hard gelopen voor het eten (daarna moest ik meteen door naar mijn paard voor springles), 5,4 km met een gemiddelde snelheid van 10,9 km/u! Snelste training ooit! Volgens mij liep ik te hijgen als een uitgeputte hond tijdens het lopen, maar hé ik loop er niet om mooi te zijn dan :') Helemaal blij :D

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 10:37

Goedemorgen! Jullie gaan hard, zeg!
Ik zal vanmiddag eventjes alles bij gaan lezen.
Ik ga denk ik zometeen weer even een rondje doen, is helaas alweer even geleden.
Heerlijk in het zonnetje (alleen wel met hooikoorts :') ).

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:26

KarinvdM schreef:
Zolang je met Evy aan het opbouwen bent zou ik het niet doen, de combinatie is zwaar.
Ik ben kortere afstanden gaan lopen toen ik er mee begon.
Die workouts zijn overigens een stuk effectiever dan hardlopen als je wilt afvallen/strakker wilt worden.

ik trek het er nu ook niet naast, ben aan het opbouwen naar 10km..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 12:29

Ben net even bloed wezen prikken en m'n astma medicatie is omhoog gegooid.
Bloedprikken vanwege eventuele hooikoorts of allergie. Was ik nog nooit op getest dus het leek de huisarts een goed moment om dat nu te doen.

Mag in principe gewoon hardlopen maar wel rustig aan doen.
Ga vanavond als het wat afgekoeld is lekker een rondje met m'n vriend lopen, lekker in de polder. Straks ook even een lesje yoga doen, door de benauwdheid ga ik ook onrustiger en hoger ademen en dan wil yoga nog wel eens helpen :)

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 12:39

Zojuist rondje gemaakt van 6 kilometer in ong 40 min. Merk toch wel dat het lastiger lopen is bij warmere temperaturen. Had blijkbaar wondje op mijn teen, nieuwe schoen zit onder het bloed, baal ik zo van :( tips om het eruit te krijgen?

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 12:40

Wat balen warboel, wel fijn dat je rustig mag blijven hardlopen. :j

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 12:52

Pffooee ik kom net terug van les 11, was vergeten gps aan te zetten dus nu weet ik niet hoe ver ik gelopen heb. Misschien dat ik het even na kan kijken via afstandmeten.nl.
Merk wel dat het een stuk pittiger is met die hitte, poehpoeh. :\

Bloed krijg je weg met melk heb ik wel eens gelezen! :j

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 14:08

Romytjuuh schreef:
Zojuist rondje gemaakt van 6 kilometer in ong 40 min. Merk toch wel dat het lastiger lopen is bij warmere temperaturen. Had blijkbaar wondje op mijn teen, nieuwe schoen zit onder het bloed, baal ik zo van :( tips om het eruit te krijgen?

Bloed gaat weg met Biotex Romy. Beetje papje maken van het poeder, in de bloedvlek wrijven en dan na 30 minuten uitspoelen.
Ik heb net als jij last van mijn schenen gekregen door mijn oude schoenen. Heb nu nieuwe schoenen en merk dat het hiermee echt mindert, maar het is ook nog niet helemaal weg. Ik ga iedere keer pas weer hardlopen als ik op die dag mijn schenen niet meer voel (daardoor soms een extra rustdag nodig). Na het lopen (vooral na een wat stevigere training) speelt de pijn nog wel iets op, maar het gaat echt iedere week een beetje beter nu. Na een rustige training heb ik nu al geen last meer.
Ik wil ook eerst proberen om niet helemaal te stoppen met trainen, maar ben wel echt voorzichtig ermee.

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 16:16

Ik zou vandaag les 14 gaan doen, maar besloten ook een extra rustdag te pakken, daar ik nog steeds spierpijn in mijn kuiten heb en deze ook erg hard aan voelen. Vanavond vriendje lief aankijken of hij mijn kuiten even wil los gooien en dan morgen hopelijk lopen.
Wil maandag even naar de winkel om eens te kijken voor een loop analyse en nieuwe schoenen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 18:26

Ik heb vandaag voor het eerst 6 kilometer gelopen, in 37 minuten. Echt heerlijk weer! Ik merk dat ik 's ochtends het lekkerste loop en dan het liefst nog voor m'n ontbijt.

ROMY kun je je schoen niet gewoon in de wasmachine gooien met wat vanish?

