Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ballard_L

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 15:22

Ah ook al zo’n domper! Ik snap je helemaal, ik ben ook totaal geen stilzitter. Maar het is voor het goede doel gelukkig :) ik hoop voor je dat zo het bloeden stopt. Hoeveel weken was jij ook alweer?

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 15:43

Ik ben nu 22 weken zwanger :)

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 15:56

Wat vervelend HappyBuddah! Hebben ze wel een oorzaak gevonden?
Balen dat je nu verplicht thuis moet blijven, maar geeft je misschien ook wel een beetje rust...
Ben wel blij dat je weer wat plaatst trouwens, moest best wel aan je de denken de afgelopen dagen... :=

Gnome ze gaan het niet nog een keer proberen nee. Ze hebben het vandaag 3x geprobeerd waarbij Ted letterlijk tegendruk gaf. Ze duwden ook al op hun allerhardst en ik had die ontspanner gekregen. Dus een nieuwe poging heeft geen zin.

Ik vind het vooral lastig dat beide keuzes voor- en nadelen hebben. Er is niet één van de twee die er uitspringt qua wat het beste is zeg maar.
Heb gelukkig wel een formulier waarop ze alletwee uitgeschreven staan. Dus die maar goed doornemen en bestuderen komende dagen. ;)
Laatst bijgewerkt door mriek1990 op 09-03-23 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 15:56

Mriek1990: Jeetje wat balen dat de draaipoging mislukt is. Hopelijk kunnen jullie een goede keuze maken waar jullie achter staan.

Ja je heb er recht op maar als ik alsnog de ene week een dag werk en de andere week 5 of 6 schiet het dus niks op.

Je moet ook verplicht minder dan je uren ingeroosterd zodat je in vakanties meer kan werken en in een jaar aan je uren komen.

Nu was ik tot. Tien mei ook gewoon beschikbaar en kom ik ook op 32 of meer min uren (en werk 32 uur). Eind vam het jaar moet ik wel alle min uren weer gewerkt hebben.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 16:46

mriek1990 schreef:
Kiwipitje, vervelend dat je hoofd zo vol zit. Misschien helpt het om een soort to do lijstje te maken? Dat je dingen kan afstrepen? Geen idee hoor, maar helpt mij soms om iets uit mijn hoofd te krijgen.
Hoop voor je dat je zwangerschap nu gewoon stabiel blijft gaan.
Balen van die vervanger! Maar vind het ook wel slecht dat ze jou daarmee "opzadelen" om het te delen. Jij hebt verlof, dus is niet jou probleem. Begrijpelijk dat je daarvan baalt, zeker als je veel tijd en energie in die persoon hebt gestopt.
Die lijstjes tip geef ik ook altijd aan anderen. We hebben samen een lijstje met datums erin etc. Bij m’n man staat gewoon heel veel overdue -O-
Waarschijnlijk bedoelen ze het vanuit m’n werk goed dat ze me op de hoogte willen houden maar ik wil niet op de hoogte zijn haha. Daarnaast heeft iemand m’n privé telefoonnummer aan die vervanger gegeven terwijl ik heb aangegeven dat niet te willen. Reageer wel een keer als ik een betere dag heb.

mriek1990 schreef:
Ben net terug uit het ziekenhuis. Helaas is de draaipoging mislukt. :( Ted gaf zelfs tegendruk, wilde echt voor geen meter meewerken. Qua pijn viel het mij echt mee. Tuurlijk is het niet iets wat ik elke dag zou willen, maar vond het goed te handelen.
Ik word nu sowieso medisch, dus de controles zijn vanaf nu in het ziekenhuis. Volgende week donderdag moet ik weer heen. Moet dan de keus gaan maken tussen een stuitbevalling of een keizersnede. Beide hebben voor- en nadelen, dus moet er echt even goed over na gaan denken.
Ik baal er wel van dat het niet gelukt is. Maar aan de andere kant heb ik nu wel een keus en dat is wel weer fijn. Wel ook jammer dat ik ineens niet meer naar mijn vaste verloskundige ga.
oliebol! Wat balen. Fijn dat je wel een keuze hebt ondanks dat het geen makkelijke keuze is waarbij de ene manier eruit springt boven de andere. Mijn man is zelf stuit geboren en m’n schoonmoeder vond dat beter te doen dan haar tweede die goed lag maar een stukje forser was.

