Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-22 11:24

Mooi uitgestippeld :j

Ik was vanochtend om 6u al op, om een rondje op nuchtere maag te lopen.

Werd 10 km, met 1 ongeplande wandelpauze, want er vloog ineens een roofvogel vrij laag over.
Nu is het broedseizoen en wil ik voorkomen dat ik een boze moederbuizerd achter me aan heb. Want dat win ik niet. :+

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 13:39

Ik kom toch ook maar weer eens om de hoek kijken. En nu dan blijvend hoop ik. Ondertussen werk ik toch al bijna een half jaar voor mezelf, masteropleiding is gestart, dus ik zou toch iets van een nieuw ritme moeten kunnen hebben zou je zeggen. Af en toe heb ik nog wel eens wat rondjes gelopen, en dat viel niet tegen maar telkens waren er dan weer van die weken dat het niet lukte en dan liet ik het ook weer zitten. Die foto's van SV die ik toch nog altijd langs zie komen doen het echt wel kriebelen om te gaan.

Jullie zijn hier allemaal zo lekker bezig, dat gebruik ik maar mooi als motivatie :D

Dit mooie weer vind ik heerlijk om te lopen, dus we gaan weer gewoon beginnen. Ik heb mezelf al een schop onder mijn kont gegeven, straks gaan we voor een loopje. Als mijn onderbuikgevoel klopt dan kan dat iets eerder dan gedacht, alleen maar mooi :Y) Ik moet gewoon weer eens wat vaker richting de heide gaan, het ligt verdorie bijna in mijn achtertuin...

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 17:15

Mijn eerste loopje! Super tevreden voor nu, smaakt naar meer :D Pas 10 weken geleden begonnen met hardlopen, lekker verder trainen.
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 20:42

Hey ontherun, leuk dat je er weer bent!

Goed zo flicka12, kijk wel uit dat je niet te snel gaat. Je conditie gaat sneller vooruit dan je spieren/pezen. Die moeten langer wennen aan het hardlopen.

Ik heb vanmiddag een korte intervaltraining gedaan van 9km.

WU: 1km op 5.30
Daarna 5×800m op 4.50 met 500m herstel op 5.30.
CD: 2km uitlopen op 5.30

Afbeelding

Heerlijk gelopen. Morgen nog even trailen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-22 21:03

Ik kijk alweer uit naar je trailfoto's SV :j

Ik mag morgen 5 km Vestingloop in Brielle doen. Dat wordt nr 3 van de 6 :D

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 00:19

Lekker tempo SV! En thanks :D Ik wil nu echt lekker blijven lopen, gewoon gaan dus.

Die veatinglopen lijken me leuk Dilan! Helaas echt wel heel erg ver weg voor mij. Succes +:)+

Flicka dat is een netjes loopje!

Zo. Mijn onderbuikgevoel klopte en de mensen kwamen uiteraard niet opdagen |o Willen een speciale behandeling en korting omdat ze toevallig familie van mijn vriend zijn, ehhhh ik heb jullie nog nooit gezien, daar begin ik niet aan. En kom dan op z’n minst opdagen. Als je me te duur vind maak je geen afspraak. Ik heb dus even lekker frustratie eruit kunnen lopen! 4 km, 29 minuten. Les zoveel van Evy gelopen. En, ik heb me ingeschreven voor een 10km run in september hier vlakbij. Ik heb dus 4 maanden om terug 10 km te lopen _O-

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-22 12:43

Vestingloop ging goooeed! *\o/*

Uiteindelijk 5,4 km gelopen op een gemiddeld tempo van 5:48 min/km. Ging voor 6:00 min/km.
En ik ben niet eens stuk gegaan.
Snap mijn lichaam soms echt niet. Normaal loop ik nooit onder de 6:00 min/km (intervallen niet mee gerekend). Maar vandaag voelde het prima en kon ik zelfs nog praten onderweg. >;)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 14:10

Heb jij nu je naam veranderd >;) Lekker gelopen hoor! Gek hè wat zo’n evenement met je snelheid kan doen. Ik heb de laatste kilometer van de bruggenloop toen toch gas kunnen geven ineens, dat lukt me normaal echt niet.

Ik heb vandaag weer een lekker klein rondje gedaan. Rustig aan, tussendoor rustig gewandeld, maar alleen wandelen kan ik toch echt niet _O-

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 14:41

Afbeelding
Ik heb ook lekker gelopen. Van mijn huis, naar dat van mijn ouders, 11km. Wel echt flink zweten zeg... Geprobeerd een beetje rustig aan te doen, alhoewel dat vanzelf een beetje moest :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-22 15:33

ontherun schreef:
Heb jij nu je naam veranderd >;) Lekker gelopen hoor! Gek hè wat zo’n evenement met je snelheid kan doen. Ik heb de laatste kilometer van de bruggenloop toen toch gas kunnen geven ineens, dat lukt me normaal echt niet.

Ik heb vandaag weer een lekker klein rondje gedaan. Rustig aan, tussendoor rustig gewandeld, maar alleen wandelen kan ik toch echt niet _O-

Ja :o

Was prima weer ook om rustig aan te doen.

Musli, lekker gelopen!

Ik heb net nog 6 km mee gewandeld/ hardgelopen met mijn vriend en ons paard mee. :)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 17:12

Het was echt goed warm! Na afloop even afgekoeld en de jacuzzi in gesprongen _O-

Musli ook lekker gelopen! Lekker stukje zo.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 17:57

Goed gelopen allemaal!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:20

Wat zijn jullie allemaal goed bezig geweest afgelopen weekend! Heerlijke loopjes komen voorbij.

