[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duuk2011

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:40

Haha goed hoor dreamy!! veel plezier bij je vader

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:45

Heb alleen vrijdagavond 1 glaasje cola light gehad. Blijf het wel lastig vinden hoor. Maar elke keer als ik de neiging heb, denk ik gewoon aan mijn broek die al een stuk losser zit :D

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:57

oh ik heb echt helemaal niks met koolzuurhoudende dranken :D ´slechte´ dranken kan ik makkelijk laten staan!

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:08

Ik drink wel koolzuurhoudend maar dan rivella en dat cristalclear.
Vandaag heb ik gegeten:

Ochtend yoghurt
Middag plakken runderrook vlees grote beker karne melk met zoet stof.
Tussen weer plakje runderrook vlees en karnemelk.
Avond heb ik net gehad dat was kip gemarineerd met de tandoori marinade met gebakken ei zonder boter met maggie.
Straks wat later op de avond nogmaals yoghurt.

De pink lady appel heb ik nog niet gehad dus heb het vol gehouden nog geen fruit te eten.
Vandaag was ik vrij van werk ben even wezen schaatsen en bij de paarden geweest.

Ik weet nog niet hoe ik het morgen ga doen dan moet ik werken van 8;00 tot 18;00

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:34

En wat hebben jullie gegeten vanavond?

Hier chinese wokgroenten met wat rundergehakt, en wat rauwkost. En zit nu aan m'n 2e liter thee van vandaag :)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:37

Ik ben inmiddels gelukkig weer gestopt met afvallen, want ik vond het toch een beetje eng worden :o
Gelukkig nog wel vet om de botten :D Waar vallen jullie eigenlijk af? Ik vooral bij mijn buik en heupen (stuk naast mijn buik, waar de loverhandels zitten zeg maar haha). Mijn borsten en kont zijn echt niets verandert (gelukkig :o )

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:15

pfff,
Vanavond even een zware dip...
Ik heb de hele dag honger, en zodra er een shake of een pudding ingaat krijg ik nog veel meer honger!
Nu had een vriendin een reep van weightcare gegeven, vorige week, super lekker en super vullend!
Denk dat ik dat maar eens erbij ga doen, en dan een shake of pudding ga vervangen.
en las op de website van modifast allerlei variatie tips.
Dat je je pudding met een light cassis mag mengen ipv water, of je vanille shake mengen met citroen light frisdrank (in mijn ogen met cristal clear) mengen ipv water.
Of met smaak aroma's werken :)
Dus we moeten straks toch nog boodschappen doen, dus ga ik dat ook maar proberen!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:18

loveidefix schreef:
Ik ben inmiddels gelukkig weer gestopt met afvallen, want ik vond het toch een beetje eng worden :o
Gelukkig nog wel vet om de botten :D Waar vallen jullie eigenlijk af? Ik vooral bij mijn buik en heupen (stuk naast mijn buik, waar de loverhandels zitten zeg maar haha). Mijn borsten en kont zijn echt niets verandert (gelukkig :o )

Pff ik val echt van boven naar beneden af. Eerst mijn gezicht, borsten, armen. Dan mijn buik en uiteindelijk gaat er eens wat van mijn kont/bovenbenen af. Terwijl ik het eigenlijk heel graag andersom zou willen hebben :=

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:44

Oh ik durf het bijna niet te zeggen maar ik val best wel van beneden naar boven af. Eerst m´n buik (die wordt gewoon platter) en vervolgens m'n benen. M'n borsten zijn volgens mij nog wel hetzelfde :)

Groene thee is trouwens wel echt een uitvinding! veel zachter huidje, minder pukkels en cellulitus lijkt ook wel weg te gaan :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:45

hmmm terug bij af ^). Als het wat normaler weer wordt, ga ik denk ik maar veel fietsen naar 't werk 16 km heen en 16 terug...

:(

Kan niet eens vier speculaasjes schransen op een avond, kom je meteen weer net zo hard 2 kg aan

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:52

Helpt tegen cellulitis ja, groene thee?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:19

Mars, dat heb ik ook... mijn benen en billen zijn huge, alhoewel ik al heb gehoord dat mijn kont kleiner wordt *\o/*
Ik hoorde trouwens net 'weightcare maandag' op de radio.... Werkt de reclame op de radio ook net als bokt :+

Ik heb vanavond een notenburger met een salade van witlof, rozijnen, blauwe kaas en abrikoosjes :9
Met paardrijden had ik papbenen.... Wilde zo nog gaan schaatsen, maar ik denk dat ik dan niet meer mijn bed uitkom morgen!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:30

Zoooo, ik heb het wel ff moeilijk! :P Heb echt zin in iets lekkers en zit nu elke keer maar een glas water in te schenken zodat het weg gaat. Heb zelfs twee Doritoschipjes gepakt zodat ik iig het gevoel heb dat ik al íets lekkers heb gehad :+
Nog meer mandarijntjes (heb er sinds 2 uur al 4 op) wil ik ook niet nemen, lijken me ook teveel suikers in zitten. Te veel is ook niet goed natuurlijk.
Maar 't water wil niet helpen, HELP?! :\

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:39

Zo wat gaan jullie hard zeg!