HappyBuddha schreef:
Ik ben vandaag weer in het ziekenhuis geweest ivm het bloedverlies. Ik wordt voor nu ook overgenomen door het ziekenhuis, echter kan ik als het allemaal weer wat rustiger is weer terug naar m’n verloskundige.
Voor nu heb ik me helaas wel twee weken helemaal ziek moeten melden uit de hoop dat mn lichaam dan wat meer rust krijgt en het bloeden stopt. Baal ik wel van want ik ben niet echt een stilzitter.
Ik hoop dat het snel rustiger wordt. Hebben ze geen oorzaak kunnen vinden verder?

Marlis schreef:
Ja je heb er recht op maar als ik alsnog de ene week een dag werk en de andere week 5 of 6 schiet het dus niks op.

Je moet ook verplicht minder dan je uren ingeroosterd zodat je in vakanties meer kan werken en in een jaar aan je uren komen.

Nu was ik tot. Tien mei ook gewoon beschikbaar en kom ik ook op 32 of meer min uren (en werk 32 uur). Eind vam het jaar moet ik wel alle min uren weer gewerkt hebben.
Je zou zeggen dat ze wat meer rekening kunnen houden met dat je zwanger bent en straks verlof hebt, maar ik kan niet inschatten hoe dat voor je werkgever is.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-23 16:57

Marlis schreef:
Mriek1990: Jeetje wat balen dat de draaipoging mislukt is. Hopelijk kunnen jullie een goede keuze maken waar jullie achter staan.

Klinkt niet heel best. Staat er niets in je cao dat je hiertegen beschermt? Bij mijn man hebben ze er ook een handje van om de regels te overtreden maar als ik dan met de cao zwaai was het allemaal ineens een foutje.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 18:59

Gnome schreef:
Marlis schreef:

Klinkt niet heel best. Staat er niets in je cao dat je hiertegen beschermt? Bij mijn man hebben ze er ook een handje van om de regels te overtreden maar als ik dan met de cao zwaai was het allemaal ineens een foutje.

Nee jaar uren systeem mag. En is ook als je al in dienst bent en niet zwanger ben niet zo probleem. Maar ik kom nu binnen in een lopend rooster (een maart begonnen) en heb dus nu al stuk te weinig diensten en ze houden er geen rekening mee ondanks aangeven van mijn kant dat ik in de drukke periode (zomer vakantie) niks extra werk dus het niet inhaal omdat ik dan verlof heb. Dus is gewoon rot. Heb natuurlijk ook geen extra uren opgebouwd.en ben dus ook bang dat ik regelmatig weken krijg met meer dan drie dagen werken en een dag ouderschapsverlof omdat het een andere week weer minder is met roosteren op zo manier.

Terwijl je bewust kiest een dag ouderschapsverlof dus Ivp 4 dagen drie dagen werken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-23 20:05

Nou klinkt echt alles behalve vriendelijk voor de medewerker zeg. En dan klagen dat er geen personeel in de zorg te krijgen is. Zou daar zelf ook vriendelijk voor bedanken. Hopelijk gaat alles dan voorspoedig met de kleine en jullie!

Hier net gebeld voor de kraamhulp. Alles is eigenlijk mogelijk en kunnen de uren op het moment zelf gewoon indelen dus dat was mooi :)

Verder weinig bijzonderheden hier.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 20:24

Jaarurensysteem is sowieso waardeloos vind ik. Ik snap dat het in bepaalde sectoren voor de werkgever handig is (bij ons op werk doen ze het ook), maar met dit soort verlofdingen is het als werknemer flink balen. Kan je niks mee…

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 20:34

Kiwipitje schreef:
_Marjon_ schreef:
Ik probeer nog 2 weken vakantie eraan vast te plakken, zodat ik de gehele zomervakantie thuis ben. Daarna ga ik wel weer gewoon aan het werk. (24 uur bij werkgever en een beetje voor mezelf) Ik zou dan rond 1 september weer beginnen, en dat is precies de dag dat ik contractverlenging moet krijgen. Ben niet heel bang dat ik dat niet krijg hoor, maar wil dan wel weer gewoon starten.
Mijn man gaat ouderschapsverlof opnemen, maar dan uitgesmeerd. Iedere week 1 dag.
Zou fijn zijn als dat lukt qua vakantie :) Gaan ze je voordat je met verlof gaat al informeren over verlenging?

Ik ga er eigenlijk al min of meer vanuit. 2 weken terug nog een functioneringsgesprek gehad waar het ook ter sprake kwam. September is 1 van de drukste maanden van het jaar, dus ben niet bang wat dat betreft.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 20:40

Jaaruren is inderdaad niet fijn, had ze bij de Efteling ook. In de zomer maximaal werken. +40/45 uur met 28 uurs contract, om vervolgens in de winter weken aan 1 stuk thuis te zitten.

Mriek, aah wat balen dat de draaipoging Mislukt is zeg! Kan me voorstellen dat het lastig is om nu een keuze te maken hoe dat je wilt bevallen.

HappyBuddha. Vervelend dat het bloedverlies nog niet gestopt is. Maar ik begrijp dat ze je nu goed in de gaten houden? Dat is wel fijn.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 21:16

Klinkt inderdaad als een waardeloos systeem die jaaruren :(

Fijn dat je eigenlijk wel zeker bent van verlenging Marjon! Je wil toch wat zekerheid.. Ik probeer de mensen uit m’n team echt ruim voor einde contract een vast contract te geven. Ik merk dat ze dit heel erg waarderen en als ik tevreden ben, waarom niet?

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 23:16

Mriek, balen van de draaipoging zeg. Wel fijn dat je goede informatie hebt. Lekker de tijd voor nemen om je in te lezen.

HappyBuddha, hopelijk helpt de rust en stopt het bloeden snel.

Marjon, klinkt onhandig met die jaaruren...

Voor veel dames de laatste loodjes qua werk! Heerlijk hoor. Ik mag nog even door, ga halverwege juni met verlof. Dat is dan 4 weken van tevoren. Als alles goed gaat natuurlijk. En achter het reguliere verlof plak ik de 2 maanden nog aan, die we sinds kort deels betaald krijgen. Ik ben nog in conclaaf of ik daarna nog 2 weken vakantie pak, dan hoef ik de rest van het jaar niet meer aan het werk en begin ik weer in januari 2024. Dan ben ik een half jaar thuis. Bij mijn eerste enkel de 3 maanden thuis geweest, ik wil nu graag wat langer thuis blijven omdat ik nu een drukkere baan heb en wat meer uren werk. Hoewel het nog 3 maanden duurt, kijk ik al wel echt uit naar mijn verlof!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 02:30

Ik meld me vandaag wat eerder :=
Gistermiddag per ongeluk 3 uur geslapen. Veel te lang dus kon al slecht in slaap komen maar nu had ik rare dromen die steeds verder gingen als ik weer in slaap viel dus maar weer even met een karnemelk in de stoel en zo een nieuwe poging doen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 04:02

Hopelijk slaap je alweer Kiwi!

@mriek: balen dat het draaien niet is gelukt. Toevallig hebben wij het net op cursus gehad en ik zou niet weten wat ik zou kiezen, als ik voor de keuze stond... Succes met alles op een rijtje zetten!

Dat jaarurensysteem klinkt echt vreselijk onhandig en onvoordelig voor de medewerker inderdaad. Maar goed, ik kan het me wel voorstellen voor horeca of pretpark als werkgever. Anders eens contact met een vakbond, om alles duidelijk te krijgen en alle rechten op een rijtje te zetten? Zoals Gnome zegt, soms praten bedrijven ook in hun eigen voordeel.

Hier weer controle gehad, Dino is weer goedgekeurd voor twee weken en had nu een verloskundige met een leerling. Leuke combi! Ze heeft 8 weken stage en ik zit nu op 30 weken, maar anders had ze best bij m'n bevalling mogen helpen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 08:03

Jij ook weer plafonddienst Sting? Fijn dat alles weer goedgekeurd is! Heb je nu elke twee weken controle tot de bevalling?

Ik heb uiteindelijk nog prima geslapen gelukkig :)

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 08:15

Sting fijn dat je goedgekeurd bent!

