Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 21:20

Ik wist destijds niet dat ik corona had omdat er nog niet zo veel over bekend was, en ondertemperatuur/extreem koud, duizeligheid en zwak voelen maar zonder longklachten, dat waren toen nog geen duidelijke corona symptomen.. dus ik zat met mijn vriend in een kleine ruimte, we sliepen in hetzelfde bed, we zaten samen op de bank.. Hij heeft nergens last van gehad (of het gewoon zonder klachten doorgemaakt natuurlijk), en ik zelf was juist altijd zo voorzichtig, overal afstand houden, en heb het gewoon ergens in de supermarkt opgelopen :=

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 01:24

Negatief getest gelukkig. Vandaag heb ik ook geen koorts meer gehad, laatste keer dat ik gemeten heb had ik 37,6.
Vandaag wel ‘spierpijn’ in mijn ogen, een heel vervelend soort van gevoel van (spier)pijn bij het draaien met mijn ogen. Ik blijf voorzichtig en nog binnen, tot ik echt klachtenvrij ben.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 18:59

Ik ben vandaag ook getest, gok op een normale neusverkoud maar je weet nooit en ik kom met teveel mensen in contact. Kans is klein dat het om corona gaat volgens mij en naar mijn weten ook niet met iemand in contact geweest die het had

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:13

Cemlys schreef:
Ik ben vandaag ook getest, gok op een normale neusverkoud maar je weet nooit en ik kom met teveel mensen in contact. Kans is klein dat het om corona gaat volgens mij en naar mijn weten ook niet met iemand in contact geweest die het had

Hier precies hetzelfde vandaag. Donderdag en vrijdag waren de kinderen op mijn werk super verkouden, paar keer in mijn gezicht geniest dat ik de spetters voelde en zaterdag verkouden geworden. Test vond ik echt mee vallen. Na 1 minuut voelde ik niks meer.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:58

Ja dat is ook mijn bron gok ik :') wel vervelend, maarja een kind van 4 hoest en spettert alle kanten op vaak. Hopelijk valt het mee.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:06

Toch hoor ik van steeds meer mensen dat ze corona hebben opgelopen ergens, maar op 2 dagen verkouden of even wat smaakverlies ze er niets van merken. Gok dat veel mensen zich ook niet laten testen want een dag later zijn ze toch weer beter, maar ondertussen hebben ze t wel.

Gister ben ik even flink geschrokken. Ik had even een dagje vrij genomen van alles want ik was aardig moe. Rond een uur of 2 begon ik weer echt pijn te krijgen bij mijn ribben, maar dat is “normaal” voor mij nu. Om 5 uur toch maar 2 paracetamol genomen want het begon nu echt wel flink zeer te doen. Helaas hielp dat totaal niet en werd het erger en erger. Ook weer hoofdpijn, mega misselijk en erg duizelig. Om 8 uur wist ik niet meer waar ik t zoeken moest en heb ik maar de huisartsenpost gebeld. Ik overleg met de arts daar heb ik er nog een paar ibuprofen tegenaan gegooid, mocht dat niet helpen binnen 4 uur dan moest ik langs komen. Gelukkig was de pijn daarna wat meer draagbaar, dus ben niet meer gegaan, maar om een uur 2 vannacht was het eindelijk op het niveau dat ik een beetje kon slapen.

Vandaag maar even goed met mijn eigen huisarts overlegd en zit nu eigenlijk standaard aan de pijnstilling in de hoop dat ik niet weer zo’n aanval krijg :\

Dan nog even goed nieuws, de opa en oma van mijn vriend hadden ook corona gekregen, opa was zelfs opgenomen, maar inmiddels is hij weer thuis en zijn ze beide weer klachtvrij verklaard *\o/*

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:25

Voor alle mensen die geen klachten hadden of maar kort, be happy.
Ik mocht vandaag weer een 40-er met blanco voorgeschiedenis naar het ziekenhuis sturen met een corona longontsteking en inmiddels ligt hij op de IC.
Helaas komt niet iedereen er zo genadig vanaf.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:40

Wat fijn janntjuh dat je grootouders weer ok zijn! Balen van de pijn, kont het bij je longen weg?
Dat is ook waarom ik toch heb laten testen, teveel contact (waar allemaal goede maatregelen bij genomen zijn) en lichte klachten kunnen het natuurlijk ook zijn.

Polly vreselijk, ik ben dan 36 maar moet er niet aan denken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:41

Polly schreef:
Voor alle mensen die geen klachten hadden of maar kort, be happy.
Ik mocht vandaag weer een 40-er met blanco voorgeschiedenis naar het ziekenhuis sturen met een corona longontsteking en inmiddels ligt hij op de IC.
Helaas komt niet iedereen er zo genadig vanaf.

|(

Erg dit.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 13:47

Hier inmiddels op dag 5 na mijn eerste klachten. Man wat voel ik mij verschrikkelijk. Heb inmiddels wel alle klachten gehad of zijn nog aanwezig. Ben er ook zo klaar mee ;(

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 14:53

Sterkte Fenneeee.

Ik wacht nog op de uitslag, op een schrale keel na na het hoesten heb ik nog steeds weinig last. Uitslag zou er al moeten zijn helaas is de website overbelast. Moet nog even geduld hebben.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 14:59

Cemlys schreef:
Sterkte Fenneeee.

