In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

claudiadvx

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:22

bij een paniek aanval heb ik geen zicht meer, tintelelingen onwerkelijk gevoel en heel misselijk

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:33

Mijn oude manege in Zeeland is verkocht... stukje nostalgie waar ik toch ben opgegroeid met paarden.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 00:27

purny schreef:
Mijn oude manege in Zeeland is verkocht... stukje nostalgie waar ik toch ben opgegroeid met paarden.

:(:) Dat is jammer. Maar herinneringen zijn gelukkig altijd blijvend!
Gaat het echt stoppen dan, of krijgt het gewoon een nieuwe eigenaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 02:37

Ik denk voor het eerst na over rustgevende medicatie.
Vanochtend heeft een vriendin mij stap voor stap uit bed moeten praten.
Ik slaap weinig en heb weer nachtmerries.

De uitvaart was heel heftig maar ook heel passend.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 07:36

Robijntjah schreef:
Ik denk voor het eerst na over rustgevende medicatie.
Vanochtend heeft een vriendin mij stap voor stap uit bed moeten praten.
Ik slaap weinig en heb weer nachtmerries.

De uitvaart was heel heftig maar ook heel passend.

Het is ook niet niks wat je hebt meegemaakt. Ik kan me voorstellen dat je nu niet meer goed slaapt en je je niet goed voelt. In deze situatie lijkt het me geen slecht idee om iets rustgevend te nemen, zodat je toch wat kunt herstellen van alles wat de afgelopen tijd gebeurt is.Veel sterkte in elk geval!

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:07

lijkt mij ook niet verkeerd Robijntjah. Ik zou even richting huisarts gaan. (of psychiater als je die hebt)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:00

Er komt een kinderdagverblijf.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:59

Ik had nu een hele erge normaal merken andere mensen er weinig van. Wordt mega duizelig raar in mijn hoofd. Maar was nu ook zwaar aan het hyperventileren ik verstar helemaal. Kan niet meer opstaan. Mijn gedachtes racen en nu moest ik ook echt ongecontroleerd huilen. Kon bijna niet meer praten. Moest bijna spugen.

maar moet zeggen dat ik de laatste tijd standaarr duizelig ben. Had ik nagevraagd en de behandelaar zei dat ik bijna standaart in paniek toestand ben. Dus strikte rust. Maar ja mijn mams gaat voor.

en dat het idee hebben dat je problemen niks voorstellen is idd heel herkenbaar.

ik mag oxazepam gebruiken maar wil sit liever niet. Maar op dit moment gebruik ik het elke dag

robijntjah ik zou echt naar de huisarts gaan dit is niet goed. En heel herkenbaar sterkte en fijn dat je een vriendin hebt die helpt.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:53

Wat naar callum !
Dat is wel een hele erge aanval.
Ik heb op het moment ook dat ik standaard duizelig ben.
Mag ik nog meer extra werken dan ik al deed. Word echt gek van mijn werk, maar zie maar eens iets anders te krijgen

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:30

Das poedersuiker ss ik ben nu 2 weken extra thuis. Mijn zoontje zou namelijk volgende week naar mijn moeder zodat ik kon werken. Maar dat kan niet en mijn zoontje is autistisch dus die kan niet veel hebben.
die duizeligheid is poedersuiker.
kan je geen gesprek met je baas hebben over werkdruk verlaging. Desnoods via de huisarts

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:23

Kan je het op je werk niet bespreekbaar maken dat de werkdruk te hoog ligt voor jou, SS? Het kan niet gezond zijn dat je je constant duizelig voelt en je dan ook nog eens meer moet gaan werken... Probeer de werkdruk wat te verlagen en tijd vrij te maken voor ontspanning, want die heb je denk ik wel nodig.

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 16:37

Nou, na 3 dagen elke dag in het ziekenhuis geweest te zijn begin in morgen toch met het slikken van citalopram.
Spannend wat je weet niet hoe je er op reageert.. maar kan de drukte en onrust in hoofd en lijf niet meer aan..

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 16:46

love_wiepke schreef:
Nou, na 3 dagen elke dag in het ziekenhuis geweest te zijn begin in morgen toch met het slikken van citalopram.
Spannend wat je weet niet hoe je er op reageert.. maar kan de drukte en onrust in hoofd en lijf niet meer aan..

