Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 08:32

Coby schreef:
Mijn sbo kids vandaag precies uitgelegd hoe en wat. Werk mee iPad mee. Alles snel geregeld. Ze waren gespannen maar gelukkig midden januari weer terug met aftelkalender.
Tsja en dan doen ze het toch wat korter misschien zegt NOS nieuws. Ik heb zelf geen autisme maar snap dat mijn leerlingen van 11/12 jaar er nu niks meer van snappen.

https://nos.nl/artikel/2360835-kabinet- ... holen.html

Ik ben iig blij dat ik noodopvang heb kunnen regelen. Fijne school hebben wij voor onze dochter. Scholen voor speciaal onderwijs zouden imo helemaal niet dicht moeten deze keer, omdat het allemaal kwetsbare kinderen zijn. Ik hoorde gisteren in het 2e kamer debat iemand zeggen dat kinderen ingezet worden als levende enkelband. Ik vond het een prima vergelijking. Goed dat ze het gaan bekijken, of basisscholen eerder weer open kunnen. Kinderarts uit het OMT vond het ook belachelijk dat de basisscholen gesloten zijn. Dit is ook helemaal niet geadviseerd door OMT, maar dus puur ingezet om ouders te dwingen thuis te blijven.

raket ik vind het echt top hoe jij je inzet.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 08:34

De scholen zijn dicht.... vervolgens staat er hier bijna een halve schoolklas pubbers te etteren voor de Aldi.

1 had geen mondkapje bij zich, ziet een vieze op straat liggen en doet die op :r

Waarom kunnen ze geen verbod op samenscholende pubbers instellen?

Vuurwerk verkoop pas vanaf 08:00 dus even een uurtje wachten. Stond er natuurlijk al om 07:00.

Gelukkig een hondenveldje aan de overkant van de weg, dus net ff 20 minuten met Skip daar gewandeld.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 08:39

SusanH schreef:
Coby schreef:
Mijn sbo kids vandaag precies uitgelegd hoe en wat. Werk mee iPad mee. Alles snel geregeld. Ze waren gespannen maar gelukkig midden januari weer terug met aftelkalender.
Tsja en dan doen ze het toch wat korter misschien zegt NOS nieuws. Ik heb zelf geen autisme maar snap dat mijn leerlingen van 11/12 jaar er nu niks meer van snappen.

https://nos.nl/artikel/2360835-kabinet- ... holen.html

Ik ben iig blij dat ik noodopvang heb kunnen regelen. Fijne school hebben wij voor onze dochter. Scholen voor speciaal onderwijs zouden imo helemaal niet dicht moeten deze keer, omdat het allemaal kwetsbare kinderen zijn. Ik hoorde gisteren in het 2e kamer debat iemand zeggen dat kinderen ingezet worden als levende enkelband. Ik vond het een prima vergelijking. Goed dat ze het gaan bekijken, of basisscholen eerder weer open kunnen. Kinderarts uit het OMT vond het ook belachelijk dat de basisscholen gesloten zijn. Dit is ook helemaal niet geadviseerd door OMT, maar dus puur ingezet om ouders te dwingen thuis te blijven.

raket ik vind het echt top hoe jij je inzet.

Eens...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 08:44

Stomste fout van het kabinet is dat ze dachten dat volwassenen hier intelligent genoeg ouden zijn om het virus terug te dringen

Hier lezende dat bv spulletjes kopen op notabene ouderenuurtje zooooo belangrijk is

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 08:48

Die snap ik even niet? Ligt het aan de burgers? Wat nu als we te maken hebben met een gemuteerde variant die veel besmettelijker is als de variant die in Wuhan op dook? Gisteren op Nieuwsuur is al gezegd dat de variant die wij hier hebben veel besmettelijker is en nu is er in Engeland nog een ander variant opgedoken die nog weer besmettelijker is. Dan zouden we ons echt allemaal op moeten sluiten denk ik, wil je dat onder de duim krijgen.

