Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:35

Herkenbaar hoor met dat wegen en afvallen en toch naar een ander kijken. Ik zag ookk iedereen hier afvallen en bij mij kwam er of aan of niks af. Heel frustrerend aangezien ik alles afwoog en mooie macros had. Heb alles ingevuld in mfp zelfs de snoepjes die ik af en toe at. Vervolgens zo boos op alles dat ik er klaar mee was en niks meer ingevuld. Even niks een weekje en nu weer begonnen maar dan op een iets ongezondere manier. Oftewel gewoon een stuk minder eten. Ontbijt met een rijstwafel, eten als ik trek heb en af en toe een maaltijd overslaan. Wel gewoon koekje eten als het aangeboden en een 2e wil ik ook nog wel pakken. Geeft zoveel meer rust dit en het leuke is dat ik nu wel afval. Nu 800 gram in een week. En voel me nu gewoon chillen ipv bedenken of je iets wel of niet kan eten en of het wel in je schema past.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:42

Ik ben nu wel 2,5 kilo af, maar ik Let sinds december/januari al op mijn voeding dus het gaat hier ook traag vooruit. Het afvallen zelf is sinds 2/3 weken pas..
Maar kop op, niet opgeven aan degenen met de motivatie dip!
Eraan eten gaat helaas veel sneller :+
en niet enkel fixeren op de kilo's, maar ook op het plaatje!
Zo kreeg ik deze week de opmerking van mijn broer, amai zou jij niet wat beginnen eten :+ terwijl ik bijna 2 jaar lang 5 kilo lichter was..

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:58

@ Janine, ik ben dol op eten en kan, net zoals jij denk ik, erg slecht functioneren op weinig eten. Ik voel ook niet snel bodem... :D gister heb ik expres die boterham nog 's avonds gegeten en kruidenthee genomen in de hoop dat m'n buik tot rust kwam, maar helemaal weg is t nog niet...
Normaal kan ik altijd eten en het liefst veel, het komt dus eigenlijk nooit voor dat ik te weinig eet, eerder teveel...anders voel ik me slap, rillerig en chagrijnig..
Voor mij is paardrijden wel een stok achter de deur om niet te zwaar te worden, vind t zielig voor m'n paard als ie teveel moet meezeulen.. En het is al lastig een geschikt paard te vinden als je zo lang bent :o

Voor de andere dames: ik viel redelijk snel af, maar stagneer nu ook hoor, denk dat het verschilt per persoon en als je 'veel' weegt (lengte) je ook relatief veel afvalt...
Ik gebruik mfp ook tijden niet meer, alleen als ik niet precies kan inschatten hoeveel calorieën iets bevat of als ik het vermoeden heb dat ik meer moet eten vul ik wel eens wat in. Ik weeg ook niks af aan eten en probeer niet meer dan 1x per week op de weegschaal te staan...het schommelt toch altijd wel een beetje...
Gewoon doen waar je je lekker bij voelt en goed voor je lijf zorgen!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:05

Ik heb paard (nouja pony :+ ) rijden ook als stok achter de deur.
Heb eigenlijk een max van 60 kg.

Zit daar nu net over heen maar DA heeft gezegd rijden met die handel.
Het is vooral voor mijn merrie ook beter als ze bereden wordt, dus dan toch maar even.

Maar toen ik nog een stuk zwaarder was, geen haar op mijn hoofd die er aan dacht op er op te stappen hoor.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:11

Kom ik aan met m'n 80 kilo :( nouja inmiddels 79,6 terwijl ik al een paar dagen niet naar de wc ben geweest dus als ik wel weer eens moet zal er nog wat gram van af zijn. Grappige is dat ik in verhouding dunner ben dan een collega en die weegt ruim 10 kilo minder :) terwijl ik niet echt super lang ben ofzo (173) wil graag rond de 70 gaan wegen. Het liefst 67 maat goed als dat niet is is het niet erg. Mijn eerste doel is 75 kilo, daarna 73 en daarna 70. Zien wel hoe ver ik kom. Als ik eerst maar aan de "goede kant" van de 70 kom. :')

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:13

Vibalu, ik heb ook 80 gewogen hoor! En ik ben maar 1.67!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:16

Ik weeg me van het weekend weer. Zal wel iets zwaarder zijn. Hou door de pil altijd meer vocht vast en heb dan een bolle onderbuik. In mn stopweek is die buik weer weg voor 2 a 3 weken.

