4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

m9ara

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 09:47

@Joanne, Wat goed dat je ook dit lijstje deelt en je er al bewust van bent dat dit geen goede dag was. Enig idee of het geen zin hebben om te eten kwam door een mentale drempel of omdat je gewoon daadwerkelijk geen trek had? Ik kan me in jouw geval namelijk goed voorstellen dat wanneer het overdag goed ging (en dan denk ik als in: je wilde wat gaan ophogen dus dit ging volgens plan), dat je dit onbewust toch tegenstrijdig vond en daardoor 's avonds niet hebt gegeten/geen zin had in eten?
Misschien heb ik het mis hoor, maar ik vind dit stukje altijd heel interessant én ik denk dat het heel belangrijk is om je bewust te zijn van waarom bepaalde dingen niet gaan zoals gepland :) Al met al in ieder geval super dat je er wel goed over nadenkt! Hopelijk heb je gisteren wat meer kunnen eten :D

@Nanouk, Je doel hoeft natuurlijk ook niet ultra-strak te zijn zoals modellen etc.! Zodra jij tevreden bent met jouw gewicht en hoe je eruit ziet is het perfect! Wil je nu dan gaan focussen op gewichtsbehoud of heb je nog andere doelen gesteld?

@Tanja, Oh wat enorm fijn dat je revalidatie gewoon doorgaat! Ik kan me voorstellen dat dit een mega opluchting is! Bijkomend voordeel is dat je dan ook wat meer kan blijven sporten, met de oefeningen onder begeleiding van je fysio :)

@Castilja, Haha welkom terug! :') Ik ben super benieuwd hoe het met je gaat! Nog steeds zo enorm fanatiek aan het sporten (tot nu dan, nu de sportscholen weer sluiten..) of toch wat geminderd?

@Lisanne, Oh jammie pindarotsjes <3 Slim dat jij met jouw rooster rekening probeert te houden met die van je vriend. Ik kan me voorstellen dat je elkaar anders met onregelmatige werktijden anders helemaal weinig ziet.
Ik moet mezelf ook super streng toespreken hoor, om er niet onrustig van te worden. Ik blijf mezelf vertellen dat gewichtstoename en uiteindelijk ook wat stijging in vetpercentage nu eenmaal hoort bij spieropbouw. Ik heb mezelf wel verboden om tot vrijdag nog op de weegschaal te gaan staan, om niet te obsessief te worden :j

Hier liep gisteren niet helemaal zoals gepland, maar wel goed kunnen eindigen. Ik had gisteren een dag relatief lager in kcal gepland omdat ik een rustdag had (2000-2100), maar ik zie een patroon dat ik steeds als ik me dat voorneem juist enorme trek krijg. Weer iets mentaals dus :+ Ik was bij mijn ouders aan het werk (=megaveel in huis), dus 's ochtends ging het even mis. De rest van de dag kunnen bijtrekken waardoor ik uiteindelijk zoals gewenst uitkwam.

Helaas is onze bak nu echt zo slecht dat we er niets mee kunnen. Paardrijden zit er dus even niet in. Misschien dat ik daar nog wat kcal op moet aanpassen de komende tijd.

Lijstje van gisteren:
O: 350gr magere kwark met 75gr bramen, 20gr havermout, 15gr whey crispy
T: Barebells reep, pindakaas reepje (?, bij mijn ouders gevonden), 4 chocoladepepernoten
L: 1,5e boterham en 1 cracker met oude kaas en kipfilet en komkommer
T: 150gr magere kwark met 50gr aardbeien en 1/2 bastogne verkruimeld
D: Gnocchi met saus van gepureerde tuinbonen/ricotta/melk en prei
T: 125gr magere kwark met 1/2 bastogne en 1 blokje pure chocolade
Totaal 2032 kcal

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:36

Nanouk: Fijn dat je een goede balans gevonden lijkt te hebben tussen gezond en ongezond eten! Je verwondering over de mode-industrie snap ik helemaal. Al denk ik niet dat dit een realistisch beeld geeft van een gezond gewicht en gezonde levensstijl, erg jammer dat dit zo verstoord is door een zogenaamd ideaalbeeld.
Ik vind je lijstje er super fijn uit zien!

Imay: Leuk dat je nog mee leest!! En top om te horen dat je nog steeds aan het hardlopen bent. Hoe gaat het verder met je? :)

Tanja: jeeuj! Wat super dat je revalidatie door kan gaan, ben blij voor je :D
Je hebt weer veel bewogen zeg! En weer een heerlijk lijstje!

Castilja: Welkom terug! :D Hoe gaat het nu met je? Ben je nog steeds zo fanatiek in de sportschool? Dan zul je nu wel balen dat alles weer dicht moet..

Lisanne: succes maar weer met de nachten! En herkenbaar dat je op drukke dagen niet zo veel meemaakt :+ werken eten paarden slapen repeat
Wel weer een super lijstje! En je zet iedere dag flink wat stappen!

Mara: Denk dat je daar wel eens gelijk in kan hebben! Ik denk een combinatie van toch de angst om op te hogen en ook wel vermoeidheid/tijdgebrek. De volgende keer kan ik beter van te voren goed bedenken wat ik ga eten want als ik denk van ‘oh ik zie straks wel wat er in huis is’ dan draait het uit op niks als ik snel een keuze moet maken :+
Goed dat je jezelf zo bewust bent van hoe je lijf je voor de gek kan houden. Wel grappig eigenlijk dat het zo werkt want ik merk dit zelf ook altijd! Iets wat niet mag is natuurlijk altijd leuker dan iets wat je wel mag (het niet mogen is dan minder eten die dag :+ ) Aan je lijstje te zien heb je je goed in kunnen houden ondanks de verleidingen in het huis van je ouders, super net lijstje!