Ik deed Bodyrock 5 dagen in de week voor ik begon met hardlopen maar heb het even terug gebracht omdat het best zwaar is bij elkaar. Vanaf volgende week wil ik weer 2 dagen in de week gaan bodyrocken. Ik loop om de dag hard, dus vind dat wel prima.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 18:58

Bloed is er zo goed als uit even laten weken in Vanish :)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 19:17

Dagmar, zou heel goed kunnen dat zooltjes helpen. Als je knieën uit het lood staan, dan kun je wachten op problemen lijkt me. Ik ben erg benieuwd of het dan beter gaat!
Ik zie weleens voorbij komen dat mensen in een schoenenwinkel op zo'n loopband gaan, dat is inderdaad een goede tip, want ze kunnen dan meteen een loopanalyse doen. Als je enkels naar binnen of naar buiten doorbuigen (proneren of supineren), dan is daar heel eenvoudig met een aangepaste schoen wat aan te doen, als het probleem tenmiste niet al te ernstig is. Of met speciale zooltjes. Dat scheelt een hoop blessures. En de dienst wordt in echte hardloopwinkels vaak gratis aangeboden. Ik heb het vroeger ook eens laten doen, gelukkig heb ik een neutrale loop.

CarovdG: gefeliciteerd met je mijlpaal! Ik weet alleen niet wat les 30 is, maar zo te horen ben je al een aardig eind dan!

Voordat ik iedereen apart ga feliciteren met weer mooie prestaties, wilde ik eens vragen of het niet leuk is om dat soort dingen in een lijstje bij te houden en van tijd tot tijd in het topic te plaatsen. Dat is ook lekker stimulerend ;-). Ik weet alleen niet hoe je op zo'n forum een net lijstje kunt bijhouden (tabs werken niet en kopiëren vanuit word of excel werkt ook niet.
Ik hoor de reacties wel.

Pantykous: 6 km i 36 minuten vind ik al supergoed!

Zelf moet ik even noodgedwongen iets rustiger aandoen. Rechterenkel heb ik echt een beetje overbelast in mijn streven om van ons hardloopgroepje van 6 man (voor de Hanze bedrijvenloop) straks niet de ALLERLAATSTE te zijn die over de finish gaat (ben er wel op gebrand om in elk geval één na laatste te worden. Ik heb gewoon te vaak gelopen. Kleine troost: ik ben wel de oudste van de 6. Maar allez, dan nog wil ik niet laatste worden!!!

Ik denk dat ik me voorlopig maar even beperk tot tegen de helling op lopen, dan is de impact op de enkels veel kleiner dan dat je in het bos in het zand loopt. Toch jammer dat ik nu niet kan doortrainen zoals ik wil. Ik weet wel dat ik op de dag van de wedstrijd 's ochtends al een stukje ga lopen (van 2-3 km) in een rustig tempo. Ik heb gemerkt dat ik dan 's middags veel beter presteer. Want voordat ik eens lekker loop ben ik al 20 minuten bezig! En dan maar hopen dat het wonder gaat gebeuren en ik eindelijk die 10 km/ h eens haal.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 19:40

HannahFrouk: probeer hem echt voor jezelf te lopen, gewoon in je eigen tempo :j
Hoe moeilijk dat misschien ook is, maar boven je kunnen lopen is vragen om problemen.
Probeer je snelheid te verhogen met interval training.

Maareh...is zandpad slechter dan voor je enkels enzo?

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:15

sunshine schreef:
HannahFrouk: probeer hem echt voor jezelf te lopen, gewoon in je eigen tempo :j
Hoe moeilijk dat misschien ook is, maar boven je kunnen lopen is vragen om problemen.
Probeer je snelheid te verhogen met interval training.

Maareh...is zandpad slechter dan voor je enkels enzo?

Ik kán helemaal niet boven mijn kunnen lopen hoor. Maar die 10 km/h wil ik al heel lang, en eigenlijk moet dat toch wel haalbaar zijn. En ik vond dat een echt leuke uitdaging om voor te trainen. Maar dan moet ik wel lekker door kunnen gaan. Dus toch een beetje jammer. Qua conditie kan ik best 7,5 km lopen, alleen nu krijg ik last van een achillespees.

Ik heb er duidelijk meer last van in het bos, komt gewoon door bijvoorbeeld de kleine boomstronkjes waar je op stapt, beetje zijdelings wegzakken in het zand (waardoor je enkel moet corrigeren), ik had er ook altijd snel last van bij body attack, waarbij je veel zijwaarts moet springen. Op de loopband heb ik er bijna geen last van.