Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:55

Max_en_Max schreef:
Runkeeper gebruik ik ook, zonder internet werkt de gps bij mij goed, en natuurlijk is eigen muziek erg fijn. Ik luister heel vaak naar de foofighters, iemand zei een keer dat ik altijd zo agressief keek als ik aan het hardlopen was.. :') oeps..

hahahaha, heerlijk :')

Anoniem

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:56

Mn runkeeper heeft weer eens moeite met synchronisatie met Facebook :roll:

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:38

Zo, dat waren heel veel blz om bij te lezen.
Super dat de fysio zo positief is Lente! Moest wel lachen om die "halfwaardetijd term" doet me toch steeds aan kernenergie denken. Tja en die reactie lijkt inderdaad een beetje op afgunst, maar als het een goede vriendin is moet je toch ook de mindere dingen van elkaar kunnen accepteren? Je vriendschap is veel belangrijker. Misschien dat je er samen een keer over kunt praten als het vervelende gevoel een beetje weggeëbt is bij je.

Ik hoor in mijn omgeving tot nu toe alleen maar positieve reacties over wat ik doe, voel daardoor wel een
bepaalde druk van verwachtingen. Heb nu mijn eerste sponsors binnen voor de Damloop en wil deze zo ontzettend graag niet teleurstellen!

HannahFrouk, het is toch juist knap als je nu op een langere afstand van 7,5km dezelfde snelheid loopt? Dan kun je vast een klein beetje harder op de 5.

Beterschap Egnie :(:)

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:06

Zinn schreef:
ok, dank jullie, ik ga straks even op zoek naar de andere apps die hier al genoemd zijn, werken die zeker wel zonder constante internetverbinding?

Jup, ik zet namelijk altijd mn internet uit anders wordt ik gek van mn whatsapp. Vaak doet dan de GPS even moeilijk maar als je al op start drukt terwijl 3G/WIFI nog aan staat, pauze zet, 3g uit zet, is het opgelost.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:37

Ik had nu idd op start geduwd terwijl ik binnen m'n bereik van de wifi was, alles leek goed te gaan, ben vertrokken en toch hield ie geen gegevens bij...dus straks nog eens even testen en anders toch maar overschakelen naar een andere :j

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:50

Gisteravond intervaltraining gehad maar het ging totaal niet goed :n
Had het na 1,5 km al spaans benauwd. Ik heb astma maar opzich gaat het de laatste tijd erg goed. Had wel voor we vertrokken medicijnen genomen omdat ik de afgelopen 2 weken wel weer wat benauwder ben.
Ben toen na 1,5 km ook gestopt, want ik kreeg gewoon écht geen lucht. Scheelde niet veel of ik was gewoon totaal in paniek geraakt. Ademen deed ook aardig zeer. Dus heb nog wat gestretcht en ben toen gewoon teruggelopen, anders hadden ze me ben ik bang op kunnen vegen :=
Vandaag nog steeds best benauwd en pijnlijk met ademen dus morgen moet ik even naar de dokter omdat het dus de laatste 2 weken weer wat erger is. Ben ook erg snel moe e.d.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:51

Had je GPS al verbinding dan? Soms duurt dat namelijk even... bij mijn app kan ik dat zien doordat het vakje van de GPS groen is. Als ik daar niet op wacht, maar het vakje nog oranje of rood is, dan houdt hij ook niks bij.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:55

Ow dat is minder Warboel!! Kennisje van mij heeft ook astma en ging ook steeds verder met rennen, maar is toch teruggefloten door de arts... Nu wordt ze een keer per jaar gemonitord in het ziekenhuis, dan moet ze aan zo'n meet ding. Nu mag ze dus van de arts maar tot 5 km rennen en langer niet...

Ik ren zelf met runkeeper, hele fijne app, maar heb eigenlijk wel altijd internetverbinding...

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:59

Wendy schreef:
Had je GPS al verbinding dan? Soms duurt dat namelijk even... bij mijn app kan ik dat zien doordat het vakje van de GPS groen is. Als ik daar niet op wacht, maar het vakje nog oranje of rood is, dan houdt hij ook niks bij.

