Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:38

Ooo gatverdamme sloot in sloot uit

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:43

Hahahahaah er wordt wel goed gekeken of de sloten schoon zijn hoor (chemisch en microbiologisch gezien) !
Ziek zullen we er dus niet van worden. Het is alleen nog de vraag of we als individu inschrijven of als groep..
Wanneer je als groep gaat wijs je iemand van tevoren aan als ´schone dame´ (mag ook een man zijn). Het doel is dan het hele rondje te halen en de schone dame zo schoon mogelijk te houden. De groep met de schoonste dame heeft gewonnen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:00

Wat een leuk concept :D . Lijkt me wel heel zwaar.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:12

Gisteren weer een marathon gelopen. Dit keer de streefttijd van 3hr30 die ik drie weken geleden in Enschede wilde lopen (maar toen was het zo warm) wel gehaald.

Bij dergelijke mud races is het het al een aantal keren misgegaan door leptosirose.
https://www.noordhollandsdagblad.nl/nie ... il-rukt-op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:19

Oh gadver dat leptosirose, nog nooit aan gedacht := Prachtige tijd greetje :D

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:59

Greetje63 schreef:
Gisteren weer een marathon gelopen. Dit keer de streefttijd van 3hr30 die ik drie weken geleden in Enschede wilde lopen (maar toen was het zo warm) wel gehaald.

Bij dergelijke mud races is het het al een aantal keren misgegaan door leptosirose.
https://www.noordhollandsdagblad.nl/nie ... il-rukt-op

Wauw goed gedaan! Hoe zijn de beentjes vandaag?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:29

linker achillespees wat stijf, verder nergens last van.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:14

Mooie prestatie weer Greetje! En dat drie weken na een vorige marathon :wow:

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:44

Mooi Greetje! Tja overal kun je wat oplopen helaas, dat is een risico wat je soms neemt.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:20

Supervixen schreef:
Mooi Greetje! Tja overal kun je wat oplopen helaas, dat is een risico wat je soms neemt.

Maar het moeten wel weloverwogen en niet te voorkomen risico's zijn. En daar is nog niet echt een beleid in volgens mij. Het lijkt mij niet meer dan normaal dat er bepaalde verplichte bodem/water onderzoeken vooral moeten gaan aan een dergelijk evenement. En dat er voor obstakel runs ook duidelijke regels komen zodat het niet voor kan komen dat de een boven op de ander springt en vervolgens niet eer boven water komt.
Er kan altijd iets gebeuren maar dat geeft geen vrijbrief om niet alles er aan te doen om dat te voorkomen. En veel deelnemers hebben nog geen idee van wat er mis kan gaan. Terwijl het al lang geen incidenten meer zijn waar het mis ging.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:30

Ik vond dat er bij de mudmasters en strong viking veel hulp stond. Bij elke plek in het water meerdere duikers en bij elk obstakel stonden ook mensen goed op te letten. Er waren ook regels van bijvoorbeeld één tegelijk.
Er zijn nou eenmaal risico's, het staat in de regels en je kan zelf ook bedenken dat je ergens vanaf kan vallen of iets dergelijks.
Hoeveel mensen duiken er toch in water met blauwalg in de zomer ondanks waarschuwingen? Hoeveel mensen gaan skieën en lopen gebroken ledematen op?
Bij het paardrijden vallen ook doden en gewonden, hebben mensen lekker eigenwijs geen cap op.
Dan kun je beter achter de geraniums zitten.
De waterkwaliteit moeten ze wel controleren vind ik.
Ik neem toch ook aan dat ze elke race evalueren wat er beter kan, want ik heb ook wel eens een enquete hierover ingevuld. De spartan race in IJmuiden was trouwens zonder water, op een sproeiertje na, dus dat zou ook een mogelijkheid zijn.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 21:27

Wow, goede tijd Greetje!

Dat van de ziekte van Weil en van een of andere darminfectie had ik ook gehoord inderdaad, maar dat is wel allemaal van vorig jaar.

Bij de mudrun van afgelopen weekend stonden er 2 ambulances klaar, en er waren overal ehbo mensen (waarvan 1 ehbo post met tent, ziekenhuisbed en alles). Ook was het helemaal niet druk op de obstakels en werd er niet gedrongen of gedaan. Alles was juist lekker relaxt en heel gezellig! De modder was hooguit een halve meter diep. De mensen die blessures opliepen zijn gewoon door hun enkel gezwikt of ongelukkig uit de monkeybars of van zo'n muur gevallen. Die zijn niet te voorkomen denk ik

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 08:48

Greetje63 ik vind het echt knap dat je zo "even" een marathon loopt.. en binnen die tijd, wow! Respect.

