Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Ekenna

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:06

Foto's uploaden via tinypic.com en dan een van de links tussen [img]en[/img] zetten. Ben heeeel erg benieuwd! :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:45

Fijn dat het zo goed gaat en je complimenten krijgt hahaha, is toch leuk he!
Ik kreeg een monddouche mee naar huis en dat was wel fijn omdat ik met mijn kaken op elkaar zat. Misschien kan jij dat ook vragen?

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:58

Zoo na een lange tijd weer is even een update. Ben onwijs druk geweest met de bruiloft van me broer die aanstaande vrijdag is. Veel geregel en gedoe maar ga jullie nu toch echt de foto's laten zien want ik ben ape trots! Ze gaan van begin begin tot 11 dagen na de operatie. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden :D (en dat de foto's het doen!)

[ img ]https://plus.google.com/photos/103320613481414099231/albums/6062314642200102129[ /img ]
voor het hele traject, geen beugel en scheve voortandjes maar wel een redelijk vol gezicht

[ img ]https://plus.google.com/photos/103320613481414099231/albums/6062310869130998721[ /img ]
de beugel erin.. man wat heb ik lopen brullen

[ img ]https://plus.google.com/photos/103320613481414099231/albums/6062314642200102129[ /img ]
dag 2 na de operatie, lang leve de zwelling!

dag 6 na de operatie, bont en blauw haha

dag 8 na de operatie

dag 11 na de operatie, zwelling neemt al goed af!

me nieuwe stand van de kaak en rechte tanden, zo trots! :D

2,5 week na de operatie joepie :D

Ik zal binnenkort nog andere foto's plaatsen maar dit zijn de eerste haha
Laatst bijgewerkt door kirsten3110 op 23-09-14 19:31, in het totaal 3 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:06

Kan je foto's niet zien!

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:30

Ik zit ook al te puzzelen haha! Misschien als ik die img weg haal je de linken kunt openen.. Poging 3 XD

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:32

Dat werkt dus ook niet want dan krijg je het hele album.. de foto's staan nu op picasa en google+ Kan iemand me helpen?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:03

kirsten3110 schreef:
Zoo na een lange tijd weer is even een update. Ben onwijs druk geweest met de bruiloft van me broer die aanstaande vrijdag is. Veel geregel en gedoe maar ga jullie nu toch echt de foto's laten zien want ik ben ape trots! Ze gaan van begin begin tot 11 dagen na de operatie. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden :D (en dat de foto's het doen!)

[ Afbeelding ]
voor het hele traject, geen beugel en scheve voortandjes maar wel een redelijk vol gezicht

[ Afbeelding ]
de beugel erin.. man wat heb ik lopen brullen

[ Afbeelding ]
dag 2 na de operatie, lang leve de zwelling!

[ Afbeelding ]
dag 6 na de operatie, bont en blauw haha

[ Afbeelding ]
dag 8 na de operatie

[ Afbeelding ]
dag 11 na de operatie, zwelling neemt al goed af!

[ Afbeelding ]
me nieuwe stand van de kaak en rechte tanden, zo trots! :D

[ Afbeelding ]
2,5 week na de operatie joepie :D

Ik zal binnenkort nog andere foto's plaatsen maar dit zijn de eerste haha

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:04

Je had overal enters en spaties tussen.. Dus
[
img]url[ /img ]
En dan doet ie het niet haha.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:18

Als ik er nu op klik moet ik inloggen bij Google+

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:22

Maar ze doen het nog niet. Hij stuurt je door naar Google plus maar krijg niets te zien... :')

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:36

Als ik zelf de link open geeft hij het gehele album. owhh ik ben zo'n leek op dit gebied he haha! Iemand een idee hoe en wat haha?

