Jaime_ schreef:Ik doe het zo goed als hetzelfde als Jezzi!
Greetje, over jou vraag hoe je dat doet met meer personen eten bijvoorbeeld, gisteren at ik als avondeten tomaten gevuld met broccolipuree. Ik weeg gewoon alle ingredienten af als ik ga koken, is zo gepiept, die schrijf ik op, er waren 4 gevulde tomaten en ik heb er 2 gegeten, dus dan deel ik alle ingredienten door 2 en dat heb ik gegeten. Ja misschien zat er in mijn tomaat 5 gram minder vulling dan in de tomaat die ik had laten staan, maar op die 5 gram komt het niet aan. Bij benadering kom ik heel dicht in de buurt. Zo doe ik het ook bij alle 1 pans gerechten, ik kan zo uitreken want mijn portie bevat, bij een gerecht voor 4 personen is dat voor mij 1/4 van alle ingredienten, kook ik voor 2 personen en eet ik de helft dan doe ik ook alle ingredienten door 2.
Als wij gewoon rijst/groente/vlees of aardappels/groente/vlees eten, dan weeg ik gewoon alles af bij het opscheppen, dus zoveel gram rijst, zoveel gram groente en zoveel gram vlees.
Jaime dat gaat hier niet werken want ik ben de veelvraat hier, of te wel ik schep mijn bord veel voller dan man een kinderen. Daarnaast heb ik dan wel elke dag weer over voor eventueel een of meerdere personen de volgende dag (als de volgende dag gehaald wordt met al die pubers in huis-meestal wordt de koelkast 's avonds leeggeroofd. Maar ik heb dan liever dat de kinderen net als vandaag een extra portie nasi nemen dan dat ze gaan de chips beginnen. Of zoals de 19 jarige vaak doet een halve ontbijtkoek soldaat maakt.
Overigens is hier de situatie dat ik het meest warm eet, maar in de gemiddeld situatie waar de man groter/zwaarder is en in ieder geval meer spiermassa dus meer kcal behoefte werkt het delen door twee toch niet. (en ja ik kan wel bedenken dat je dan bijvoorbeeld met een verhouding 3/5-2/5 of zo gaat werken. Maar ik neem aan dat jullie niet allemaal partners/kinderen hebben die zo afgepast eten.
Althans heir is het zo dat hoe lekkerder ze het vinden hoe meer ze er van eten.