Belker schreef:Geniet van Zweden Quir.
Bij mij deed paard op verkeerde plek stap opzij in rustig drafje en er kwam een paal tussen paard en wagenas. Wij zijn getorpedeerd en paard aan de kletter. Uiteindelijk maar 100 meter, maar het is een wonder dat hij nadat alles los was gemaakt weg kon stappen en regelmatig was. We zijn er allemaal goed afgekomen. Stijf, schaafplekken en blauwe plekken. Over een paar weken als alle oppervlakkige plekken genezen zijn maar even goede controle doen.
Poeh heftig zeg, gewoon zo iets "simpels" eigenlijk. Niet eens een paard wat heel gek doet of iets. Gelukkig allemaal goed vanaf gekomen, had heel anders kunnen zijn. Vind ik zelf altijd t enge van mennen. Als er iets gebeurd, paard zit toch vast aan de kar. Gewoon rijden en je valt er af zit er alleen maar een zadel op...
Hannanas schreef:Ik snap m.
Ben nu toch wel benieuwd of je is van Lyme of een (co-)infectie of een mycoplasma hebt.
Wat jij beschrijft, heb ik ook. Natuurlijk lang niet zo extreem als jou, want ik heb/had geen drains, hersenvlies ontsteking etc.
Mijn klinisch beeld (zo noemt men dat toch?) strookt net als jij verteld absoluut niet met de "protocollen". koorts, bloedbeeld etc. Niet zoals gangbaar en niet zoals het er uit "hoort" te zien zodat artsen in actie komen.
Dikke dikke dikke ontstekingen (jicht/kaakontsteking/longontsteking) zijn / waren niet / nauwelijks te zien en nooit koorts.
Toch wel een interessant stukje van jouw ziekzijn. Je was volledig door de mangel gehaald wbt deficiëntie immuunsysteem toch?
Ook hoeveel medicijnen ze er nu in pompen, prachtig bloedbeeld en m'n lever geeft tot nu toe geen kik.
Denk oa een belangrijke puzzelstuk van jouw ziekzijn. En ook een geluk: rete sterk lijf
Ik hoop dat je nooit meer zoveel pijn meemaakt.
Lyme, etc. verder geen idee. Ziekte beeld kan niet (alleen) daardoor veroorzaakt worden, dus voor nu gewoon weg niet belangrijk.
Klinisch beeld is zoals jij bent, reageert, etc. Voor mij klopt die juist wel, pijn, reactie op duwen/kloppen, stille buik bij buikvliesontsteking, etc. Alleen geen koorts, geen (extreem) afwijkend lab en niet dood en dood ziek. Wel echt ziek, maar niet wat je meestal ziet bij hersenvliesontsteking én buikvliesontsteking...
Die pijn wil ik ook echt nooit meer mee maken, echt niet. T zegt ook wel genoeg dat ze je naar OK brengen om de pijn enigszins onder controle te krijgen... Pijn die ik nu heb is ook behoorlijk en soms best heftig, maar niets vergeleken met dat toen. Pff.
Madje1992 schreef:Veel plezier in Zweden(ondanks de pijn). En veel succes met werk bezoeken naar het ziekenhuis.
Kijken of je daar een contract kunt krijgen voor duaal?
Dank je. Ja inderdaad kijken of ze akkoord gaan met duaal, ziekenhuis vandaag wil er in ieder geval aan mee werken en kijken wat er te regelen valt! Ze kennen hier duaal opleiden niet, maar staan er wel voor open. Dus nu school er heen dat ze de rest kunnen fixen. Zou mooi zijn! School dit jaar verder is einde, t is gewoon niet haalbaar.
Nu ook, we houden overal rekening mee. Veel plat en zo weinig mogelijk belasting, maar t is toch enorm zwaar. Terwijl ik eigenlijk nauwelijks iets doe. Ook wel weer erg veel pijn helaas, maar goed. Zaterdag weer lekker thuis en dan maar weer bij komen.
Als er nog een infectie zit vecht daar m'n lichaam ook nog tegen, kost ook veel energie dus niet zo gek. Onderste wond/litteken is erg rood.