Dat kan ik nergens zien :n

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:13

Zinn schreef:
Wendy schreef:

Dat kan ik nergens zien :n

Weet niet welke app je nu gebruikt maar runtastic kun je het wel zien :)

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:51

jeee dames wat gaan we snel! :}
Haast onmogelijk om op iedereen nog te gaan reageren. Maar ik ben dan ook meer een meelezer dan een poster. :)

Ben ondertussen bij de fysiotherapeut en bij de podotherapeut geweest. Mijn linkerknie staat/buigt veel te ver naar binnen, waardoor de spier aan de zijkant van mijn bovenbeen zo pijnlijk is. Ook mijn andere knie buigt te ver naar binnen, dus daar zou ik op den duur ook last van krijgen. Ook de ziekte van Osgood-Schlatter in mijn knie zorgt ervoor dat lopen pijnlijk is. Ze hebben zooltjes aangepast en die zijn over 2 weken klaar. Die zouden met hardlopen en in het dagelijks leven een stuk verbetering moeten geven.
Ook krijg ik van de fysio oefeningen en gaat ze het losmasseren.

Nu helaas een paar weekjes niet paardrijden, hardlopen alleen op zachte ondergrond en dan kijken hoe de zooltjes bevallen als ik ze heb.
Wel fijn dat er nu actie ondernomen word!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:28

Dat klinkt goed Dagmar!

Vriendinnetje en ik hebben het inmiddels uitgepraat :)

En nu ga ik naar de sportschool. Nu maar ecen spinnen en dan morgenochtend interval op de loopband.

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:36

Ik gebruik ook runkeeper. Erg fijne app.
Maar ik laat wel 3G aanstaan.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:04

Warboel, wat naar voor je. Ik hoop dat je dokter er wat aan kan doen. Misschien helpt het om even gas terug te nemen (totdat je aan het warmere weer gewend bent?). Kunnen pollen ook een rol spelen?

Heb zelf vanavond maar even rustig aan gedaan (moet wel zuinig zijn op m'n achilluspezen ... moeten nog langer mee). Ipv een duurloopje en intervallen gekozen voor een half uurtje op de hardloopband tegen een flinke heuvel op. Ook leuk. Met zo'n stretch'sok' om m'n enkel. Het ging me beter af dan ik verwacht had! Gelukkig geen echte last van m'n achilluspees gehad. Zondag maar weer kijken.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:06

Ik heb Endomondo geïnstalleerd ben benieuwd of dat wat is :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:21

Dagmar_1995 schreef:
Haast onmogelijk om op iedereen nog te gaan reageren.

Dat is ook helemaal niet de bedoeling van een MW topic. Daar is het HK-hardlooptopic voor.
Dit topic is puur informatief bedoeld.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:47

Runkeeper is heel makkelijk offline te gebruiken, heb er namelijk ook m'n skitracks mee gedaan en daar laat ik graag m'n internet uit ivm de kosten ;-)
Gister stiekem m'n 5 km tijd in een training verbroken 34 min! Daarna nog 5 x 20 sec interval, al met al aardig tevreden en m'n gem snelheid was ook mooi weer wat hoger! Vandaag rust en dan morgen 4 x 5 min interval hoog tempo :-) zondag hebben we weer een pittige training, 11,5 km waarvan de eerste 5 langzaam en dan 5 km snel en de laatste 1,5 km weer langzaam. Kan me echt nog niet voorstellen dat we straks 10 km/u gemiddeld lopen, lijkt zo hard!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:49

KarinvdM schreef:
Dagmar_1995 schreef:
Haast onmogelijk om op iedereen nog te gaan reageren.

Dat is ook helemaal niet de bedoeling van een MW topic. Daar is het HK-hardlooptopic voor.

