2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 13:25

Ik heb een nieuwe weegschaal en die wijkt iets af van m'n vorige (in deze nieuwe heb ik wel meer vertrouwen). Ik zal morgen m'n gewicht doorgeven, maar het kan dus wat afwijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 13:44

Ik weeg op zondag

Foute week dus het zal geen feest zijn dit keer , ben mijn motivatie kwijt maar heb meer dan normaal bewogen deze week

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 14:42

Rebecca schreef:
Ik weeg op zondag

Foute week dus het zal geen feest zijn dit keer , ben mijn motivatie kwijt maar heb meer dan normaal bewogen deze week

Maar dat is toch ook al heel goed?

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 18:07

Kom op jongens, niet opgeven! Af en toe slecht eten is niet erg he, het moet ook leuk blijven!

Ik was ook weer een (of zelfs 2) kilo aangekomen afgelopen week. De hele tijd een kilo boven het gewicht wat ik vorige keer doorgegeven had. Vandaag zat ik er 0.1 onder :')
Ik denk dat ik op de dag dat ik het gewicht door gaf ook echt mazzel had, die dag een smoothie gedronken met allemaal vocht afdrijvende dingen er in waardoor ik ook de hele dag aan het plassen geweest was. Dag erna zat er al weer wat bij haha.

Vandaag weer wezen sporten sinds 1.5 week. Zo druk met school dat ik echt nauwelijks beweeg en alleen maar achter mijn laptop,schrijfblok zit. Leren leren leren. Stappen gemiddelde afgelopen week was 2000 per dag _O-
Maandag hopelijk weer sporten en woensdag de herkansingen waarvoor ik leer dus hopelijk erna weer wat meer tijd om vaker te wandelen enzo.

Ik zal morgen nog even wegen en dat doorsturen (ik hoop op net nog iets onder vanmorgen haha)

Met Pasen gourmetten we hier met de hele fam. Waarschijnlijk maandag nog een keer omdat er dan zoveel over is haha.
Morgen overdag werken, dan verbrand ik vaak wel echt veel extra calorieën volgens mijn fitbit, soms wel 1200. Ik werk op een kinderboerderij, dus veel lopen, vegen, mesten, kinderen vermaken enzo haha.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:38

Hier gaat het ook even iets minder. Het lukt me wel om op gewicht te blijven. Het knopje naar afvallen lukt even niet meer met teveel verleidingen en een drukke vermoeiende week. Dit weekend lekker naar buiten en weinig tijd voor eten :o

Iedereen veel succes met de paasdagen en brunches/lunches/diners!! Y)(^)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 09:01

Hier moet het maandelijkse probleem weer komen.
Dat merk ik gelijk aan mijn gewicht, ben ineens binnen 3 dagen 1,5 kg zwaarder.
Terwijl ik helemaal niets raars gedaan heb, gewoon gegeten zoals normaal.

Van de baas kregen we weer een fantastisch paas cadeau... -O- Een reep donkere chocolade met sinaasappel frutsels erin. Hij is/was zo zo zooooo lekker.
ik heb 1 blokje op, omdat ik dat echt niet kon laten. De rest heb ik weggegeven.
Verdorie, hut Pasen... Ben blij als die vieze gore smerige rot chocola :P weg is uit de schappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 09:07

Ik lees mee naar wil niet te vaak wegen, omdat ik weet dat ik dan spastisch ga doen met eten.
Dus ik probeer bv volgende week weer even te wegen.
Hier let ik wel meer op m’n eten, en ik merk wel dat kleding wat losser komt te zitten dus dat is fijn.
Wilde er uiteindelijk 15 af, maar liever langzaam met een “ goed” eet patroon..
Had ooit Atkins gedaan en dat werkte goed maar gezond.. nee.... ontbijten met slagroom of brie of in roomboter gebakken vlees...

Vanavond lekker uit eten en dan houd ik daar overdag wel enigzins rekening mee..

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 09:09

jorika1986 schreef:
Verdorie, hut Pasen... Ben blij als die vieze gore smerige rot chocola :P weg is uit de schappen.

_O-

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 19:12

dipstaartje: welkom! Vervelend zeg van je reuma.

Renske_W: goed bezig, doel komt steeds dichterbij zo!

topsylover: lastig! Doel goed voor ogen houden, en zorgen dat je voldoende goed eten zodat je minder snaaitrek hebt?

Britt_Sisi: druk leventje zo zeg! Veel plezier met gourmetten.

Suusjepluus: op gewicht blijven is ook al heel wat!

darkchrystal: fijn dat je merkt dat kleding al losser begint te zitten!

