Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:04

Ze zijn er wel, gelukkig! Die mannen die geen kinderen willen en daar ook echt bewust mee omgaan.

Wat een ego trippers soms joh. Alsof kinderen je pensioensverzekering zijn :+ en ondertussen zitten ouderen eenzaam te worden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:13

Bloodymary schreef:
Jildau schreef:
Het lijkt mij zo heerlijk om eens een kind te tackelen die keihard (en vaak jengelend of krijsend) door de winkel rent. Gewoon eeeven pootje uitsteken. Dat staat echt op mijn bucket list.

Heb ik wel eens gedaan. Ik stond af te rekenen bij de kassa in de supermarkt staat er achter mij een moeder met drie kleine kinderen die steeds achter me door renden en daarbij steeds tegen mij of mijn kar aanduwden. Moeder deed of ze niks zag, want dan moest ze er iets van zeggen en zou ze af gaan omdat ze niet luisteren. Na een paar keer stak ik toevallig mijn voet naar achteren toen ze voorbijrenden. Een viel er op zijn snufferd, huilde niet eens, maar ging een beetje schuw achter zijn moeder staan. Ze waren meteen stil.

Overigens heb ik dit ooit gepost op een ander forum en werd bijna voor kindermishandelaar uitgemaakt...

Ik vind dit ook wel een beetje nasty hoor, wel je voet uitsteken maar te bescheten zijn om er zelf iets van te zeggen. Als er een ouder is, spreek ik eerder de ouder aan (of het kind op een normale manier). Stel dat je dit kind wel had verwond, of die moeder had het gezien en jou geslagen?

In principe bemoei ik me nooit met andermans opvoeding, maar ik heb ook een hekel aan kinderen die steeds met die kleine karretjes tegen mijn enkels aanrijden en dan spreek ik ze ook gewoon boos aan. Maakt indruk genoeg. En nee, ik vind het niet te vergelijken met mijn pashokjesactie.

Aria_zz schreef:
Ze zijn er wel, gelukkig! Die mannen die geen kinderen willen en daar ook echt bewust mee omgaan.

Wat een ego trippers soms joh. Alsof kinderen je pensioensverzekering zijn :+ en ondertussen zitten ouderen eenzaam te worden.

En ze zijn echt heel leuk! Maar weinig vrouwen in deze leeftijdscategorie kiezen voor een man die met losse flodders schiet. Helaas.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:43

Nou lieveli ik wou dat ik dat soort mannen eens tegen kwam.

Hier worden de kinderen in de winkels meestal gewoon genegeerd. Zijn niet mijn kinderen. Gaan ze te ver dan zeg ik er wat van.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:48

F_Orumster, heel veel sterkte.
Niet niks na zo'n lange tijd.

Ik heb zelf een moeder die mij als psycholoog heeft gebruikt.
En ik kan je zeggen dat het erg zwaar is voor een kind en vooral erg oneerlijk.
Maar er als kind zomaar mee kappen is ook gemakkelijker gezegd dan gedaan, want ja het is je moeder en je wilt er toch voor klaar staan.
Totdat je als kind mentaal totaal afbreek. Ook bedankt moeder.

Dat is dus iets wat die egoïst daar op het forum maar eens mag gaan beseffen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:49

Ik kijk muitende kinderen gewoon giftig aan, dat werkt meestal wel. Ruim 1.80m lang zijn heeft zo z'n voordelen :') En anders zeg ik er wat van. Of tegen het muitende monstertje zelf, of anders tegen de ouders. Een kind bewust laten struikelen.. als ze echt ongelukkig terecht komen zou ik me toch wel schuldig voelen. Ik heb wel eens een kind met een mes bedreigd :') Toen werkte ik nog bij de AH, op de deli- en kaasafdeling. Kind ging vanaf binnenkomst al op standje luchtalarm, hij wilde WORST en hij wilde KAAHAAS. En jammer maar helaas, de proefborden waren leeg. Dus nadat hij had gegild, gehuild en aan de vitrine had geramd kwam hij maar achter de toonbank om wooohoooohoooorst en kaahaaaahaaassss te eisen, waar ik net de messen aan het schoonmaken was. Het léf! Dat had ik echt niet, nooit niet moeten proberen toen ik klein was. Dus toen heb ik hem fijntjes mijn mes laten zien, en dat als hij niet heel snel terug de winkel in ging er wel eens nare dingen konden gebeuren. Kind werd stil, scharrelde terug naar moeders (die heel ergens anders in de winkel was :n ) en ik heb er daarna geen last meer van gehad. Maar echt, de woede-aanvallen die ze kunnen krijgen als er eens geen worst of kaas ligt... Bi-zar.

