Ik had jullie ontstipt

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
arabella2000 schreef:Welkom terug helderder!!
Je verhaal komt me wel bekend voor.
Het gaat een hele tijd goed en dan lukt het niet meer.
Wel weten dat het moet, ook wel willen. Maar het niet kunnen volhouden.
Mijn probleem is dan meestal stress. Ik heb van de week eens gekeken.
17 november 2019 was ik op mijn laagste gewocht in jaren. 88.6 kilo (alsnog te veel).
Toen kreeg ik geen vast contract, mijn vader kreeg kanker. Veel ste veel stress dus.
Dus in het jaar dat volgt ben ik bijna 13 kilo aangekomen.
Gelukkig heb ik ergens de moed weer kunnen vinden om te beginnen.
Ik heb minder stress door nieuw werk, mijn vader voelt zich ok, ondanks dat hij niet meer beter wordt.
Ik ben 1 jaar later weer bijna terug op mijn laagsteen nu maar hopen dat het nog een flink stuk lager wordt.
Wel beseffende dat zodra het dalijk echt mis gaat met bv mijn vader, ik het opnieuw aankomen niet kan stoppen. Hoe graag ik dat ook zou willen. Het blijft een levenslang gevecht.
Een schop onder je komt dus van mij. Ga wat kleding passen die niet meer past. Druk jezelf op de feiten.
Maak een eetschema dat bij je past en ga er weer voor....
Sorry voor mijn lange verhaal
senna21 schreef:https://www.gezondheidsnet.nl/overgewic ... n-over-vet
Afvallen gaat over veel meer dan calorieën. Stress, slaaptekort, medicijnen,etc. hebben veel meer invloed dan je denkt. Als afvallen niet lukt, is dat een goede reden om je te melden bij je huisarts.
De spaarstand bestaat wel degelijk.
Vet is een cruciaal onderdeel van je lichaam. Het maakt hormonen, communiceert met je hersenen en levert energie. Hoewel je zonder vetweefsel niet zou kunnen leven, bestaan er over dit orgaan – ja, vet is een orgaan – veel vooroordelen. Overgewicht en obesitas vormen wereldwijd een groot probleem, maar in tegenstelling tot wat menigeen denkt zijn te veel eten en te weinig bewegen lang niet de enige oorzaken daarvan. De werking van ons vet is vele malen complexer.
Op de site van gezondheidsnet is ook de hele podcast te vinden over dit onderwerp.
Vulina schreef:arabella2000 schreef:
Wel beseffende dat zodra het dalijk echt mis gaat met bv mijn vader, ik het opnieuw aankomen niet kan stoppen. Hoe graag ik dat ook zou willen. Het blijft een levenslang gevecht.
Zo moet je niet denken. Als je jezelf bij voorbaat al dit verteld gaat het sowieso mis.
Eten lost niks op, behalve honger
senna21 schreef:Dat de gastric bypass werkt, schijnt ook te maken te hebben met de afname van de zgn hongerhormonen in de dunne darm na de operatie.
PS ik heb er zelf geen ervaring mee oid, maar ben erg geïnteresseerd in met name de darmen als tweede brein