Bij mij ging het afvallen tot nu toe vrij vlot. Maar dat komt omdat ik voorheen heel veel at, ook veel snoep en koek tussendoor en frikadelbroodjes als lunch. Nu ik dat voor 80% vervangen heb voor gezondere alternatieven, gaat het natuurlijk rap. Maar denk dat ik nu rond de 60 a 61 blijf schommelen. Of zelfs wat meer :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:35

Amyyy schreef:
Ja ik weet het ik weet het! Ik weeg me morgen, heb geen weegschaal op mn kamer. De weegschaal geeft ook maar per halve kilos aan, dus het is best lastig om te zien of ik afgevallen ben, ookal is het maar een klein beetje. Ik val ook ongeveer 1-1,5 kg per maand af. Ik heb nu een bmi van 26,5

Ik ben nu 5 kg kwijt sinds 16 November. Maar ik had ergens een keer hier een site gevonden waar je een verwachtings schema kreeg van hoeveel je zou afvallen per week, en die klopt nog. Dus ik zou toch wel iets goed doen. Ik wil voor augustus op mijn streefgewicht zitten. Ik weeg nu ongeveer 74 en ik wil naar 60-62. Ik heb ooit 79 gewogen dus het gaat iig wel de goede kant op.

Leuk cadeautje voor jezelf? Als je er 3 kwijt bent? Bijvoorbeeld...

Verwachtingsschema volgens mijn app was december dit jaar... Maar gisteren (na zoveelste dag 92,6) april 2019. Ik ga zo nog even weer wegen (moet nog ff wat kwijt, komt altijd beter op gang na het sporten), maar als er nog 93 staat :') Dan denk ik dat ik pas ergens in 2025 op mijn doel zit _O-
Gelukkig verandert dat per dag! :P

Pallatin schreef:
@ Janine, ik ben dol op eten en kan, net zoals jij denk ik, erg slecht functioneren op weinig eten. Ik voel ook niet snel bodem... :D gister heb ik expres die boterham nog 's avonds gegeten en kruidenthee genomen in de hoop dat m'n buik tot rust kwam, maar helemaal weg is t nog niet...
Normaal kan ik altijd eten en het liefst veel, het komt dus eigenlijk nooit voor dat ik te weinig eet, eerder teveel...anders voel ik me slap, rillerig en chagrijnig..
Voor mij is paardrijden wel een stok achter de deur om niet te zwaar te worden, vind t zielig voor m'n paard als ie teveel moet meezeulen.. En het is al lastig een geschikt paard te vinden als je zo lang bent :o

Voor de andere dames: ik viel redelijk snel af, maar stagneer nu ook hoor, denk dat het verschilt per persoon en als je 'veel' weegt (lengte) je ook relatief veel afvalt...
Ik gebruik mfp ook tijden niet meer, alleen als ik niet precies kan inschatten hoeveel calorieën iets bevat of als ik het vermoeden heb dat ik meer moet eten vul ik wel eens wat in. Ik weeg ook niks af aan eten en probeer niet meer dan 1x per week op de weegschaal te staan...het schommelt toch altijd wel een beetje...
Gewoon doen waar je je lekker bij voelt en goed voor je lijf zorgen!

Ik functioneer inderdaad ook zeer slecht op te weinig eten. Begin onmiddellijk te gapen en als ik er te lang mee wacht word ik zelfs hartstikke labiel :') Rillerig valt wel mee, ik heb het toch vrijwel altijd koud :')

Geschikt paard is inderdaad niet makkelijk, gisteren grappig dier gezien van een vriendin van me. Net zo groot als mijn paard, maar is net een pony voor mij. Maar een Fries neemt heel wat lengte op met een brede romp _/-\o_ En toont wat groter.

