Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:23

Doe je kha?

Ik had jullie ontstipt :(

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:24

Ja doe ik inderdaad. En meestal ook nog intermitted fasting. Vandaar dat de avondmaaltijden best groot zijn ;)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:25

Tel je naast kh ook calorieën?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:30

Nee, ik val er genoeg mee af. Zou ik een paar weken stil gaan staan, dan wil ik nog wel eens alles opschrijven.
Ik doe tr wel lazy keto, dus echt tellen doe ik niet. Ik eet gewoon alleen dingen die niet te hoog zijn en ik kijk uit dat ik van iets hogere dingen geen grote hoeveelheden pak.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:55

Ik kan me er steeds niet toe aanzetten om.weer af te gaan vallen. Vorig jaar dec zat ik op -23kg.
Ik kreeg door kha/keto veel last van eczeem en ben toen weer normaal gaan eten. Wel op kcal letten, maar toch ook binnen de max kcal genieten van een borrel, een chippie etc.
Gewicht bleef er toch aankomen.
Weer even kha geprobeerd voor een week of 2, maar al snel weer last van eczeem. Dat ga ik niet meer doen.
Er was 23kg af. Dat is nu nog maar 9kg. Dus sinds dec vorig jaar 14kg bijgekomen. Ik beweeg genoeg,wandel gemiddeld een uur per dag, denk om kcal(rond de 1500pd)maar kom evengoed aan.
Wat te doen? Kan iemand meedenken?
Kan ik dan echt niet meer in het weekend van een chippie en borreltje genieten? (Zelfs dan zit ik op max 1700 kcal pd)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:59

He wat balen zeg!

Eerste vraag die in me opkomt: weeg je je porties af of is het een gok?

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:03

Ik weeg alles af.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:04

Dat is wel heel vreemd. Als er minder kcal in gaan dan je verbruikt moet het er simpelweg afgaan. Heb je onlangs nog contact gehad met de huisarts? Bloed laten prikken? (Ik denk aan de schildklier bijv)

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:11

Ja, ik ben een paar maanden terug nog geprikt. Ook schildklier ivm vermoeidheid. Kwam niks uit.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:24

Ik vind het ook apart dat je exzeem krijgt van de kha.

Hoe lang heb je het met de exzeem de eerste keer vol gehouden. Kan het zijn dat je lichaam aan het ontgiften was?

Is er een bepaald voedingsmiddel dat ne opeens veel meer eet? Eventueel eerst uitsluitingsdieet doen.

Wat eet je nu precies op een dag? Misschien kunnen we dan beter meedenken.

Edit: Tijdens mijn wandelvakantie heb ik tr wel last gehad van keto-rash. Voor mij leek het op zonneallergie en het jeukte enorm. Kwam wrs door het vele bewegen (zweten) en het eten van vrij weinig kh. Eenmaal thuis ging het snel beter.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:34

Ik heb al vaker in dit topic gereageerd, met mijn faalverhaal.
Soms gaat het even goed. Een week, of een maand. M'n laatste langere tijd succes was de eerste maand dat ik gestart was met Personal Body Plan. Toen weer een terugval en dan ben ik net zo'n dominospel; ik stoot één steentje om en laat het weer helemaal gaan. Pak een paar dagen op, val terug, pak het weer even op, val 2 dagen terug, pak het nog maar een dag op, val nog vaker terug. Et cetera. En dan iedere keer bedenk ik weer een nieuwe aanpak; echt doodvermoeiend. (Mijn probleem zijn eetbuien). Ben nog gewoon lid nu van PBP, maar merk dat mijn coach me niet zo kan helpen (ik moet het ook gewoon zelf doen), en veel dingen daarvan (het tracken van calorieën in die specifieke app), me ook weer enorm tegenstaat. Ook de trainingen skip ik weer doordat het migraine aanvallen uitgelokt heeft (dat is ook mijn eerdere ervaring met krachttraining in de sportschool; ik vind het ook helemaal niet leuk. De sport die ik wel heel leuk vind kan niet door blessures (hardlopen). Mijn alternatief was zwemmen maar eerlijk gezegd ben ik blij dat dat nu niet kan vanwege Corona, anders was ik zelf ook wel weer afgehaakt.
De eerste maand PBP was ik ontzettend veel afgevallen, het koste weinig moeite, geen problemen zou je denken... en dan tóch... gaat het weer mis. Gaat de knop weer de verkeerde kant om. Mijn probleem is helemaal mentaal, dat weet ik dondersgoed. Maar hopeloos is het zeker wel. Want ook op dat vlak heb ik al heel veel hulp gehad (zonder resultaat). En ik wil ook heel graag het eten los koppelen van hoe ik me ook voel. Want als eerst alles wat er onder zou liggen aangepakt moet worden, kan ik een gewichtsverlies in de komende 10 jaar wel vergeten. En er moet ook gewoon puur gedragsmatig wat veranderen.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nou met dit bericht wil. Een schop onder m'n kont denk ik. Vind jullie een fijn topic en lees altijd mee, kan echt genieten van jullie successen. Maar ik wil ook. Gewoon, normaal doen, met eten.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:53

veneri schreef:
Ik weeg alles af.

