[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 18:17

Citroensap eventueel mengen met de baking soda ;)

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 13:49

Het enige wat een beetje werkte was velgen reiniger :')
Maar mijn nagels en vingers zijn nog steeds roze

Ondertussen een kleine update over mijn haargroei:
Dit was een jaar geleden
Afbeelding
Dit is de lengte nu
Afbeelding
En dit is hoe ik het nu dagelijks draag :)
Afbeelding
Ook al voelt het af en toe niet zo, groeit het toch best wel snel! Ik wil nu vooral even doorsparen voor een aangesloten boblijn zodat ik het eindelijk weer lekker los kan laten hangen maar ik ben allang blij dat het nu zo half vast ook gewoon leuk zit, duurde lang genoeg :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:34

Staat heel leuk je knotje! Vond je korte kapsel ook echt stoer.

Heeft iemand ervaring met highlights in lichtbruin haar? Krijg je dan donkerblonde highlights of echt gebleekt blond? (Ik heb vroeger echt zo'n verschrikkelijk streperig resultaat gehad)..

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:37

E_J schreef:
Het enige wat een beetje werkte was velgen reiniger :')
Maar mijn nagels en vingers zijn nog steeds roze

Ondertussen een kleine update over mijn haargroei:
Dit was een jaar geleden
[ [url=m/oqVRhn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is de lengte nu
[ [url=m/7glEmp.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dit is hoe ik het nu dagelijks draag :)
[ [url=m/WbT3t9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ook al voelt het af en toe niet zo, groeit het toch best wel snel! Ik wil nu vooral even doorsparen voor een aangesloten boblijn zodat ik het eindelijk weer lekker los kan laten hangen maar ik ben allang blij dat het nu zo half vast ook gewoon leuk zit, duurde lang genoeg :')

Staat je goed.
Misschien een brutale vraag, en is goed bedoeld, maar heb je zelf gekozen voor het haar zo kort, of was het geen andere optie, om het zo maar even te zeggen? Want ik vind dat korte je ook echt heeeel goed staan hoor!

Hier vrijdag mn haren gewassen, en zaterdagavond geverfd, en is nog goed gegaan! :D

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 22:42

brokjes schreef:
Staat heel leuk je knotje! Vond je korte kapsel ook echt stoer.

Heeft iemand ervaring met highlights in lichtbruin haar? Krijg je dan donkerblonde highlights of echt gebleekt blond? (Ik heb vroeger echt zo'n verschrikkelijk streperig resultaat gehad)..

Ik kijk samen met de kapper naar een passende kleur, dat gebleekte blond vind ik 9 van de 10 keer geen gezicht. :o

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 10:31

Dankje, brokjes en Banyu! :o
Banyu, hahaha ik snap het hoor, die vraag krijg ik best vaak. Ik had er gewoon zelf voor gekozen! Leek me een leuke ervaring :)
Ik vond het ook wel leuk, maar ik ging me een beetje vervelen want ik vind het toch wel leuk altijd om mijn haar te stylen

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:12

Ik ben nu al 1,8 jaar mijn haar aan het uitgroeien, en man o man wat gaat dat s l o o m.
Dit was het eerst:
Afbeelding

En nu (dus 1,8 jaar verder):
Afbeelding
Afbeelding

Wil het nog langer laten groeien maar wil er wel wat leuks mee doen, ziet er nu aardig messy uit, dus misschien binnenkort toch even langs de kapper. Weet iemand leuke haarstyles wat hiermee gedaan kan worden? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:45

oh wow vind het al best weer wat! je haar was echt kort hé.
misschien een topbun?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:49

Zo herkenbaar! :D Het ging (en gaat) mij nog steeds veel te traag. Al ben ik de ongemakkelijke/onhandige fase wel voorbij nu. Kan je helaas niet helpen want heb het zelf vast gedragen tot het lang genoeg was naar mijn zin, haha.

Ik heb ook weer een vraag. Mijn haar is nogal apart van structuur. Bovenop heb ik veel krullen. De onderlaag is lichte slag, bijna stijl. Ik draag het nu vaak strak naar achteren als het gewassen is, zodat het opdroogt met een lichte slag. Maar ik weet me eigenlijk geen raad meer met mijn haar. Moet ik de krullen laten en volhouden en hopen dat de onderkant uiteindelijk meekrult?

Verder is mijn haar gewoon best wel beschadigd van al het verven. Ik probeer dat nu minimaal te doen (2 a 3x per jaar maximaal). Heeft iemand tips voor goede shampoo en conditioner voor super dun, fijn en poreus haar?Ik heb net een nieuwe shampoo van de drogist gekocht maar die legt een soort laagje om mijn haar waardoor het bijna plastic achtig aanvoelt en enorm pluist.. >;)
Ik gebruik zelden een hitte apparaat voor mijn haar dus hitte beschermspul is niet echt van toepassing denk ik. Vette producten zijn niet handig want dan lijkt het halverwege de dag alsof ik kale plekken op mijn hoofd heb.

Als ik het nu los draag, lijkt het ook wel bijna doorzichtig als ik loop. Alles "waait" dan naar achteren en dan blijft er echt niks meer van over. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:18

Heb je misschien een foto?
Verder kun je een krullen kapper proberen, en overstappen op natuurlijke producten (bijvoorbeeld petal fresh of Dr. Organic)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:23

Dr. Organic heb ik al eens geprobeerd, maar daar wordt mn haar echt heel droog van helaas. Die andere ken ik niet, ga ik even opzoeken. Bedankt voor de tip :) Ik ga voor knippen inderdaad naar een krullenkapper. Een Surinaamse kapper om precies te zijn (ik ben een kwart Surinaams en ging van huis uit altijd al naar een Surinaamse kapper om te knippen)
Ik heb geen foto van hoe het is als het opdroogt.. Wel als het gestyled is. Als je even op mijn geplaatste berichten in dit topic zoekt dan kun je wel foto's terug vinden. Als het gestyled is, zit het overigens prima, maar ik heb geen zin meer om elke dag te fohnen, stijlen, krullen etc. vind dat ook sneu voor mijn haar.. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:28

Heb geen foto's van je natuurlijke haar gevonden en ik denk dat de stijltang+haarverf wel je grootste boosdoeners zijn :=

Misschien kan je je haar laten opdrogen en dan verder in een knot oid dragen als het teveel pluist enzo? Dan krijgt je haar rust van de hittetools en je hebt best kans dat het daar van op gaat knappen!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:32

Ik fohn en stijl het nu dus al een hele poos niet.. Ik denk al bijna een jaar, uitzonderingen daar gelaten (eens per 3 maanden?) Laat het vrijwel altijd drogen aan de lucht en dan dus strak naar achter zoals ik in mn vorige post omschrijf zeg maar. Ik heb dit trouwens wel altijd al gehad hoor, zulk dun en poreus haar. Ik ben ook de enige vrouw in onze familie die niet kalend is. Mijn moeder en tantes dragen pruiken of haarstukjes. Zo erg heb ik het gelukkig niet.

Ik heb er twee gevonden op mn telefoon. Dit is dus als ik er niks mee doe na het wassen
Afbeelding
Hier zie je goed hoe dun het is (al was het hier ook erg ongelukkig geknipt door een nieuwe kapper. Laagjes.. mijn grootste vijand haha)
Afbeelding

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:42

En de curly girl methode is dat niks? Iedereen met krullen die ik ken is er echt fan van.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 22:02

Ja dat deed ik idd Lau. Maar baalde zo van die stijle(re) plukken ertussen dat ik het opgaf. Maar misschien moet ik langer volhouden. Zal t weer eens proberen :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 22:53

Hopelijk werkt het :D

Mijn haar is zo futloos dat ik er gewoon geen volume in krijg langer als 5 minuten.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:21

Hoop het ook! Ben vanmorgen weer begonnen dus we gaan het zien over een aantal weken :))

Wat vervelend dat je haar zo futloos is.. Gebruik je al een goede droogshampoo en volumepoeder? Dat zijn echt mijn lifesavers.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:52

Frummels schreef:
Hoop het ook! Ben vanmorgen weer begonnen dus we gaan het zien over een aantal weken :))

Wat vervelend dat je haar zo futloos is.. Gebruik je al een goede droogshampoo en volumepoeder? Dat zijn echt mijn lifesavers.

Dat blijft 5 min leuk en dan zakt het weer uit :')
Zelfs de kapper krijgt het niet lang mooi in model.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:36

Ah meh.. Herkenbaar wel hoor. De bovenkant blijft door al dat spul vaak wel volume houden. Maar alles wat onderin gebeurde is dan weg haha.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:01

brokjes schreef:
oh wow vind het al best weer wat! je haar was echt kort hé.
misschien een topbun?

Draag ik alleen als ik thuis ben, want door het slag gaat de onderkant in een glijbaan modus en dat ziet er niet heel mooi uit :')
Bovenste laag van mijn haar bedekt dat dus dan zie je het niet super snel.

Noahh_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:32

Heeft iemand ervaring met kleurspoeling?
Ik wil in deze dagen mijn haren een beetje opfrissen en het liefst mijn uitgroei oplichten.

Met echt kleuring durf ik het niet aan omdat ik snel geel/oranje wordt. Ik ga altijd naar een kapper die mijn haar altijd mooi krijgt. Ik had vorige week een afspraak maar de salon zit dicht. Mijn uitgroei is vrij donker, de rest assig blond
Ik zie meerdere van deze producten. Na zoveel keer wassen zou het er uit zijn.
Afbeelding

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:40

Lichter maken kan in principe alleen met bleek. Ik denk dat dit toners zijn. De vraag is of het daadwerkelijk gaat pakken.

Noahh_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 14:50

Het zou op natuurlijk haar komen. Dus ben ook beetje bang van niet. Maar wie weet heeft iemand hier ervaring mee

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:19

Ik kan helaas niet helpen, omdat ik geen verstand heb van toners in dit soort kleuren.
Wat ik wel kan aanraden is om eens te kijken naar Brad Mondo op YouTube. Hij legt in de meeste filmpjes heel duidelijk uit wat welk product doet en hoe je het zou moeten gebruiken

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:29

Toners zijn echt alleen om al geblondeerd haar witter, grijzer of een andere kleur te krijgen. Je uitgroei moet je echt met blondeer poeder en peroxide doen om het blonder te maken. Als je dat nog nooit gedaan hebt zou ik wachten of in ieder geval goed zoeken wat voor jouw haar en haarkleur het beste zal werken. Je moet namelijk ook weten met welk percentage peroxide je gaat ontkleuren. 3% is de lichtste en 12% de sterkste. Ik heb zelf donkerblond haar en gebruik 6%, maar het hangt ook erg af van hoe sterk je haar is en hoe snel het de bleek pakt. Lastig om dat via internet goed uit te leggen, maar er zijn op YouTube idd zat mensen die dat goed ik een filmpje laten zien. Succes!