[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:39

Goed gedaan, ik vind groente juist heerlijk, eet ook regelmatig rauwe groente zoals paprika, en zelfs snijbonen en sperziebonen zijn rauw goed te doen.

Blon_D

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:40

owja sperzie bonen luste ik ook al:P
Paprika kan ik niet puur eten blijk ik allergisch voor te zijn :')

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:41

hannahaapje schreef:
Haha blon_d, ik moest van me ma groente eten dus heb worteltjes op.

Ik moet het vanmijzelf :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:47

Ik vind groenten ook lekker, alleen wortels lust ik echt niet warm. Of het nou gestoomd, geroerbakt, gekookt of gewokt of wat dan ook is - ik lust ze alleen rauw en in de stamppot hahaha :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:28

Ik vind groente rauw het lekkerste, en anders gewokt :) Gekookt vind ik vreselijk vies.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:38

Blon_D schreef:

Ga je dan niezen oid als je paprika eet? Ik kan me er nooit echt wat bij voorstellen, als men zegt dat die allergisch voor een bepaald soort eten is.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:40

Nou sommige mensen gaan al bijna dood als ze 1 pinda of een ander noot binnen krijgen. Net als dat mensen allergisch zijn voor bijvoorbeeld aardbeien.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:44

Ik ben ooit allergisch geweest voor sperziebonen xD
Kreeg ik uitslag van, allemaal jeuk...
Maar met een stripje pillen en war jaren verder, kan ik t gewoon weer eten...
Heb t ook wel eens gehad met mayonaise en aardbeien, overal overheen gegroeid :)
Voor zover ik nu weet geen allergieën :):)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:45

Lous schreef:
Nou sommige mensen gaan al bijna dood als ze 1 pinda of een ander noot binnen krijgen. Net als dat mensen allergisch zijn voor bijvoorbeeld aardbeien.

Ik ken iemand en die zwelt al helemaal op als ze alleen al een pinda aanraakt.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:51

Je keel, tong of luchtwegen kunnen inderdaad zo verdikken dat je stikt.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:58

hannahaapje schreef:
Blon_D schreef:

Ga je dan niezen oid als je paprika eet? Ik kan me er nooit echt wat bij voorstellen, als men zegt dat die allergisch voor een bepaald soort eten is.

Nee mijn longen knijpen dicht, krijg daardoor geen lucht meer en ik moet overgeven

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:50

Heeft er iemand hier wel eens een smooty gemaakt met rauwe wortels? Deken jullie dat mijn staafmixer dit aan kan?

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 01:08

Ooh zo.

michelle, bedoel je dat aanraken van een pinda en dan opzwellen nou letterlijk of figuurlijk ... ?

caj, een wortel-smoothie is toch vies joh, dan is fruit veel lekkerder. :P

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 01:13

Het opzwellen is waarschijnlijk letterlijk, pinda-allergieen kunnen behoorlijk heftig zijn.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 01:20

Ik ga er meer over opzoeken want ik vind het best interessant. (Mooie haarkleur heb je trouwens Sheran :o )

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 02:04

hannahaapje schreef:
Ooh zo.

michelle, bedoel je dat aanraken van een pinda en dan opzwellen nou letterlijk of figuurlijk ... ?

caj, een wortel-smoothie is toch vies joh, dan is fruit veel lekkerder. :P

In fruit smooty's zitten teveel suikers ik dacht aan wortel samen met sinaasappels.

nOukjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 03:15

Hier ook een aardbei-allergie. Als ik ze eet dan zwelt mijn keel op en wordt ademhalen lastig en als ik ze aanraak krijg ik dikke vingers en overal jeuk en bultjes. Mosselen en scampies hetzelfde verhaal. Best vervelend als je in een restaurant werkt :Y)

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:05

Goedemorgen,

Het is gisteravond een buffet geworden dus heb de patat en aardappelen laten liggen en lekker wat zalm salade gehad, 2 kleine biefstukjes, kleine kippenpoot, broccoli, beetje appelmoes en beetje ander vlees met knoflooksaus en klein beetje hutspot, hihi

