Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tanya schreef:Bij mij zijn de touwtjes van spiraal weggebrand tijdens een ingreep. Kan opzich geen kwaad maar is wel beetje onhandig als je hem gaat laten vervangen. Ik zou persoonlijk misschien even wachten met de spiraal tot je weet wat de gyn gaat goed. Of je combineert het, laat spiraal bij gyn plaatsen en gelijk ook verder onderzoek![]()
Welke pap had je?
willemlover schreef:Hoi allemaal,
Wat fijn dat hier een topic over is. Ik ben opzoek naar mensen die na een lisexcisie nogsteeds een verkeerde pap uitslag hebben gehad?
Ik heb 17 maart een lisexcisie gehad na een pap2 uitslag en hoog risico HPV(uit de biopt kwamen cin 2/3 cellen). Eigenlijk zou ik na een half jaar weer een controle hebben maar deze is vervroegd naar 3 maanden ivm aanhoudend bloedverlies. Uit dit uitstrijkje bleek dat ik pap3A heb en nog steeds drager ben van hoog risico HPV. Nu moet ik half december weer terug voor controle. Ik merk dat ik het verontrustend vind dat de lisexcisie heeft plaatsgevonden maar dat mijn cellen nog niet "normaal" zijn. Zijn er meer vrouwen die dit ook hebben gehad? Ik ben overigens 26.
willemlover schreef:Bedankt voor je reactie Tanya. Jeetje 2x een lis, wat vervelend! Mij is verteld dat wanneer ik een kinderwens heb een 2e lis sterk wordt afgeraden. Was dit bij jou ook van toepassing?
Tanya schreef:willemlover schreef:Bedankt voor je reactie Tanya. Jeetje 2x een lis, wat vervelend! Mij is verteld dat wanneer ik een kinderwens heb een 2e lis sterk wordt afgeraden. Was dit bij jou ook van toepassing?
Hebben we het niet heel erg over gehad... de eerste keer had de gynaecoloog (andere dan de tweede) me niet eens verteld wat hij ging doen... de tweede keer vertelde de gynaecoloog me dat het effect minimaal zou zijn.
Het idee is dat je bij een lisexcisie een laagje van de baarmoederhals weghaalt en dat je daardoor bij een zwangerschap kans hebt op vroeggeboorte. Maar volgens gynaecoloog was dat dus te verwaarlozen.