Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 15:10

Eigen risico afrekening kan soms maanden later komen, misschien komt het nog?

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 15:17

Bij mij duurt het soms wel een half jaar voordat het eigen risico afgeschreven wordt. Ligt er ook aan of de zorgverlener snel is met zijn declaratie aan de zorgverzekeraar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 17:23

Nou er is gedeclareerd, maar 13 euro.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:32

Zo vandaag geweest en ze zagen wel wat afwijkende cellen . Maar ik kreeg de keus nu meteen behandelen of over 3 maanden terug komen voor nieuw uitstrijkje en dan hoop dat lichaam het toch zelf opgelost heeft .
Heb hier voor gekozen er is nu in ieder geval Bekeken en hoeft niet meteen actie.
Anders zou ik in mijn vakantie nog niet mogen sporten dus paardrijden en ook 6 weken niet zwemmen toch wat jammer.
En voor het risico maakte het niks uit gelukkig

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 19:12

Dat is wel fijn toch Genja of maak je je er toch nog druk om?

Ik krijg morgen de uitslag hopelijk.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:24

Helaas geen uitslag vandaag vanwege Corona duurt het kennelijk allemaal langer. Moest in de loop van de week terug bellen maar ben dan op vakantie.... hoopte voor die tijd duidelijkheid te hebben.... nou ja probeer me er maar niet druk om te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 18:31

Oh dat is wel een beetje vervelend, Djoopie. Hopelijk kun je het een beetje loslaten. Fijne vakantie!

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:59

Gelukkig hadden ze de uitslag vandaag en had ik PAP1 . Nu als ik terug ben van vakantie uitZoeken waar dan de bloedingen vandaan komen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:06

Goed nieuws dat het in elk geval niet door hpv veroorzaakt word!

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 15:48

Jazeker!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 20:40

Djoopie schreef:
Dat is wel fijn toch Genja of maak je je er toch nog druk om?

Ik krijg morgen de uitslag hopelijk.

Ja zeker fijn. Het is nu bekeken dus gerust gevoel en we zien over 3 maanden wel weer

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:46

Heb ‘m inmiddels in de bus gehad en morgen m’n afspraak!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 23:21

Dreamy schreef:
Heb ‘m inmiddels in de bus gehad en morgen m’n afspraak!

Succes! Het valt echt hartstikke mee!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 10:57

Net gebeld, HPV-virus en ontstekinkjes waargenomen - dus een doorverwijzing naar de gyn. Gelijk maar even gebeld, kan over een maandje terecht.
Zou wel over 2 weken een spiraaltje laten plaatsen, iemand hier enig idee of dat wat uitmaakt? Heb al gebeld voor info, maar kon de telefoniste me niet geven en zou dus terug worden gebeld.. maar misschien weet iemand hier het al? :P

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 11:08

Bij mij zijn de touwtjes van spiraal weggebrand tijdens een ingreep. Kan opzich geen kwaad maar is wel beetje onhandig als je hem gaat laten vervangen. Ik zou persoonlijk misschien even wachten met de spiraal tot je weet wat de gyn gaat goed. Of je combineert het, laat spiraal bij gyn plaatsen en gelijk ook verder onderzoek :j
Welke pap had je?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 11:35

Tanya schreef:
Bij mij zijn de touwtjes van spiraal weggebrand tijdens een ingreep. Kan opzich geen kwaad maar is wel beetje onhandig als je hem gaat laten vervangen. Ik zou persoonlijk misschien even wachten met de spiraal tot je weet wat de gyn gaat goed. Of je combineert het, laat spiraal bij gyn plaatsen en gelijk ook verder onderzoek :j
Welke pap had je?

Thanks voor de info!
Ik heb geen idee welke pap, dat is mij niet verteld..

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 23:31

Wanneer je je oproep kwijt bent kan je hier met je digiD inloggen en een nieuwe oproep aanvragen

https://www.bevolkingsonderzoeknederland.nl

Ik ben 2 weken geleden voor uitstrijkje geweest, had de oproep nog liggen maar voelde ook knobbeltjes op mijn baarmoedermond. De huisarts vond de knobbeltjes niet verontrustend maar uitstrijkje was sowieso wel verstandig nog. Als de uitslag niet goed zou zijn zou de HA binnen een week bellen en anders kreeg ik met ca 2 weken de brief thuis. Morgen is het 2 weken geleden, dat ik niet na een week gebeld was gaf een positieve indruk. Vandaag werd ik alsnog gebeld dat ik HPV drager ben en dat de uitslag PAP2 is. Morgen de gyn bellen voor een afspraak.