Kiwi hopelijk nog wel iets geslapen? Balen dat je nu ook stress hebt van je gestopte vervanger.

Mriek balen dat het niet gelukt is. Moeilijke keuze voor nu, hopelijk komen jullie er samen uit. Had je die glazen bol maar he..

Melanie wat extra vrij is ook wel fijn!

Ik wil weer aan het werk als baby 5 maanden is. Dan nog even een baan zoeken maar de markt is momenteel heel goed gelukkig. En ik twijfel nog om een opleiding chiropractie te doen komende winter.

Marjon fijn als je verlenging zou krijgen!

Marlis klinkt onhandig dat systeem zeg :(

Mijn suikertest was nu goed, denk ik. Niks gehoord nog maar suiker na 2 uur was nu 7.6 dus dan is niet verhoogd. Ga lekker zo door als ik ging :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 08:18

Mijn verlof zou ruim 7 weken voor uitgerekende datum beginnen. Uiteindelijk dus nog een week extra in verband met ziekenhuis opname. Na de uitgerekende datum heb ik nog een krappe 4 maanden verlof + vakantie. Daarna 2,5 maand 3 dagen per week en dan ga ik met ouderschapsverlof naar 4 zodat ik ook wat kan wennen. Zodra ik 3 dagen ga werken gaat mijn man 2 dagen werken zodat we pas vanaf eind september opvang nodig hebben. Ik neem dan in principe geen vakantie meer op in dit jaar. Ben wel nog verplicht vrij tussen kerst en nieuwjaar.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 08:19

MissAnnemijn schreef:
Mijn suikertest was nu goed, denk ik. Niks gehoord nog maar suiker na 2 uur was nu 7.6 dus dan is niet verhoogd. Ga lekker zo door als ik ging :)
Wat fijn! Geen nieuws is goed nieuws.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 08:30

Ik ben eind april uitgerekend. Ga volgende wel m verlof, 6 week van te voren.
Aansluitend neem ik 4,5 ouderschapsverlof op zodat ik pas halverwege augustus weer moet beginnen, eerst fulltime.
Daarnaar blijft mijn vriend 12 week thuis.
Als hij weer begint met werken gaan we beide 4 dagen werken en neem ik daarvoor het resterende ouderschapsverlof. Dat is dan ergens in november dat de kleine naar de opvang gaat voor 2 dagen.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 08:46

Ik ga 4 weken voor de uitgerekende datum met verlof. Begin dan begin augustus weer met werken. Nu werken mijn man en ik ieder 36 uur (waarvan 4 uur thuis). Na de bevalling gaan we beiden naar 32 uur. Mathijs en de baby gaan dan 3 dagen naar de opvang. Ze komen daar ook in dezelfde groep (hoewel Mathijs de ochtenden in de peutergroep zit).
Wel bijzonder, aan de ene kant ben je druk met de komst van de baby, maar aan de andere kant zijn we ons ook aan het verdiepen in een basisschool voor Mathijs.

We hadden afgelopen week een inloopmiddag voor de rest van het bedrijf op het lab. HR was verbaasd dat ik nog zo veel (staand) labwerk deed. Dat had ze niet verwacht :') Maar goed die afwisseling tussen lopen, staan en zitten werkt goed. Ik heb geen last van mijn bekken of rug. Ik mag (en wil) niet meer met alles werken, maar ik vind het erg fijn dat ik gewoon nog het overgrote deel van mijn eigen werkzaamheden kan doen.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 09:13

Ik probeer vanmiddag even op iedereen te reageren via de computer.

Mriek wat vervelend dat de draai poging niet gelukt is! Lastige keuze ja. In iedere geval jou keuze ! Goed overna denken wat je wilt.

Hier paar dagen bijna niks gedaan. Voelde mij gewoon niet fit last van mn buik en rug. Gister hele middag en avond in bed gelegen. Mn was toch laat thuis van werk dus heerlijk met teckel lief in bed hihi.

Vandaag maar gewoon weer het 1 en ander doen.
Heb wel ander jurkje besteld voor de bruiloft, vond die rode eigenlijk totaal niet leuk… voelde mij er echt niet fijn in.

Morgen avond lekker uiteten, hadden cadeau bon gekregen van vrienden en die willen we nog gebruiken voordat de kleine meid er is.