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:40

Afbeelding

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:52

JAAAAAAA hij doet het!!!! hahaha ok, we gaan weer opnieuw beginnen. De bovenstaande foto is voor het hele gebeuren. Op deze foto kun je zien dat de tanden naast mijn voortanden wat scheef stonden, hiervoor ging ik ook naar de ortho en kreeg toen de hartverzakking van me leven die nu achteraf toch ook heel veel moois heeft gebracht maar agh dat is altijd achteraf praten haha.
Ik zal de foto's in volgorde plaatsen en durf er niks meer tussen te typen dus zal gelijk de volgorde opnomen haha. Eerste foto is toen de beugel net geplaatst was wat heb ik lopen huilen toen!, tweede foto is dag 2 na de operatie, foto 3 is dag 4 na de operatie, foto 4 is dag 6 na de operatie, foto 5 is dag 11 na de operatie, foto 6 is hoe me tanden nu staan en foto 7 is 2,5 week na de operatie. Ok poging 600 komt eraan haha fingers crossed!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fingers crossed dat hij het nu wel doet. Ik ben nu natuurlijk al 4,5 week verder dus me gezicht is weer wat veranderd maar er is een begin gemaakt haha!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 21:32

Wauw! Zoooo dik.... Nondeju. En zo te zien is de zwelling nog niet helemaal weg of wel?
Je tanden staan wel heel netjes trouwens! :D

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 21:42

Nou ik schijn echt nog reuze mee te vallen. Er lag op de afdeling iemand die dezelfde operatie had ondergaan en die had een hoofd ter grote van een watermeloen 8)7 Ze zeiden bij mij iedere keer, jeetje jouw zwelling valt echt mee. Misschien nu achteraf ook meer geruststellend geweest dan de waarheid haha! De zwelling is nog steeds niet volledig weg nee. Vrijdag heb ik de bruiloft van me broer en worden er zo ie zo foto's gemaakt haha. Momenteel is er nog lichte zwelling aanwezig aan me kin, lip en kaken. Maar zoals de laatste foto zie ik er al niet meer uit haha *\o/* Die foto was dan ook 2,5 week na de operatie en ben nu alweer dik 2 weken verder :) Zal ook nog even een goede foto van voor de operatie zoeken. Me gezicht is best veranderd en tot de dag van vandaag moet ik er nog steeds aanwennen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 22:30

Nou ik was zo onherkenbaar dat mjjn man en dochters me bijna voorbij liepen toen ze even opde uitslaapkamer mochten komen, mijn dochter herkende me aan mijn neus, of dat nou een compliment is ;)
Het is wel heel mooi geworden hoor Kirsten! En inderdaad vind ik de zwelling meevallen, je hebt het niet voor niets gedaan.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 21:40

Ik heb weer heel wat updates gemist zie ik...

kirsten, erg mooi geworden!

Ik heb een probleempje erbij gekregen, net nu ik dacht klaar te zijn :(

Ik had van de ortho bitjes gekregen om snachts in te doen zodat mijn tanden netjes zouden blijven staan in aanvulling op de retentiedraden boven en onder.

Die ben ik 2 weken na mijn laatste operatie waarbij alles eruit gehaald is, gaan dragen. BIG BIG BIG mistake! Die kl*tedingen hebben mijn kaak dus zo uit elkaar zitten duwen, dat ze bij ieder kauw knappen, kraken of zelfs open blijven staan en ik ze weer op hun plaats moet meppen(ziet er vreemd uit hoor, als iemand zichzelf een vuistslag geeft......). Na 2 weken pijn maar eens naar de KC gegaan en die was het met me eens dat ik gelijk moest stoppen met de bitjes. Alles stond helemaal perfect boehoehoe :(

Nu dus al 3 weken aan de kaakspierverslappers, het is wel iets beter geworden maar kaak rechts kraakt, knakt en doet nog steeds... Moet hem 'open zetten' voor het eten, soort van kauwen en half onverteerd doorslikken en als ik er genoeg van heb, weer dicht laten rollen over 3 hobbeltjes.

Echt zoooooo k*t, dacht je klaar te zijn zeg...

Vandaag heeft wel iemand fotos van me gemaakt die ik erg mooi vind, maar het is nog steeds niet 'mijn' gezicht. Vraag me af hoe lang ik dat nog zo ga blijven voelen...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 21:47

Nou dat is lekker Prairy! Ook lekker overlegd met de KC van de Ortho trouwens.
Hoop dat het snel weer normaal is voor je!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:52

Prairy, hoe staat het er nu mee? Al wat beter?

Ik heb vandaag mijn laatste 3 kiezen laten verwijderen door de KC, in totaal zijn er dus 6 uit gehaald.. Wel een raar gezicht als ik in m'n mond kijk. Zo had ik er nog 20, nu nog maar 14 kiezen. Nog 10 nachtjes slapen en dan gaat de beugel er in. Ik hou alles bij met foto's en zal er een verslagje van posten wanneer ik verschil zie door de beugel. :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:00

Ondertussen weer een maand verder... Kaak knakken is wel verbeterd maar nog steeds niet helemaal weg, en kan mn kaak ook niet naar links of rechts bewegen.