Maar zat toch ook na te denken dat het als doktersassistent niet handig is om te zeggen dat je met een week door de huisarts gebeld wordt als het afwijkend is. Je houdt je toch vast aan die week en je bent opgelucht als je na bijna 2 weken nog niet gebeld bent... Kwam even hard binnen omdat ik het niet had verwacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:46

Oh Kaygee, dat komt dan inderdaad wel even rauw op je dak vallen... Ga je dat nog terugkoppelen naar je praktijk? Dit is zeker niet netjes van ze. Bijna 2 weken later ook pas!

Succes bij de gyn, goed dat je het hebt laten checken.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 19:39

Hoi allemaal,

Wat fijn dat hier een topic over is. Ik ben opzoek naar mensen die na een lisexcisie nogsteeds een verkeerde pap uitslag hebben gehad?

Ik heb 17 maart een lisexcisie gehad na een pap2 uitslag en hoog risico HPV(uit de biopt kwamen cin 2/3 cellen). Eigenlijk zou ik na een half jaar weer een controle hebben maar deze is vervroegd naar 3 maanden ivm aanhoudend bloedverlies. Uit dit uitstrijkje bleek dat ik pap3A heb en nog steeds drager ben van hoog risico HPV. Nu moet ik half december weer terug voor controle. Ik merk dat ik het verontrustend vind dat de lisexcisie heeft plaatsgevonden maar dat mijn cellen nog niet "normaal" zijn. Zijn er meer vrouwen die dit ook hebben gehad? Ik ben overigens 26.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 19:50

willemlover schreef:
Hoi allemaal,

Wat fijn dat hier een topic over is. Ik ben opzoek naar mensen die na een lisexcisie nogsteeds een verkeerde pap uitslag hebben gehad?

Ik heb 17 maart een lisexcisie gehad na een pap2 uitslag en hoog risico HPV(uit de biopt kwamen cin 2/3 cellen). Eigenlijk zou ik na een half jaar weer een controle hebben maar deze is vervroegd naar 3 maanden ivm aanhoudend bloedverlies. Uit dit uitstrijkje bleek dat ik pap3A heb en nog steeds drager ben van hoog risico HPV. Nu moet ik half december weer terug voor controle. Ik merk dat ik het verontrustend vind dat de lisexcisie heeft plaatsgevonden maar dat mijn cellen nog niet "normaal" zijn. Zijn er meer vrouwen die dit ook hebben gehad? Ik ben overigens 26.

Ik heb 2x een lisexcisie gehad in 2-3 jaar oid. Nu uiteindelijk weer pap 1, nog steeds wel HPV. Het is iig een fijne gedachte dat ik onder controle van de gyn blijf.

Edit: tussendoor wel pap 1 gehad btw, tussen de lisexcisies

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 20:32

Bedankt voor je reactie Tanya. Jeetje 2x een lis, wat vervelend! Mij is verteld dat wanneer ik een kinderwens heb een 2e lis sterk wordt afgeraden. Was dit bij jou ook van toepassing?

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:15

willemlover schreef:
Bedankt voor je reactie Tanya. Jeetje 2x een lis, wat vervelend! Mij is verteld dat wanneer ik een kinderwens heb een 2e lis sterk wordt afgeraden. Was dit bij jou ook van toepassing?

Hebben we het niet heel erg over gehad... de eerste keer had de gynaecoloog (andere dan de tweede) me niet eens verteld wat hij ging doen... de tweede keer vertelde de gynaecoloog me dat het effect minimaal zou zijn.
Het idee is dat je bij een lisexcisie een laagje van de baarmoederhals weghaalt en dat je daardoor bij een zwangerschap kans hebt op vroeggeboorte. Maar volgens gynaecoloog was dat dus te verwaarlozen.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:35

Ik ben in juli 30 geworden dus zal vast een oproep krijgen binnenkort. Zie er tegenop maar zal zeker gaan

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 11:32

joyce_eddy schreef:
Ik ben in juli 30 geworden dus zal vast een oproep krijgen binnenkort. Zie er tegenop maar zal zeker gaan

Ik in mei maar heb nog niks binnen, zal ook zeker gaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:05

Tanya schreef:
willemlover schreef:

Hebben we het niet heel erg over gehad... de eerste keer had de gynaecoloog (andere dan de tweede) me niet eens verteld wat hij ging doen... de tweede keer vertelde de gynaecoloog me dat het effect minimaal zou zijn.
Het idee is dat je bij een lisexcisie een laagje van de baarmoederhals weghaalt en dat je daardoor bij een zwangerschap kans hebt op vroeggeboorte. Maar volgens gynaecoloog was dat dus te verwaarlozen.

Ja de gyn die de behandeling doet zeker? Want toen ik met gescheurde vliezen in het AMC kwam en mijn baby met 28 weken kreeg hoorde ik dat 'lis vrouwen' veel kans hebben op vroeggeboorte.

Mijn schoonzus heeft na haar lis een kindje met 32 weken gehad.

Ik zou me hier goed in verdiepen eerst, denk ik.