GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 13:30

Zelfs in de badkamer of slaapkamer als je em verplaatst geeft ie iets anders aan. Dus ik weeg altijd op dezelfde plek en verplaats em niet en batterijen is een hele belangrijke.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-25 14:22

Suzanne F. schreef:
Mariska_28 schreef:
Iedereen lekker bezig zo te lezen! +:)+

Hoe ga jij? Ben je al aan het afbouwen?

Lief dat je het vraagt. Ja super! Nu 16.7 kilo afgevallen in 20 weken (van bmi 29.8 naar 24.3. Dus eindelijk een gezond gewicht als ik het invul bij de bmi meters *\o/*.
Afbeelding

Ik zit nu op 71.9 kg dus het is erg verleidelijk om in ieder geval nog te proberen onder de 70 te komen. En daarna ben ik nog een beetje zoekende wanneer in denk dat het goed is qua gewicht :=.
Edit: qua afbouwen moet ik ook even kijken/overleggen. Ik zit nu nog steeds op de startdosering van de Mounjaro, 2,5 mg.
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 11-07-25 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 14:29

Wat goed zeg! Ja kijk gewoon waar je je goed bij voelt. Ik zit nu weer op de startdosering na afbouwen maar ik vind het toch wel spannend merk ik. Ik denk dat ik binnenkort er elke week een dag langer tussenhoud. Dus 8 dagen, die week erop 9 dagen ertussen etc. En dan zo afbouwen naar 1 x per 14 dagen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 16:01

Dat stabiel blijven lijkt mij ook erg lastig. Zou je lichaam niet wennen oid aan het minder eten of nieuwe eetpatroon?

Ik heb vandaag mijn spuit opgehaald bij mijn huisarts en meteen de eerste daar gespoten. Ik zit vol verwachting wanneer ik wat ga merken :')

Het kostte overigens 184,50. Met een hele doos naaldjes. 20 oid denk ik.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 16:05

Wat fijn Mariska!
Benieuwd hoe het afbouwen straks gaat.

En spannend hè Babsiej. Hopelijk een goede start.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 19:24

Momentje hè Babsiej!

Echt een geweldig resultaat Mariska :j

Ik heb al even niet op de weegschaal gestaan, mijn lijf was helemaal van slag. Dan houd ik ook meer vocht vast, dan is wegen niet heel zuiver.

Net wel abonnement gepauzeerd, voor ik straks een koelkast vol pennen heb :))

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 08:33

Zonnetje81 schreef:
Sappos schreef:
Ik word zo blij van al jullie resultaten!!

Vandaag 0,5 mg gespoten voor het eerst. Of nouja, 0,25 mg uit mijn eerste spuit met een insulinenaald en 0,25 mg uit de nieuwe spuit dmv klikjes tellen. Werkt prima zo! Wat frustrerend is is dat mijn 2 weegschalen maar een beetje wat doen. Elke keer dat ik erop ga staan zegt ie wat anders en onderling schelen ze 1 kilo :') ik heb dus geen idee hoe ik ervoor sta.

Misschien een keer nieuwe batterijen erin doen :+

De batterij die erin zat was nog niet oud haha. Heb er een nieuw in gedaan. Weegschalen in de badkamer gezet, scheelt nog steeds 1 kg van elkaar. Ik pleur ze in de container en koop een nieuwe. Rot Lidl. :roll:

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 08:37

Ik vervloekt mezelf ook dat ik niet gewoon gelijk een goede weegschaal heb gekocht. Je betaalt je scheelt aan de medicatie en dan daarop bezuinigen.. Slaat ook nergens op eigenlijk.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 08:56

Ik heb een Fitage weegschaal. Met app, ben er erg blij mee. En hij is niet duur. Is te koop bij Bol.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 09:04

Het gaat toch niet per se om absoluut gewicht? Zolang je maar iedere keer dezelfde weegschaal gebruikt kan je gewichtsverlies toch gewoon meten? Of je 'ware' gewicht nu bij start 80 of 82 kilo is, als dat 3 weken later 78 of 80 is, het is en blijft bij beide metingen 2 kg minder...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 09:08

Klopt. Maar als je om 09:00 uur 85 weegt en om 09:01 uur 86 is dat wel vervelend.
Ik had ook een Lidl ding. Nu dus een ander waar ook vet- en water percentages, spiermassa en bot massa wordt gemeten. Vooral vet en visceraal vet vind ik interessant om te zien. Soms val ik in gewicht niet af, maar dan is mijn vet percentage omlaag en mijn spier percentage omhoog. Dus wel gezonder, niet in gewicht afgenomen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 09:13

Een weegschaal kan dat niet meten. Zo’n onzin.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 09:18

Zonnetje81 schreef:
Een weegschaal kan dat niet meten. Zo’n onzin.