Van alles en wel een klein toetje en bakje vruchtjes

Weegschaal was vanochtend wel lief, 74,4 dus alsnog 300gram afgevallen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:26

Goedemorgen,

gisteren heerlijk gaan zwemmen, heb ook veel baantjes kunnen trekken. Ik had alleen een hele stomme fout gemaakt door niks mee te nemen voor energie. Ik heb een lage bloeddruk en als ik lange tijd niks heb gegeten val ik gemakkelijk flauw (vandaar dat ik niet zonder tussendoortjes kan :D ) . Ik had deze 's morgens 2 sneetjes brood met een halve banaan gegeten, 's middags 2 grijze krakers waarvan een met kaas en de andere kippewit. Gaan zwemmen, maar uiteindelijk waren we er pas om zes uur uit. Ik begon me in de kleedhokjes al wat onwel te voelen, en toen we thuis waren en ik aan het eten begon heb ik het moeten onderbreken omdat ik heel zwak werd. Ik heb wat moeten zondigen door een glas fanta en een koek te eten. Eens ik de soep had gegeten, ging het alweer beter maar heb toch ook flink wat avondeten opgeschept. Ik bak nu ook expres zoveel mogelijk dingen in olijfolie.
Dus de volgende keer als ik ga zwemmen neem ik iets energierijks mee, zodat ik niet dezelfde fout maak.

Over groenten gesproken, ik vind veel groenten ook wel lekker. Het enige wat ik écht niet binnen krijg zijn spruiten. Vroeger lustte ik helemaal geen paprika, maar dat heb ik nu wel leren eten. Is nog altijd geen favoriet, maar ik kan het wel gewoon eten.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 11:47

Je moet wel wat te eten meenemen inderdaad! Ik ga zo naar het strand fietsen, daar lekker wandelen en dan weer naar huis fietsen. Bijna een uur fietsen vandaag en ik neem aan meer dan een uur wandelen. Ik stond net op de weegschaal en die zei een paar dagen geleden nog 80,3 en nu 81,6! Raar toch? Heb erg veel bewogen en gezond en minder gegeten.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 11:59

Denice, heb je wel genoeg gedronken?
Ik denk dat als je nog een paar dagen zo doorgaat je het wel gaat zien op de weegschaal :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:05

Denice, dat is bij mij nu ook. Snap er niets van.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:08

Ik vul de eetmeter in op mijn voedingscentrum.nl en dat vind ik wel leuk om te doen.
Alles zo puzzelen dat alles in het groen is en zie gelijk hoeveel calorieën ik binnen krijg.
Alles wat ik heb gehad gisteravond ook ingevuld en ik had alsnog maar 1115kcal gisteren alleen teveel eiwitten en te weinig vezels maar vandaag weer zo gepuzzeld dat alles in het groen is! Hihi

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:22

CCCCC schreef:
Denice, dat is bij mij nu ook. Snap er niets van.

Het is wel demotiverend vind ik, maar nu ga ik woensdag pas weer op dat ding staan.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:25

denice schreef:
Je moet wel wat te eten meenemen inderdaad! Ik ga zo naar het strand fietsen, daar lekker wandelen en dan weer naar huis fietsen. Bijna een uur fietsen vandaag en ik neem aan meer dan een uur wandelen. Ik stond net op de weegschaal en die zei een paar dagen geleden nog 80,3 en nu 81,6! Raar toch? Heb erg veel bewogen en gezond en minder gegeten.

Had je al gegeten en gedronken? Ik weeg altijd 's morgens op nuchtere maag en met lege blaas. Zodra ik begin te eten schiet mijn gewicht alle kanten op, ik weeg iedere avond helemaal anders en dat is dus helemaal niet betrouwbaar voor mij. Maar ik denk ook dat je het vaak pas op lange termijn ziet. Ik was dezemorgen ook 100 gram meer ondanks ik intensief gezwommen heb. Daarom dat ik het week per week bekijk. Als ik tegen volgende week nog geen gram ben afgevallen dan klopt er iets niet.