Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Mariska_28 schreef:Iedereen lekker bezig zo te lezen!
Hoe ga jij? Ben je al aan het afbouwen?
Zonnetje81 schreef:Sappos schreef:Ik word zo blij van al jullie resultaten!!
Vandaag 0,5 mg gespoten voor het eerst. Of nouja, 0,25 mg uit mijn eerste spuit met een insulinenaald en 0,25 mg uit de nieuwe spuit dmv klikjes tellen. Werkt prima zo! Wat frustrerend is is dat mijn 2 weegschalen maar een beetje wat doen. Elke keer dat ik erop ga staan zegt ie wat anders en onderling schelen ze 1 kiloik heb dus geen idee hoe ik ervoor sta.
Misschien een keer nieuwe batterijen erin doen
Ibbel schreef:Maar wel waar. Vetpercentage wordt geschat met een huidplooimeter op de buikhuid. Dat is de enige manier om op simpele wijze een indruk te krijgen van je vetpercentage. Water- spier- en botmassa is al helemaal niet thuis op een simpele manier te meten. Botmassa bijvoorbeeld meet je met een DEXA-scan in het ziekenhuis, en dat doe je alleen maar om osteoporose aan te tonen.
rien10 schreef:Bij mijn diëtiste stond ik ook altijd op een pulse weegschaal. Ook onzin?
Annelies_VG schreef:Ik vervloekt mezelf ook dat ik niet gewoon gelijk een goede weegschaal heb gekocht. Je betaalt je scheelt aan de medicatie en dan daarop bezuinigen.. Slaat ook nergens op eigenlijk.
Ibbel schreef:Het gaat toch niet per se om absoluut gewicht? Zolang je maar iedere keer dezelfde weegschaal gebruikt kan je gewichtsverlies toch gewoon meten? Of je 'ware' gewicht nu bij start 80 of 82 kilo is, als dat 3 weken later 78 of 80 is, het is en blijft bij beide metingen 2 kg minder...
MarlindeRooz schreef:rien10 schreef:Bij mijn diëtiste stond ik ook altijd op een pulse weegschaal. Ook onzin?
Ja. Ook in de sportschool etc. Zoals ik zei: als je flink wat water drinkt, flink eet of naar de wc gaat is je meting heel anders.
https://radar.avrotros.nl/artikel/de-sl ... echt-52626
—-
Maar weegschalen die op elke m2 een ander gewicht aangeven maken mij ook erg boos.
rien10 schreef:MarlindeRooz schreef:Ja. Ook in de sportschool etc. Zoals ik zei: als je flink wat water drinkt, flink eet of naar de wc gaat is je meting heel anders.
https://radar.avrotros.nl/artikel/de-sl ... echt-52626
—-
Maar weegschalen die op elke m2 een ander gewicht aangeven maken mij ook erg boos.
Dus dan meet dat ding correct. Want met veel water of minder poep IS het ook anders.
MarlindeRooz schreef:rien10 schreef:
Dus dan meet dat ding correct. Want met veel water of minder poep IS het ook anders.