Fijn. Dan weet ik dat ook weer.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 09:38

Maar wel waar. Vetpercentage wordt geschat met een huidplooimeter op de buikhuid. Dat is de enige manier om op simpele wijze een indruk te krijgen van je vetpercentage. Water- spier- en botmassa is al helemaal niet thuis op een simpele manier te meten. Botmassa bijvoorbeeld meet je met een DEXA-scan in het ziekenhuis, en dat doe je alleen maar om osteoporose aan te tonen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 09:56

Ibbel schreef:
Maar wel waar. Vetpercentage wordt geschat met een huidplooimeter op de buikhuid. Dat is de enige manier om op simpele wijze een indruk te krijgen van je vetpercentage. Water- spier- en botmassa is al helemaal niet thuis op een simpele manier te meten. Botmassa bijvoorbeeld meet je met een DEXA-scan in het ziekenhuis, en dat doe je alleen maar om osteoporose aan te tonen.

Kijk, dit geeft uitleg. Hier hebben we wat aan.
Wat doet zo’n pulse-weegschaal dan?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 09:59

Onzin verkopen aan mensen die graag veel geld betalen. Voor een weegschaal die dingen meet die hij eigenlijk niet kan meten. :P

Ga er maar eens opstaan en drink dan maar eens 2 glazen water. Dan opeens is je hele meting anders. :=

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 10:01

Bij mijn diëtiste stond ik ook altijd op een pulse weegschaal. Ook onzin?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 10:01

rien10 schreef:
Ik heb een Fitage weegschaal. Met app, ben er erg blij mee. En hij is niet duur. Is te koop bij Bol.

Die heb ik ook, bevalt heel goed!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 10:04

Ik heb daar bij de diëtiste ook op gestaan.

Zelf heb ik een gewone.
En snap wel de ergernis van steeds wat anders wegen.
Ga ik er drie keer kort na elkaar opstaan geeft hij ook hetzelfde gewicht.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 10:08

rien10 schreef:

Ja. Ook in de sportschool etc. Zoals ik zei: als je flink wat water drinkt, flink eet of naar de wc gaat is je meting heel anders.

https://radar.avrotros.nl/artikel/de-sl ... echt-52626

—-

Maar weegschalen die op elke m2 een ander gewicht aangeven maken mij ook erg boos. _O-

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 10:14

Annelies_VG schreef:
Ik vervloekt mezelf ook dat ik niet gewoon gelijk een goede weegschaal heb gekocht. Je betaalt je scheelt aan de medicatie en dan daarop bezuinigen.. Slaat ook nergens op eigenlijk.

Dit ja. 250 euro per maand geen probleem en de weegschaal is 9 euro.

Ibbel schreef:
Het gaat toch niet per se om absoluut gewicht? Zolang je maar iedere keer dezelfde weegschaal gebruikt kan je gewichtsverlies toch gewoon meten? Of je 'ware' gewicht nu bij start 80 of 82 kilo is, als dat 3 weken later 78 of 80 is, het is en blijft bij beide metingen 2 kg minder...

Het is best demotiverend om niet af te vallen, of het dus niet in de cijfers te zien, terwijl je weet dat je goed eet en je dus scheel betaald aan medicijnen. Het is het allemaal waard als ik die cijfers maar geleidelijk aan zie dalen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 10:17

MarlindeRooz schreef:
rien10 schreef:

Ja. Ook in de sportschool etc. Zoals ik zei: als je flink wat water drinkt, flink eet of naar de wc gaat is je meting heel anders.

—-

Maar weegschalen die op elke m2 een ander gewicht aangeven maken mij ook erg boos. _O-

Dus dan meet dat ding correct. Want met veel water of minder poep IS het ook anders.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 10:20

rien10 schreef:
MarlindeRooz schreef:

—-

Dus dan meet dat ding correct. Want met veel water of minder poep IS het ook anders.

Aaah dus jouw vetpercentage verandert als je een glas water drinkt? Daarbij kan het meten zoals dat soort weegschalen beweren te doen niet eens op die manier. Het gewicht zal best kloppen. Maar spiermassa en vet verandert echt niet als je naar de wc gaat of eet.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 10:20

Nee het zegt dus niks want je spiermassa verandert niet met twee glazen water extra en minder poep.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 10:22

MarlindeRooz schreef:
rien10 schreef:

Aaah dus jouw vetpercentage verandert als je een glas water drinkt? Daarbij kan het meten zoals dat soort weegschalen beweren te doen niet eens op die manier. Het gewicht zal best kloppen. Maar spiermassa en vet verandert echt niet als je naar de wc gaat of eet.[/quote]

Je absolute vetmassa of spiermassa niet, maar het percentage wel als je er water aan toevoegt.