:(:) Succes! Het kan natuurlijk heel erg meevallen. Heb je ook oxa of een andere rustgever voor het begin?
Ik moet morgen eigenlijk ook beginnen, maar heb vandaag wel een redelijk goede dag, dan denk ik tsja.. zou ik het dan wel doen? Vind het ook wel heel spannend hoor..

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 16:50

Klopt.. ik kan ook nergens last van hebben, maar ook juist wel! Maar ik ga het wel doen.. Ik krijg er niks bij maar wordt goed in de gaten gehouden de komende 2 weken van de inwerktijd.

Ik snap dat je twijfelt.. Misschien wel innemen zodat je stabiel kan blijven en dit gevoel kan vast houden?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:00

Spannend wiepke ben benieuwd hoe het bevalt

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 19:49

Knap dat je gaat beginnen! En goed dat je in de gaten wordt gehouden inderdaad, dat is heel erg belangrijk, zeker aan het begin. Begin je met 10 mg? Of gelijk met 20?
Ja, ik voel me nu ook weer onrustig worden helaas en misschien helpt het me wel heel erg goed! Maar ik ben zo bang, juist omdat ze geen garanties kunnen geven of het gaat werken, en natuurlijk voor de klachten die aan het begin erger kunnen worden. *Zucht* Moeilijk moeilijk...

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:28

Ik snap je angst.. Heb je de mogelijkheid om een psycholoog te zien als je je toch slechter gaat voelen?

Ik begin met 10 mg..

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:52

Ja, mijn begeleidster belt mij morgenmiddag sowieso en als het niet gaat kan ik altijd langskomen enzo. :j Dat is het ook niet, ik ben bang dat ik uiteindelijk door het gebruik slechter uit was dan voor ik begon := ..

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:13

Wel fijn dat er ruimte is voor ondersteuning.. wat gebruik je?

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:42

Citalopram! Ja, ze begeleiden me echt goed, maar dat is ook heel belangrijk.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:58

Spannend love_wiepke!
En ook voor jou Gruis!
Ik ben zelf van de pillen af, behalve oxazepam.
Maar goed, misschien binnenkort weer proberen, omdat ik weer zo depressief ben dat ik weer suicidale gedachten heb. Alleen de vorige leken het alleen maar erger te maken.

Wat betreft werk, ik heb het er al eens eerder in dit topic over gehad dat het zo moeilijk bespreekbaar is. Ik werk in een heel klein bedrijf en werk dus met iedereen nauw samen.
Mijn baas heeft al (achter mijn rug om) problemen met mijn lichamelijke conditie. Ik ben al het zwakke werknemertje en alles vind hij onzin.
Ik durf dan dus niet ook nog met mentale problemen aan te komen. Ik ben daar echt heel bang voor, omdat ik al jaren de boeman was en totaal zwart gemaakt werd bij alles. Nu gaat het eindelijk redelijk wat dat betreft (al word er wel steeds meer druk op mij en collega's gelegd) en dan ben ik heel erg bang om het weer op te wakkeren. En dat is ook niet prettig als je stress wil vermijden.
In mijn ogen moet ik dus wel doorgaan zo. Dat voelt echt verschrikkelijk, en ik weet het ik doe het zelf, maar er valt zo niet te praten met hem.

Heb trouwens ook net een auto ongeluk gehad. Waarschijnlijk zal die wel total loss zijn... :(
Ik ben alleen geklutst, dat scheelt. :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:02

Ik ben best trots op mezelf.. het alleen wonen gaat wel prima zo. :D

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:03

purny schreef:

*\o/* super knap! Ik ben ook trots! *\o/*

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:07

purny schreef:

Daar mag je ook best hartstikke trots op zijn, topper +:)+

SS, wat een nare situatie zo op je werk. Denk wel om jezelf he! Neem jezelf in acht, niet omdat je het te goed wilt doen allemaal jezelf over de kop lopen.
En spullen zijn maar spullen, hoe erg het ook is :(:) . Gaat het wel een beetje? Behoorlijk geschrokken zeker?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:19

Heel goed purny. Fijn dat het zo goed gaat.

heftig ss.

jeeej mijn mama mag naar huis morgen. Aan de ene kant fijn aan de andere kant doodeng en stressvol. Moeten een rooster maken wie wanneer voor mama zorgt en zus gaat 3 weken op vakantie.

huwelijk staat op klappen. Net dikke rel gehad met mijn man. Hij lijkt gewoon maar geen begrip te willen hebben voor het feit dat ik niks kan hebben nu.
zucht ga zo maar proberen te slapen