Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amyyy schreef:Ja ik weet het ik weet het! Ik weeg me morgen, heb geen weegschaal op mn kamer. De weegschaal geeft ook maar per halve kilos aan, dus het is best lastig om te zien of ik afgevallen ben, ookal is het maar een klein beetje. Ik val ook ongeveer 1-1,5 kg per maand af. Ik heb nu een bmi van 26,5
Ik ben nu 5 kg kwijt sinds 16 November. Maar ik had ergens een keer hier een site gevonden waar je een verwachtings schema kreeg van hoeveel je zou afvallen per week, en die klopt nog. Dus ik zou toch wel iets goed doen. Ik wil voor augustus op mijn streefgewicht zitten. Ik weeg nu ongeveer 74 en ik wil naar 60-62. Ik heb ooit 79 gewogen dus het gaat iig wel de goede kant op.
Pallatin schreef:@ Janine, ik ben dol op eten en kan, net zoals jij denk ik, erg slecht functioneren op weinig eten. Ik voel ook niet snel bodem...gister heb ik expres die boterham nog 's avonds gegeten en kruidenthee genomen in de hoop dat m'n buik tot rust kwam, maar helemaal weg is t nog niet...
Normaal kan ik altijd eten en het liefst veel, het komt dus eigenlijk nooit voor dat ik te weinig eet, eerder teveel...anders voel ik me slap, rillerig en chagrijnig..
Voor mij is paardrijden wel een stok achter de deur om niet te zwaar te worden, vind t zielig voor m'n paard als ie teveel moet meezeulen.. En het is al lastig een geschikt paard te vinden als je zo lang bent![]()
Voor de andere dames: ik viel redelijk snel af, maar stagneer nu ook hoor, denk dat het verschilt per persoon en als je 'veel' weegt (lengte) je ook relatief veel afvalt...
Ik gebruik mfp ook tijden niet meer, alleen als ik niet precies kan inschatten hoeveel calorieën iets bevat of als ik het vermoeden heb dat ik meer moet eten vul ik wel eens wat in. Ik weeg ook niks af aan eten en probeer niet meer dan 1x per week op de weegschaal te staan...het schommelt toch altijd wel een beetje...
Gewoon doen waar je je lekker bij voelt en goed voor je lijf zorgen!
Farjen schreef:Ik ben nu wel 2,5 kilo af, maar ik Let sinds december/januari al op mijn voeding dus het gaat hier ook traag vooruit. Het afvallen zelf is sinds 2/3 weken pas..
Maar kop op, niet opgeven aan degenen met de motivatie dip!
Eraan eten gaat helaas veel sneller![]()
en niet enkel fixeren op de kilo's, maar ook op het plaatje!
Zo kreeg ik deze week de opmerking van mijn broer, amai zou jij niet wat beginnen etenterwijl ik bijna 2 jaar lang 5 kilo lichter was..
vibabu schreef:Kom ik aan met m'n 80 kilonouja inmiddels 79,6 terwijl ik al een paar dagen niet naar de wc ben geweest dus als ik wel weer eens moet zal er nog wat gram van af zijn. Grappige is dat ik in verhouding dunner ben dan een collega en die weegt ruim 10 kilo minder
terwijl ik niet echt super lang ben ofzo (173) wil graag rond de 70 gaan wegen. Het liefst 67 maat goed als dat niet is is het niet erg. Mijn eerste doel is 75 kilo, daarna 73 en daarna 70. Zien wel hoe ver ik kom. Als ik eerst maar aan de "goede kant" van de 70 kom.
vibabu schreef:Dat liedje krijs ik ook altijd heel hard mee. Moet ik aan m'n ex denken die heel veel van zichzelf houdt![]()
Maar ik doe het alleen als er niemand bij is.
Die 50 kilo.... Dan moet je wel echt heel klein zijn. Lijkt mij niet gezond. Vind het zelfs schrikbarend eigenlijk en doet me denken aan het ideale plaatje van Barbie wat mensen als voorbeeld zien. Maar goed ieder voor zich en iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt.
vibabu schreef:Herkenbaar hoor met dat wegen en afvallen en toch naar een ander kijken. Ik zag ookk iedereen hier afvallen en bij mij kwam er of aan of niks af. Heel frustrerend aangezien ik alles afwoog en mooie macros had. Heb alles ingevuld in mfp zelfs de snoepjes die ik af en toe at. Vervolgens zo boos op alles dat ik er klaar mee was en niks meer ingevuld. Even niks een weekje en nu weer begonnen maar dan op een iets ongezondere manier. Oftewel gewoon een stuk minder eten. Ontbijt met een rijstwafel, eten als ik trek heb en af en toe een maaltijd overslaan. Wel gewoon koekje eten als het aangeboden en een 2e wil ik ook nog wel pakken. Geeft zoveel meer rust dit en het leuke is dat ik nu wel afval. Nu 800 gram in een week. En voel me nu gewoon chillen ipv bedenken of je iets wel of niet kan eten en of het wel in je schema past.
elenaMM77 schreef:daarom ben ik ook niet fan van bmi Mizora.
