Puisten deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:58

Damelza schreef:
tabaflab schreef:
Ik had eens een keer wat gevonden op internet over biergist pillen, iemand hier ervaringen mee?
(Ik heb heel veel puistje op mijn kin.)
Tja oliebollen :o
Ik gebruik clearasil rapid action Cream, vermindert de grootte en roodheid in slechts 4 uur.
In het begin werkte het wel maar inmiddels zie ik het niet echt meer verkleinen.

Ik heb het geslikt. In het begin merkte ik wel verschil maar nu niet echt meer. Ik zou je bietensap aanraden :j

Moet je oppassen voor je kleren, ik zal kijken hoe die biergist bij mij uitpakt, handige tip die bietensap.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:02

En goed je tanden poetsen nadat je het gedronken hebt :')

Ik neem elke dag een shotje. Tijdje niet gedaan maar nu weer mee begonnen.

kevaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:22

ik meld me ook even heb niet extreem veel last van puistjes maar heb er altijd wel last van 2 of 3 en dan vooral op opvallende plekken (kin en bovenlip)
vaak vallen ze niet zo heel erg op maar doordat ik er gewoon aan moet zitten word het vaak een korstje.
hoe kom ik daar zo snel mogelijk van af?
en misschien tips om een puistje sneller weg te laten gaan zodat ik er niet perse aan moet zitten omdat het naar mijn zin te lang duurt haha :)

charlie_x

Re: Puisten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:57

Heee allemaal,

Ik heb altijd erg veel last gehad van puistjes en van alles geprobeerd. Ik ben nu op advies van de dermatoloog al 1.5 jaar aan de pil, en mijn gezicht is hier ontzettend van opgeknapt. Op mijn rug en borst heb ik er nog steeds last van. Wat kan ik doen? Ik was het niet met gewone zeep, en ik gebruik mijn differin (die mijn gezicht wel heeft geholpen) hier, maar het lijkt niets te werken.
Wie heeft de tip voor mij?
Alvast hartelijk dank!

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:42

Er zitten er sinds vandaag 2 boven mijn lip, en als ik eroverheen ga doen ze nog pijn ook -O-

@kevaro, dat ken ik niet ervanaf kunnen blijven, als er een duidelijk wit puntje is haal ik ze altijd weg. Rn met korstjes moet ik me inhouden.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:47

Ik heb gelezen over bietensap en het lijkt echt wel goed te doen? Ik wil het zelf ook graag proberen :) heeft een van jullie er ervaring mee?

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 14:57

Teatree reinigingslotion is écht een aanrader, het stinkt wel een beetje maar mijn huid wordt er zoveel rustiger van :) Een goede dagcreme heb ik helaas nog niet gevonden... Mijn huid is vet en droog tegelijk, kan dat? :=

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 15:19

is je huid dan niet vochtarm? Kijk dat filmpje even van Beautygloss dat ze de Hannah Experience heeft. In dat filmpje vertelde iemand van Hannah iets daarover

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:34

Hai,

Ik heb al heel lang een hele droge hoofdhuid, en dan vooral dat stukje tussen mijn wenkbrauwen en mijn neus. Ook zitten daar heel schilfers.. Verder heb ik sindskort allemaal rode vlekken in mijn gezicht.

Iemand hier ervaring mee ? En wat kan ik er tegen doen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:12

Ikwashier schreef:
Teatree reinigingslotion is écht een aanrader, het stinkt wel een beetje maar mijn huid wordt er zoveel rustiger van :) Een goede dagcreme heb ik helaas nog niet gevonden... Mijn huid is vet en droog tegelijk, kan dat? :=

Die van de kruidvat, in dat bruine glazen potje, heb je die?
Ik gebruik die nu een halve week, hoelang duurde het voor jij verbetering zag? :)

Ik vind het vreselijk vies spul en heb niet het idee dat het iets doet (goh, gebruik het ook pas net haha) dus moet echt even de kracht vinden om door te zetten..

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:59

Damelza schreef:
is je huid dan niet vochtarm? Kijk dat filmpje even van Beautygloss dat ze de Hannah Experience heeft. In dat filmpje vertelde iemand van Hannah iets daarover

hannah is sowieso een fantastisch merk voor mensen met acne :j

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:29

Hoi,
Ik heb sinds het weekend enorm last van puistjes op mijn kin. Ben er mee naar de dokter geweest en het kan ook krentenbaard zijn, want het jeukt ook. Maar het ziet er niet uit als een standaard krentenbaard.
Ik ga straks lekker een maskertje van ei, honing en nog wat ingrediënten maken, kijken of dat misschien helpt.
Mijn bevindingen zal ik hier wel even neer zetten!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 00:26

Ik heb een paar maanden terug ook krentenbaard gehad, ik hoop voor jou dat dat het inderdaad niet is. Wat een drama zeg..