Ja mudruns blijven altijd risicovoller dan een gemiddelde hardloopwedstrijd. Het is er ook glibberig, modderig, ik heb regelmatig gehad dat een voet of hand weggleed en ik me besefte dat dat net goed ging. Zo ook met bacteriën, heb in sloten gelegen die wel zo goor waren, dat kan nooit heel gezond zijn.. maar zodra je mee doet weet je dat je iets meer risico loopt. EHBO is op de grotere runs altijd goed geregeld.
Heb 2 jaar geleden hier dichtbij een wat kleinere mudrun gelopen, stond een enorm hoog hek, en geen begeleiding bij en geen EHBO. Daar snap ik dan weer niks van, bijna niemand van de deelnemers zal een telefoon bij zich dragen dus als daar iemand vanaf valt heb je een serieus probleem :n

Ik ben zo blij! *\o/* gisteren echt voor het eerst in jaren lekker hardgelopen! Mijn vriend ging mee en ik wilde echt focussen op langzaam lopen, lage hartslag, rustige ademhaling. Vriend heeft met constant in de gaten gehouden kwa tempo en me op de rem gehouden. Uiteindelijk 7 km gelopen, in 43 minuten, super langzaam voor mijn doen. Maar geen buikpijn, geen misselijkheid, geen pijntjes, 7 km lang kunnen kletsen, geen moment buiten adem. Zat na afloop op de bank en voelde me alsof ik zo nog een rondje kon doen. Wat heerlijk zeg om zo te lopen, had nog wel km's op dat tempo door kunnen hobbelen! :D Fijn te weten dat ik dus ook rustig kan lopen, ga daar nog veel vaker op trainen :j

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 08:56

Hallo, daar ben ik ook weer! Jullie zijn allemaal lekker bezig zo te lezen.

Anne rustig lopen kan soms moeilijker zijn dan snel lopen ;) Wellicht scheelt het idd als je de snelheid tijdens de wedstrijd op je horloge ziet.

Greetje gefeliciteerd! Wat een mooie tijd! En je volgende doel?

Mudruns of abstakels runs zijn echt niet mijn ding, totaal geen behoefte aan.
Ik heb na de marathon heel weinig gelopen door verschillende omstandigheden. Wil het nu echt weer oppakken en aan mijn snelheid werken. Volgende week denk een 5km wedstrijd lopen. Zal absoluut geen toptijd worden maar goed om er weer een beetje in te komen.

Gisteren 5,5km gelopen met een gemiddelde van 4.49 per km, dat was flink aanpoten. In de avond nog wezen aquajoggen. Morgen denk maar eens gaan intervallen.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:12

Lijkt me hilarisch met al die sloten! Hopelijk wordt het lekker weer :)

Knap hoor Greetje, drie weken na je vorige marathon en dan zo'n tijd. Wel duidelijk dat jij goed getraind bent :D Waar heb je deze marathon gelopen?

Anne wat een overwinning *\o/* Fijn dat je vriend je in de gaten heeft gehouden en dat je nu hebt gevoeld hoe fijn het eigenlijk wel is om relaxed te lopen :) Mijn vrienden en familie zijn ook regelmatig verbaasd dat als ik een lange duurloop heb gedaan ik vervolgens de rest van de dag nog ruim voldoende energie heb om te wandelen/fietsen/paardrijden of wat dan ook te doen. Gewoon een kwestie van rustig opgebouwd en op relaxed tempo lopen en voldoende eten, zo geniet ik echt van lopen <3

Hoi Daan :wave: Heb jij alweer een nieuw doel waar je heen wil trainen?

Ik ga morgen EINDELIJK weer naar de atletiek (maand niet geweest omdat ik veel avond-activiteiten van stage heb, op zich niet erg want ik vind mijn stage superleuk maar wel jammer als het samenvalt met andere dingen). Oja én ik heb ook eindelijk een nieuw paar schoenen :D Meneer van de winkel vond wel dat ik een paar maanden eerder had moeten komen en was verbaasd dat ik nergens last van heb, zeker omdat ik graag duurlopen doe :o Iets met een gebrek aan tijd en geld.... Maargoed, nu weer een nieuw paar schoenen (zelfde model, half maatje groter, leuker kleurtje wel!) dus kan er voorlopig tegenaan

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:20

s1993 fijn om weer met nieuwe schoenen te lopen! En leuke kleurtjes zijn altijd goed ;)
Ik heb geen specifiek doel wat betreft een bepaalde wedstrijd ofzo. Maar ik wil me nu wel echt op snelheid gaan richten en kijken of het over een tijdje lukt om mijn PR op de 5 eens op te krikken. Door het trainen voor de marathon ben ik wel langzamer geworden, ik heb mijn intervallen veel te vaak laten schieten en voornamelijk op afstand getraind.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 11:17

Fijn nieuwe schoenen! Ik mag er na de zomer aan geloven, ga er in augustus nog 110 km mee wandelen, en wil de Dam tot Dam er nog mee lopen, maar daarna is het wel klaar.