Oh beter dan meld ik mij ook :Y)
Lees al tijdje mee maar heb helaas niet genoeg tijd om overal fanatiek op te reageren maar vind het erg leuk om ervaringen, afstanden en tijden te lezen :j

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:50

WillemYntJee schreef:
Runkeeper is heel makkelijk offline te gebruiken, heb er namelijk ook m'n skitracks mee gedaan en daar laat ik graag m'n internet uit ivm de kosten ;-)
Gister stiekem m'n 5 km tijd in een training verbroken 34 min! Daarna nog 5 x 20 sec interval, al met al aardig tevreden en m'n gem snelheid was ook mooi weer wat hoger! Vandaag rust en dan morgen 4 x 5 min interval hoog tempo :-) zondag hebben we weer een pittige training, 11,5 km waarvan de eerste 5 langzaam en dan 5 km snel en de laatste 1,5 km weer langzaam. Kan me echt nog niet voorstellen dat we straks 10 km/u gemiddeld lopen, lijkt zo hard!

Nette tijd hoor!
Ik wil ook graag naar de 10 kilometer per uur :j

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:20

Vanmorgen begonnen met shred, wil toch ook wat strakker en sterker worden. Heb 's ochtends eerst een crackertje gegeten, toen naar de pony en daarna shred. Wel haasten allemaal voor 't werk maar ook wel lekker. En omdat ik daarna de hele dag in beweging ben word ik ook niet zo stijf, hoop dat de spierpijn morgen meevalt. Dat ik op het werk kwam vroeg een collega of ik ben afgevallen, altijd leuk :D En vanavond meteen uit het werk nog wezen hardlopen, les 17 van str. Ging best heel lekker, niet zo snel maar wel makkelijk kunnen uitlopen. 5,37km in 39 minuten volgens de runkeeper :)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:27

Indd fijn dagmar! Hoopt dat de zooltjes helpen!
Endomundo hoor ik ook goede verhalen over.
Fijn dat het uitgepraat is Lente!
Goed bezig Willem!
Welkom Romy!
Wendy lekker bezig geweest zeg!

Ik heb na dinsdag even een rustje dagje genomen van het rennen. Ik ga zaterdag weer. Ipv van rennen lekker 2 uur met de hond gewandeld :D

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:32

Ook goed bezig twee uur wandelen!

Ik zit momenteel even met me scheenbeen in de knoei, beginnende scheenbeenirritatie, komt door mijn voormalige hardloopschoenen :( Ondanks dat toch gisteren nog 5,48 km gelopen! Had vorige week zondag mijn eerste 5 km wedstrijd, in 33 minuten gefinished! Was erg leuk dus nu gaan we 26 mei weer starten Leusden de 6,6 km :D Hier nog meer die meedoen aan wedstrijden? Leuke tips?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:40

Romytjuuh schreef:
KarinvdM schreef:
Oh beter dan meld ik mij ook :Y)
Lees al tijdje mee maar heb helaas niet genoeg tijd om overal fanatiek op te reageren maar vind het erg leuk om ervaringen, afstanden en tijden te lezen :j

Ook dat is niet de bedoeling.

Even een quote van een Mod uit het vorige topic dat naar de HK verplaatst is:

Angela schreef:
Even mijn reactie op het verzoek verplaatsen naar MW. Door de huidige opzet en de eerste pagina's is het topic niet meer "geschikt" om naar MW te verplaatsen. Ik heb overleg gehad met mijn modcollega's op MW, en het voorstel is om daar weer een nieuw topic te starten. Omdat het om een centraal topic gaat is het verzoek om in dat geval een MW mod een PB te sturen om weer een topic daar te openen. Met daarbij dat kanttekening dat een topic op MW bedoelt is om informatief te zijn, als het enkel gebruikt word om bij te houden hoeveel/hoelang/wanneer mensen lopen en er verder geen tips en adviezen in komen te staan, zal het denk ik vrij snel weer naar de HK verplaatst (moeten) worden.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:42

^)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:57

Wat was er met je schoenen dan Romy? Zat je aan de max. aan km? Klinkt als shin splints, das niet leuk!
Ik zou dan nu wel even rust pakken, voordat het erger wordt...