Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Yasmine_

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:45

Tuurlijk, iedereen is welkom!

Hier gisteren bloedfanatiek paardgereden op de manege, zelfde paard als vorige keer. Ontzettend lekker, eindigde dat hij lekker bergopwaarts liep! *D In de middag gewerkt, terrasdienst, dus ook flink moeten lopen!

Vandaag rondje hardgelopen met zusje, herhaling van evy les 3, Ik merk aan mezelf dat het steeds makkelijker gaat *D Houd het steeds beter vol.

Ivm, een lege koelkast helaas wel wat minder gezond vandaag.
Wilde een eitje koken, geen eieren... eigenlijk helemaal niets eetbaars. Dus ik leef de ochtend en middag op wit brood met pindakaas.. :+

Ik vul MFP af en toe eens in, om te kijken waar ik ongeveer op uit kom. Inderdaad een beetje natte vinger werk, maar onwijs veel zal het er niet naast zitten. Ik gebruik het meer om te kijken of ik nog op de goede weg ben. Of dat ik stiekem veel te weinig/ veel eet :n
Als ik braaf rond de 1500 zit vind ik het prima! Maar als er opeens 1000 uitkomt of 2000 moet ik wel even achter de oren krabbelen!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:55

Haii :wave: ook een afvaller hier. Ik probeer van 75 kilo (gewogen in de ochtend) terug te gaan naar ongeveer 65 (hoeft niet perse dat gewicht te hebben. We zien waar het schip strand :') ) Dus ik heb wel een doel haha.

Puur omdat ik met niet lekker voelde in mijn lijf, overal vetjes vandaan kwamen waar ik ze niet wil hebben (billen, buikstreek en rug) en steeds meer ging snoepen. Nu eet ik bijna geen tussendoortjes meer (en anders een stuk komkommer of kaas) en ik ga misschien binnenkort naar de sportschool.

Na 3 weken ben ik 3 kilo kwijt (weeg nu 72 kilo. Net gewogen). :D Trots!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 18:20

Waarom je tussendoortjes helemaal schrappen? :?

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:41

Goed bezig Yasmine, geeft een lekker gevoel he :D
Ik gebruik MFP ook niet meer dagelijks, ondertussen weet ik ook wel een beetje hoe of wat. En vaak vergeet ik het ook gewoon haha.

Knap Bralindy, je bent op de goede weg!

Ik ga zo weer naar de sportschool. Nog 1,1 kilo te gaan en ik zit op mijn streefgewicht *\o/*
Het is ook duidelijk te merken aan mijn lichaam, alles wordt strakker. Alleen mijn benen helaas niet.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:45

Emma, je had me volgens mij eerder een keer gewezen op die pannenkoekjes. Zou je het receptje eens voor me uit kunnen schrijven :) ?

Vandaag weer de eerste keer wezen hardlopen. Heup is zo goed als hersteld, al voelde ik hem op sommige momenten wel wat.. Maja zachtje weer opbouwen.

Welkom aan alle nieuwe mensen !

Zo en nu paardlief rondslingeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:51

Heel simpel! Ik doe twee eieren en 1 gesneden banaan in een kom, prak dat samen met een staafmixer. Paar eetlepels havermout er doorheen, nog even prakken en dan op laag vuur (belangrijk) bakken in een flinke hoeveelheid olie (belangrijk, anders bakken ze heel snel aan), en dat is het!

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:59

Klinkt erg simpel! Ik ga het ook eens proberen :j

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 19:00

Welkom iedereen! Bralindy, ik zou je tussendoortjes niet schrappen maar vervangen door iets gezonds. Niet een stuk komkommer want daar zit nauwelijks voedingswaarde in, probeer je tussendoortjes te vullen met eiwitten bijvoorbeeld. Bakje kwark of gewoon een gekookt eitje etc. :) Je lichaam moet meer moeite doen om eiwitten om te zetten en daardoor verbrand je meer als je veel eiwitten binnen krijgt.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 19:01

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 19:03

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 19:09

Die pannenkoeken klinken goed. Die onthoud ik!

Nu lekker wandelen in het bos.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 19:40

Ik heb ook wel eens 1 banaan en 1 ei gedaan, is alleen moeilijker draaien :+

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 19:46

N0a schreef:
Welkom iedereen! Bralindy, ik zou je tussendoortjes niet schrappen maar vervangen door iets gezonds. Niet een stuk komkommer want daar zit nauwelijks voedingswaarde in, probeer je tussendoortjes te vullen met eiwitten bijvoorbeeld. Bakje kwark of gewoon een gekookt eitje etc. :) Je lichaam moet meer moeite doen om eiwitten om te zetten en daardoor verbrand je meer als je veel eiwitten binnen krijgt.

Dat is wel heel slim.. :)*

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 19:48

N0a schreef:

Hé dat wist ik niet!
Dan moet ik toch dringend een eiwitbron zoeken die ik lust (van kwark en gelijkaardige dingen draait mijn maag om)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:09

Jaime_ schreef:
Ik doe het zo goed als hetzelfde als Jezzi!