Ik heb overigens gister voor het eerst met Flipbelt gelopen. Zocht iets voor mijn sleutels en waterfles en vind een heuptas echt helemaal niks, bleef maar draaien en doen. Was positief verrast! Normaal alles wat op mijn heupen valt kruipt omhoog omdat mijn taille veel smaller is, maar deze bleef mooi op mijn heup zitten, is helemaal niet verschoven en ik voelde hem helemaal niet zitten! Had hem zonder waterfles, maar deze ga ik ook aanschaffen, toch wel fijn met langere lopen in de warmte :j

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 11:29

anne_bento schreef:
Fijn nieuwe schoenen! Ik mag er na de zomer aan geloven, ga er in augustus nog 110 km mee wandelen, en wil de Dam tot Dam er nog mee lopen, maar daarna is het wel klaar.

Ik heb overigens gister voor het eerst met Flipbelt gelopen. Zocht iets voor mijn sleutels en waterfles en vind een heuptas echt helemaal niks, bleef maar draaien en doen. Was positief verrast! Normaal alles wat op mijn heupen valt kruipt omhoog omdat mijn taille veel smaller is, maar deze bleef mooi op mijn heup zitten, is helemaal niet verschoven en ik voelde hem helemaal niet zitten! Had hem zonder waterfles, maar deze ga ik ook aanschaffen, toch wel fijn met langere lopen in de warmte :j

Misschien dat ik daar ook voor ga! Zou een iPhone Plus daar in passen? Ik loop nu telkens met mijn telefoon in mijn hand omdat hij te groot is om fatsoenlijk in zo’n arm ding te doen, maar dat is ook niet alles. :=

Nieuwe schoenen ga ik na mijn vakantie ook voor kijken. :j Loop nu met trailschoenen van de decathlon maar wil toch graag goede schoenen voor als ik weer de weg op ga ipv bos.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 11:31

Ja dat gaat zeker passen, hij is best wel ruim en rekbaar! Stevige stof, dicht tegen je lichaam aan dus het zit echt fijn :j je kan altijd in de winkel uitproberen natuurlijk, ook voor de maat wel verstandig :)

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 11:34

Thanks! Dan ga ik daar zeker even voor weg. :)

Moet eerst weer even een paar keer fijn lopen voor ik iets mag kopen. :o 1,5 week geleden liep ik redelijk makkelijk voor het eerst 20 minuten aan een stuk, daarna 2 keer minder fijn gelopen en vrijdag moest ik 22 minuten lopen maar zat ik op 10 minuten echt stuk. -O- Maar goed, morgen nieuwe poging. :)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 11:38

Mijn iphone 6 krijg ik er (net aan) in Boemklatsch!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 11:46

De iphone 6 is hetzelfde formaat als de 6s toch? Ik heb de 6s en dat gaat prima. De Plus is natuurlijk wel best een stuk groter.. nouja zou gewoon even passen, denk zelf dat dat wel moet lukken :j

Rustig doortrainen, wordt vanzelf beter :j

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 12:13

Fijn Anne! Lekker lopen is veel belangrijker dan goede tijden.
En je kan natuurlijk ermee experimenteren in de vorm van een intervalloop ofzo. Misschien zijn je tijden dan uiteindelijk zelfs beter dan in je vliegende start modus :). Zou me niet verbazen in elk geval.
En s1993 veel plezier met je nieuwe schoenen!

Je telefoon in je hand houden lijkt me super vervelend lopen.. Ik heb zo´n ding om mijn arm inderdaad, of stop hem in mn bh. Maar dat laatste gaat je waarschijnlijk ook niet lekker lukken met zo´n grote telefoon :/

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 12:15

Ik stop mijn iPhone plus wel gewoon in mijn bh :+ en sleutels in mijn sok of klik die ook aan mijn sport bh, heb zo’n clipje eraan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:01

Jullie zijn goed bezig allemaal! Daan_o, jouw tempo blijft me verbazen. Superknap!

Pff ik lig met koorts op de bank, dus een halve marathon lopen zal zaterdag niet lukken gok ik..

Zo'n flipbelt schoof bij mij ook enorm omhoog, vond het drie keer niks.