Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rintah

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:15

morgen gesprek met de PC.. vragenlijst opgesteld, waarvan het meeste toch wel al verteld zal worden door PC, maar dat maakt niet uit. wil ook eea opschrijven zodat ik het niet vergeet.

vindt het stiekem toch wel spannend.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:38

Ik heb helemaal niks gevoeld van de drains verwijderen, vond t wel doodeng though, maar dat is vrij normaal volgens mij :+ ligt er ook aan hoelang t zit, bij mij zat t nog geen 11 uur erin die drains :=

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:51

Mijn drains hebben 1 week erin gezeten , en had dus ook bammel voor het eruit halen .
Toen de eerste eruit was vroeg ik aan de verpleegkundige .."dat was het ? " ..daar heb ik
me de hele week druk om lopen maken ha ha :=

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:41

iedereen heeft een andere pijngrens en iedereen heeft een andere ervaring.
Ik heb zelf heel veel complicaties met alles gehad en de drains eruit halen was echt een hel... maar sommige mensen hier hadden die ervaring niet.

Ik ben zelf toen ook niet met een vragenlijst naar pc gegaan. Ik had vantevoren via google al veel uitgezocht en de rest daar gewoon gevraagd.

Mijn operatie is inmiddels al weer ruim 3 jaar geleden en alles is toch nog behoorlijk van vorm/maat veranderd :(
Na de operatie had ik een grote D(was eigenlijk iets te klein)/ kleine E en nu toch wel een 75F
Maar ik kom vanuit een h/i en ik ben zelf wel groot dus het valt minder op.
Het is hoe dan ook een immens verschil vergeleken met 3 jaar en een verademing met alles zoals paardrijden etc. Mijn rugklachten zijn ook een heel stuk minder.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 07:58

Hoe was je gesprek met de PC Rintah ?

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:33

oeps, zie je vraag nu pas :p
ging goed, heb er een goed gevoel bij. wordt geopereert via sleutelgat methode, dus minder litteken, makkelijker herstel (zo'n 30?cm minder wond, scheelt een boel) en geen drains :P

wanneer ik ongeveer aan de beurt ben weet ik nog niet, zowel PC als waar we afspraak moesten plannen wist niet hoelang de wachttijd was.. :S :+ maar heb aangegeven zeld graag begin oct te willen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 14:00

sleutelgatmethode?
Dit is toch alleen mogelijk bij een kleine ingreep/max cup d huidige maat?
Ivm anders teveel kans op complicaties

Ikzelf ben via de anker methode geopereerd en volgens mij hier iedereen.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 16:28

nja, het is een iets andere als sleutelgat geloof ik, maar makkelijker qua omschrijving zo. met deze techniek kan het dus ook bij grotere maten. zij opereert niet anders als via deze methode en kan via internet geen negatieve dingen over haar vinden, dus heb er wel vertrouwen in :)

ga van een f naar waarschijnlijk c (moest d-cup halen voor post-op)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:11

:wave:
Pff, gister schrok ik me dood. Zat voorover gebogen (zonder bh :') ) en voelde opeens iets op mn been. bleek het 'drielandenpunt' iets open te zijn gegaan en er wat vocht uitgekomen te zijn.. schrok me dood. moeders stelde me gerust en zei dat ze dit ook heeft gehad, het is heel oppervlakkig en t vocht moest er uit.. voelde eergister er opeens ook een klein plekje zitten, dat was dus dat vocht.. zit te twijfelen om niet alsnog de dokter te bellen.. andere kant wat kan die er aan doen? Het is zooo klein.. denk eerder even opassen met niet te lang douchen en stoten e.d. enzo genoeg is?

Wat denken jullie? vaker gehoord? operatie was in oktober dus we zijn 9 maanden verder ofzo..

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 07:41

Jeetje ..dat lijkt me idd schrikken Celiien :(:) , en dat na een operatie die 9 maanden
geleden is ...

Ik zou juist wel douchen , en dan de Badedas classic gebruiken om het wondje schoon te houden .
Verder alleen een gaasje erop ...
Bij twijfel natuurlijk je arts vragen ...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 07:53

Oo in douche ook, maar niet te lang want t mag niet gaan weken oid.
Zit nu weer een mooi vliesje/korstje achtig iets op, twijfel om er littekencreme op te doen of te wachten tot t korstje definitief is. Het is heel oppervlakkig hoor, en is mooi schoon en geen wildvreemd oid. Gok een vochtophoping die gewoon even weg moest :=

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 08:01

De litteken crème zou ik er nu nog niet op smeren ..
Kijk het van het weekend effe aan...kun je na het weekend altijd nog actie ondernemen .

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:33

Op open plekken geen creme smeren nee.
Beter even uitspoelen onder se douche en dam even liggen zonder bh dat het kan drogen.
Kunnen de 'opgeloste' hechtingen zijn die er uit willen.
Zolang je geen koorts heb kan het geen kwaad.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:24

Hallo ladies! Mag ik me hier melden?