31 maart hebben vriendinnen een middagje georganiseerd met groepje van 5. Met heeel veel cadeautjes en gezelligheid *\o/* ze gaan helemaal los _O-

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 10:53

Marlis wat een constructie joh. Vervelend. Ik hoop dat je toch nog iets kan regelen.

Kiwipitje logisch dat je een ander momentje gaat reageren. Ik zou ook niet blij zijn als iemand zomaar mijn privé nummer zou geven aan een vervangster...
Bleegh om half 3 alweer wakker! Gelukkig daarna wel weer geslapen.

Gnome fijn van de kraamzorg. Lekker dat je de uren kan indelen zoals je wil. :)

Marjon top dat je die zekerheid al hebt.

Melanie oh lekker lang verlof ja! Heerlijk. Kan me voorstellen dat je daar al zin in hebt. :D

Sting fijn dat Dino weer goed is gekeurd. :) Best jammer dat de leerling er niet bij kan zijn.

MissAnnemijn, een glazen bol was wel heel fijn geweest ja haha. Fijn dat je waarden weer goed zijn, top!
Waar zou je werk in willen hebben?

Carika ook al een goed plan qua verlof. :)

Cabelona, haha mooi twee werelden in je huis een baby en een (bijna) basisschoolkind. Ook lekker dat je eigenlijk geen last hebt en gewoon je werk nog kan doen.

Freekieee hé bah nog steeds niet beter dus. Jakkie. Groot gelijk lekker in bed met de hond. Ben benieuwd naar je jurkje.
Lekker nog even uiteten, waar gaan jullie heen? Vriendinnenmiddag is ook altijd leuk!

Hier wel goed geslapen, alleen tussen 3 en 4 wel wakker gelegen. Maar was ook flink gesloopt na gisteren dus lag er ook al om 21uur in.
Buik voelt een beetje beurs, maar ook niet gek natuurlijk.
Voor wie het trouwens interessant vind, dit is het formulier wat ik gekregen heb met alle voor en nadelen van stuitbevalling/keizersnede:

Afbeelding

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 12:35

Interessant Marieke, een informatief overzicht zo met data en info. Ik wist niet eens dat een stuitligging-bevalling toch een optie was.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 13:31

HappyBuddha schreef:
Ik ben nu 22 weken zwanger :)

Wat vervelend bloedverlies lijkt mij toch elke x weer spannend, ik hoop voor je dat het gauw stopt.

Kiwi wat vervelend zeg dat ze jou er mee lastig vallen, en al helemaal jou Prive nummer geven. Hoe gaat het in je hoofd met de druk van alles? Vervelend als je hoofd vol zit met van alles maar je er nog weinig aan kan doen.

Mriek, wel fijn dat je zo alle voor/nadelen naast elkaar heb liggen en er goed overna kan denken.
Wij gaan naar eetcafé t stads Basteón in Doetinchem.

Donderdag heb ik intake met de kraamzorg, dus even alle vragen al zijn dat er niet veel even opschrijven voordat ik dat vergeet met mijn zwangerschapsbrein.

Daarbij maar ook meteen een lijst maken met wat in de tas moet voor naar het ziekenhuis. Heeft iemand die al klaar staan? Ik wacht (probeer) tot ik zo’n 35/36 weken ben. Maar grote kans dat het eerder gebeurd.
Als je zo alles opschrijft is het toch best wel veel hihi.

Vanmorgen sinds een tijd beneden gedweild, klinkt net alsof ik het nooit doe maar door de verbouwing en alles was het gewoon niet te doen. En nu moest het ook echt 2 x achter elkaar omdat het zo vies was. Helemaal kapot daarna maar blij dat het gedaan is want scheelt toch wel echt heel veel.

Nu straks in t vieze weer nog rondje lopen met de hond….. Bleghhhh ik wil het zonnetje weer terug.

Ik las ook over groei echo, vanaf wanneer worden die gemaakt ?

Edit: dit heb ik nu. Staat er iets op wat onnodig is of wat er bij is? Luiers enzo hoef niet toch want die heeft het ziekenhuis gewoon?

En het jurkje wat het 99% wordt

Afbeelding

Afbeelding