Ik was zaterdag gelijk gebleven qua gewicht, wel prima. Was die week ook uit eten geweest, uit lunchen, wat paaseitjes gehad en qua gezondheid prut. Vanochtend met mijn zusjes en aanhang een paasbrunch gehad, was echt gezellig en lekker! Aankomend weegmoment word nu denk ik ook niet fantastisch door 2 'slechte' dagen :') Morgen weer in het normale ritme, hebben we geen paasdingen meer op de planning.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 19:19

vandaag een moeilijke dag gehad, naar mijn ouders geweest die allerlei lekkere dingen in huis hadden gehaald, samen met mijn zoon de gourmet aangehad. dus morgen weer verder met gezond eten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:52

Ik kom me ook melden! *\o/*

Ik ga vanaf nu proberen om nog wat strakker te worden voor de zomer.
Ik ben nu tussen de 65/68. Ik wil er dus ongeveer 5 kilo af! :o

Ik hoop dat het gaat lukken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:27

Ik heb me ff gewogen en het viel nog wel mee, 66,1
Wil dus 6 kilo eraf!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:38

Vraagje tussendoor:
Heeft iemand een stappenteller die je om je pols moet doen? Dus niet een app op je telefoon?

Er zit zo'n enorm prijsverschil tussen.. Je hebt ze van 15 euro en van 150 euro. Geen idee welke goed en niet achterlijk duur is.

LadybirdJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:43

Ik Maja, maar ik gebruik Applewatch 1 van mn vriend! ik wil ook eigenlijk niet meer zonder. vind het echt fijn.

Ik ga vanaf morgen ook weer strak verder. want de paasdagen waren heel chocoladig en ook heel veel vlees, suikerbroek en weet ik wat.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:51

Ik heb een fitbit charge 2. Fijn dingetje. Meet ook je hartslag etc.

LadybirdJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:51

Hier op bokt zijn idd heel veel die de fitbit charge 2 hebben

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:52

Majabeestje schreef:
Vraagje tussendoor:
Heeft iemand een stappenteller die je om je pols moet doen? Dus niet een app op je telefoon?

Er zit zo'n enorm prijsverschil tussen.. Je hebt ze van 15 euro en van 150 euro. Geen idee welke goed en niet achterlijk duur is.

Ik heb een samsung gear fit 2

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:56

EmptyWords schreef:
Majabeestje schreef:
Vraagje tussendoor:

Ik heb een samsung gear fit 2

Die heb ik ook gehad, maar vond ik niet fijn.
De batterij was snel op, de hartslagmeting pakte hij vaak niet en hij lichtte 's nachts soms heel fel op. En het model is nog lomper dan de fitbit -O-

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:26

ik wil me ook melden. ik wil ook gaan proberen wat af te vallen. door medicatie (20 kg) aangekomen helaas. heb het 1 ander al veranderd aan mijn eet gedrag maar val nog niet af volgende week een afspraak bij de dietist hoop dat die mij kan helpen.

wat ik al gedaan hebt
* bijna geen snack dingen meer (koek chips e.d)
* gestopt met frisdrank, sap e.d. drink nu water en thee en op het werk ook ranja
* bij honger eet ik wat snoep tomaatjes wortel of komkommer of fruit
* meer bewegen
* eten voor het boodschappen doen
* water drinken voor het eten

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:19

Ik heb direct een fitbit charge 2 besteld. Ben heel benieuwd! Lijkt me best motiverend

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:39

Siricj en lemanthia succes!

Darkchrystal wauw ontbijten met slagroom >;) Nog ongeacht of je er van afvalt lijkt het me niet echt gezond voor je :+ Knap dat je gaat afvallen zonder veel wegen en voedsel afwegen ed!

LadybirdJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:52

Succes allemaal :D

WAT? ontbijten met Slagroom? ik moet er niet aan denken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 23:11

Ja, het was echt niet mijn ding.
Het is koolhydraat arm dus dan moet je toch ergens je energie vandaan halen; eiwit en vet..

Ik weeg wel porties af hoor, let op wat ik eet.
Maar toen ik Atkins deed stond ik dagelijks op de weegschaal en ik weet van mezelf dat ik er makkelijk in doorsla en dan een rare “” relatie”” met eten krijg en dat wil ik juist niet nog eens..

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 07:17

Haha iedereen goed genoten van de paasdagen!

Ik heb zo'n horloge maar is wel verbonden met een app. Is er één van Garmin. Ook hartslagmeter ed. Werkt op zich goed maar als ik op de sulky zit ziet hij dat gerammel ook als stappen :-)

Ik heb een erg rot paas weekend achter de rug en dat is niet zo goed voor het eten. Kreeg geen boterham door mijn strot van de stress maar in avond wel iets ongezonds....
Ach, vandaag weer draad oppakken. Ik ben al zo blij dat ik dat tegenwoordig kan!! "Vroeger" zag ik dan alles als verloren en ging het weer fout een paar maanden lang. Gelukkig denk ik nu iets minder zwart/wit

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 13:36

Tromgeroffel! Week 13 staat online en we hebben de eerste persoon die in de tabel over de 10kg afvallen is gegaan. Gefeliciteerd NoTwixLeft! Verder al verschillende mensen die halverwege hun afvalproces zijn en de meeste mensen zijn afgevallen. Oftewel: we zijn op de goede weg!

Afbeelding