Maar wanneer vermoed jij dat je meer moet eten? Gewoon het hongergevoel is dat voor mij niet. Ik denk het aan de hand van wat ik afval (nu dus niets :P ). Maar als al die ontbijtmythes niet waar zijn, wat is er dan waar van de spaarstand? Vind ik een lastig iets...

Farjen schreef:
Ik ben nu wel 2,5 kilo af, maar ik Let sinds december/januari al op mijn voeding dus het gaat hier ook traag vooruit. Het afvallen zelf is sinds 2/3 weken pas..
Maar kop op, niet opgeven aan degenen met de motivatie dip!
Eraan eten gaat helaas veel sneller :+
en niet enkel fixeren op de kilo's, maar ook op het plaatje!
Zo kreeg ik deze week de opmerking van mijn broer, amai zou jij niet wat beginnen eten :+ terwijl ik bijna 2 jaar lang 5 kilo lichter was..

Inderdaad heeeeeeeel belangrijk om in je achterhoofd te houden!

vibabu schreef:
Kom ik aan met m'n 80 kilo :( nouja inmiddels 79,6 terwijl ik al een paar dagen niet naar de wc ben geweest dus als ik wel weer eens moet zal er nog wat gram van af zijn. Grappige is dat ik in verhouding dunner ben dan een collega en die weegt ruim 10 kilo minder :) terwijl ik niet echt super lang ben ofzo (173) wil graag rond de 70 gaan wegen. Het liefst 67 maat goed als dat niet is is het niet erg. Mijn eerste doel is 75 kilo, daarna 73 en daarna 70. Zien wel hoe ver ik kom. Als ik eerst maar aan de "goede kant" van de 70 kom. :')

Aaah joh, ik ben 93, oké, 13cm groter dan jij... Dus relatief gezien verschillen we niet zoveel..
Maar hé, ik zie hier zoooo veel mensen die een gewicht rond de 50 kilo ambiëren. En dan denk ik meestal: Whuuuuut??? Maar dat zijn gewoon kleinere mensen... Kunnen zij ook niets aan doen! :D

Jeetje, net op de sportschool... Justin Bieber, Love Yourself.
Meisje ging het keihard meezingen. En het was NIET mooi... -O- |(

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:48

Dat liedje krijs ik ook altijd heel hard mee. Moet ik aan m'n ex denken die heel veel van zichzelf houdt :')
Maar ik doe het alleen als er niemand bij is.

Die 50 kilo.... Dan moet je wel echt heel klein zijn. Lijkt mij niet gezond. Vind het zelfs schrikbarend eigenlijk en doet me denken aan het ideale plaatje van Barbie wat mensen als voorbeeld zien. Maar goed ieder voor zich en iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:50

vibabu schreef:
Dat liedje krijs ik ook altijd heel hard mee. Moet ik aan m'n ex denken die heel veel van zichzelf houdt :')
Maar ik doe het alleen als er niemand bij is.

Die 50 kilo.... Dan moet je wel echt heel klein zijn. Lijkt mij niet gezond. Vind het zelfs schrikbarend eigenlijk en doet me denken aan het ideale plaatje van Barbie wat mensen als voorbeeld zien. Maar goed ieder voor zich en iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt.

Wat is heel klein?
Vriendin van mij is net 1.60 of 1.65, haar doel is 54 kilo. Dat vind ik helemaal niet zo gek. Ze zit er iets meer dan 2 boven, maar ik begrijp het doel prima.
Gezien met mijn 1.86 het doel volgens de app 74 kilo is.

Voor mij is sowieso iedereen klein :')

Gelukkig doe jij het alleen waar niemand bij is _O- Dit was echt vreselijk!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:59

Valt mee hoor hoe klein je moet zijn voor een doel van 50kg. Ik heb pas ondergewicht qua bmi met 49.2kg en ik ben 1.63. Met 1.58 verschuift dat alweer naar 46.2kg. Dan heb je met 62.3kg al overgewicht.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:03

daarom ben ik ook niet fan van bmi Mizora.
Bij een eerdere poging om af te vallen heb ik alles braaf laten opmeten,

mijn vetvrije massa was 49.5 kg, met 1.63m en 68 kg.