Bij een eerdere poging om af te vallen heb ik alles braaf laten opmeten,
mijn vetvrije massa was 49.5 kg, met 1.63m en 68 kg.
Bij 50 kilo is je bmi dan 18.8 en geeft de 'schaal' aan: je gewicht past goed bij je lengte![]()
klonk mij toch niet gezond in de oren met een vetvrije massa van 49.5kg
IMANDRA schreef:vibabu schreef:Herkenbaar hoor met dat wegen en afvallen en toch naar een ander kijken. Ik zag ookk iedereen hier afvallen en bij mij kwam er of aan of niks af. Heel frustrerend aangezien ik alles afwoog en mooie macros had. Heb alles ingevuld in mfp zelfs de snoepjes die ik af en toe at. Vervolgens zo boos op alles dat ik er klaar mee was en niks meer ingevuld. Even niks een weekje en nu weer begonnen maar dan op een iets ongezondere manier. Oftewel gewoon een stuk minder eten. Ontbijt met een rijstwafel, eten als ik trek heb en af en toe een maaltijd overslaan. Wel gewoon koekje eten als het aangeboden en een 2e wil ik ook nog wel pakken. Geeft zoveel meer rust dit en het leuke is dat ik nu wel afval. Nu 800 gram in een week. En voel me nu gewoon chillen ipv bedenken of je iets wel of niet kan eten en of het wel in je schema past.
Lijkt me niet heel gezond zoals je het hier beschrijft![]()
En een paar dagen niet naar de wc geweest? Je beseft je wel dat je eigenlijk dalijk nummer 2 hoort te doen he?
vibabu schreef:Toen ik gezond wilde doen ben ik meer vetten gaan eten en dat werkte ook niet erg mee.
Valt mee hoe weinig vet ik binnen krijg hoor. Bak vaak in olijfolie of roomboter of bertolli en ik eet bijna elke dag een broodje pindakaas en eet regelmatig vlees en geitenkaas. daar haal ik mijn vetten uit. Doordeweeks vaak een ei bij de lunch. Mijn grootste verandering zit in ontbijt en tussendoortjes. Waar ik eerder allerlei fruit noten of gezonde koekjes meenam heb ik nu gewoon 1 stuk fruit op MN werk en een pak rijstwafels waar ik er 1 of 2 van pak op een dag. En ontbijt ipv havermout met rozijnen en appel of kwark (om maar aan genoeg eiwitten te komen en rijstwafel en een glas water of bruiswater.
Janine1990 schreef:Klinkt interessant, waar heb je dat laten opmeten?
Zit er door mijn vorige ervaringen wel een beetje aan te denken om naar een diëtist of zoiets te gaan. Natuurlijk wil ik nog eventjes doorzetten hoor...
Maanlicht schreef:Ik ben nu 6,3 kilo kwijt!![]()
Merk ook heel erg dat mijn lichaam begint te veranderen door de dagelijkse buikspieroefeningen. Ik heb ook minder last van mijn rug en zit stabieler met paardrijden.
Mijn lijstje van vandaag (1580 kcal):
L: gewokte broccoli (200 gram) en garnalen (15 stuks) met sinaasappel-gember-honingsaus en sesamzaadjes
T: appel, mandarijn, 2 gekookte eieren, cup-a-soup
A: gekookte mosselenmet bleekselderij, winterwortel, prei en stokbrood met brie en tzaziki (niet tegelijk uiteraard haha), flesje triple bier en een glas Malbec
elenaMM77 schreef:Janine1990 schreef:Klinkt interessant, waar heb je dat laten opmeten?
Zit er door mijn vorige ervaringen wel een beetje aan te denken om naar een diëtist of zoiets te gaan. Natuurlijk wil ik nog eventjes doorzetten hoor...
ik weet niet meer precies wie en wat wanneer heeft gemeten toen.
ik liep bij de bedrijfsdietiste en ben gaan sporten via met begeleiding bedrijfsfitness (fitness, nordicwalking, de nijmeegse (via de pv))..
alle metingen liepen via Pim Mullier. En kreeg een rapportage van een paar a4tjes met gegevens en grafiekjes mee.
Ik was er daardoor ook meteen uit dat cijfertjes niets zeiden.
Zelfs de conditietest werkte niet voor mij. Mijn basisconditie was namelijk matig, maar hoe langer de test duurde hoe beter mijn uithoudingsvermogen en geleverd vermogen werden in verhouding.. de uitslagen horen dus in de basis hoog te zijn en langzaam af te nemen.. Bij mij kwam eruit:
conditie basis/recreatiesport: slecht tot matig
conditie competiesport: gemiddeld tot goed
conditie duursport: geoefend duursporter
advies: uw conditie is slecht tot matig wij adviseren u meer duursportvermogen op te bouwen
![]()