___

Gisteren had ik wederom een gekke dag. Werk liep wat uit waardoor ik vanaf daar meteen door moest naar de tandarts. Toen was ik pas rond 19:30 uur thuis en had ik geen zin meer om nog heel uitgebreid te gaan koken.

Vandaag is dan weer een moeilijke dag. Vorig jaar augustus is mijn zus verongelukt en vandaag zou ze 27 geworden zijn. Daardoor blijf ik vanavond thuis en ga ik niet meer sporten. Op een dag als vandaag vind ik het belangrijker om samen met mijn vader te zijn en haar te gedenken.

Lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 30 gram havermout, kaneel
T: brosse eierkoek
L: 2 volkorenboterhammen, 1 met kipfilet, 1 met kaas
T: barebells reep
A: havermouttaartje (30 gram havermout, ei, whey, wat yoghurt), gebakken champignons rode ui en paprika
T: klein zandkoekje, pakje lu crackertjes

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:00

@Mara: Ik wil graag rond de 57,5 kg blijven (nog 1kg minder dan nu), en dat is mijn enige doelstelling. Dan ben ik al heel blij!
@Joanne: precies, dit kan niet altijd gezond zijn. Op Youtube zijn er genoeg vlogs over 'a day in the life of ... (modelnaam)'. Ze eten echt zo goed als niks, en gaan vervolgens absurd sporten. Fijn dat je mijn lijstjes goed vindt, vandaag zal het iets minder zijn (op die van gisteren bedoelt).

Hier gisteren een uiteindelijke cheat day gehad. Dit is de eerste keer dat ik mij ietswat 'schaam' om mijn lisjtje te plaatsen, maar hé kan gebeuren. Ik heb net een banaan'tje gegeten en een koffie gedronken, en ga eerst een uur wandelen vooraleer ik lunch, hopelijk zorgt dat ervoor dat ik niet téveel aankom!

O: 1 yoghurtje, honing, druiven en 1 koffie
L: Kleine portie restjes melanzane, volkoren pasta met groenten
T: 1 koffie, 1 zandkoekje
T: 2 proteinerepen (totaal 300 kcal), 1 banaan
A: basmati rijst, vegan curry met asperge, courgette, aubergine
EN... 4 flessen wijn gedeeld door 3(!) personen, handje paprika chips, wat gezouten pindanoten en wat teveel chocolade... :+

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:43

Ik maak vnv een bijleespost hoor meiden, maar ik moet even reageren.

Joanne, onwijs veel sterkte vandaag :* wat een moeilijke dag en ontzettend heftige gebeurtenis :knuffel:

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:50

Oef Joanne, heel veel sterkte vandaag.. Echt een heftige gebeurtenis inderdaad.. Wens je al het beste Y;(

Dank voor het warme welkom terug :') Ik heb de afgelopen 1,5 maand aan een project gewerkt waar ik van 09:00-22:30 mee bezig was (ja echt debiel, I know) dus had alle slaap nodig die ik kon gebruiken en heb niet gesport. Wel iedere dag veel bewogen en gefietst, maar sportschool zat er gewoon niet in. Nu is de hele zooi helaas dicht op het moment dat mijn project weer klaar is; ik ga gewoon hardlopen en thuis fitness video's doen. Verder qua eten door met gezond. Heb soep maken helemaal te pakken en verslind van die doe-het-zelf-soep-pakketten. Ideaal om tussendoor even wat warms te eten en je dagelijkse groentebehoefte snel binnen te krijgen.

Nanoukkie; ik vind je lijst nog wel meevallen? Ja ik drink in het weekend ook gerust een fles wijn leeg dus daar kijk ik niet van op, misschien zegt dat meer over mij dan over jouw lijstje.. :+

Hier een voorlopige lijst:
O: 3 Dikke rijstwafels met kipfilet, pesto en geraspte kaas
T: Koffie, 1 papadum
L: Uiensoep met geraspte kaas, 2 sneden van een groentebonkje (aanrader; verkrijgbaar bij oa Dekamarkt)
T: Eiwitreep, smoothie van overgebleven diepvriesfruit en amandelmelk en eiwitpoeder
A: Rijst met gember en rode ui, doperwten en een nog nader te bepalen soep <<)

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:25

Héél veel sterkte Joanne, ik had er over gelezen. Maar dit moet geen leuke dag zijn voor jou :knuffel:

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:26

Joanne1997 schreef:
Imay: Leuk dat je nog mee leest!! En top om te horen dat je nog steeds aan het hardlopen bent. Hoe gaat het verder met je? :)

Hardlopen heeft voor mij een doel, ik heb gemerkt dat ik dit soort dingen alleen kan met een goed doel. Fietsen vind ikals het niet koud en nat is een fijne manier van bewegen en kan ik dus ook zonder direct doel maar hardlopen vind ik niet leuk op te doen. Ik heb er geen hekel aan maar ik zal ook echt niet denke "Ik heb een uurtje niks te doen, laat ik gaan hardlopen" zegmaar terwijl ik dat met de racefiets wel heel goed kan. Ik ben dit aan het doen omdat ik in het voorjaar weer goed wil kunnen hockeyen en daar hoort een beetje heen en weer kunnen rennen nu eenmaal bij. Ik heb vaste dagen, mijn brein werkt het best op regelmaat een vooraf opgemaakte plannen. Ik gind maandag, woensdag en vrijdag naar de sportschool en dan dinsdag, onderdag en zaterdag een training van mijn hardloop programma. Ik moet nu gaan bedenken of ik iets wil don in de plaats van de sportschool maar de hardlooptrainigen kunnen blijven staan.

