Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kirsten3110 schreef:Zoo na een lange tijd weer is even een update. Ben onwijs druk geweest met de bruiloft van me broer die aanstaande vrijdag is. Veel geregel en gedoe maar ga jullie nu toch echt de foto's laten zien want ik ben ape trots! Ze gaan van begin begin tot 11 dagen na de operatie. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden(en dat de foto's het doen!)
[ Afbeelding ]
voor het hele traject, geen beugel en scheve voortandjes maar wel een redelijk vol gezicht
[ Afbeelding ]
de beugel erin.. man wat heb ik lopen brullen
[ Afbeelding ]
dag 2 na de operatie, lang leve de zwelling!
[ Afbeelding ]
dag 6 na de operatie, bont en blauw haha
[ Afbeelding ]
dag 8 na de operatie
[ Afbeelding ]
dag 11 na de operatie, zwelling neemt al goed af!
[ Afbeelding ]
me nieuwe stand van de kaak en rechte tanden, zo trots!
[ Afbeelding ]
2,5 week na de operatie joepie
Ik zal binnenkort nog andere foto's plaatsen maar dit zijn de eerste haha
_Ekenna schreef:Ik kan het mij niet eens voorstellen om langere tijd m'n tanden op elkaar te hebben
Die van mij zijn alleen op elkaar als ik aan het kauwen ben. Is dit bij jullie anders? Het is voor mij erg vermoeiend om mijn mond dicht te houden, dus om mijn lippen op elkaar te houden. Hier moet ik mij erg voor inspannen, maar als het goed is wordt dit verholpen met de operaties aan het eind van dit jaar. Kan niet wachten. Het liefst heb ik de operaties morgen al.
Kaakoperaties worden erg vaak gedaan i.c.m. een beugel, en omdat je aangeeft dat het vermoeiend is om je tanden op elkaar te houden is dit misschien wel een optie. Ik zou het bespreken met je tandarts en anders misschien een keer een afspraak maken met een orthodontist en vragen of zij het kan verhelpen. Voor mij zijn de operaties (2 kaakoperaties en een kincorrectie) ook cosmetische ingrepen (overbeet weg en zorgen dat ik mijn lippen normaal op elkaar kan houden-heb er niet erg veel last van, ik weet niet beter- kincorrectie wordt gedaan omdat, als ik mijn mond sluit, het vel dat over mijn kin zit een beetje rimpelt.. Niet zo'n fraai gezicht), maar dat wordt allemaal vergoed door de verzekering.
Rienepien_ schreef:Bedankt voor je reactie! Ik wens je een prachtig eindresultaat toeHeb jij zelf aangeklopt bij een tandarts/orthodontist of kwamen zij zelf met de optie? Bij mij is er nooit over gesproken. Ik heb inderdaad gelezen dat het vaak in combinatie gaat met een beugel. Zou ik dat ook nog moeten? Ik heb namelijk al zoveel beugels gehad in m'n leven dat ik daar niet heel erg op zit te wachten.
Mijn lippen op elkaar houden kost mij eigenlijk weinig moeite, tenzij ik echt uitgeput ben. Mijn tanden heb ik eigenlijk nauwelijks op elkaar, maar soms probeer ik het voor een langere tijd als ik me er plots bewust van ben. Dit gaat dan na een tijdje een beetje zeer doen aan mijn onderste kaak. Ik heb geen idee of dit normaal is. Dit zou ook geen reden zijn om mij te laten opereren. Het gaat bij mij echt om het uiterlijk dat het geeft en waar ik erg ontevreden over ben.