ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poess91

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:54

Jaaa dat werd ik ook, erg moe van mezelf. Moest ook dagelijks een middag-dutje doen, heb ik nu gelukkig geen last meer van. Mijn ouders hoefden niet langs te komen trouwens.
Ik heb gewoon de huisarts gebeld om te zeggen dat ik wilde laten 'testen' of ik ADD had.
Toen heeft ie zo'n instelling contact met me laten opnemen voor een afspraak.
Heb daar wat gesprekken gehad etc, en toen moest ik gaan nadenken of ik medicijnen wilde of niet.

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:00

Nu je het zegt, dat middag dutje, dat heb ik vaak echt nodig...Na mn werk even een uurtje plat anders ben ik vreselijk prikkelbaar. Helaas duurt het altijd een tijdje voordat ik echt in slaap val.

Misschien dan toch binnenkort de stap eens zetten... was het een lang proces?

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:05

Nee viel eigenlijk reuze mee, 2 maanden max. denk ik van het eerste tot laatste gesprek. De laatste zaten telkens 2 weken tussen ongeveer omdat we toen de dosis aan 't uitproberen waren en meteen kijken of 't beter gaat natuurlijk.

Maar ik kan nu tenminste gewoon een dag door en dan normaal slapen.
Eerst sliep ik dan 's nachts ook maar heel licht, veel dromen. Dus de volgende dag niet goed uitgerust.
Als ik nu gewoon de hele dag door braaf m'n medicijnen neem, dan slaap ik 's nachts heerlijk!

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:11

Goed slapen lijkt me heerlijk! Kan de laatste keer niet meer noemen dat ik een nacht doorgeslapen heb. Ook duurt het heel lang voordat ik in slaap val. Meestal ben ik na 6 uur slaap klaarwakker, maar helaas nog lang niet uitgerust. Slapen is drama bij mij...

Je bent me flink over de streep aan t trekken om er nou eindelijk eens wat mee te gaan doen, bedankt :')

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:23

Haha graag gedaan, en niet geschoten is altijd mis ;).
Als je nog vragen heb mag je altijd roepen

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:53

Ik heb geen groeps'therapie' gehad, maar wel een soort cursus 'omgaan met AD (H)D' gedaan in groepsverband. Heb daar veel van geleerd.
Ik merk van de medicatie niet altijd wat en ik moet eerlijk bekennen dat ik deze regelmatig niet inneem, maar in drukke periodes helpt het me wel voor wat meer rust en concentratie doordat ik de diagnose heb ben ik meer over mezelf gaan leren, oa door bijvoorbeeld die cursus en ook mezelf verder inlezen en meerdere gesprekken met psychiater en hulpverleners e.d.. Daardoor ben ik nu wel een stuk rustiger en stabieler. Ook slaap ik veel beter dan vroeger, maar kan niet goed zeggen waar dat door komt.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:40

Deze week zeiden twee instructrices dat ik wel moest luisteren. Ik had echt zoiets van huh waar gaat dit over. Bleek opeens dat ik heel vaak niet luisterde en heel vaak erdoorheen praat bij aanwijzingen? Zo ken ik mezelf helemaal niet maar ja ben er vanavond op gaan letten en het is eigenlijk wel heel erg :') tegen pony's aanbotsen, het niet horen als je in een andere gang miet en vrolijk verder draven als de rest uitstapt, vergeten wel figuur je moest rijden :'). Ohw en vandaag zei iemand dat soms ik haar helemaal niet leek te horen als zij iets zei (blik wazig en gedachten ver weg) maar ik weet niet of dat met ADD of met autisme te maken he
eft.
verder gaat het goed. *\o/*

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 02:12

Sjaap schreef:
Ik liet gister een bak aardbeien vallen, schelden, gooien met spullen en uiteindelijk in huilen uitgebarsten, lijk wel gek :')

Heb een kennis met ADD en die krijgt therapie in de vorm van groepsgesprekken...... Lijkt me he-le-maal niks.

geloof me dat kan heel fijn zijn ook vanwege de herkenning

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 02:14

Sjaap schreef:
Goed slapen lijkt me heerlijk! Kan de laatste keer niet meer noemen dat ik een nacht doorgeslapen heb. Ook duurt het heel lang voordat ik in slaap val. Meestal ben ik na 6 uur slaap klaarwakker, maar helaas nog lang niet uitgerust. Slapen is drama bij mij...