Ik heb vandaag ook gezondigd, meer gegeten als dat ik zou willen.. Maar op school en in de trein is het ook zo moeilijk :7

Als ik echt zin heb ik iets lekkers en ik mag niks dan pak ik een kauwgumpje!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:42

Dreamy schreef:
Zoooo, ik heb het wel ff moeilijk! :P Heb echt zin in iets lekkers en zit nu elke keer maar een glas water in te schenken zodat het weg gaat. Heb zelfs twee Doritoschipjes gepakt zodat ik iig het gevoel heb dat ik al íets lekkers heb gehad :+
Nog meer mandarijntjes (heb er sinds 2 uur al 4 op) wil ik ook niet nemen, lijken me ook teveel suikers in zitten. Te veel is ook niet goed natuurlijk.
Maar 't water wil niet helpen, HELP?! :\

ander dieet :D ik mag onbeperkt eten bij atkins zolang het maar geen koolydraten zijn :Y) ik mag zelfs een frikadel met mayo :+
Maar ik heb vandaag al een hele bak gehaktballetjes op als tussendoortje en zodadelijk aan de blokjes kaas met salami en augurkje op prikkers :9

Lang leve atkins, je mag vet, je mag zondigen en toch afvallen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:54

Ik zou niet tegen dat dieet kunnen, ik kan ontzettend slecht tegen vet eten, dus dan zou ik echt onophoudelijk aan het huilen zijn van de buikpijn.. :=

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:57

Haha, klinkt goed :+
Maar ik hou het voorlopig hierbij! Ik mág ook alles, maar ik doe het niet voor mezelf! :P Hoe strenger ik nu even voor mezelf ben, hoe beter en makkelijker het zal verlopen! :)
Bovendien heb ik al een erg slechte huid, dus zoiets zou voor mij niet helpen :P

Paps smeert me nu zo laat nog steeds dingen aan, zelfs bitterballen :+ (die ik keurig afsla hoor :P)
Hij is trouwens vet veel afgevallen door 6 dagen te leven op sla en crackers en dan 1 dag zondigen!
Hij was zo mager geworden dat hij weer bij moest komen, hij vond zichzelf maar eng geworden ook :') en wat heeft hij moeten vreten toen om bij te komen :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:08

Ik kan mij niet voorstellen dat dat gezond is.... Ik zou denk ik ook de hele dag op de wc zitten :')

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:27

Mootje schreef:
Ik kan mij niet voorstellen dat dat gezond is.... Ik zou denk ik ook de hele dag op de wc zitten :')

:+ nee hoor...maar ik ben al wel 14 kilo kwijt vanaf 5 november en dat is geen stront :Y)

Hier een voorbeeldje van mijn dagmenu (deze was van zondag)

O. Italiaanse omelet met chorizo en mozarella
T. bakje nootjes
L. 2 of 3 shoarma eiermuffins
T. wraps van gerookte zal met dille, kruidenroomkaas en ijsbergsla
D. 2 Kipkarbonades met ijsbergsla, uien en citroenmayonaise
T. Blokjes kaas met salami en augurkjes op prikkers

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:33

Als ik zeg dat ik van mening ben dat het ongezond is, laat mij dan lekker..... Al dat vette eten kan ik niet tegen. Fijn dat het voor jou werkt, maar ik zou er never aan beginnen :Y)

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:36

Nee atkins trekt mij ook niet.. hoe kun je nu afvallen als je zoveel vet mag?

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:38

Mootje, jouw mening, maar zeg dan niet dat het niet Gezond is. Het is namelijk vele malen gezonder dan de suikers die jullie allemaal onbewust naar binnen proppen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:41

Heleen_B schreef:
Helpt tegen cellulitis ja, groene thee?

Neeeee :+ Ik drink het al zo'n 2 jaar en heb nog steeds puttiens hoor _O- Maar iedereen schijnt cellulitis te hebben, hoe slank je ook bent..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:57

Nou lekker voor je cholosterol en zo.. Ik vind dat een evenwichtige voeding nog altijd het beste is. Veel groente, matig met koolhydraten en vet.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:27

Low carb heeft zelfs een gunstig effect op de cholesterol als er geen transvetten worden gebruikt (zit bijvoorbeeld in sommige bakboters of frituurvet maar niet in olijf/kokosolie of zo). Omdat goede vetten de goede cholesterol doen stijgen. De slechte cholesterol blijft hetzelfde, dacht ik, maar de verhouding verandert dus.

Dreamy, op zo'n momenten kan je misschien beter voor een ei, walnoten of groenten (stukjes komkommer of tomaatjes) kiezen in plaats van fruit. Ze geven een verzadigend gevoel en de trek in zoet daalt.