Ik ben in Amerika voor een congres. Vanmorgen vroeg lekker even gelopen voor een dag zitten en luisteren. Er ligt hier een mooi pad, waar vroeger en spoorlijn laag. Weinig kruispunten dus en mooie bomen, veel vogels en eekhoorns en konijntjes. De luchtvochtigheid is hier erg hoog dus ik had het zwaar, ook dankzij de jetlag. Maar toch lekker over 7,5km.

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 17:42

Ik heb net een kort loopje van 6km gedaan op hartslag.

1km warming up, daarna steeds sprinten tot mijn hartslag rond de 156 zat. Dan weer laten dalen tot 136 en weer sprinten.
Was leuk om te doen.
Morgen weer het bos in.

Afbeelding

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 21:02

Wat leuk zeg zo trainen op hartslag! Lijkt me ook intressant om eens te doen.
Ik heb weer een gezamenlijke training gehad met de club. Vandaag voelde alles moeizaam, die dagen heb je soms -O-

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-22 21:47

Die dagen zijn lastig idd. Maar je bent toch lekker bezig geweest :D

Hier ook training met de groep gehad. Intervallen van 8-6-4-2-1-3-5-7 minuten.
Ging wel aardig :j

Was alleen mn astma medicijn vergeten, dus halverwege kreeg ik het een beetje benauwd.

Afbeelding
De lelies komen bijna uit :D

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 21:56

Gaaf Kylan daar lopen!

Leuke training SV! Je hartslag daalt mooi snel weer.

Wat een mooie blauwe lucht Dilan! Hier was er stortregen toen ik eindelijk klaar was met werken helaas.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-22 21:56

De stortregen was hier vanochtend al geweest. Dus had mazzel vanavond :j

Was ook een heerlijke temperatuur om te lopen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 22:44

De temperatuur was echt heerlijk inderdaad! Alleen was ik vanaf de auto tot de voordeur al volledig doorweekt -O- Morgen maar mijn rondje doen!

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 10:24

Nou bij mij ging het deze week ruk haha! 2 keer gelopen en beide keren niet fijn. Vanochtend met sporten ook een stukje gelopen en dat ging wel lekker. Dus hopelijk de volgende keer ook weer.

Zijn er ook mensen die lopen met oortjes? Ik gebruik nu de EarPods van mijn man, (nadat mijn hoofdtelefoon er mee stopte) maar vind die niet zo. Iemand ervaring met de JBL endurance peak II of andere oortjes?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-22 10:49

Ik had altijd ruzie met mijn oortjes. Loop nu zonder.

Maar als ik weer met muziek wil lopen, dan moet ik sowieso op zoek naar draadloos, want ik kan niks meer inpluggen in mijn nieuwe telefoon.

Zit zelf te denken aan Aftershocks, die waar je ook omgevingsgeluid blijft horen.
Vind het hier niet zo veilig om 'afgesloten' te lopen

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 11:06

Ik heb de Sony WF-C500 oortjes, deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/sony-wf-c50 ... oductTitle

Ik ben er heel tevreden mee. Ik loop altijd op een rondje waar geen auto's rijden en op het grootste deel ook geen fietsers zijn. Je moet idd wel zelf ook gewoon goed op je omgeving blijven letten natuurlijk en als je merkt dat dat niet goed gaat met oortjes in dan moet je het niet doen of maar 1 oortje in doen. Of iets als Aftershocks dan idd.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:44

Ik heb aftershokz voor het lopen hier in de stad, dan hoor ik het verkeer ook nog. Geluidskwaliteit vind ik wel bagger daarvan.

Voor in het bos heb ik JBL reflect mini, maar het eerste paar is bij mij na nog geen jaar gesneuveld. Kon ook niet tegen regen, terwijl dat wel zou moeten. Geluidskwaliteit daarvan is top. Alleen vallen ze met die opzetstukjes uit mijn oren.. dus ik heb er van die dopjes van mijn vorige oortjes opgezet (jaybird).
Ik heb ook de samsung earbuds pro ofzo, maar die nog niet geprobeerd met hardlopen. Denk dat ze er ook uit vallen.

Ik heb 30km getraild vanmorgen.
Helaas geen wild gezien dit keer.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 14:53

@Sherivey ik moet idd ook draadloos, heb geen jack aansluiting aan mijn telefoon haha! en vind die draadjes ook niets. Klinkt goed bij aftershocks! ga ik eens opzoeken!

@IMAY1990 oo die ga ik ook even op mijn lijstje voor uitzoeken zetten! Ik doe idd ook vaak maar 1 oortje in zodat ik auto's en zo nog hoor

Wauwh mooi rondje @Supervixen! lijkt me heerlijk om in zo'n omgeving te lopen! De jbl reflect mini streep ik door op t lijstje haha! Tegen water kunnen is wel handig zegmaar haha

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 15:33

Mijn ervaring met waterdichte doppen is dat ze meestal toch slecht tegen water kunnen.
Ik heb ook oortjes van sennheiser gehad en van jaybird die waterdicht waren, maar ze zijn toch kapot gegaan met regen.
Net als die jbl's dus. Door de garantie heb ik wel nieuwe gekregen, maar zou ze niet snel weer nemen.

Ik bof met veel mooie natuur om me heen om in te lopen.