Misschien eens wat meer calorieën proberen? Of zo nu en dan een smokkel dag ertussen, dat geeft je lichaam een boost..

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:55

veneri schreef:
Ik weeg alles af.

Misschien eens wat meer calorieën proberen? Of zo nu en dan een smokkel dag ertussen, dat geeft je lichaam een boost..

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 23:14

https://www.gezondheidsnet.nl/overgewic ... n-over-vet
Afvallen gaat over veel meer dan calorieën. Stress, slaaptekort, medicijnen,etc. hebben veel meer invloed dan je denkt. Als afvallen niet lukt, is dat een goede reden om je te melden bij je huisarts.
De spaarstand bestaat weldegelijk.

Vet is een cruciaal onderdeel van je lichaam. Het maakt hormonen, communiceert met je hersenen en levert energie. Hoewel je zonder vetweefsel niet zou kunnen leven, bestaan er over dit orgaan – ja, vet is een orgaan – veel vooroordelen. Overgewicht en obesitas vormen wereldwijd een groot probleem, maar in tegenstelling tot wat menigeen denkt zijn te veel eten en te weinig bewegen lang niet de enige oorzaken daarvan. De werking van ons vet is vele malen complexer.
Op de site van gezondheidsnet is ook de hele podcast te vinden over dit onderwerp.
Laatst bijgewerkt door senna21 op 09-11-20 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 23:28

Welkom terug helderder!!
Je verhaal komt me wel bekend voor.
Het gaat een hele tijd goed en dan lukt het niet meer.
Wel weten dat het moet, ook wel willen. Maar het niet kunnen volhouden.

Mijn probleem is dan meestal stress. Ik heb van de week eens gekeken.
17 november 2019 was ik op mijn laagste gewocht in jaren. 88.6 kilo (alsnog te veel).
Toen kreeg ik geen vast contract, mijn vader kreeg kanker. Veel ste veel stress dus.

Dus in het jaar dat volgt ben ik bijna 13 kilo aangekomen.
Gelukkig heb ik ergens de moed weer kunnen vinden om te beginnen.
Ik heb minder stress door nieuw werk, mijn vader voelt zich ok, ondanks dat hij niet meer beter wordt.
Ik ben 1 jaar later weer bijna terug op mijn laagste *\%/* en nu maar hopen dat het nog een flink stuk lager wordt.

Wel beseffende dat zodra het dalijk echt mis gaat met bv mijn vader, ik het opnieuw aankomen niet kan stoppen. Hoe graag ik dat ook zou willen. Het blijft een levenslang gevecht.

Een schop onder je komt dus van mij. Ga wat kleding passen die niet meer past. Druk jezelf op de feiten.
Maak een eetschema dat bij je past en ga er weer voor....

Sorry voor mijn lange verhaal O:)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 09:01

purny schreef:
Trump is weggestemd

-O- ;(

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 09:04

arabella2000 schreef:
Welkom terug helderder!!
Je verhaal komt me wel bekend voor.
Het gaat een hele tijd goed en dan lukt het niet meer.
Wel weten dat het moet, ook wel willen. Maar het niet kunnen volhouden.

Mijn probleem is dan meestal stress. Ik heb van de week eens gekeken.
17 november 2019 was ik op mijn laagste gewocht in jaren. 88.6 kilo (alsnog te veel).
Toen kreeg ik geen vast contract, mijn vader kreeg kanker. Veel ste veel stress dus.

Dus in het jaar dat volgt ben ik bijna 13 kilo aangekomen.
Gelukkig heb ik ergens de moed weer kunnen vinden om te beginnen.
Ik heb minder stress door nieuw werk, mijn vader voelt zich ok, ondanks dat hij niet meer beter wordt.
Ik ben 1 jaar later weer bijna terug op mijn laagste *\%/* en nu maar hopen dat het nog een flink stuk lager wordt.

Wel beseffende dat zodra het dalijk echt mis gaat met bv mijn vader, ik het opnieuw aankomen niet kan stoppen. Hoe graag ik dat ook zou willen. Het blijft een levenslang gevecht.

Een schop onder je komt dus van mij. Ga wat kleding passen die niet meer past. Druk jezelf op de feiten.
Maak een eetschema dat bij je past en ga er weer voor....

Sorry voor mijn lange verhaal O:)

Zo moet je niet denken. Als je jezelf bij voorbaat al dit verteld gaat het sowieso mis.
Eten lost niks op, behalve honger :Y)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 09:07

senna21 schreef:
https://www.gezondheidsnet.nl/overgewic ... n-over-vet
Afvallen gaat over veel meer dan calorieën. Stress, slaaptekort, medicijnen,etc. hebben veel meer invloed dan je denkt. Als afvallen niet lukt, is dat een goede reden om je te melden bij je huisarts.
De spaarstand bestaat wel degelijk.