Bij 50 kilo is je bmi dan 18.8 en geeft de 'schaal' aan: je gewicht past goed bij je lengte :')

klonk mij toch niet gezond in de oren met een vetvrije massa van 49.5kg

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:08

vibabu schreef:
Herkenbaar hoor met dat wegen en afvallen en toch naar een ander kijken. Ik zag ookk iedereen hier afvallen en bij mij kwam er of aan of niks af. Heel frustrerend aangezien ik alles afwoog en mooie macros had. Heb alles ingevuld in mfp zelfs de snoepjes die ik af en toe at. Vervolgens zo boos op alles dat ik er klaar mee was en niks meer ingevuld. Even niks een weekje en nu weer begonnen maar dan op een iets ongezondere manier. Oftewel gewoon een stuk minder eten. Ontbijt met een rijstwafel, eten als ik trek heb en af en toe een maaltijd overslaan. Wel gewoon koekje eten als het aangeboden en een 2e wil ik ook nog wel pakken. Geeft zoveel meer rust dit en het leuke is dat ik nu wel afval. Nu 800 gram in een week. En voel me nu gewoon chillen ipv bedenken of je iets wel of niet kan eten en of het wel in je schema past.

Lijkt me niet heel gezond zoals je het hier beschrijft :=
En een paar dagen niet naar de wc geweest? Je beseft je wel dat je eigenlijk dalijk nummer 2 hoort te doen he?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:09

Bij mij past het ook niet (vvm van 55kg, wel bij een gewicht van 93kg). Maar als je wat armer gespierd bent kan het net. Maar als je nog eens 5cm kleiner bent, zit er weer meer speling en kan het als je wat armer gespierd bent echt. Het mooiste is het meten van het verpercentage. Ik ben helaas op het moment weer een flink stuk zwaarder dan tijdens de vorige weging, maar wanneer ik 75kg weeg wil ik opnieuw een vetmeting laten doen om mijn uiteindelijke doel te bepalen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:11

elenaMM77 schreef:
daarom ben ik ook niet fan van bmi Mizora.
Bij een eerdere poging om af te vallen heb ik alles braaf laten opmeten,

mijn vetvrije massa was 49.5 kg, met 1.63m en 68 kg.

Bij 50 kilo is je bmi dan 18.8 en geeft de 'schaal' aan: je gewicht past goed bij je lengte :')

klonk mij toch niet gezond in de oren met een vetvrije massa van 49.5kg

Klinkt interessant, waar heb je dat laten opmeten?

Zit er door mijn vorige ervaringen wel een beetje aan te denken om naar een diëtist of zoiets te gaan. Natuurlijk wil ik nog eventjes doorzetten hoor...

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:25

IMANDRA schreef:
vibabu schreef:

Lijkt me niet heel gezond zoals je het hier beschrijft :=
En een paar dagen niet naar de wc geweest? Je beseft je wel dat je eigenlijk dalijk nummer 2 hoort te doen he?

Ik eet elke dag groente en fruit en wat sneetjes brood en aardappel of rijst of pasta. De ene dag alleen wat meer dan de andere dag. In het weekend beweeg ik meer en heb ik een goed ontbijt en dan lunch ik niet of wel, net of ik trek heb en of het uitkomt.. Ik luister nu veel beter naar mijn lichaam dan toen ik alles invulde. Toen keek ik naar wat volgens de theorie goed was. Eerder dacht ik het is 10 uur ik moet mijn tussendoortje. Nu denk ik ik krijg trek, o het is 10 uur en kan mijn tussendoortje wel nemen. Ipv veel "gezond" eet ik gewoon minder. Heb nog één keer ingevuld hoeveel ik gegeten had en dat was rond de 1500 kcal. Het is dus niet dat ik extreem weinig eet. Maar veel minder dan dat ik zo bezig was met eten.

