Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Indi_Vito

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 23:29

Ik heb zoiets bizars gehad vandaag :wow:

Ik begon actief mee in dit topic.
Maar door allerlei drama gestopt met effectief lijnen.
Wel normaal blijven eten.
Ga ik vandaag weer eens op de weegschaal staan na 2 maanden ben ik ruim 15kg afgevallen :wow: :):)

Begon dit topic met 98,9 en woog deze middag 83,5 zo ontzettend blij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 00:16

In twee maanden 15 kg afgevallen?! Ik hoop dat je ergens een typfout hebt gemaakt, want dat is echt niet gezond :n >;)

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 00:30

Renee1991 schreef:
In twee maanden 15 kg afgevallen?! Ik hoop dat je ergens een typfout hebt gemaakt, want dat is echt niet gezond :n >;)

Ik gok op een hoop vocht.
Ben namelijk 7 maanden geleden bevallen en sinds januari gestopt met borstvoeding. Dus daar zal al een hoop in zitten.
Misschien 3 maanden weet niet precies wanneer ik me voor het laatst had gewogen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 10:18

Indy vito, dat is fijn om zo te starten en nu doorpakken? Wel bijzonder dat je afvalt van stoppen met borstvoeding, ik dacht dat je juist tijdens borstvoeding geven afvalt.
Renee, dat kun je idd beter stoppen, half ziek sporten is ook niet echt goed voor je lichaam.
Dizzy, waarheen ben je op roadtrip?

Ik heb weer een weekje stil gestaan. Twijfel nu wat ik zal doen, strenger aan de lijn gaan of toch volhouden wat ik nu doe. Komende week in ieder geval ga ik een halve week op wintersport, wel veel beweging, maar waarschijnlijk niet echt gezond.

Ook heb ik weer een 6 wekenblok afgesloten met sport en gewichtdoelen, op gewicht na alles gehaald:
6a steady klimmen (gehaald)
1x 6b klimmen (2x gehaald)
7km achter elkaar hardlopen (op de meter af net gehaald)
5km hardlopen in 10 km pu (gehaald)
Elke week benen trainen voor skivakantie (gedaan)
61.5 kg (niet gehaald, dit weekend 62,1)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 15:08

Wie wil mag mij weer PB-en met z'n startgewicht en huidig gewicht, dan plaats ik vanavond weer een lijstje!

Wow jeetje, wat goed Lieke!! Klinkt als een forse training!

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 16:15

Wat enorm goed Lieke, klinkt alsof je ontzettend hard getraind hebt!

Ik ben op een roadtrip naar Utah! Enorm tof hier, veel gewandeld gisteren. En vandaag gaan we er weer voor :) En einde van de dag rijden we terug naar Denver

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 17:13

Dizzy505 schreef:
Wat enorm goed Lieke, klinkt alsof je ontzettend hard getraind hebt!

Ik ben op een roadtrip naar Utah! Enorm tof hier, veel gewandeld gisteren. En vandaag gaan we er weer voor :) En einde van de dag rijden we terug naar Denver

Tof Dizzy! Veel plezier daar. Het is inderdaad ontzettend mooi! :D

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 20:15

Gaaf dizzy! Geniet er van.
Jij bent lekker sportief bezig Lieke!
En indi_vito, jij bent al veel kwijt zeg!

Ik doe even niet mee met het lijstje deze week. Geen getallen waar ik trots op ben. Voelde me wat rot de afgelopen dagen en teveel gesnoept. Maar vandaag redelijk goed kunnen herpakken en vanavond een heerlijke pasta met veel groente gegeten.
Mag deze week de crosstrainer van m’n schoonmoeder ophalen. Dus ga er weer tegenaan. :j

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:16

Vandaag mijn 23e kilo eraf (33 kilo vanaf mijn topgewicht) en zit nog vol goede moed en motivatie.
Ik heb nog steeds genoeg te verliezen, maar ben nu al zo blij! *\%/*
Eten zal altijd wel een dingetje blijven, gewoon om dat het mijn ‘go to move’ is bij blijdschap, verdriet, frustratie etc. Maar ik lijk op de één of andere manier na al die jaren eindelijk controle over mijn eetgedrag te hebben. Bepaalde dingen zoals gebak en snoep, eet ik helemaal niet meer. Ik vind het op zich wel lekker maar het is me de calorieën niet meer waard.
Als ik al wat lekkers wil, neem ik alleen wat ik ECHT lekker vind en grijp dan eigenlijk altijd naar wat hartigs. Daarnaast gaan we 1x in de maand gezellig samen uit eten en bestellen we gewoon waar we zin in hebben.
De basis is echter portiecontrole en gezond eten.
Meestal begin ik de ochtend met een handvol ongebrande/ongezouten noten, omdat ik moeite heb om ‘s ochtends te eten. Tussen de middag 2 plakjes brood met roomboter (ik geloof niet in light producten) met kaas, pindakaas, naturel sandwichspread of soms zelfs hagelslag. Halverwege de middag een cracker met een half plakje kaas (ook gewoon 48+ kaas). ‘s Avonds meestal aardappels, groente en een stukje vlees en that’s it. Uiteraard eten we ook wel eens spaghetti, zelfgemaakte nasi, stoofpotjes en noem maar op. Maar ik eet nooit meer dan 1 bord en hou het bescheiden. Gelukkig ben ik niet van de groentesauzen dus dat scheelt ook weer ;)
Daarnaast loop ik ongeveer 2x per week een kilometer of 8 (wandelen) en tussendoor gewoon slim doen door verder weg te parkeren o.i.d. en op mijn werk tussen de middag even een klein ommetje maken.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:05

33 kilo, wat knap zeg! :wow:

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:11

Wat veel! Heel knap! Hoeveel wil je er nog af hebben?