Verder gaat het oke, niet super maar ook niet meer zo mentaal zwaar als dat het begin november was. Met alles wat ik de afgelopen dagen/weken binnen is gekomen van mijn werkgever en mijn klant heb ik besloten om het hele "letten op wat ik eet" opzij te zetten tot januari. Dit betekent niet dat ik zomaar alles eet maar wel dat ik het zakje chips of de worst die bij mijn borrelpakket van de dag (ja, bijne van de dag. zeker wel 1 of 2 per week. Er worden vanuit allemaal groepen mesen hier dingen georganiseerd, zo veel dat het echt vervloed aan het worden is) zit gewoon lekker open maak als ik er zin in heb en het op eet. Ik ga niet(bijna) al het lekkere eten weg geven omdat ik gezond/verantwoord wil eten deze weken. Ik eet die dingen waar ik van kan genieten, en als er iets is waar ik geen waarde aan hecjt dan laat ik het liggen/geef ik het weg. Maar die chocoladeletter is zeker wel in 2 dagen weg gesnackt en zonder me er slecht over te voelen. Ik be altijd al meer van de go with the flow en maak wanneer mogelijk de gezondere keuze geweest.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 18:36

Hoi!

Ben even een tijdje hier niet geweest en ook totaal niet bijgelezen. Ik hoop dat ik in deze lockdown wat meer rust ga krijgen, waardoor het me ook weer lukt om Bokt bij te houden.

Ondertussen ben ik naar een diëtiste geweest voor mijn buikpijn- en darmklachten, ik heb een lijstje gekregen met wat ik in ieder geval moet eten op een dag en een lijst met producten waar ik uit kan kiezen. Lijstje zal ik hieronder zetten. Van psycholoog en diëtiste mag ik in ieder geval niet meer afvallen en ook geen lijstjes dwangmatig bijhouden, dus dat wordt wel even wennen. Wel hoop ik hier straks weer mee te praten, want ten eerste is het gewoon gezellig, maar ten tweede is het altijd fijn om wat extra mensen te hebben die meedenken met het eten.

Het lijstje van de diëtiste, eigenlijk heel basic, maar de laatste tijd is mijn structuur helaas ver te zoeken:
Wat moet je binnen krijgen per dag:
- 200 gram fruit (is voldoende, veel meer is onnodig).
- 250 gram groente. (Liefst zo veel mogelijk 'vaste groente' en dus niet alleen maar rauwkost).
- 75-100 gr vlees/vis.
- Beleg op het brood / cracker.
- Volkoren pasta/ zilvervliesrijst/ aardappelen.
- 4 porties volkoren/ vezelrijk knäckebröd / roggebrood/ havermout/ All Bran
- 25 gram noten.
- 2L vocht.
- Beetje halvarine op het brood en wat vloeibare boter/olie bij de warme maaltijd.
- 400 ml zuivel.

Wel goed om mezelf hiervan bewust te worden. Fruit at ik de laatste tijd helemaal niet meer en in ieder geval zeker minder groente dan dit. Verder denk ik wel te veel vlees, maar viel het mij op het ik bijvoorbeeld halvarine was gaan skippen om kcal te besparen. Net zoals melk drinken. Eigenlijk ben ik zelf alleen maar gericht op kcal en niet op wat ook gezond is. Het is even omdenken, maar gaat mezelf hopelijk helpen.

Hoe gaat het met iedereen hier? Val ik hier weer in met bijlezen haha!

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:24

@Castilja: hahaha, ik vond het even veel aangezien ik al weken/maanden niet gedronken had. Maar mijn lichaam gaf ook wel aan dat het even minder mocht (onmens veel buikpijn erna) :D Mooi lijtsje, wat is een papadum?
@Kimmie: Leuk, dat je terug mee komt praten. Ik kan niet goed inschatten hoeveel de porties zijn die jij nu neerschrijft, maar ik veronderstel toch dat ik veel meer van alles eet. Mag je niets minder gezond zoals eens een koekje, chips, chocolade... of heb je daar zelf geen behoefte aan? Met mij gaat het, buiten veel deadlines en veel stress, goed. Fijn dat je het vraagt! Waarom was je op consultatie gegaan bij een diëtiste?

Mijn lijstje:
O: 1 banaan, 1 koffie met melk
L: rijst met vegan kokoscurry en groenten + 1 proteïnereep (LIGA reep van Albert Heijn met chocolade en noten, eeeecht een aanrader en maar 150 kcal)
T: 1 latte met melk, 1 vegan cinnamon roll
A: 2 bouletten & wortelpuree
T: blokje chocolade, trosje druiven

B: ongeveer 17.5000 stappen gezet (waarvan 11.000 tijdens een wandeling s'morgens, en de rest tijdens het longeren, de boodschappen...)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 02:38

Mara; snap dat je jezelf daarin moet beschermen, maar vind het echt knap hoe je het zo kan doen. En ik vind je lijstje juist nog netjes hoor, ook in de ochtend!
Balen dat je nu niet kan rijden, bak te nat?

Nanouk; vind het ook nog wel mee vallen hoor qua lijstje. Onthou dat 1 cheatdag niet gelijk veel aankomen hoeft te betekenen :)
Heb jij een idee hoeveel calorieën jij op een dag eet? Heb altijd wel het idee dat dat niet heel veel is bij jou..

Castilla; pittige periode voor je geweest! Fijn dat je het nu wat rustiger krijgt :)
Net lijstje hoor en leuk (en lekker) die verse soepen!
Net lijstje vandaag.

Imay; fijn dat je je iets beter begint te voelen en je nu voor jezelf een manier heb gevonden qua eten. Neem je tijd en wanneer het voor jou weer goed voelt weer richten op gewichtsverlies.

Kim: Hoe is het nu verder met jou?
Wel fijn dat je nu hulp heb van een psycholoog en diëtiste! Hopen dat het je wat hou vast gaat geven. Gezellig als je weer mee komt kletsen!

Hier net begonnen met mijn laatste nachtje voor deze week. Vandaag onwijs slecht geslapen helaas, en merk dat ik nu alweer trek krijg _O- zal vast ook iets mentaals zijn.
Gister bij thuiskomst ook behoorlijk de mist in gegaan, schaam me bijna op te posten. Maar t is op en kan er nu niks meer aan doen :))
Lijstje van gister;
0.30: leev oerkoek
3.00: 250 gr appel kaneel kwark.
5.30: salade met komkommer tomaat en honingmosterdsaus
9.30: wit bolletje met gebraden gehakt, kiwi en 8 blokjes melk chocolade met hazelnoot :+
18.30: broccoli met champignons, ui en paprika, zoete aardappel uit de airfry en een roomschijf.
21.30: stukje slagroom gebak

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 09:36

@Joanne, Wat moet gisteren een enorm lastige en heftige dag geweest zijn voor. Alsnog heel veel sterkte, hopelijk hebben jij en je vader haar fijn kunnen herdenken :knuffel: De rest is op zo'n dag van ondergeschikt belang.

@Nanouk, Mooi doel hoor! Grappig hoe we allemaal lijstjes posten waarbij we zelf denken 'oei wat een slechte dag' terwijl het feitelijk gezien best meevalt :+ Voor jezelf voelt het waarschijnlijk alleen zo, omdat het niet is wat je nastreeft. Ook hier gaat er met regelmaat wel een flesje wijn doorheen haha, moet af en toe kunnen! Een ding is zeker: van 1 cheatday kom je niet direct enorm aan :D

@Castilja, Dat moet een heftig project geweest zijn :oo Super balen dat precies nu de sportscholen dichtgaan, maar thuis kun je ook veel inderdaad!

@IMAY, Goed om te horen dat het beter met je gaat! Je lijkt zo een hele goede en bewuste manier van leven te ontwikkelen :)

@Kimmie, Wat goed om weer van je te horen! Het klinkt alsof je fijne hulp en handvaten te pakken hebt :) Het lijstje klinkt inderdaad als een fijne structuur, zonder dat je daarvoor strikt lijstjes hoeft bij te houden of kcal hoeft te tellen. Het lijkt me dus een hele fijne basis :) Het zal inderdaad wel even een switch in denken voor je zijn, succes, je kan het! :D

@Lisanne, De bak was inderdaad echt niet meer te doen, zo nat. Nu hebben we hem los laten trekken en weer aan laten rijden. Helaas is hij nog niet genoeg ingezakt. Even afwachten dus!
Grappig dat ook jij zegt je bijna te schamen voor je lijstje en ook bij jou vind ik het echt reuze meevallen :+ We zijn allemaal misschien wat te streng tegen onszelf soms :D

Hier gisteren weer fijn aan mijn planning kunnen houden. Daarnaast de nieuwe brownie bakmix van body & fit geprobeerd. Echt een aanraden! Lijstje van gisteren:
O: Havermoutpannenkoek met appel en kaneel
T: Smart bar crunchy, mandarijn
L: Sandwich van 2 bruine boterhammen met kipfilet, kaas en komkommer. Body & fit brownie
T: 1/2 stroopwafel, volkoren cracker met 1/2 plak kaas
D: Broccoli, aardappel, gehaktbal
T: 250gr magere kwark met 8gr pure chocolade, bastogne koek en 10gr muesli minder suiker
Totaal 2245 kcal

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 10:32

Nanouk: Goed dat je je lijstje gewoon plaatst want zo te zien valt het enorm mee! Hopelijk heb je genoten van je cheat avond! Verder een hele nette lijst hoor!
Je tweede lijstje ziet er ook weer heel fijn uit, super!

Castilja: wow wat een drukke periode heb je achter de rug zeg! Balen dat het dan net zo uitkomt dat je het nu rustiger hebt en alles weer dicht is. Al is het misschien ook wel fijn voor je om even je rust te nemen.
Heerlijk dat je het soep maken hebt ‘uitgevonden’ :D soep is heerlijk en zeker in deze tijd van het jaar.
Je lijstje ziet er in ieder geval echt al weer top uit!