Echwel

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 08:49

Denk dat het een heel stuk aan gedrag ligt.
Inderdaad niet meer thuiswerken, rijen voor de winkels enz

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 08:54

Echwel: zeker weten. Maar ja, mensen staan nu ook al klaar om een winkel in te moeten , en dus niet voor n brood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 08:56

Ze hadden beter al het vuurwerk kunnen verbieden, was handhaven een stuk eenvoudiger geweest. Sowieso waarom ga je op het kwetsbare uurtje daarvoor naar een winkel. Dan snap je momenteel iets niet.

De school waar een vriendin van mij werkt blijft grotendeels open. Teveel leerlingen waren daar tijdens de vorige keer kwijt. En sowieso veel achterstanden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 08:59

Iedereen moet doen wat ze verstandig vinden, maar een klein beetje nadenken en rekening houden met begint te verdwijnen.

Terwijl er ook best positieve dingen zijn hoor....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 09:01

Wij zitten geregeld rechtop op de bank, hier wordt carbid afgeschoten. Midden in de woonwijk :+

En wat betreft schuld, ik denk niet dat de schuld alleen bij de burgers ligt. De overheid heeft in dit geval ook een grote verantwoordelijkheid. In een stuk communicatie ( niet altijd helder genoeg), dingen op orde hebben zoals bronnen en contact onderzoek. Het is te simpel vind ik om alles bij de burgers neer te leggen. Het is ook heel normaal dat na een tijd de aandacht verslapt. Mensen zitten nu eenmaal zo in elkaar dat de boog niet altijd gespannen kan staan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 09:49

Gauw dat vaccin krijgen. Zou fijn zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 09:50

Nou idd. Ik sta vooraan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 09:51

SusanH schreef:
Nou idd. Ik sta vooraan.

Nee hoor, je staat achter mij en mijn man staat weer voor mij. Dus je bent de 3de _O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 09:51

Als er zoveel mensen gewoon gaan winkelen voor niet essentiƫle dingen, niet letten op drukte en noem maar op, hoe is dat dan niet de schuld van de burgers? Met die hoge cijfers snap ik wel dat contactonderzoek gewoon niet bij te houden is. Je hebt er mensen voor nodig En als je kijkt waar sommige mensen allemaal nog heen gaan in afwachting van een test of na de test dan kan je dat toch gewoon niet? Hiervoor was het ook al thuis werken, tenzij dit niet mogelijk was. Maar daar hield.men zich niet aan. Niet de drukte opzoeken, maar winkelcentra moesten eerder gesloten worden.

Nu is er van alles gesloten en gaan mensen van te voren nog snel dingen halen waardoor het weer enorm druk werd. Of zoals vandaag ineens vuurwerk verkopen en mensen die daarvoor naar de winkel gaan. Ook niet essentieel En dus meer mensen in de winkel. Dat is idd wel apart dat dat nu verkocht wordt, dat dan weer wel.

Als ze nu nog meer zouden sluiten komt er daar weer commentaar op, maar die cijfers zijn toch veel te hoog geworden terwijl er gewoon nog maatregelen golden, alleen hield men zich daar niet aan. Ja natuurlijk een deel wel, maar een deel ook niet. Zelfs met beter contact onderzoek ben je afhankelijk van de bevolking die zich aan de maatregelen houdt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 09:56

pien_2010 schreef:
SusanH schreef:
Nou idd. Ik sta vooraan.

Nee hoor, je staat achter mij en mijn man staat weer voor mij. Dus je bent de 3de _O-

Jij woont niet in NL :P en ik werk in de zorg. Dus ik ben echt 1 van de eersten :)) . Kom maar op!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:00

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:12

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:20

Loretta schreef:
Dit vind ik wel een heel mooi artikel. Het geeft ook goed een groot deel van het probleem weer.

https://joop.bnnvara.nl/opinies/de-lock ... ddenklasse

De Lockdwon gaat nog spannend worden.

Ik snap niet waarom er gezegd wordt dat zij de 1,5 meter niet kunnen aanhouden. Er zitten zeker goede punten tussen, maar toch ook dingen die ik niet kan volgen of die altijd al een probleem zijn en waar altijd al aandacht naar toe zou moeten gaan.