Ik wacht nog op de uitslag, op een schrale keel na na het hoesten heb ik nog steeds weinig last. Uitslag zou er al moeten zijn helaas is de website overbelast. Moet nog even geduld hebben.

Ja ik ook. Wacht al 24 uur. Mijn werk begint ook te zeuren of ik al wat weet voor morgen... niet mijn probleem maar hun probleem want ze hadden het gisteren te druk om een code te zoeken voor een sneltest. Heb alleen af en toe een loopneus en verder niks.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 15:02

Ik ben gisteren getest en vanochtend de uitslag. Corona.... |( ik heb vooral hoofdpijn en moet wat kuchen. Ik ben vooral heel erg bang voor eventueel nog komen gaat.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 15:07

Net mail gehad en negatief!

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 15:11

Sterkte Fenneee! Hopelijk wordt dag 7 ook jouw kantelpunt dat het langzaam weer de goede kant op gaat.
En jij ook veel sterkte Levita, ik hoop voor je dat het een beetje mee valt. Heb je nog geen koorts? Ik snap dat je erg bang bent, dat was is ook. Gewoon per dag kijken hoe het gaat en hoe je je voelt, en mocht je je echt zorgen maken kan je altijd de huisarts bellen :)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 15:17

Beterschap voor iedereen.

Hier nog steeds gigantische druk op de borst na 9wkn positief te zijn getest.....

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 15:19

Levita schreef:
Ik ben gisteren getest en vanochtend de uitslag. Corona.... |( ik heb vooral hoofdpijn en moet wat kuchen. Ik ben vooral heel erg bang voor eventueel nog komen gaat.

Bah, ik had ook zo'n hoofdpijn de eerste 5 dagen. Nu is dat weg gelukkig.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 15:23

Beterschap iedereen !

Hier heeft mijn schoonmoeder net een saturatiemeter opgehaald omdat ik toch wel wat kortademig was, en mijn ademhaling een beetje kraakt en doet. Saturatie schommelt tussen de 95% 96%. Straks even doorgeven aan de huisarts. Ik hoop ook dat donderdag mijn kantelpunt zal zijn. Ben ook best bang voor de naklachten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 15:37

Sauratiemeters zijn niet altijd betrouwbaar. Maar op zich niet heel slecht volgens mij die saturatie.

Hier ook negatief. Morgen weer aan het werk.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 16:29

Goof schreef:
Levita schreef:

Welke klachten heb je nog meer? Of heb je alleen hoofdpijn gehad?

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 16:30

Janntjuh schreef:
Sterkte Fenneee! Hopelijk wordt dag 7 ook jouw kantelpunt dat het langzaam weer de goede kant op gaat.
En jij ook veel sterkte Levita, ik hoop voor je dat het een beetje mee valt. Heb je nog geen koorts? Ik snap dat je erg bang bent, dat was is ook. Gewoon per dag kijken hoe het gaat en hoe je je voelt, en mocht je je echt zorgen maken kan je altijd de huisarts bellen :)

Nee heb geen koorts, ook helemaal niet gehad ook.

Heb jij nog veel klachten of ben je al weer opgeknapt?

Beterschap voor iedereen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 19:52

Levita schreef:
Goof schreef:

Welke klachten heb je nog meer? Of heb je alleen hoofdpijn gehad?

Koortsig, grieperig, spierpijn, maar dat was na 2 of 3 dagen over. Verder duizelig en hoofdpijn, dat was na een dag 5 over.
Ik werd op de 3e dag verkouden, en dat is nu op de 12e dag nagenoeg over.
Maar die vermoeidheid..... :roll:
Ik heb een jaar of tien geleden pfeiffer gehad en voel me weer net als toen. Ik lig iedere dag nog wel een paar uur op bed eigenlijk. Heb dan ook nog niet gewerkt ofzo.
Laatst bijgewerkt door Goof op 15-12-20 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 19:58

Fenneeee schreef:
Beterschap iedereen !

Hier heeft mijn schoonmoeder net een saturatiemeter opgehaald omdat ik toch wel wat kortademig was, en mijn ademhaling een beetje kraakt en doet. Saturatie schommelt tussen de 95% 96%. Straks even doorgeven aan de huisarts. Ik hoop ook dat donderdag mijn kantelpunt zal zijn. Ben ook best bang voor de naklachten

Ik mocht op 93-94% nog thuis blijven, zolang ik nog zelfstandig de trap naar boven op kon komen.

Nou heb ik in het verleden aan berg klimmen gedaan, op grote hoogte klimmen met ijle lucht is lastiger dan een trap oplopen met 94% saturatie.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 22:23

Goof schreef:
Levita schreef:

Ja die hoofdpijn is echt heftig had ik okk..

Ik heb heel wat geks, elke avond heb ik een tikje keelpijn. Wij drinken elke avond bij avond eten pers sinaasappels ( zelf persen) en dat brand door mijn keel, en dan s avonds na het douchen heb ik lichte keelpijn en dat zakt dan later de avond weer af.. herkent iemand dit?
Ik kan toch niet van de Perssinasappels keelpijn krijgen? Maar dit kijkt de tricker want het brand echt...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 22:58

Van (vers) sap kun je wel brandend maagzuur krijgen en dat kun je ook in je keel voelen