Wat een ellende man... 3 weken bitje in, en al 3 maanden bezig om de effecten weer weg te krijgen...

Maar goed... Het wordt nog steeds mooier :P

Wat ik wel vreemd vind is dat mijn gezicht af en toe nog steeds opzwelt, hadden jullie dat ook?

Kirsten, hoe gaat het nu en hoe ziet het er nu uit?

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 16:58

Ik kom mij ook even melden!

Ik ben ondertussen 21 jaar en had vroeger een duidelijke overbeet. In mijn tienerjaren is er flink aan mijn tanden gesleuteld met verschillende soorten beugels, met prachtig rechte tanden als resultaat. Mijn overbeet is ook beter geworden en van de voorkant zie je er ook nauwelijks iets van. Het puntje van mijn tong kan er wel nog makkelijk door. Daarnaast duw ik ook standaard met mijn tong tegen mijn voortanden. Deze gaan om deze reden wat meer naar voren staan (nauwelijks zichtbaar), waardoor ik het idee heb dat de ernst van de overbeet (door het naar voren komen van mijn ondertanden) als het ware verdoezeld wordt.

Het punt is alleen dat mijn onderkaak nogal naar achter staat... Het is niet heel ernstig, maar het maakt me eigenlijk al heel mijn leven onzeker. Het klinkt misschien nogal drastisch, maar ik zou de vele nadelen van een kaakoperatie voor lief nemen om een beter profiel te krijgen. Lichamelijke klachten zijn niet echt aanwezig, al passen mijn kiezen niet echt goed op elkaar en het valt mij ook op dat het 'vermoeiend' is om voor een langere tijd mijn tanden op elkaar te hebben. Het voelt niet natuurlijk. Ik weet niet of dit normaal is?

Zou ik in aanmerking komen voor een kaakoperatie of zou dit in mijn geval puur als een cosmetische ingreep gelden (incl. de hoge kosten die ik nog niet kan betalen)? Binnenkort moet ik naar de tandarts en dan zal ik het sowieso eens navragen, maar ik hoop dat jullie mij al wat meer informatie kunnen geven :).
Alvast bedankt!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 17:12

Ik kan het mij niet eens voorstellen om langere tijd m'n tanden op elkaar te hebben :o?
Die van mij zijn alleen op elkaar als ik aan het kauwen ben. Is dit bij jullie anders? Het is voor mij erg vermoeiend om mijn mond dicht te houden, dus om mijn lippen op elkaar te houden. Hier moet ik mij erg voor inspannen, maar als het goed is wordt dit verholpen met de operaties aan het eind van dit jaar. Kan niet wachten. Het liefst heb ik de operaties morgen al. :j

Kaakoperaties worden erg vaak gedaan i.c.m. een beugel, en omdat je aangeeft dat het vermoeiend is om je tanden op elkaar te houden is dit misschien wel een optie. Ik zou het bespreken met je tandarts en anders misschien een keer een afspraak maken met een orthodontist en vragen of zij het kan verhelpen. Voor mij zijn de operaties (2 kaakoperaties en een kincorrectie) ook cosmetische ingrepen (overbeet weg en zorgen dat ik mijn lippen normaal op elkaar kan houden-heb er niet erg veel last van, ik weet niet beter- kincorrectie wordt gedaan omdat, als ik mijn mond sluit, het vel dat over mijn kin zit een beetje rimpelt.. Niet zo'n fraai gezicht :')), maar dat wordt allemaal vergoed door de verzekering.