Vet is een cruciaal onderdeel van je lichaam. Het maakt hormonen, communiceert met je hersenen en levert energie. Hoewel je zonder vetweefsel niet zou kunnen leven, bestaan er over dit orgaan – ja, vet is een orgaan – veel vooroordelen. Overgewicht en obesitas vormen wereldwijd een groot probleem, maar in tegenstelling tot wat menigeen denkt zijn te veel eten en te weinig bewegen lang niet de enige oorzaken daarvan. De werking van ons vet is vele malen complexer.
Op de site van gezondheidsnet is ook de hele podcast te vinden over dit onderwerp.

Dat is waar. Maar het is wel gebleken dat iederéén met bv een gastric bypass afvalt. Ook degenen waarbij het anders niet lukt. Wat dus eigenlijk weer betekend dat minder eten effectief blijkt.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 09:28

Dat de gastric bypass werkt, schijnt ook te maken te hebben met de afname van de zgn hongerhormonen in de dunne darm na de operatie.

PS ik heb er zelf geen ervaring mee oid, maar ben erg geïnteresseerd in met name de darmen als tweede brein

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:13

Vulina schreef:
arabella2000 schreef:

Zo moet je niet denken. Als je jezelf bij voorbaat al dit verteld gaat het sowieso mis.
Eten lost niks op, behalve honger :Y)

Voor mij is het een manier om om te gaan met het 'falen' om op een gezond gewicht te blijven. Bijkomen en afvallen zal altijd in mijn leven blijven. Ik kan me wel voorhouden dat het niet zo is, maar het afgelopen jaar is daar dus het mooie voorbeeld van.
Ik zat goed in mijn vel en zat in een hele goede afvalfase, toen gebeurde er emotioneel teveel en ging het mis. Aan mij is het dan de taak om het op tijd aan te pakken en weer af te vallen.
Ga ik proberen het te voorkomen, dan ga ik me alleen maar slechter voelen en liegen over mijn gewicht. Dat is het me niet waard.
Dus gewoon realistisch zijn en toegeven dat dit erbij hoort in mijn leven is prima ;)

Ik heb nooit aan een gastric bypass willen gaan. Kwa gewicht zou ik er zeker een kandidaat zijn. Maar ik weet dat het bij mij emotioneel eten is en dat zal je er niet mee wegkrijgen.
Ik heb collega's gehad die het als een quick fix zien en na het verliezen van de paar kilo die ze eraf wilden weer gewoon verder gaan snoepen zoals eerst.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:39

Ik ken iemand met een maagverkleining. Ze is alleen weer aangekomen en gewoon fors. en ze zat tegen mij te vertellen dat ik in het begin zo fanatiek was en nu niet meer.
Afvallen zal altijd een gevecht bij mij blijven. Ook omdat ik gewoon een lekkere eter ben.

Gister de tip van de kvarg gedaan. Ik vond het echt niet lekker, vanmorgen wel een potje yoghurt met frambozen genomen. Nu een stuk minder trek

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:22

senna21 schreef:
Dat de gastric bypass werkt, schijnt ook te maken te hebben met de afname van de zgn hongerhormonen in de dunne darm na de operatie.

PS ik heb er zelf geen ervaring mee oid, maar ben erg geïnteresseerd in met name de darmen als tweede brein

Het heeft inderdaad deels hiermee te maken.
Je maag wordt verdeeld. Een deel komt je eten door en wordt dus gebruikt. Dat gaat onverwerkt richting je darmen. Na ongeveer 1 meter zit je "andere" maag vast aan je darmen en worden de maagsappen toegevoegd aan het eten. Deze zijn nodig om het eten te verwerken.
Dus het eerste stuk darm wordt er weinig opgenomen. Dus die combi van minder eten en deels wat niet opgenomen wordt.
Zo is het mij iig uitgelegd

Maar helaas is het geen gegeven dat je er slank door blijft. Ik ben op zich daar een mooi voorbeeld van. Heb een maagverkleining, maar ben gewoon weer 30kg aangekomen. Ook met een maagverkleining is het echt een knop in je hoofd die om moet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 15:02

Ik heb besloten om vandaag een cheatday te nemen.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 15:11

Hoi! Mag ik ook meepraten? Ik lees al even mee :o ik ben sinds begin dit jaar bijna 15 kilo afgevallen. Bijna, omdat ik nog wat schommel en weer even een schop onder m'n kont nodig heb om weer door te gaan (ik heb wel vaker van die momenten, haha). Het gaat heel langzaam, maar het gaat er wel af en ik heb wel het gevoel dat ik het vol kan houden. Voor een gezond gewicht moet er nog wel 10 kilo af, maar ik heb besloten dat ik geen haast heb.

Roosch alvast gefeliciteerd met je verjaardag :)

Gaucho, je kan ook een tiramisu maken en dan ipv mascarpone skyr gebruiken. Scheelt heeeeel veel calorieën maar het is wel ook erg lekker.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 15:40

Hi Ryder :D

Ik heb voor nu cheesecake met optimel griekse yoghurt koffie op de planning.