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:28

Imre schreef:
Wat veel! Heel knap! Hoeveel wil je er nog af hebben?

Ik ben nu op helft ;) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:52

Wow jeetje, wat knap en tegelijkertijd zo'n lange weg! Heel knap dat je de motivatie weet te behouden JJ4!

Hier het lijstje van deze week! Ik ben zelf niet zo positief omdat ik echt al een maand rond hetzelfde gewicht bungel en maar niet onder die 90 kg kom -O- Maar goed, frisse moed om door te gaan!
Afbeelding

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:37

Hallo allemaal,

Mag ik misschien hier ook meelezen/schrijven? Al jaren vecht ik tegen de kilo's en 3 jaar geleden was ik ook echt flink afgevallen en woog ik op mijn slankst 78 kilo. Ik was toen echt slank, maar dat ging met zo'n noodvaart en weinig eten dat het niet gezond was en kwam het 10x zo hard weer eraan plus nog wat extra's.
Begin vorig jaar viel ik weer 10 kilo af tot dat mijn zusje geconstateerd werdt met kanker en ik de handdoek in de ring gooide want zij leefde altijd gezond en kreeg zelfs die vreselijke ziekte(verstandelijke beperkt en zat in een huis waar alles geregeld werdt).
Kwam nog wat extra bij.. Ik kreeg last van mijn hart in die periode door de stress, maar mijn roken werkte er niet aan mee. 2 weken nadat ze stierf heb ik de sigaretten aan de kant gegooit en toen kwam er weer een 10 kilo bij..
Uiteindelijk dacht ik van koop maar eens een weegschaal en ik schrok mij helemaal te pletter. Ik heb nog nooit zo zwaar gewogen en moet om te beginnen 31,1 er af. Dit is nu 28.8 en dat klinkt toch al beter.

Hopelijk kan ik hier wat steun en info vandaan halen :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 15:38

Zo, vandaag start afvallen 2020 2.0.
Moet echt weer normaal gaan doen :j
Let’s go!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 16:08

Welkom Dustinlover! Heftig verhaal en heel knap dat je ondanks alles nu toch de draad op gaat pakken!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 16:31

Hee Rowan! Wij zaten/zitten allebei in DBT2019. Succes met afvallen! Wat goed dat je van het roken af bent! Mijn vriend is na het stoppen ook 10 kilo aangekomen, bizar wat dat met je doet.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 16:34

Daar zat ik ook, wel grappig om iedereen hier dan weer terug te zien. Nu zitten we zelf met 'dikke buiken' :')

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 16:57

Dat zat ik toen ook al. :=

Maar dit jaar moet het echt beter! Ook met mijn blessures. Ik zit nu in de wachtkamer van de fysio.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 17:30

Welkom dustinlover. Heftig verhaal wel. Snap heel goed dat met zulke gebeurtenissen je prioriteiten elders liggen. Knap dat je het weer hebt opgepakt en er weer tegenaan gaat nu.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 17:50

Renee1991 schreef:
Wow jeetje, wat knap en tegelijkertijd zo'n lange weg! Heel knap dat je de motivatie weet te behouden JJ4!

Hier het lijstje van deze week! Ik ben zelf niet zo positief omdat ik echt al een maand rond hetzelfde gewicht bungel en maar niet onder die 90 kg kom -O- Maar goed, frisse moed om door te gaan!
[ [url=m/rN4uX8.png]Afbeelding[/url] ]

[ Afbeelding ]

Toch bijna -7kg, you go girl! *\o/*

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 21:26

Hey imre! Ja nu zitten we zelf met dikke buiken alleen niet van een baby bij mij hahaha.

Leuk dat ik zo hartelijk wordt ontvangen. We gaan er voor!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:29

Ik zou ook graag hier een beetje meekletsen als dat mag.

Wil graag wat kilos kwijt, een paar maanden geleden kwam ik tot de conclusie dat ik nog nooit zo zwaar heb gewogen.
Altijd wel wat steviger geweest, maar schrok hier toch wel van.
Sinds september begonnen bij de sportschool, ga sowieso 2x per week, soms 3x.
Voel me absoluut al een stuk fitter en energieker en lekkerder in mijn vel, nu nog wat kilo's kwijt, maar ik ben toch wel een emotie/stress en verveling eter. :o
Ik heb ook wel eens totaal snoep/snack/ongezond gegeten, dan ben ik zo 10 kilo kwijt, maar vind het ergens ook zo saai om niet gezellig wat lekkers te eten als ik met vrienden ben.
Maar ik ben dus niet zo goed in doseren geloof ik. :')

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:38

Welkom Fem.

Hier afgelopen dagen weinig opgelet, vanaf morgen maar weer goed op gaan letten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:16

Thanks Dide :*

Welkom nieuwe mensen!

Fem schreef:
Ik heb ook wel eens totaal snoep/snack/ongezond gegeten, dan ben ik zo 10 kilo kwijt,

Ik wil weten hoe je dat doet!! _O-

Hier vandaag ein-du-luk onder de 90. Heeft meer dan een maand geduurd :Z Maar nu wel super goede motivatie om door te pakken! Nog 20 kg te gaan.. Maar met -10 of -15 ben ik ook al super tevreden.