Er zaten 3 hele grote plekken bij mijn kin, het zat bij mijn oor, naast mijn neus, op mijn wang en naast mijn mond. Overal kwam allemaal vocht uit en jeuken dat het deed.. Eerst alle plekjes schoondeppen met allemaal een eigen watje, dan een plekje insmeren, pleister erop, handen wassen, volgende plekje.

Ik ben 1,5 week alleen naar de paarden geweest, verder kwam ik de deur niet uit. Na die 1,5 toch maar weer naar school gegaan, echter wel met nog 2 kleine pleisters in mijn gezicht.

Heb er nu nog littekens van.
Dus pas goed op met smeren, mocht het toch iets besmettelijks zijn, dan zit het straks overal..

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:23

Ik heb het gelukkig tot nu toe alleen op mijn kin. Hoelang duurde het voordat hij bij zich ging verspreiden?
Ik heb juist gelezen dat je het niet moet afdekken, want dat gaat broeien.
Ja het jeukt echt vreselijk bah en bij mij is het één grote plek op mijn kin, allemaal kleine bultjes met klein beetje pus. Het is echt heel ranzig :(

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:27

Na een klein weekje zat het overal.
Ik had die pleisters erop gedaan omdat ik er anders onbewust constant aan zat, en daardoor werd het alleen maar erger. Het waren wel van die pleisters die in het midden wat van de huid afstaat zeg maar, dus het was wel gewoon open.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:10

Cliniqur anti blemish

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:07

Heeft iemand van jullie (positieve) ervaringen met een dermatoloog? Mijn moeder vond mijn huid er vandaag weer verschrikkelijk uit zien en aangezien ik 21 wordt, wordt het hoog tijd dat ik eens een gezonde huid krijg.. Dus maakte mijn moeder de opmerking of een dermatoloog niks is? :)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:14

Ik ben 4 jaar geleden naar een dermatoloog geweest, voor oa wondjes op mijn gezicht die ik kreeg van puistjes en altijd veel jeuk en rode krassen op mijn huid.

Na wat proefjes kwamen ze tot de conclusie dat ik een overgevoelige huid heb. Ik heb toen medicijnen gehad, maar daar kreeg ik onwijze vreetbuien van, waardoor ik gestopt ben met die te slikken.

Toen hebben we geprobeerd het onder controle te houden met de Diane pil en deze slik ik nog steeds en heeft voor mij erg veel gedaan. In combinatie met een zalf, alleen weet ik daar de naam even niet van.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:16

Krentenbaard is zo besmettelijk als de pest! Het is gewoon een bacterie die iedereen heeft, maar waar niet iedereen last van zal hebben. Heb je het en besmet je jezelf of een ander dan heb je het binnen 3 dagen elders. Kwestie van ONTZETTEND steriel werken! Afdekken met bijvoorbeeld pleisters heeft geen nut, dan gaat het broeien, het moet juist indrogen. Korstjes er niet afhalen, krijg je littekens van! En als je niet jeukt, zal de jeuk minder worden al hoe moeilijk het ook is om eraf te blijven!

Ik ga altijd zo te werk: Schoonmaken met Betadine, daarna zalf er op (Antibiotica van de huisarts). Niet te dik en niet te dun erop smeren. Ff laten intrekken en dan er weer afhalen. En alles met watten/oorstokjes, NIETS met blote handen! En uiteraard heeeeeel vaak je handen wassen en je nagels kort houden. :j Ik heb trouwens niet altijd zalf, ook wel gewoon antibiotica pillen. Maar maak het wel altijd schoon met Betadine als ik geen zalf heb! :j

En geloof me, ik heb 't sinds m'n 16e tot nu toe elk jaar weer (Meerdere keren!!!! In 2013 drie keer gehad) gehad! Verschrikkelijk irritant, maar niets aan te doen als je er niet immuun voor bent! :x

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:24

Dankje voor je uitleg!!
Ik ga is even kijken of ik nog betadine heb! En die tip om het niet met blote handen te doen ga ik onthouden!
Ik was nu steeds voor en na de tijd mijn handen.. maar heb er nog steeds last van en word ook niet minder en ik smeer al vanaf maandag. Het jeukt juist meer en krijg nu ook plekjes bij mijn boven lip.
Hoelang duurde het bij jou voordat je zag dat het minder werd?

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:46

Een paar dagen! Maar moet wel zeggen dat hoe verder je in het stadium bent hoe groter de korst wordt en het dus zichtbaarder wordt dan zo'n blaasje/open plekje in het begin. Doordat ik het altijd schoonmaak met Betadine en de zalf laat intrekken wordt de korst zacht/week, bij het afhalen van de zalf kan ik vaak wel wat korst ''mee schrapen'' zodat de korst niet heel dik wordt. Ik zorg ook altijd dat ik veel buiten ben als ik krentenbaard heb, dan droogt het sneller in! :j

Bij mij ging het eerst ook meer jeuken, maar dat komt omdat het dan aan het indrogen/helen is. Je moet er echt niet met je blote handen aan zitten, de bacterie gaat onder je nagel etc zitten en als je dus niet hygiënisch bent en elders een open plekje hebt, dan heb je grote, hele grote, kans dat het daar ook komt. Daarom zit ik er NOOIT met blote handen aan (Ik ben wel heel hygiënisch hoor, maar omdat het zo ontiegelijk besmettelkijk is!), altijd met wattenschijfjes/oorstokjes! Ook met het smeren van de zalf er op!