Ik hoef niet elke dag hoor.... Nooit gehad trouwens. Ga mijn hele leven al onregelmatig dus als ik 2 dagen niet geweest ben is het niet dat ik in paniek raak :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:00

Vibabu, altijd al erg weinig vet gegeten?
En voldoet je nummer 2 aan de eisen? Een gezonde is anders dan een minder gezonde zeg maar :')

Oooh wat haat ik praten over poepen _O-

Ik heb het alleen als ik niet thuis ben, ik doe het eigenlijk alleen thuis. Zo heb ik het wel eens vier dagen ingehouden hoor, no problem...
Maar een poosje terug was ik met een vriendin in Engeland en met haar was het geen taboe dus zeiden we gewoon: "Ik ga even stinken hoor." Of zoiets... Maar hadden we een mooi appartement.
Op een camping vind ik het wat anders ofzo... :')

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:14

Toen ik gezond wilde doen ben ik meer vetten gaan eten en dat werkte ook niet erg mee.
Valt mee hoe weinig vet ik binnen krijg hoor. Bak vaak in olijfolie of roomboter of bertolli en ik eet bijna elke dag een broodje pindakaas en eet regelmatig vlees en geitenkaas. daar haal ik mijn vetten uit. Doordeweeks vaak een ei bij de lunch. Mijn grootste verandering zit in ontbijt en tussendoortjes. Waar ik eerder allerlei fruit noten of gezonde koekjes meenam heb ik nu gewoon 1 stuk fruit op MN werk en een pak rijstwafels waar ik er 1 of 2 van pak op een dag. En ontbijt ipv havermout met rozijnen en appel of kwark (om maar aan genoeg eiwitten te komen en rijstwafel en een glas water of bruiswater.
Edit WB toilet is veranderlijk. Vaak normaal, behalve als ik veel vlees ofzo heb gegeten wil het nog wel eens dun zijn :p
Vroegah wilde ik ook nergens anders dan thuis tot ik buikloop kreeg op vakantie. Toen ben ik aardig van MN schaamte teruggekomen. Nu maakt het weinig uit als er liever maar geen mensen in de buurt zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:16

vibabu schreef:
Toen ik gezond wilde doen ben ik meer vetten gaan eten en dat werkte ook niet erg mee.
Valt mee hoe weinig vet ik binnen krijg hoor. Bak vaak in olijfolie of roomboter of bertolli en ik eet bijna elke dag een broodje pindakaas en eet regelmatig vlees en geitenkaas. daar haal ik mijn vetten uit. Doordeweeks vaak een ei bij de lunch. Mijn grootste verandering zit in ontbijt en tussendoortjes. Waar ik eerder allerlei fruit noten of gezonde koekjes meenam heb ik nu gewoon 1 stuk fruit op MN werk en een pak rijstwafels waar ik er 1 of 2 van pak op een dag. En ontbijt ipv havermout met rozijnen en appel of kwark (om maar aan genoeg eiwitten te komen en rijstwafel en een glas water of bruiswater.

Oh, dan zou het idd niet aan de vetten moeten liggen lijkt mij.

Ach, zolang het er allemaal gezond uit ziet denk ik niet dat je je teveel zorgen moet maken over je stoelgang. Of zorgen aan laten praten.

Voor mij is het wel normaal om elke dag te gaan.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:18

Janine1990 schreef:

Zit er door mijn vorige ervaringen wel een beetje aan te denken om naar een diëtist of zoiets te gaan. Natuurlijk wil ik nog eventjes doorzetten hoor...

ik weet niet meer precies wie en wat wanneer heeft gemeten toen.
ik liep bij de bedrijfsdietiste en ben gaan sporten via met begeleiding bedrijfsfitness (fitness, nordicwalking, de nijmeegse (via de pv))..
alle metingen liepen via Pim Mullier. En kreeg een rapportage van een paar a4tjes met gegevens en grafiekjes mee.