Greetje, over jou vraag hoe je dat doet met meer personen eten bijvoorbeeld, gisteren at ik als avondeten tomaten gevuld met broccolipuree. Ik weeg gewoon alle ingredienten af als ik ga koken, is zo gepiept, die schrijf ik op, er waren 4 gevulde tomaten en ik heb er 2 gegeten, dus dan deel ik alle ingredienten door 2 en dat heb ik gegeten. Ja misschien zat er in mijn tomaat 5 gram minder vulling dan in de tomaat die ik had laten staan, maar op die 5 gram komt het niet aan. Bij benadering kom ik heel dicht in de buurt. Zo doe ik het ook bij alle 1 pans gerechten, ik kan zo uitreken want mijn portie bevat, bij een gerecht voor 4 personen is dat voor mij 1/4 van alle ingredienten, kook ik voor 2 personen en eet ik de helft dan doe ik ook alle ingredienten door 2.
Als wij gewoon rijst/groente/vlees of aardappels/groente/vlees eten, dan weeg ik gewoon alles af bij het opscheppen, dus zoveel gram rijst, zoveel gram groente en zoveel gram vlees.

Jaime dat gaat hier niet werken want ik ben de veelvraat hier, of te wel ik schep mijn bord veel voller dan man een kinderen. Daarnaast heb ik dan wel elke dag weer over voor eventueel een of meerdere personen de volgende dag (als de volgende dag gehaald wordt met al die pubers in huis-meestal wordt de koelkast 's avonds leeggeroofd. Maar ik heb dan liever dat de kinderen net als vandaag een extra portie nasi nemen dan dat ze gaan de chips beginnen. Of zoals de 19 jarige vaak doet een halve ontbijtkoek soldaat maakt.
Overigens is hier de situatie dat ik het meest warm eet, maar in de gemiddeld situatie waar de man groter/zwaarder is en in ieder geval meer spiermassa dus meer kcal behoefte werkt het delen door twee toch niet. (en ja ik kan wel bedenken dat je dan bijvoorbeeld met een verhouding 3/5-2/5 of zo gaat werken. Maar ik neem aan dat jullie niet allemaal partners/kinderen hebben die zo afgepast eten.
Althans heir is het zo dat hoe lekkerder ze het vinden hoe meer ze er van eten.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:19

Samiyah schreef:
Greetje63 schreef:
(bijna) elk product die je in de winkel koopt kan je toch gewoon de kcal, eiwitten, vetten, suikers etc. aflezen? Hoezo is dat dan natte vingerwerk? Ik heb een keukenweegschaaltje en ik weeg alles af wat ik eet, ook fruit en olie waar ik in kook. Ik denk dat het gewoon een stukje bewustwording is, dat je weet wat je eet zeg maar. Dus niet zomaar een klont boter in de pan gooien en een dik stuk vlees bakken zonder dat je weet hoeveel dat eigenlijk is en wat er allemaal in zit. Sinds ik calorieën tel (en niet alleen calorieën, ik kijk uiteraard naar meer dan dat) ben ik veel bewuster bezig met mijn voeding, wat ook te zien is op de weegschaal.

OP heel veel producten (groente /fruit) ook niet. En ik neem aan dat ik niet de enige ben die met een gezin eet en er dus voor meerder personen gekookt wordt. En bij mij blijft er na afloop van de maaltijd altijd jus in de pan achter. Geen idee wat ik er van binnen gekregen heb, ook geen idee wat er in de vuilnisbak terecht komt. En zo bij vlees is het ene lapje soms ook anderhalf keer zo groot als het andere lapje uit dezelfde verpakking.
Ik denk dus dat het voor als je gewoon voor een heel gezin kookt het ook best omslachtig is.
Ik houd het voor mezelf maar op voor mij op het oog redelijke porties.

Een ander punt waarvan ik me afvraag hoe jullie dat doen met dat punten systeem is dat ik begrijp dat jullie extra kcal krijgen voor het sporten (logisch want je lijf het nodig) maar nemen jullie dat altijd op de dag zelf? Want na een inspannende training/wedstrijd heb ik juist de twee dagen na de wedstrijd behoeft aan extra eiwitten./ energie voor herstel. Of schuiven jullie ook met de extra kcal?

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:26

Tuurlijk kun je het heel omslachtig vinden als je voor een heel gezin kookt, maar je kunt ook de pan met vlees op de weegschaal zetten en dan kun je zo zien hoeveel vlees jij eruit hebt gehaald. Voor elk probleem is een oplossing :) Maar doe wat werkt voor jou!