Imay: klinkt goed, je zit er lekker in! :j

Kimmie: Goed om wat van je te horen! Ik hoop voor je dat je door de lockdown wat meer rust gaat krijgen voor jezelf.
Goed dat je naar een diëtiste geweest bent, hopelijk gaat dat je helpen bij de buik- en darmklachten!
Lukt het je om geen lijstjes meer bij te houden en dus geen calorieën te tellen? Dat lijkt me wel even omschakelen. De lijst die je mee hebt gekregen ziet er wel fijn uit en lijkt me een goede houvast!

Lisanne: Als het goed is zitten je nachtdiensten voor deze week er nu op, fijn weekend!
Ik vind je lijst eigenlijk ook wel meevallen hoor, niets om je voor te schamen :D Goed dat je het alsnog gewoon post!

Mara: wat balen dat jullie bak te nat is om te kunnen rijden.. wij hebben op stal alleen een binnenbak. In de zomer vind ik dat ooit balen maar met dit weer wil ik echt niet anders.
De brownie bakmix van body & fit ga ik onthouden! (zie nu op de site dat ze ook muffin bakmix hebben. :9 )
Weer een super lijstje van gisteren! Is het je gelukt om tussentijds niet meer te wegen? Succes in ieder geval morgen met je weegmoment.
__

Allereerst allemaal ontzettend bedankt voor jullie lieve berichten <3 dat doet me echt goed!
De dag gisteren viel me wel zwaar maar we zijn hem goed doorgekomen. Mijn vader had voor in de avond wat lekkers gehaald om mijn zus te gedenken en toch een soort van te ‘vieren’ dat we haar in ons leven gehad hebben.
Daardoor kwam mijn lijstje van gisteren verder wel prima uit.

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram whey
T: pakje lu volkoren crackertjes
L: plakje roggebrood, 2 volkorenboterhammen cottage cheese
T: smart bar
A: krieltjes, bloemkool, vegetarische schnitzel, salade
T: tompouce

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 11:33

@Lis - Ja, ik heb hier geen weegschaal dus ik zal morgen weten hoe/wat haha! En neen, ik hou geen kcal bij maar zogauw ik mijn gsm terug heb (weeral weg voor reparatie) zal ik wel via een App eens een dagje bijhouden. Ik denk dat ik gemakkelijk aan/boven de 2000 kcal zit. Voormiddag eet ik niet veel, maar ik drink bijvoorbeeld wel vaak 1 latte met honing, melk en soms wat witte chocolade er doorheen. Dat zijn kcal waar je niet echt rekening mee houdt, maar 1 koffie is dan al snel zo een 200 kcal gok ik. Denkende dat ik er 2 drink op een dag! De vegan cinnamon roll van gisteren was ook zeker zo een 400 kcal gezien de grootte ervan, dus dat telt allemaal wel mee. S' avonds ben ik niet zuinig met de porties die ik op schep :D Zolang het naar mijn gevoel 'werkt', wil ik niet dagelijks gaan tellen. Werk jij nachtshifts? Kan me wel voorstellen dat je dan geen goed slaapritme hebt, en ook sneller een hongergevoel krijgt! Ik vind je lijstje ook goed meevallen, hoor! Had je nog aan beweging gedaan?
@Mara - Dan zou ik vaker een cheatdagje in moeten lassen haha. Maar volgende week gaat mijn week grotendeels bestaan uit cheaten, vrees ik. Ik hoooop dat ik het nog wat kan beperken, maar als alles voor te grijpen staat, kan ik het niet laten om alles op te eten. :o Mooi lijstje, die brownie klinkt lekker, ja!
@Joanne - Dankjewel! Fijn te horen dat anderen zich kunnen vinden in mijn lijstjes! Heel degelijk lijstje dat van jou! Goed dat je toch een tompouce gegeten hebt, anders zou je, denk ik, redelijk laag uitkomen in kcal. Maar volledig begrijpelijk dat je gisteren andere dingen aan je hoofd had. Gelukkig dat je de dag goed doorgekomen bent met je familie. :)

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 22:03

Lijstje van vandaag:
O: banaan, koffie met melk en honing
L: 1 volkoren broodje met 100gr geitenkaas en honing (in de oven :o ) en nog één koffie met melk en honing!
T: proteïnereep
A: homemade lasagne (zo'n 750 kcal denk ik)
T: trosje druiven, 2 blokjes melkchocolade

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 09:37

@Joanne, Ik snap het gevoel bij een binnenbak haha! Ik vind het over het algemeen heerlijk om in de buitenlucht te rijden, maar de herfst/winter is altijd gedoe :7
Fijn dat jullie het leven van je zus fijn hebben kunnen 'vieren'. Hele mooie manier om met deze dag om te gaan denk ik :) Ik kan me voorstellen dat de dag je zwaar viel en vooral eten even naar de achtergrond is geschoven, maar zoals ik al eerder zei lijkt dit me op zo'n dag ook van ondergeschikt belang! Die tompouce heeft vast ook een hoop goedgemaakt qua kcal :)

@Nanouk, Ja ik vrees bij mezelf ook voor volgende week haha! Na mijn overeet avontuur van mijn verjaardag ( :+ ) weet ik in ieder geval wel dat ik ga genieten, maar niet meer zo over de top. Gewoon tot het nog lekker is :) Ik herken wel wat je zegt, als het eenmaal voor je neus staat en je hebt 1x wat op, dan gaat het vaak mis :7

