Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marcella schreef:Hhhmm zoals ik het lees schuiven ze chronische bronchitis dus onder copd. Terwijl ik dus geen copd heb, maar wel chronische bronchitis. Wel hyper gevoelig voor luchtweg infectie, maar dat hou gewoon in nooit met mond open lopen.
IMJ schreef:Marcella schreef:Hhhmm zoals ik het lees schuiven ze chronische bronchitis dus onder copd. Terwijl ik dus geen copd heb, maar wel chronische bronchitis. Wel hyper gevoelig voor luchtweg infectie, maar dat hou gewoon in nooit met mond open lopen.
Chronische bronchitis valt onder copd.
COPD is een verzamelnaam. Emfyseem valt er bijvoorbeeld ook onder.
germie schreef:Ik heb wel contact met een duiker uit Sestriere. De Italianen hebben het gebied daar NIET afgesloten. Daar is dus op dit moment niets aan de hand en kun je veilig naartoe. Hij heeft gisteren een paar Groningers gesproken die zo ongeveer de enigen in het gebied zijn.
Italie test ook mensen zonder klachten en daarom zijn het er daar wat meer gevallen binnen die gebieden. Wij testen gelukkig minder.
Maar de skigebieden zijn coronavrij zegt hij. En ze balen daar enorm van het rare reisadvies wat aan Nederlanders gegeven wordt.
Babootje schreef:Het is niet alleen maar een NL advies dat voor lege pistes zorgt. Ook in de landen om ons heen zal dat advies gegeven zijn. En dat is denk ik ook niet voor niets. Het is gewoon risicogebied.
germie schreef:Babootje schreef:Het is niet alleen maar een NL advies dat voor lege pistes zorgt. Ook in de landen om ons heen zal dat advies gegeven zijn. En dat is denk ik ook niet voor niets. Het is gewoon risicogebied.
Sestriere ligt 200 km van een haard. Dus risico? Daarom zijn die Italianen in Sestriere niet blij.logisch ook in mijn ogen.
germie schreef:Ik heb wel contact met een duiker uit Sestriere. De Italianen hebben het gebied daar NIET afgesloten. Daar is dus op dit moment niets aan de hand en kun je veilig naartoe. Hij heeft gisteren een paar Groningers gesproken die zo ongeveer de enigen in het gebied zijn.
Italie test ook mensen zonder klachten en daarom zijn het er daar wat meer gevallen binnen die gebieden. Wij testen gelukkig minder.
Maar de skigebieden zijn coronavrij zegt hij. En ze balen daar enorm van het rare reisadvies wat aan Nederlanders gegeven wordt.
Marcella schreef:Hhhmm zoals ik het lees schuiven ze chronische bronchitis dus onder copd. Terwijl ik dus geen copd heb, maar wel chronische bronchitis. Wel hyper gevoelig voor luchtweg infectie, maar dat hou gewoon in nooit met mond open lopen.
Marie_Anne schreef:germie schreef:Ik heb wel contact met een duiker uit Sestriere. De Italianen hebben het gebied daar NIET afgesloten. Daar is dus op dit moment niets aan de hand en kun je veilig naartoe. Hij heeft gisteren een paar Groningers gesproken die zo ongeveer de enigen in het gebied zijn.
Ontken je nu dat er een epidemie is in Noord Italië?
Die meer dan 100 doden, dat komt dus ook doordat ze meer testen? En al die Nederlanders die in Noord Italië zijn geweest en besmet zijn, dat is puur toeval volgens jou?
De premier van Italië zegt zelf dat er fouten zijn gemaakt en dat er daarom een epidemie is. Iemand heeft een heel ziekenhuis besmet, en mensen die daar werken hebben weer anderen besmet.
Dit artikel in de Volkskrant heeft ook een interessante theorie, dat ze in het begin alleen maar op Chinezen hebben gefocust en dat het virus er al langer rondwaarde, maar onopgemerkt bleef.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b2def5ad/
Dat die Italiaan baalt snap ik wel ja...
germie schreef:Marie_Anne schreef:
Ontken je nu dat er een epidemie is in Noord Italië?
Die meer dan 100 doden, dat komt dus ook doordat ze meer testen? En al die Nederlanders die in Noord Italië zijn geweest en besmet zijn, dat is puur toeval volgens jou?
De premier van Italië zegt zelf dat er fouten zijn gemaakt en dat er daarom een epidemie is. Iemand heeft een heel ziekenhuis besmet, en mensen die daar werken hebben weer anderen besmet.
Dit artikel in de Volkskrant heeft ook een interessante theorie, dat ze in het begin alleen maar op Chinezen hebben gefocust en dat het virus er al langer rondwaarde, maar onopgemerkt bleef.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b2def5ad/
Dat die Italiaan baalt snap ik wel ja...
Knap dat je mijn woorden verdraait. Ik heb het woord epidemie niet eens in de mond genomen.Ik schrijf over 'daar' en Sestriere. Want in Sestriere is het gewoon (op dit moment) niet. Dat is een feit. Dus ja, die persoon baalt. De liften daar zijn open en er ligt veel sneeuw. Die zegt dus mensen kom alsjeblieft gewoon, we zitten 200 km van een haard. Dat zijn de feiten daar.
En ze schijnen dus gewoon daar ook te testen bij een verkoudheidje of hoestje (binnen de haard), dus feitelijk zonder klachten, iets wat hier gelukkig niet gedaan wordt. Ik denk dat er veel meer mensen het virus al gehad hebben en niet ziek geworden zijn. En misschien ook wel in Nederland. Maar ga je binnen zo'n haard meer mensen testen, dan vind je ook meer gevallen. En nog steeds is ook daar niet elke burger ziek.
Citaat:Italie test ook mensen zonder klachten en daarom zijn het er daar wat meer gevallen binnen die gebieden.
Popstra schreef: