3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:15

Ik moet eens kijken naar wat mijn verbruik zou zijn als ik niet op mn fitbit af ga. Want ondanks dat ik regelmatig sport etc, heb ik nou niet echt het gevoel dat ik zo onwijsveel beweeg. Sport 2 a 3x per week een half uur (interval/circuit training), zet minimaal 10000 stappen per dag, met enkele uitschieters (als ik thuis ben doordeweeks kom ik gauw aan 17000 stappen). Maar dan lijkt 3000 kcal me toch aan de forse kant.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:21

Haha het smaakt echt niet vies, maar smaken verschillen :P

Bhriseis, het is niet dat ik overdreven veel suikers binnen krijg hoor. Doordeweeks hou ik mij aan mijn schema en in het weekend deed ik dan wel eens een koekje/chocola/kruidnoten oid. Maar merk dat ik toch iets te veel van dat soort dingen doe want krijg er jeuk van :') suiker allergie :P

Ja alle kcal tellen, ik zit ook een hele dag maar nu ik gewoon eet zoals het hoort gaat het veel sneller die spieren onder dat laagje vet door te laten komen :P

Kan prima hoor Laura, ik verbrande ook zoveel een paar weken terug in een week tijd elke dag rond de 3000kcal. Toen kreeg ik wel op mijn sodiemieter van mijn coach :')

Dus of meer eten of minder bewegen :P

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:28

Haha ik denk dat ik maar eens op mn gat moet gaan zitten :P

Net even op die site gekeken die bhriseis eerder plaatste, volgens hun zou ik 2100 moeten eten op onderhoud. Maar goed, dat houdt geen rekening met verbruik naast het sporten. En daar zit bij mij juist een heel groot deel. Misschien maar een tijdje mn fitbit geloven en kijken wat er gebeurt :=
Doen jullie dan iedere dag aanpassen op de fitbit, of een gemiddelde nemen?

Riddershow

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:34

Ik heb nu een stappentellen op mijn telefoon gezet. Kijken wat daaruit komt. Al mis ik al wel wat stappen aangezien ik hem niet 100% van de tijd bij me heb. En misschien is zo'n activity tracker wel handiger, eigenlijk wil ik namelijk ook mijn hartslag meten, want vond het stuk over verzuring (en met welke hartslag) tijdens sporten erg interessant om te lezen.

Vind het wel lastig over de hoeveelheid Kcal. Vooral omdat jullie aangeven dat je niet te lang te weinig moet eten. Ik heb geen idee wat ik in het verleden heb gegeten, maar zal vast te veel zijn geweest.

Ik zou 1650 geloof ik moeten eten zonder extra beweging om af te vallen, maar als ik jullie hoeveelheden lees, dat is toch een stuk hoger.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:35

Zou heel goed kunnen kloppen denk ik Laura. Ik heb gemiddeld zo'n 13.000 stappen, ik sport wel veel maar ben maar 1.62 en 55kg dus ik verbrand niet veel. Volgens mijn fitbit zit ik ook al gemiddeld aan de 2300, dus wat jij zegt zou dan heel goed kunnen kloppen hoor :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:40

Ok thnx! Ik verbrand met mn 173 en 83 kg wel een stuk meer, dus dan klinkt het zeker niet heel gek. Ik ga me er nog eens verder in verdiepen. Merk dat ik zo ook niet verder kom, time for a change :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:44

Laura, ik heb twee methodes toegepast: ofwel dagelijks gewoon op voorhand al wat schatten en invullen (zo kom ik doordeweeks nooit onder de 2100 kcal), en 's avonds nog iets extra nemen. Of gewoon uitgaan van het weekgemiddelde van je fitbit, maar er dan wel rekening mee houden als er eens een training wegvalt oid. Ik vind dagelijks kijken het makkelijkste, maar een wekelijks gemiddelde zorgt wel dat ik me niet tonnetje rond moet vreten als ik +3000 kcal verbruik, en dat is ook wel comfortabel.

Je kcal verbruik doet me echt niet schrikken hoor, ik zet heel wat minder stappen per dag maar sport wel meer, en zit op gemiddeld 2400 kcal. Terwijl ik maar de helft van je stappen zet, gemiddeld. Trouwens, het is niet gek dat je de eerste twee weken gaat schommelen heb ik gelezen, als je ophoogt. Maar zelf ondervind ik daar weinig van.

Wat voor mij een echte eyeopener is, is hoe moeilijk ik het plots heb om 10 % te cutten! Plots heb ik écht honger en koud en wil ik eten, terwijl ik 'vroeger' zooo makkelijk kon crashdiëten. Er is dus zeker iets gebeurd dat mijn metabolisme heeft wakker gemaakt.

Gribaldi, hier hetzelfde: een bakje gesuikerde yoghurt, of in het weekend eens iets van de bakker. Maar omdat het zo weinig is vind ik het moeilijk om mezelf dat dan niet toe te zeggen :+ Ben je trouwens al lang beter voor jezelf aan het zorgen, om het zo te noemen? Of is het iets nieuws dat je toe past (het ophogen van kcal)?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 16:35

Ik loop gemiddeld rond de 5000 stappen :') En verbrand tussen de 2000-2500 kcal...

Nee klopt hoor, het moet ook gewoon kunnen. Zit echt al jaren op het zelfde gewicht, soms wat lager maar nooit echt er boven.
Ik denk dat ik nu zo'n klein jaartje helemaal van mijn obsessie af ben. (een aantal uit dit topic weten wel hoe erg het gesteld was :') )

Ik durf nu gerust in het weekend een zak kruidnoten weg te eten zonder mij daar enorm schuldig over te voelen.
Wel heb ik nog moeite met het verhogen van kcal maar dat is iets wat tussen mijn oren zit. Ik merk wel dat mijn lichaam daar goed op reageert. Voorheen dacht ik dat khd de boosdoener waren maar nu ik die best veel eet merk ik dat ook aan mijn lichaam op een positieve manier :)
Heel lang aan het puzzelen geweest want mijn lichaam kon, door de manier van toen eten niet alles meer aan.
En nee dat wens ik niemand toe..

Dus blijf allemaal gewoon lekker eten (met mate als je dat wilt haha) en zorg goed voor je lichaam want je leeft maar 1 keer en geniet daar alsjeblieft van :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 16:45

Dank je wel gribaldi, dat is een stukje inzicht wat ik wel kon gebruiken!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 16:48

Vind het fijn zoals jullie omgaan met elkaar dames :j
Vind hier echt een fijne sfeer hangen :D

Ik probeer dat zorgen voor mijn lichaam momenteel heel goed te doen maar vind het soms nog wel moeilijk....... altijd overgewicht gehad en hoop zo dat ik over een jaar daarvan af ben.... nog een hele lange weg te gaan.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 18:50

Mooi gezegd Gribaldi!

Yonker, hoeveel wil je nog kwijt?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 19:34

Inderdaad mooi gezegd gribaldi!

Ik ben ook heel erg zoekende wat past, zit nu op 1800 calorieën en dat is prima te doen, kan wel wat naar beneden denk ik, maar daar wil ik nog even in puzzelen, ook omdat ik 3 keer in de week naar de sportschool wil. Mijn bmr is namelijk 1571 dus ben daar iets boven gaan zitten en voel me hier goed bij. Zou t goed genoeg zijn om af te vallen? Of moet t echt naar beneden?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 19:53

Denk dat je minstens 2000 verbrandt zonder te sporten hoor, Sharon. Ik weet niet hoe het zit met je NEAT (non exercise activity thermogenesis, dus wat je verbruikt met lopen en andere dagelijkse activiteiten die je niet als echt sporten ziet) maar mijn bmr is 250 kcal lager dan dat van jou en met mijn gewone dagelijkse activiteiten zonder sport verbrand ik ook al snel 2000 :j Als je niet (meer) afvalt met 1800 kun je het altijd nog omlaag gooien maar ik zou niet te laag beginnen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:08

Dankjewel! Jij had me inderdaad die 1800 aangeraden, maar begon door t topic even zwaar te twijfelen :=

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:10

Oh ja dat was ik :') Kan me echt niet voorstellen dat je minder dan 1800 verbrandt maar als je niet afvalt kun je altijd proberen 50-100 calorieën lager te gaan zitten :)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:30

Mag ik even klagen dames? -O-

Aan mijn hele afvalgeschiedenis kleven maar 2 nadelen. De eerste is overtollig vel. Niet extreem veel en met kleding aan niets van te zien, dus daar hoor je mij niet over. Niet mooi maar het zij zo.

Maar dan nadeel 2. Kou. Ik was zo'n typje die hartje winter rondliep in een t-shirt en een jas zonder noemenswaardige voering. Tijdens het afvalproces schreef ik het gebibber maar toe aan het feit dat ik aardig onder mijn kcal behoefte at en gewoon niet genoeg brandstof had om warm te blijven. Maar ondertussen eet ik sinds februari dit jaar normaal, en ik had gehoopt dat het over zou zijn met het gekleum. Niet dus >;)

Ik werk hele dagen buiten en ik heb het zo gruwelijk koud op dagen als vandaag. Net 20 minuten onder een kokend hete douche gestaan en nu ben ik eindelijk soort van semi warm. Ik moet er echt wat op gaan vinden, niet te doen op deze manier. Stom :brr:

Vandaag;
O; yoghurt met Cruesli Volvezel en banaan
L; maisbrood met pindakaas
T; mandarijnen, halve zak truffel pepernoten }:0
A; pulled pork bloemkoolpizza *\o/*

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:17

Wat vervelend black_kelpie! Ik herken het deels, maar heb het niet zo extreem als jij. Betrap mezelf er wel op dat ik nu altijd onder een dekentje kruip op de bank, en dat ik het op mijn werk vaak fris heb, tetwijl ik het juist altijd warm had (en ook warme handen had, nu ijsklompjes).

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:41

Yonker schreef:
Vind het fijn zoals jullie omgaan met elkaar dames :j
Vind hier echt een fijne sfeer hangen :D

Ik probeer dat zorgen voor mijn lichaam momenteel heel goed te doen maar vind het soms nog wel moeilijk....... altijd overgewicht gehad en hoop zo dat ik over een jaar daarvan af ben.... nog een hele lange weg te gaan.

De sfeer hier is inderdaad echt super fijn! Kan helaas nog niet heel fanatiek meekletsen ivm tijdverschil en momenteel nog geen internet thuis en via mn telefoon overal op reageren lukt niet zo goed sorry!

Mooi gezegd inderdaad Gribaldi!

Wat ontzettend lastig black kelpi. Heb helaas geen tips voor je..

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:28

Thanks voor alle info ladies. Ik ga het even op mijn gemakje doorlezen, ook de site van eat more 2 weight less. En dan hopelijk weer vol goede moed ertegenaan!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:40

Ik lees meerdere keren dat jullie weten hoeveel je verbruikt... mag ik weten hoe jullie dat weten :o

Is dat gewoon ervaring? Want ik vind 2000 kcal best wel veel klinken bijvoorbeeld. Altijd gedacht dat je er juist onder moest blijven.

Ik heb vandaag mijn stappen geteld met de mobiel, dus hoe nauwkeurig het is, valt aan te twijfelen. Maar was vandaag bijna 7000. Dat is denk ik wel normaal zonder extra sporten oid.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:57

Ik "weet" het door mijn Fitbit, omdat die de hele dag al mijn activiteit en hartslag bijhoudt :j Het zal niet helemaal accuraat zijn maar ik verbrand volgens mijn fitbit dus gemiddeld zo'n 2300 calorieën per dag, met een BMR van 1350, veel lopen (ik woon in de binnenstad dus loop overal heen) en veel sport. Dat klopt dan volgens mij wel redelijk :j

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 00:35

Ik zit er overna te denken om mss een goedkopere variant te kopen om te kijken wat mijn verbruik is. Geen idee of die dan minder nauwkeurig zijn, maar wellicht geeft het een goede schatting.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 00:38

Zou je willen laten weten als je iets vindt? :)

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 00:44

Ik las dat iemand zijn stappenteller op de telefoon had ingesteld. Goed mee opletten want die telt al stappen als je met je telefoon in je hand schud!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 07:48

Hier ook een fitbit idd.
Stappenteller op je telefoon is niet erg betrouwbaar, die gaf bij mij soms bijna 2x zoveel aan als mn fitbit.