Al sinds mijn 17e denk ik aan een borstverkleining (cup G), maar met oog op mijn kinderwens heb ik me destijds voorgenomen om te wachten. Het laatste jaar ben ik er echter zo klaar mee, dat ik de stoute schoenen heb aangetrokken en via de huisarts een afspraak heb gemaakt bij de ps. Dit was vanmiddag.

De ps was positief, ze denkt dat ik er veel baat bij ga hebben. Als de verzekering akkoord is gaan we de operatie inplannen!

Is het aan te raden om dit topic even door te spitten voor informatie, of kan ik dat maar beter niet doen? :P

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:29

Dat is schrikken inderdaad Celiien. Nog veel last van gehad het weekend?

Ik heb het topic zelf niet doorgelezen M3lisss, dus daar kan ik geen antwoord op geven haha. Fijn dat de PC positief is!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:29

Welkom M3lisss :j
Een borstverkleining ...ben er zo blij mee ....
Kan strak voor je alleen maar een opluchting zijn ...
Je kan natuurlijk het topic doorspitten , maar dat heb ik toen ook niet gedaan .
Ik kan je wel het borsten forum aanraden ...dan kun je ook voor en na situaties zien .
Daar zijn de Bvk wel in de minderheid t.o.v een Bv ...

http://www.borstenforum.com/index.php?

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:14

Tnx voor de tip!

Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben.. Is er hier ook iemand die na een borstverkleining nog zwanger is geweest?

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:42

Die zijn er wel.
Ik heb ook op mijn 21e een verkleining gehad. Ik ben niet echt bang dat ze weer groeien oid. Wel over of ik borstvoeding kan geven.
Al hoor ik tegenwoordig veel verhalen dat het wel lukt, ook 1 in dit topic (soms met bijvoeden)
Maar kan het me zo slecht voorstellen omdat mijn gevoel nog altijd helemaal weg is, heb ik het idee dat echt alles doorgesneden is zeg maar.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:35

De ps zei tegen mij dat de meeste mensen tegenwoordig gewoon borsvoeding kunnen geven na een verkleining. Ik ben dan ook eerder bang dat ze weer groter worden.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 06:22

Tot een jaar na de operatie veranderen de borsten nog behoorlijk ..
Net na de operatie heb je nog veel onderhuidse hechtingen waardoor de
boel heel strak is .
Vandaag is het precies 18 weken dat ik geopereerd ben :D , en ik zie ook verschil met het
begin .Maar het is nu precies mooi ...
Tja , en als je zwaarder word groeien de borsten vaak mee door vetophopingen .

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:48

Na anderhalf jaar is bij mij nog een deel pijnlijk, soms een branderig gevoel.
Herkent iemand dit?
Ondertussen zit ik op een g-h cup, ben er niet heel veel mee opgeschoten (was j).

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:54

Ik ben nu 4 maanden geleden geopereerd . Ben erg tevreden . Had voorheen 85/F , nu 85/B .
Pijnlijk of gevoelig zijn mijn borsten niet .

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 21:05

Ik nu plus minus 10 maanden. Behalve ban dat kleine wondje opeens, wat nu weer geheel dicht is, geen last. Ja als ik teveel bewogen heb moet wel die bh uit ja :+ maar dat was t wel zo'n beetje. Begonnen op 80G, vandaag toevallig nieuqe wezen halen, had na operatie 85C, nu 80D dus zeer tevreden hier!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 21:18

Ik had 85H, na de operatie 85D en nu zit ik op een DD. E is wat te groot, D is wat te klein. Ligt ook wel aan het merk. Ik ben wat dat betreft tevreden. Maar mijn borsten doen nog steeds zeer (beugelbh's kan ik niet langer dan een dag aan, te weinig steun, de dagen erna moet ik dan toch echt wel weer een strakke (sport)bh aan) en mijn nek/schouderklachten zijn alleen maar erger geworden (spieren zijn gaan verkrampen omdat er ineens geen tegen gewicht meer aan hangt, was de verklaring van de fysio), dus ik loop nog steeds iedere maand 1 á 2 keer bij de fysiotherapeut om alles te laten masseren, dry needling en heb een bult met oefeningen. :+ Mijn operatie is inmiddels 14 maanden geleden. Maar cosmetisch gezien ben ik echt heel erg tevreden!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 08:08

Wat vervelend Jorinda :(:) ...

Hier gaat s,avonds na het werk meteen de BH uit , moet van de PC de boel lekker laten hangen :=
Bij de laatste controle vond hij namelijk de huid van het verticale litteken wat te stijf/strak .

De eerste tijd na de operatie toen ik weer een normale BH mocht dragen vond ik een
beugel bh ook niet lekker zitten .Die gooide ik na een paar uurtje,s uit .
Nu gelukkig geen last meer .
Cosmetisch ben ik ook zeer tevreden :j .