Mungbean

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:54

Heftige beslissing F_orumster maar wat een ongeovelijke butt opmerking :wow:
Als het nog niet klaar was dan was het op dat moment wel geweest neem ik aan.

Doet me denken aan iemand die schreef dat haar ex koe geluiden maakte als zij voor hun baby kolfde, dan ben je ook niet voor niets ex lijkt mij :=

Tackelen is voor mij zoiets als een paard van een ander een fikse beuk verkopen.
Dat zou ik ook enkel maar doen in een gevaarlijke situatie anders niet.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:58

Bij de meeste, zo niet alle, lastige kinderen in winkels, treinen, of waar dan ook, werkt het heel goed om ze een aantal seconden heel strak en streng aan te kijken. Je hoeft niet eens wat te zeggen. In verreweg de meeste gevallen zijn ze dan héél rap terug bij mama.

Ik heb het hier al eerder verteld denk ik, maar de mooiste ervaring die ik heb met een lastig kind was het zoontje van de buren, jaren geleden, die iedere keer over de erfscheiding heen de blaadjes van mijn planten af trok. Hij wíst dat het niet mocht, en deed het toch, zo heel ondeugend lachend, hand over het lage hek, en hup, weer een handje blaadjes. Ouders zeiden wel dat het niet mocht, en dreigden met straf, maar die straf kwam nooit. Na een week of twee had ik het wel gehad, en toen 'Sebastiaan' weer een keer z'n tengels al lachend uitstak, gaf ik 'm een lel op z'n vingers. Niet hard, want terwijl ik het deed dacht, oh oliebol, z'n moeder zit ook buiten.
Sebastiaan was een stoere knul, begon niet te janken, maar maakte wel dat-ie weg kwam. Máánden later kwam hij nog over het hek tegen ons vertellen: "mag niet hè?", wijzend op de planten.

Goed zo, mien jong. Jij snapt nu tenminste dat op niet luisteren straf staat. En geen dank, ouders, dat ik jouw kind geleerd heb dat grenzen er zijn om gerespecteerd te worden :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 19:01

"Mag niet he?" Prachtig :D :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 19:03

Mijn moeder is een keer op de tenen van een joch gaan staan die steeds op de teentjes van onze hond ging staan.
Deze deed wel de sirene uit en de moeder van het joch was me toch boos op mijn moeder :oo
Ik zou juist blij zijn als iemand mijn kind na 10x herhalen duidelijk maakt dat zoiets echt niet kan.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 19:04

Ja jou grenzen respecteert hij nu, niet die van anderen.

Ik heb een nichtje, volgens de ouders echt een meisje dat erg vervelend kan doen.
Echt kan zeuren en je jengelen en doordrammen.
Ondertussen is het een puber.
Maar de keren dat ze hier is geweest als hun weg moesten heb ik het altijd zo'n lief meisje gevonden.
Maar van piepklein mensje af aan is het gewoon wat ik zeg gaat ook gebeuren. En ik vraag geen onmogelijk rare dingen, dus ik handhaaf ook.