Ik hoop dat je er wat aan hebt! Je bent wel naar de huisarts geweest voor antibiotica zalf?

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:40

Echt super voor je duidelijk uitleg!
Ik heb net alles schoongemaakt met betadine en wattenschijfjes. Ook heb ik de zalf erop gedaan met wattenschijfjes.
Ik heb geen korsten.. maar wel heel veel kleine bultjes bij elkaar en sommige zit een beetje pus en het is rood.
Pfff begint nu echt wel meer te jeuken sinds vandaag, maar dat is dus goed?

Ja ik ben maandag al naar de dokter geweest en die heeft mij fusidinezuur creme/zalf gegeven. En hoopte dat het dan gauw weg zou zij maar het zit er nu nog. :(

Het is ook lastig met dit weer want het zit op mijn kin en met dit weer draag ik altijd een sjaal, dat prikt gigantisch.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:53

Bij mij heeft het zeker 3 weken geduurd voordat het helemaal weg was, en inderdaad vooral de eerste 1,5e week heeft het heel erg lopen jeuken.

Maar pas op met die sjaals hoor en ook de kraag van je jas, want ook op die manier verspreid je het. Hetzelfde geldt voor je hoofdkussen, doe daar desnoods elke avond een schone handdoek op.

Ook vooral even geen foundation/dagcreme enz gebruiken.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:14

LadyDaily schreef:
Echt super voor je duidelijk uitleg!
Ik heb net alles schoongemaakt met betadine en wattenschijfjes. Ook heb ik de zalf erop gedaan met wattenschijfjes.
Ik heb geen korsten.. maar wel heel veel kleine bultjes bij elkaar en sommige zit een beetje pus en het is rood.
Pfff begint nu echt wel meer te jeuken sinds vandaag, maar dat is dus goed?

Ja ik ben maandag al naar de dokter geweest en die heeft mij fusidinezuur creme/zalf gegeven. En hoopte dat het dan gauw weg zou zij maar het zit er nu nog. :(

Het is ook lastig met dit weer want het zit op mijn kin en met dit weer draag ik altijd een sjaal, dat prikt gigantisch.

Zeker dat het krentenbaard is? Ze zullen dan binnenkort wel open barsten en dan zal er wel een korst opkomen. Jeuk is een teken van helen, maar krentenbaard jeukt sowieso als de pest. Hoe lang ben je al met de zalf bezig? Want vaak zie je na een dag of 3 al wel wat verschil.

Met die sjaal moet je inderdaad oppassen! Daar gaat het ook in/op zitten en daarmee verspreid je het natuurlijk ook! Idem voor hoofdkussen/handdoeken, ik verschoon elke dag het sloop/handdoek om zo steriel mogelijk te werken! Make up moet je ook voor oppassen, je kan het er nu ff beter niet opsmeren, heelt het ook beter van en houd je het mooi schoon van! Je moet gewoon met zo weinig mogelijk, dus eigenlijk alleen je kussensloop, in aanraking komen! Tijdens het douchen depte ik als eerste mn gezicht met tissues en NIET met de handdoek!

Ik ben vaak met 1,5 week echt wel klaar! Dan is alles mooi dicht, wel vaak nog rood en dat houd nog wel even aan. Ik heb het vaak op mn neus en daar is de huid natuurlijk heel dun. Doordat ik zo hygiënisch te werk ga scheelt het denk ik wel... En ik ben er altijd heel snel bij omdat ik het inmiddels zo goed ken..... Zat laatst bij de dokter, ik wist wel dat ik het had maar dokter beweerde wat anders. Moest 3 dagen later terug komen voor controle, en ja hoor, ik had toch gelijk want het was krentenbaard! Zei ik toch al muts! :Y) >;)

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:04

Ja ik dacht dat ik ook al resultaat zou moeten zien eigenlijk..
Afgelopen maandag ben ik er mee begonnen en zie geen resultaat nog. Ik heb juist het gevoel dat ik ook wat dingen hebt rond mijn mond en op mijn neus :( Terwijl ik 2 weken geleden geopereerd pff.
Maar er moet eerst een korst opkomen dus? en zou die korst er al niet moeten zitten (nu 5/6 dagen later?)

Ja ik weet niet wat het anders moet zijn... Veel kleine puistjes bij elkaar en jeuken. De HA wist het ook niet 100% wat het was. Maar heb wel fusidinezuur mee gekregen.

Nou ik ga straks even mijn bed verschonen... hoop echt dat het de 27e over is want dan moet ik stage gaan lopen.