Ik was er daardoor ook meteen uit dat cijfertjes niets zeiden :') .
Zelfs de conditietest werkte niet voor mij _/-\o_ . Mijn basisconditie was namelijk matig, maar hoe langer de test duurde hoe beter mijn uithoudingsvermogen en geleverd vermogen werden in verhouding.. de uitslagen horen dus in de basis hoog te zijn en langzaam af te nemen.. Bij mij kwam eruit:

conditie basis/recreatiesport: slecht tot matig
conditie competiesport: gemiddeld tot goed
conditie duursport: geoefend duursporter
advies: uw conditie is slecht tot matig wij adviseren u meer duursportvermogen op te bouwen
:') :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:34

Ik ben nu 6,3 kilo kwijt! *\o/*
Merk ook heel erg dat mijn lichaam begint te veranderen door de dagelijkse buikspieroefeningen. Ik heb ook minder last van mijn rug en zit stabieler met paardrijden.

Mijn lijstje van vandaag (1580 kcal):
L: gewokte broccoli (200 gram) en garnalen (15 stuks) met sinaasappel-gember-honingsaus en sesamzaadjes
T: appel, mandarijn, 2 gekookte eieren, cup-a-soup
A: gekookte mosselen :Y) met bleekselderij, winterwortel, prei en stokbrood met brie en tzaziki (niet tegelijk uiteraard haha), flesje triple bier en een glas Malbec

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:36

Maanlicht schreef:
Ik ben nu 6,3 kilo kwijt! *\o/*
Merk ook heel erg dat mijn lichaam begint te veranderen door de dagelijkse buikspieroefeningen. Ik heb ook minder last van mijn rug en zit stabieler met paardrijden.

Mijn lijstje van vandaag (1580 kcal):
L: gewokte broccoli (200 gram) en garnalen (15 stuks) met sinaasappel-gember-honingsaus en sesamzaadjes
T: appel, mandarijn, 2 gekookte eieren, cup-a-soup
A: gekookte mosselen :Y) met bleekselderij, winterwortel, prei en stokbrood met brie en tzaziki (niet tegelijk uiteraard haha), flesje triple bier en een glas Malbec

Toppie!! *\o/* *\o/* *\o/*

Ben je nog steeds foto's aan het maken?

Die saus bij de garnalen klinkt heerlijk, maar garnalen, yuk :') vind ik niet lekker _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:39

elenaMM77 schreef:
Janine1990 schreef:

ik weet niet meer precies wie en wat wanneer heeft gemeten toen.
ik liep bij de bedrijfsdietiste en ben gaan sporten via met begeleiding bedrijfsfitness (fitness, nordicwalking, de nijmeegse (via de pv))..
alle metingen liepen via Pim Mullier. En kreeg een rapportage van een paar a4tjes met gegevens en grafiekjes mee.

Ik was er daardoor ook meteen uit dat cijfertjes niets zeiden :') .
Zelfs de conditietest werkte niet voor mij _/-\o_ . Mijn basisconditie was namelijk matig, maar hoe langer de test duurde hoe beter mijn uithoudingsvermogen en geleverd vermogen werden in verhouding.. de uitslagen horen dus in de basis hoog te zijn en langzaam af te nemen.. Bij mij kwam eruit:

conditie basis/recreatiesport: slecht tot matig
conditie competiesport: gemiddeld tot goed
conditie duursport: geoefend duursporter
advies: uw conditie is slecht tot matig wij adviseren u meer duursportvermogen op te bouwen
:') :')

Okeeee... raar advies dan :')

Maar het klinkt als een onderzoek zoals m'n vader dat elk jaar krijgt. Die hoort overigens ook elk jaar dat hij te zwaar is. Hij heeft geen buikje, is niet mager. Maar beslist niet dik! Gewoon een keurig figuur voor een man van 1.87m... En elk jaar laat hij zich er weer door beïnvloeden en meent hij te moeten afvallen :+

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:39

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:41

:~

Thanks!

Klinkt geweldig! Ga ik volgende week proberen!!