ik hoop voor je dat zo het bloeden stopt. Hoeveel weken was jij ook alweer? Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ik hoop voor je dat zo het bloeden stopt. Hoeveel weken was jij ook alweer?
mriek1990 schreef:Die lijstjes tip geef ik ook altijd aan anderen. We hebben samen een lijstje met datums erin etc. Bij m’n man staat gewoon heel veel overdueKiwipitje, vervelend dat je hoofd zo vol zit. Misschien helpt het om een soort to do lijstje te maken? Dat je dingen kan afstrepen? Geen idee hoor, maar helpt mij soms om iets uit mijn hoofd te krijgen.
Hoop voor je dat je zwangerschap nu gewoon stabiel blijft gaan.
Balen van die vervanger! Maar vind het ook wel slecht dat ze jou daarmee "opzadelen" om het te delen. Jij hebt verlof, dus is niet jou probleem. Begrijpelijk dat je daarvan baalt, zeker als je veel tijd en energie in die persoon hebt gestopt.
mriek1990 schreef:oliebol! Wat balen. Fijn dat je wel een keuze hebt ondanks dat het geen makkelijke keuze is waarbij de ene manier eruit springt boven de andere. Mijn man is zelf stuit geboren en m’n schoonmoeder vond dat beter te doen dan haar tweede die goed lag maar een stukje forser was.Ben net terug uit het ziekenhuis. Helaas is de draaipoging mislukt.Ted gaf zelfs tegendruk, wilde echt voor geen meter meewerken. Qua pijn viel het mij echt mee. Tuurlijk is het niet iets wat ik elke dag zou willen, maar vond het goed te handelen.
Ik word nu sowieso medisch, dus de controles zijn vanaf nu in het ziekenhuis. Volgende week donderdag moet ik weer heen. Moet dan de keus gaan maken tussen een stuitbevalling of een keizersnede. Beide hebben voor- en nadelen, dus moet er echt even goed over na gaan denken.
Ik baal er wel van dat het niet gelukt is. Maar aan de andere kant heb ik nu wel een keus en dat is wel weer fijn. Wel ook jammer dat ik ineens niet meer naar mijn vaste verloskundige ga.
HappyBuddha schreef:Ik hoop dat het snel rustiger wordt. Hebben ze geen oorzaak kunnen vinden verder?Ik ben vandaag weer in het ziekenhuis geweest ivm het bloedverlies. Ik wordt voor nu ook overgenomen door het ziekenhuis, echter kan ik als het allemaal weer wat rustiger is weer terug naar m’n verloskundige.
Voor nu heb ik me helaas wel twee weken helemaal ziek moeten melden uit de hoop dat mn lichaam dan wat meer rust krijgt en het bloeden stopt. Baal ik wel van want ik ben niet echt een stilzitter.
Marlis schreef:Je zou zeggen dat ze wat meer rekening kunnen houden met dat je zwanger bent en straks verlof hebt, maar ik kan niet inschatten hoe dat voor je werkgever is.Ja je heb er recht op maar als ik alsnog de ene week een dag werk en de andere week 5 of 6 schiet het dus niks op.
Je moet ook verplicht minder dan je uren ingeroosterd zodat je in vakanties meer kan werken en in een jaar aan je uren komen.
Nu was ik tot. Tien mei ook gewoon beschikbaar en kom ik ook op 32 of meer min uren (en werk 32 uur). Eind vam het jaar moet ik wel alle min uren weer gewerkt hebben.
Marlis schreef:Mriek1990: Jeetje wat balen dat de draaipoging mislukt is. Hopelijk kunnen jullie een goede keuze maken waar jullie achter staan.
Ja je heb er recht op maar als ik alsnog de ene week een dag werk en de andere week 5 of 6 schiet het dus niks op.
Je moet ook verplicht minder dan je uren ingeroosterd zodat je in vakanties meer kan werken en in een jaar aan je uren komen.
Nu was ik tot. Tien mei ook gewoon beschikbaar en kom ik ook op 32 of meer min uren (en werk 32 uur). Eind vam het jaar moet ik wel alle min uren weer gewerkt hebben.
Gnome schreef:Marlis schreef:Mriek1990: Jeetje wat balen dat de draaipoging mislukt is. Hopelijk kunnen jullie een goede keuze maken waar jullie achter staan.
Ja je heb er recht op maar als ik alsnog de ene week een dag werk en de andere week 5 of 6 schiet het dus niks op.
Klinkt niet heel best. Staat er niets in je cao dat je hiertegen beschermt? Bij mijn man hebben ze er ook een handje van om de regels te overtreden maar als ik dan met de cao zwaai was het allemaal ineens een foutje.

Kiwipitje schreef:_Marjon_ schreef:Zou fijn zijn als dat lukt qua vakantieIk probeer nog 2 weken vakantie eraan vast te plakken, zodat ik de gehele zomervakantie thuis ben. Daarna ga ik wel weer gewoon aan het werk. (24 uur bij werkgever en een beetje voor mezelf) Ik zou dan rond 1 september weer beginnen, en dat is precies de dag dat ik contractverlenging moet krijgen. Ben niet heel bang dat ik dat niet krijg hoor, maar wil dan wel weer gewoon starten.
Mijn man gaat ouderschapsverlof opnemen, maar dan uitgesmeerd. Iedere week 1 dag.Gaan ze je voordat je met verlof gaat al informeren over verlenging?

Maar goed die afwisseling tussen lopen, staan en zitten werkt goed. Ik heb geen last van mijn bekken of rug. Ik mag (en wil) niet meer met alles werken, maar ik vind het erg fijn dat ik gewoon nog het overgrote deel van mijn eigen werkzaamheden kan doen.
ze gaan helemaal los
Best jammer dat de leerling er niet bij kan zijn.
HappyBuddha schreef:Ik ben nu 22 weken zwanger