Wat zijn jouw/jullie plannen eigenlijk met kerst? Nu alle maatregelen zo zijn aangescherpt..
Wij hebben wel gewoon twee dagen een kerstdiner, ene dag met het gezin van mijn vriend, ene dag met die van mij. Maar uiteraard wel in wat kleinere groepen dan normaal. Dus wat eten betreft zal het net zoveel zijn als ieder jaar :Y)

Ik heb mijn weegmoment weer gehad: 63,2 :') Er is echt geen pijl op te trekken. Dit zou wijzen op -0,3 ten opzichte van vorige week vrijdag. Gezien ik door de week heen wat hoger in gewicht zat twijfel ik of dit dus voornamelijk vocht was van de ongezondere keuzes van het weekend, of toch niet. En of ik dus ietsje moet ophogen in kcal of niet. Ik denk er nog even over na :D

Lijstje van gisteren:
O: Havermoutpannenkoek met kwark, appel en kaneel
T: Barebells reep, 1/2 peer, 1/2 kiwi
L: Walkornbroodje met homemade tuinbonenspread, 2 crackers met lightlife kaas, 1 body&fit brownie
T: -
D: Afghaanse bonenschotel met rijst, body&fit brownie als toetje :Y)
T: 300gr magere kwark met 12gr pure chocolade, 15gr walnoten, 1 bastognekoek
Totaal 2471 kcal

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 09:55

@Joanne: Ik hoop dat ik het, net zoals jij, binnen de parken kan houden. Maar ik ken mezelf en ik denk dat ik toch wel wat spijt ga hebben na de kerstweek. Ik vier het 3 dagen. 22 december met mij vriend en zijn ouders, 24 december met mijn zus, mijn mama en mijn oma, 25 december met mijn papa, zijn vriendijn, mijn vriend en mijn zus. Dus ik zie zeker niet teveel mensen, vind ik haha. Mijn ouders zijn gescheiden en ik kan moeilijk partij kiezen. Met betrekking tot je weegmoment kan ik neit veel zinnigs zeggen, want ik heb werkelijk geen idee! Wel was ik je even aan het stalken en zag ik hele lekkere foto's van jouw maaltijden voorbij komen. Dat pitabrood met aubergine, geitenkaas en noten :o

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:50

Nanouk: Klinkt weer als een prima lijstje. En lekker avondeten die lasagne! :9
Mooie planning heb je gemaakt voor de kerstdagen. Lijkt me lastig als je ouders gescheiden zijn maar zo te zien heb je het mooi verdeeld.

Mara: Klinkt als een leuke planning met kerst! Ik vrees zelf ook wel een beetje voor al het eten rond de kerstdagen. :+ Al ben ik wel beide kerstdagen vrij van werk dus heb ik ook meer tijd om een ronde te gaan fietsen oid.
Kerstavond ga ik samen met mijn vader naar mijn opa en oma (wel op afstand en het scheelt dat ik daar toch al kom om het huis te poetsen, dat lukt ze zelf echt niet meer dus is ook wel essentieel om te blijven doen). De andere dagen moet mijn vader werken dus ga ik naar mijn vriendin om een dag samen en een dag met haar ouders kerst te vieren.
Daarnaast hoop ik ook wat rust te vinden in de extra vrije tijd.
Fijn dat je gewicht in ieder geval niet verder omhoog gegaan is waar je misschien wel wat bang voor was na vorige keer (afvallen is voor nu natuurlijk niet je doel maar ik hoop dat dit resultaat je voor nu weer mentaal wat rust en zekerheid geeft). Wellicht toch nog van het verjaardagsweekend inderdaad. Ben benieuwd wat het voor de volgende keer weer gaat doen, het blijft een puzzel.
Klinkt goed die havermoutpannenkoek, dat ga ik van de week ook eens proberen!

__

Gisteren wel weer een prima dag gehad! ’s Avonds wel weer een baalmomentje. Zou eigenlijk les hebben met paard maar ze liep linksachter echt niet goed. Niet echt kreupel maar heel stijf. Het was ook iets warm dus vind het niet fair om dan een les te gaan rijden. Denk dat ze buiten gek gedaan heeft oid.
Vanmorgen was het al wat beter maar voor nu maar even rust geven en na het weekend even kijken hoe ze loopt.

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram proteïnepoeder
T: paprika, proteïnereepje van de action
L: 2 volkorenboterhammen, kalkoenfilet
T: liga milkbreak, klein handje ongezouten pinda’s
A: wortelstamp met jus en een gehaktbal
T: 100 ml magere yoghurt, 100 ml vanille kwark
T: stukje chocoladeletter

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:55

Oeps, in mijn voorgaande bericht bedoelde ik natuurlijk '@Mara' en niet '@Joanne' haha, Wat stom dat je paard niet 100% liep. Ik ken het gevoel maar al te goed en het is nooit leuk! Zeker wanneer je niet duidelijk ziet waar een verdikking zit. Ik opteer dan ook altijd voor teveel rust, dan te weinig. Oh hoe toevallig, gisteren zei ik nog hoe lekker de liga chocoladerepen met noten zijn, die milkbreak wil ik ook eens testen! hoeveel kcal zijnz ze? Mooi lijstje!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:24

Joanne; mooi gebaar dat jullie stil hebben gestaan bij het geluk dat ze in jullie leven is geweest. Zulke dagen blijven moeilijk.
Wat balen van je paard? Hoe liep ze vandaag?
Zo balen he als je beesten iets mankeren.. Freek van mij had zondag uit het niks 39.5 graad koorts, vocht in zn benen, niet willen eten. Bah wordt daar zo naar van.
Lekker lijstje hoor! En goed te zien dat je wat lekkers toevoegt zoals de chocolade letter :))

Nanouk; ik drink zelf geen koffie; maar zoals jij omschrijft kan ik me wel voorstellen dat daar nog wel wat calorieën in verstopt zitten :))
Ik werk inderdaad regelmatig nachtdiensten, kom sws dagelijks aan 10.000 stappen en rij met regelmaat mijn paard. Als ik nachtdienst heb sla ik nog wel eens een dagje over en heb ik buiten die stappen geen extra beweging (en energie niet voor _O- )
Oeh jouw lunch van gister klinkt echt heerlijk!

Mara; geen vocht ivm maandelijkse periode misschien? Ik ben dan vaak ook al snel +0,5 en daarna is dat er ook weer af.
Die havermout pannenkoek zag er goed uit! Denk dat ik die ook is ga proberen :))
Klinkt als een gezellige planning voor de kerst!
Ik moet werken (uiteraard _O- ) begin de 23e al met nachten, dus doen kerstavond wel met mijn ouders, vriend en 3e oma wat eten (kippiepan besteld met nog wat andere hapjes) en verder zal mijn kerst niet uit heel veel eten bestaan. Al deden we vorig jaar op werk s’nachts ook wel wat eten met z’n alle :)

Gister had ik geen puf om te reageren, had in de ochtend maar 1.5 uur geslapen in totaal, dus was behoorlijk versleten. Vannacht wel een goede nacht gemaakt dus weer een beetje energie.
Lijstje van gister (wat veel en ongezond maar at ook s’nachts en overdag). Qua beweging 13.500 stappen incl 30 hooi balen sjouwen.
0.30: leev oerkoek
2.30: 250 gr appel kaneel kwark
3.30; wat chippies :))
5.00; tosti
9.00: wit broodje met boterhamworst
12.00: wit broodje met gebraden gehakt
15.00; chocolade muffin
19.00: 200 gr aardappeltjes uit de airfry, wit broodje met een magere hamburger (van Beckers) met een plakje cheddar. Veldsla met ui, komkommer, parrano kaas en een beetje honingmosterdsaus.
20.00: 100 gr 3 chocolade ijs.
En daarna ben ik in slaap gevallen _O-

Lijstje voor vandaag;
O; 150 gr Griekse yoghurt met 30 gr granola. 150 ml chocomelk.
L: een wit krokant broodje (55 gr) met gebraden gehakt.
T: een glühwein oliebol (best lekker :)) )
A; 60 gr witte rijst met zelfgemaakte kip kerrie saus en sperziebonen.
T; ik denk nog wat ijs, misschien nog een plak bananenbrood als ik trek heb.
B: zit nu op 10.000 stappen en moet nog 2x met de hond eruit en de paarden voeren.
45 minuten paard gereden en de stal helemaal uitgemest :)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 19:25

Haha ik moet zo lachen om al je kleine versnaperingen tussendoor :') Gebraden gehakt is zo lekker. Je hebt het ook met ui, ik durf het niet meer in huis te halen omdat ik echt niet met mate om kan gaan met zo'n verpakking. :+ Lijkt me wel heel pittig man, nachtwerk en het risico lopen dat je gewoon amper slaapt omdat je overdag ook verplichtingen hebt.. Als je slecht slaapt probeert je lichaam energie uit je voeding te krijgen dus heb je automatisch meer honger; ook dat krijg je er dan gratis bij. >;)

Lijkt wel een soort collectief iets dat alle huisdieren hier niet lekker lopen of niet fit zijn. :\ (Mijn hamstertje doet het goed, ff afkloppen brb)

Anyway.. Hier vandaag een goede dag gehad.
O: 3 Dikke rijstwafels met kipfilet en pesto
Lunch: Havermout met amandelmelk, magere kwark, eiwitchocoladepoeder en light pindakaas
- 30 Minuten hardgelopen -
Tussendoor verspreid over de middag: 10 Cream Crackers met Santa Maria salsa (die krengen eet je zo weg zoals je kunt zien-, eiwitshake, 3 Venco dropjes
- 40 Minuten gefietst-
Avondeten: Kop Chinese Tomatensoep, 2 gevulde zoete paprika's uit de oven (met rijst, gember en rode ui, geraspte kaas en tzatziki).
Zit nu op 1431 kcal dus heb nog wat ruimte over voor vanavond. Denk iets van kwark ofzo als ik nog honger heb. Gisteren ook weer naar de wijn gegrepen dus een kcal tekort is niet bepaald een probleem. **\O/**

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:03

@Lis: Kan begrijpen dat het heel vermoeiend is om nachtshiften te moeten werken. Ik hoop dat je loon het werk evenaart :D Ik denk dat het wat meer eten zeker niet erg is naargelang de beweging die je krijgt!
@Castilja: Wat fijn dat je nog een hele buffer hebt om iets lekkers te kunnen eten s'avonds, mooi lijstje :j

Vandaag niet veel bewogen, denk dat ik max 7500 stappen heb gezet, maar een dagje wat minder is ook niet erg. Ik had me sinds zondag niet gewogen, en ik woog net 58,4. Waarschijnlijk is dat s'morgens nog enkele 100 grammen minder. Dus ik ben niet nog meer afgevallen, maar dit gewicht vind ik op zich ook prima. Vandaag misschien iets te weinig gezonde tussendoortjes, en (as usual) iets teveel chocolade gegeten! In ieder geval mij lijstje van vandaag:

O: yoghurtje natuur, honing, koffie (melk-honing)
T: 1 latte met witte chocolade
L: portie lasagne (restje avond ervoor)
T: 4 Cote d'or chocolaatjes (250 Kcal)
T: 1 fruityoghurt
A: kabeljauw met groentjes in de oven, aardappel
T: 2 pralines, 1 mandarijn

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:30

Nanouk: thanks!! Liga milkbreak is inderdaad erg lekker! Ze zijn 180 kcal voor 2 koekjes.
Je hebt weer een mooi lijstje! En leuk om te zien dat je vaak luncht met restjes van het avondeten vd dag daar voor.

Lisanne: oei wat naar! Vandaag was ze gelukkig al wat beter. Morgen maar weer even aankijken :)
Pfoe wat een lange dagen maak je zeg! Begrijpelijk dat je dan ook wat meer eetmomenten inlast, je zult het nodig hebben op zulke lange dagen met veel te doen.
Heerlijke lijstjes!!

Castilja: ik klop met je mee af haha. De konijnen en hamster hier thuis gaan gelukkig nog allemaal goed :+
Je hebt al weer een mooie lijst zeg! Je zit er meteen al weer goed in :D
Ben je al weer wat tot rust gekomen na de drukke periode?

___

Vandaag wilde ik proberen weer richting de 1800 te gaan. Normaal gesproken neem ik pas een tussendoortje als ik echt honger krijg maar nu moest ik voor mn gevoel echt flink door eten :+ heb nu ook nog 300 kcal over dus zo nog even bedenken wat ik nog ga eten

T: beschuitje met pindakaas
O: 200 gram magere kwark, 30 gram havermout, kaneel, 10 gram ongezouten notenmix
T: paprika
L: 2 volkorenboterham kalkoenfilet
T: pakje melba toast, barebells reep
A: gekookte aardappelen, witlof, kipschnitzel
T: 200 ml magere yoghurt
T: ? Nog onbekend :D

B: uurtje racefiets

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 22:10

Sorry, geen tijd gehad om bij te lezen en te posten. Ik had een chaotische week. Elke dag 2 tentamens dus alleen maar leren, leren en nog eens leren. Om te vieren dat ik vakantie heb vandaag even niet opgelet en patat gegeten. Vanaf morgen weer opletten en een wat beter lijstje! En weer meelezen :D

T - sneeuwpop gebakje van de AH
M - 2 pita’s met oude kaas (gesmolten)
T - 1 boterham (zonder iets; brood kwam vers van de bakker en kon niet wachten totdat ik thuis was; hij was zelfs nog warm <3)
A - patat met xxl frikandel met mayonaise en uitjes

B - uur les met paard, werken en dagelijkse routine met de paarden

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 08:21

Haha nou ik had gisteravond even een terugzakkert; ik had soep gemaakt van Honig. Dan krijg je een zakje met poeder (net zoals cup-a-soup) en daar doe je dan water en groenten bij. Ik doe die soep alleen in vrij grote kommen dus ik kwam erachter dat ik bijna een liter soep op had en sloeg stijl achterover van de hoeveelheid koolhydraten. Niet grappig. Dus toen -logica logica- ging ik crackers eten omdat ik er toch de pest in had en toen kwam ik uiteindelijk weer hoog uit. Tsjongejonge. Allemaal niet heel ongezond dus het is geen ramp maar ik baalde echt dat ik me zo had vergist in die soep _O-
Vind jouw lijstje super netjes Joanne. :) En fijne vakantie Mjwb!!
Ik ben vandaag de hele dag afhankelijk van catering en hoop dat dat een beetje gezond is. :')

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:17

Castilja: mijn doel is ook niet meer om af te vallen maar op gewicht te blijven, dus ik heb ruimte voor extra versnaperingen :))
En klopt, dat honger gevoel heb ik vaker als ik moe ben, erg vervelend.
Haha jouw logica is ook mooi, maar vind je keuzes nog wel verantwoordelijk! Dus zou me daar ook niet te ‘druk’ om maken :)

Nanouk; net lijstje hoor! En soms blijft je gewicht ook eventjes hangen hoor. Kan altijd nog dat er wat af gaat.

Joanne; fijn dat ze gister alweer beter liep! Hopen dat de stijgende lijn blijft. Was het nog gelukt met een extra tussendoortjes om aan je calorieën te komen?

Mjwb; wel gelukt met al je tentamens? Geniet van je vakantie!

Wij zijn gister nog even een rondje langs de boeren hier gegaan, allemaal kerstverlichtingen en drive-thru’s door de stallen heen. Dus kwam een wafel met wat chocolade saus bij als tussendoortje ipv het bananen brood.

Mijn planning voor vandaag;
O: 2 volkoren crackers met kersen jam, 150 ml chocolade melk.
L: 2 witte bolletjes met 2 gebakken eieren en een plakje ham
T: 3 maïs wafels paprika
A; maaltijdsalade pittige kip
T: plak bananen brood, leev oerkoek.
Zit hiermee op 1610 kcal, hou nog een beetje ruimte over aangezien ik moet werken en er in het weekend vaak wat lekkers ligt :)) en kan ik gelijk een beetje compenseren met de afgelopen 2 dagen :)