Wat wel apart was, meisje was 3, 4 jaar oud.
Het was oud op nieuw en ze was bang voor de knallen van het vuurwerk om 12 uur.
Ik zat toen met een gebroken voer dus bleef binnen.
Moeder bleef ook binnen.
Tegen wie kruipt het bange meisje aan?

juist ja... Eigenlijk best zielig vond ik dat.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 19:06

Oh ja, zo heeft mijn moeder ons buurjongetje een keer in de kladden gegrepen nadat hij talloze keren ons kleine hondje had gepest, geknepen en aan haar oren had getrokken. Naar ettertje. Ook zo eentje die álles mocht en een afgodje was. Als je mij irriteert kan ik veel hebben, maar kom níet aan dieren.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 19:13

Bruintje: verbaast me niets. De ouders vonden het kind kennelijk lastig, en dat voelt zo'n kind feilloos aan. En jou had ze geleerd te vertrouwen omdat je je aan je woord hield. Als je bang bent, wend je je tot iemand die je vertrouwt, niet tot iemand die je afwijst.
Inderdaad, heel sneu. Waarom is dat kind ooit geboren, vraag je je af...

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 21:55

F_Orumster schreef:
Evelijn schreef:
Wat vervelend F_Orumster... heel veel sterkte. Je had volgens mij wel geschreven dat je zelfs in begin vd relatie duidelijk was geweest en dat je nu vanwege zijn kinderwens toch opzoek was of dat voor jou ook iets zou zijn... was het voor hem een veranderende wens?

Dat klopt! Hij dacht dat ik wel bij zou draaien maar begon te blokkeren op de invulling van vrije tijd. Als ik leuke dingen wilde doen had ik maar aan kinderen moeten beginnen.

Wow, wat een manipulatie zeg. Ik ben een stuk jonger dan jij, maar ik heb mijn relatie ook verbroken omdat mijn ex-vriend niet kon wachten om aan kinderen te beginnen terwijl ik ze nooit zal willen. Je mag me altijd een berichtje sturen als je iets van je af wilt schrijven of even een luisterend oor nodig hebt.

Ik zat vandaag trouwens in de trein en er kwam vanuit het niets zo'n kind bij me op schoot zitten. Het enige wat ik kon bedenken, was "ga weg" en dat heb ik hardop gezegd. :+ De halve coupé moest lachen en ik heb tot ik eruit moest (bijna een halfuur lang) boze blikken van de moeder gekregen. :')

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:57

@littera alsof jij er om vraagt dat zo'n kind zomaar bij je op schoot neerploft.... Net als hondenbezitters die het niet erg vinden als hun hond bij je omhoog springt. Hou je hond/kind bij je denk ik dan _-:(

(of mag ik geen slecht opgevoede honden met slecht opgevoede kinderen vergelijken?)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:58

Is wat mij betreft hetzelfde, alleen vind ik honden leuker

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:01

Qimm schreef:

Ik ook :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:03

Laurora schreef:
Qimm schreef:

Ik ook :')

Ik vind honden vies... Ik wil dus niet dat honden aan me ruiken, bij me op schoot zitten of blegh: mijn hand likken. Prima vergelijking!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:06

Ik heb een hekel aan honden :P

Maar kwa opvoeding vind ik het zeker vergelijkbaar hoor :j
Zeker in de eerste 2 jaar.
Eigenlijk zijn dieren haast nog lastiger kwa opvoeding omdat je consequenter moet blijven. Een kind kan vanaf een bepaalde leeftijd gewoon begrijpen dat er uitzonderingen zijn waarover je kunt praten, dat gaat niet met dieren.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:11

Oooh maar een hond is echt een verrijking van je leven hoor! Je weet pas wat echt liefde is als je je eerste eigen pup vast mag houden. Zoo'n wonder van de natuur <3

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:15

_O- _O-

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:15

:D
Je krijgt er zoveel voor terug (kots op de vlier, kwijl aan je broek en natte hond geur in je auto)....ik zie steeds meer gelijkenissen _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:20

Ik vind de hond van mijn broer uitlaten leuk totdat ik met zo'n poepzakje moet klooien.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:24

Ik vind honden leuker, niet perse minder vies :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:31

lieveli schreef:
Ik vind de hond van mijn broer uitlaten leuk totdat ik met zo'n poepzakje moet klooien.

Haha wacht maar, je zult nog genoeg met poepzakjes gaan klooien :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:32

Ja maar babypoep vind ik niet vies. Echt niet. Als ik stalgenoten met baby's heb ben ik degene die dus fluitend luiertje verschoont.