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 17:38

_Ekenna schreef:
Ik kan het mij niet eens voorstellen om langere tijd m'n tanden op elkaar te hebben :o?
Die van mij zijn alleen op elkaar als ik aan het kauwen ben. Is dit bij jullie anders? Het is voor mij erg vermoeiend om mijn mond dicht te houden, dus om mijn lippen op elkaar te houden. Hier moet ik mij erg voor inspannen, maar als het goed is wordt dit verholpen met de operaties aan het eind van dit jaar. Kan niet wachten. Het liefst heb ik de operaties morgen al. :j

Kaakoperaties worden erg vaak gedaan i.c.m. een beugel, en omdat je aangeeft dat het vermoeiend is om je tanden op elkaar te houden is dit misschien wel een optie. Ik zou het bespreken met je tandarts en anders misschien een keer een afspraak maken met een orthodontist en vragen of zij het kan verhelpen. Voor mij zijn de operaties (2 kaakoperaties en een kincorrectie) ook cosmetische ingrepen (overbeet weg en zorgen dat ik mijn lippen normaal op elkaar kan houden-heb er niet erg veel last van, ik weet niet beter- kincorrectie wordt gedaan omdat, als ik mijn mond sluit, het vel dat over mijn kin zit een beetje rimpelt.. Niet zo'n fraai gezicht :')), maar dat wordt allemaal vergoed door de verzekering.

Bedankt voor je reactie! Ik wens je een prachtig eindresultaat toe :) Heb jij zelf aangeklopt bij een tandarts/orthodontist of kwamen zij zelf met de optie? Bij mij is er nooit over gesproken. Ik heb inderdaad gelezen dat het vaak in combinatie gaat met een beugel. Zou ik dat ook nog moeten? Ik heb namelijk al zoveel beugels gehad in m'n leven dat ik daar niet heel erg op zit te wachten.
Mijn lippen op elkaar houden kost mij eigenlijk weinig moeite, tenzij ik echt uitgeput ben. Mijn tanden heb ik eigenlijk nauwelijks op elkaar, maar soms probeer ik het voor een langere tijd als ik me er plots bewust van ben. Dit gaat dan na een tijdje een beetje zeer doen aan mijn onderste kaak. Ik heb geen idee of dit normaal is. Dit zou ook geen reden zijn om mij te laten opereren. Het gaat bij mij echt om het uiterlijk dat het geeft en waar ik erg ontevreden over ben.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 17:50

Rienepien_ schreef:
Bedankt voor je reactie! Ik wens je een prachtig eindresultaat toe :) Heb jij zelf aangeklopt bij een tandarts/orthodontist of kwamen zij zelf met de optie? Bij mij is er nooit over gesproken. Ik heb inderdaad gelezen dat het vaak in combinatie gaat met een beugel. Zou ik dat ook nog moeten? Ik heb namelijk al zoveel beugels gehad in m'n leven dat ik daar niet heel erg op zit te wachten.
Mijn lippen op elkaar houden kost mij eigenlijk weinig moeite, tenzij ik echt uitgeput ben. Mijn tanden heb ik eigenlijk nauwelijks op elkaar, maar soms probeer ik het voor een langere tijd als ik me er plots bewust van ben. Dit gaat dan na een tijdje een beetje zeer doen aan mijn onderste kaak. Ik heb geen idee of dit normaal is. Dit zou ook geen reden zijn om mij te laten opereren. Het gaat bij mij echt om het uiterlijk dat het geeft en waar ik erg ontevreden over ben.

Dankjewel!
Ik ben naar de ortho gegaan, omdat mijn tanden (weer) erg scheef stonden. Vervolgens kwamen ze zelf met het voorstel om de kiezen te verwijderen (om meer ruimte voor mijn tanden te creëren) en 3 operaties uit te voeren. Ik heb eerder ook al 3 plaatjesbeugels + 2 nachtbeugels gehad, dus dit is mijn 5e beugel. Ik moet na mijn operaties nog een half jaar beugelen, dus ik denk dat dat ook zoiets bij jou dan zou zijn, misschien in totaal een jaar als het verder niet te scheef staat. Dat valt best wel mee, het is sneller voorbij dan je denkt.. Je hoeft niet persé meer met een mond vol zilverwerk rond te lopen. Je kan ook een linguale beugel nemen (brackets aan de achterkant v/d tanden) of zoals ik heb; een keramische beugel. Of een invisalign.. Ik zie dat je ook 21 bent, ik zeg; gewoon doen als ze je toch nog een beugel aanraden! Je zal er daarna zoveel plezier van hebben! :j

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:45

dragen jullie de beugel de hele dag? Ik moet eigenlijk ook al jaren hiervoor, maar heb een baan waarbij ik echt niet met een beugel rond kan lopen.

Wel een heel net gebit verder, op de overbeet na. :P