Je bent me flink over de streep aan t trekken om er nou eindelijk eens wat mee te gaan doen, bedankt :')

Ik heb medicijnen waardoor ik juist te veel slaap seroquel en citalopram en je hebt veel meer rust in je hoofd

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 07:57

Groepstherapie had mij ook prettig geleken, inderdaad om wat Franka zegt. Helaas voor mij was die groep toen al net een aantal sessies onderweg waardoor ik alsnog 1 op 1 heb gezeten.

Dat zijn wel 2 pittige medicijnen zeg := Ik heb een tijdje Zopiclon gebruikt voor het doorslapen, maar die mag je dan maar 3 weken en dan niet elke nacht.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:19

Ik krijg vanaf 1 augustus een groepstherepie voor 5x,

Ik ben heel eerlijk, ik ben bang voor wat me te wachten staat.
Ik ben bang dat het echt zo '' ja maar ik heb add, dus kan er niks aan doen'' groep gaat worden, ik hoop het niet. Ik hoop dat ik er daadwerkelijk wat aan heb.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:08

Net bij mijn arts geweest bij PsyQ.
Ik heb concerta meegekregen voor de komende 5 weken.

Eerste week is medicatieloos observeren, daarna 2 weken 18 mg observeren en laatste 2 36 mg observeren.
Ben heel benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:12

Concerta is heel fijn, ik zit ook op 36 mg, ik vergeet mijn medicijnen altijd op tijd in te nemen als ik ritalin gebruik, maar 1x concerta in de ochtend onthoud ik wel. :P Ik zou mss op 54mg moeten zitten maar dan voel ik me een zombie.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:44

Ik ben bij die groepsbijeenkomst geweest, ik was gewoon de enigste van de 10 die geen medicatie slikte. Ze zaten me ook wel beetje vreemd aan te kijken. Deze week krijgen we meer informatie over wat add/adhd percies is.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:45

wemkelover schreef:
Ik ben bij die groepsbijeenkomst geweest, ik was gewoon de enigste van de 10 die geen medicatie slikte. Ze zaten me ook wel beetje vreemd aan te kijken. Deze week krijgen we meer informatie over wat add/adhd percies is.

Ik heb dat vanaf de 21e, is het wat?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:48

Cindeeh schreef:
wemkelover schreef:

Ik heb dat vanaf de 21e, is het wat?

Ik heb nog maar een bijkomst gehad, dus kan nog niet echt is zeggen want het eerste was een voorstelrondje.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:27

Hoe gaat het nu met iedereen?

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:24

Ik heb nu mijn tweede dag op Concerta 18 mg, en dit bevalt goed!
Lekker rustig in mn hoofd, kan me redelijk goed concentreren etc,heerlijk!

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:38

Cindeeh, heel fijn om te horen!!
Goed nieuws dus

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:48

Zeker :-) Hoe gaat het met jou verder dan?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:10

Ik voel me momenteel een emotioneel wrak af en toe.
Door die bijkomst met lotgenoten ( zo noem ik ht maar) is er veel herkenning en vind ik het heel jammer dat het niet eerder is ontdekt had zoveel ellende bespaart uiteindelijk. En ik krijg van andere mensen nu veel te horen '' iedereen heeft add'' '' o daar heb ik ook wel eens last van'' ik krijg het gevoel me te moeten verdedigen terwijl dt eigenlijk helemaal niet hoeft.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:12

Ja top!
Af en vergeet ik helaas m'n medicatie nog wel eens hehe.
Maar pas ook een boek gelezen over ADD, suuuuper interessant.

Wemkelover, dat herken ik wel ja, dat moeten verdedigen.
Daar gingen ze in dat boek ook wel een beetje over op in, vond ik erg fijn!
Net als 't gedeelte van dat ik kei hard twijfel altijd of ik het iemand moet vertellen of niet.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:18

Hier gaat het goed. Afgelopen studiejaar alles wat ik wilde halen gehaald, en dat was meer dan hoefde dus was ik helemaal blij mee! Nu uiteraard al een tijdje vakantie, ga volgende week een weekje weg :)
Gebruik geen medicatie op het moment, als ik niet hoef te studeren is het gewoon niet nodig :) ga als het goed is in oktober voor het laatst naar de GGZ, dan gaan we medicatie via huisarts doen. En op een gegeven moment denk ik helemaal stoppen :)

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:19

Lekker!! Gaat dus ook wel de goede kant op! Hoelang moet je nu nog studeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:01

Concerta is ook handig, helaas heel duur. :(
Ik vergeet het gelukkig niet, als ik het een dag niet neem ben ik gelijk hyper, dus dan weet ik gelijk dat ik het nog moet innemen. :=