Ik hoop verder dat ziekenhuis strenger is als van de zomer. Toen wel controle, formulieren invullen over klachten en aanmelden, maar wel druk. Vandaag wordt vader geopereerd die externe risicogroep is dus ik maak me enorm veel zorgen. Zowel over de operatie als over corona.

En dat hoofdpijn een steeds duidelijkere klacht wordt. := Ik heb al jarenlang elke dag hoofdpijn of hoofdpijnaanvallen. Dat zou voor mij dus niet opvallen. Nu houd ik overal afstand, draag netjes mondkapje en kom vooral bij fysio, maar dan alsnog.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 16-12-20 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:21

pien_2010 schreef:
SusanH schreef:
Nou idd. Ik sta vooraan.

3 in de rij, prikzuster erbij :D

En daarachter kom ik :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:23

Gaan we toch een vaccinatie feestje er van maken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:25

SusanH schreef:
Gaan we toch een vaccinatie feestje er van maken.

Dat bedoel ik te zeggen en ik was aan het grappen want natuurlijk gaan de zorg medewerkers en de oudste, kwetsbare mensen voor. Ik heb nu zoiets, beat the virus kom maar op met dat vaccin. En hopelijk gaan heel erg veel mensen dat doen.

Verdrietig en waar artikel hier zonet geplaatst en ik vind het waar. Moeilijk want niets doen is ook geen optie.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 16-12-20 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:25

purny schreef:
pien_2010 schreef:

En anders je vaccinatie gratis. Oh wacht :D Haha, hardop lachen om je opmerking Purny.

Ik ben opzich wel voor een vaccinatiefeestje. X weken nadat iedereen gevaccineerd is en het gevaar geweken gewoon een gigantische landelijke feestdag met festivals. Een soort combinatie tussen de gemiste festivals, koningsdag en kerstmis ofzo :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:27

Oranje versierde kerstbomen en allemaal verkleed voor carnaval of halloween?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:28

secricible schreef:
purny schreef:
pien_2010 schreef:

En anders je vaccinatie gratis. Oh wacht :D Haha, hardop lachen om je opmerking Purny.

Ik ben opzich wel voor een vaccinatiefeestje. X weken nadat iedereen gevaccineerd is en het gevaar geweken gewoon een gigantische landelijke feestdag met festivals. Een soort combinatie tussen de gemiste festivals, koningsdag en kerstmis ofzo :+

Ja *\%/* ik trek de fles champagne open hoor. En dat wil wat zeggen want ik sta al jaren droog. Hier gaat de vlag uit :)F

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:29

SusanH schreef:
Ik hoorde gisteren in het 2e kamer debat iemand zeggen dat kinderen ingezet worden als levende enkelband.

Het is een sterk beeld alleen het is niet waar. Kinderen worden zelf ziek (minder vaak maar we weten ook niet precies hoe of wat, en wat de langetermijngevolgen zijn) en nemen de ziekte mee naar hun familie, waar mensen er wel ziek van worden en zelfs overlijden.

En geen school is ontwrichtend, maar een ouder die langdurig behoorlijk ziek is (of zelfs overlijdt) ook nogal, vooral omdat kinderen op zeker moment wel degelijk snappen dat als ouders helemaal thuis blijven maar zij naar school gaan en er klasgenootjes ook ziek zijn, hoe corona hun gezin is binnengekomen. Ook niet lekker en niet eerlijk om kinderen aan te doen.

Citaat:
Goed dat ze het gaan bekijken, of basisscholen eerder weer open kunnen. Kinderarts uit het OMT vond het ook belachelijk dat de basisscholen gesloten zijn. Dit is ook helemaal niet geadviseerd door OMT, maar dus puur ingezet om ouders te dwingen thuis te blijven.
Nee, zo is het niet helemaal gegaan. En het is niet alleen ingezet om ouders thuis te houden ook al zegt men dat. Kinderen worden ziek en brengen de ziekte over. DAT is waar het om gaat.
Daar is heel lang heel weinig aandacht aan gegeven, er werd ook weinig getest en de cijfers zijn niet openbaar, maar dat het zo is, is inmiddels wel duidelijk.

Dat Illy dat meteen ondermijnt is vooral niet zo chic van Illy.