In myfitnesspal kun je inderdaad extra kcal 'verdienen' door te sporten. Ik werk echter gewoon met mijn eigen schema waarbij ik om en om een hoge en een lage dag heb. Dat komt overeen met mijn behoefte op een trainingsdag en een rustdag, maar soms komt dat niet uit en train ik dus bijvoorbeeld op een lage dag :j Ik eet standaard hoog in eiwitten, koolhydraten hangen af van of ik train of niet. Bij jou zal dat iets anders liggen, ook ivm koolhydraten laden enzo. Dan zou ik inderdaad met die kcal gaan schuiven.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:36

Jezzi alles kan, zo zou ik ook apart voor mezelf gaan koken maar zo vel wel ik niet gaan hoor. Is voor mij en niet nodig omdat ik toch niet weet hoeveel kcal ik precies nodig heb. En omdat het voor mij niet belangrijk is of ik op een dag een paar honderd kcal te veel of te weinig binnen krijg, als het gewicht maar stabiel blijft of zonodig de goede kant uitgaat.
Koolhydraten stapelen doe ik niet echt voor een marathon of ultra. Ik zorg altijd dat mijn glycogeen voorraad goed aangevuld wordt en neem voldoende koolhydraten net voor en tijdens het lopen zelf. Wat ik win aan stapelen verlies ik aan de extra kilo die je mee moet sjouwen en drinken moet ik toch tijdens dergelijke lange wedstrijden en dan drinkt isotone sportdrank nog gemakkelijker dan water en het wordt nog sneller opgenomen ook.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:47

Hee Jezzi, jij ook hier? :P
Wil mijn hele leven al een paar kilo kwijt maar heb blijkbaar niet genoeg last ervan om het lang genoeg vol te houden. Eet redelijk gezond gewoon omdat ik dat lekker vind en me er goed bij voel, maar een calorietekort kweken lukt nog niet zo goed! Nu zit ik bijv op de bank na toch een goed avondmaal te hebben gehad, en heb gewoon echt zin in wat! Wie heeft de ideale tip voor dit soort momenten? Water/thee drinken doe ik al, als ik heel veel zin heb ik zoet pak ik een hazelnootkoffie, probeer wat anders te gaan doen of pak bijvoorbeeld een halve komkommer/paprika..

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 22:04

Emmaa_ schreef:
Heel simpel! Ik doe twee eieren en 1 gesneden banaan in een kom, prak dat samen met een staafmixer. Paar eetlepels havermout er doorheen, nog even prakken en dan op laag vuur (belangrijk) bakken in een flinke hoeveelheid olie (belangrijk, anders bakken ze heel snel aan), en dat is het!

Dat is dan weer erg jammer :(

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:06

danoesje schreef:
Hee Jezzi, jij ook hier? :P
Wil mijn hele leven al een paar kilo kwijt maar heb blijkbaar niet genoeg last ervan om het lang genoeg vol te houden. Eet redelijk gezond gewoon omdat ik dat lekker vind en me er goed bij voel, maar een calorietekort kweken lukt nog niet zo goed! Nu zit ik bijv op de bank na toch een goed avondmaal te hebben gehad, en heb gewoon echt zin in wat! Wie heeft de ideale tip voor dit soort momenten? Water/thee drinken doe ik al, als ik heel veel zin heb ik zoet pak ik een hazelnootkoffie, probeer wat anders te gaan doen of pak bijvoorbeeld een halve komkommer/paprika..

Ik val hier af en toe binnen om informatie te spuien, maar ik post vooral in dit topic [HK] Strakke abs en dikke billen, dat is wat we in deel 4 willen!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:13

_sharonnn schreef:
Emmaa_ schreef:

Dat is dan weer erg jammer :(

hoeft niet perse met veel olie hoor, bakken in een pan met een goede anti aanbaklaag werkt ook :D En de pannenkoekjes niet te groot maken zodat ze makkelijker draaien. :)

Greetje63 schreef:
OP heel veel producten (groente /fruit) ook niet. En ik neem aan dat ik niet de enige ben die met een gezin eet en er dus voor meerder personen gekookt wordt. En bij mij blijft er na afloop van de maaltijd altijd jus in de pan achter. Geen idee wat ik er van binnen gekregen heb, ook geen idee wat er in de vuilnisbak terecht komt. En zo bij vlees is het ene lapje soms ook anderhalf keer zo groot als het andere lapje uit dezelfde verpakking.

Zoals al gezegd, daarom weeg ik dingen af. Alles wat in m'n mond gaat, gaat eerst via de keukenweegschaal. :))

En hoeveel er in groente en fruit zit is gewoon te vinden op internet.

Ik kook niet voor een gezin, heb alleen een vriend die altijd apart voor zichzelf kookt dus dat 'probleem' heb ik niet. :)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:27

Samiyah, een vriend die voor zichzelf kookt?? !! Wat maakt ie allemaal dan?
Ik kook ook voor twee, gelukkig is mijn vriend niet lastig maar dat ie zelf kookt kan ik helaas toch echt vergeten. Hij eet wel keurig met mij mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:32

Ik woon in een studentenhuis waar pannen met een goede anti aanbaklaag niet bestaan, dus voor mij is een laagje olie wel nodig _O- Nou bak ik die van mij in kokosolie met een smaakje zodat ze ook nog net even wat zoeter proeven (hou van een zoet ontbijtje) en dat kan imo niet zo heel erg veel kwaad :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:33

Kokosolie is erg gezond, dus als het in je macro's past zeker geen verkeerde keuze!