Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:07

Ik heb met mijn fiets onwijs geluk gehad.
Is als testmodel voor klanten geweest .
Dus eigenlijk bijna nieuw . Levenslange garantie op het frame .
Heb 694,00 betaald .
Afbeelding

Zeer tevreden mee , past precies .
Ik zou gewoon eens een racefiets winkel binnen lopen en vragen of ze wat gebruikt hebben staan . Vast wel !

RubyRed

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 20:22

Ik ben ook weer aan het fietsen geslagen. Afgelopen maandag en dinsdag op de utrechtse heuvelrug wezen fietsen met mijn vader. Op de crosshybride. Eerste dag 45 km met 340 hoogtemeters, tweede dag 55 km met 260 hoogtemeters. Wil nu toch wel weer verder gaan opbouwen. Dit was de 3e keer dit jaar dat ik ben wezen fietsen, vergeleken met wat ik eerst deed is het weinig, maar voor nu was het een mooie afstand. Denk dat ik zaterdag weer ga, vind het wel lastig om in mijn eentje te gaan maar ga het toch proberen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 06:23

Lekker toch RubyRed :j ..

Ik heb al best veel gefietst dit jaar ...en dat terwijl ik pas in februari ermee
ben begonnen .
Nooit gedacht dat ik het leuk zou vinden ...en ben best een sterke fietser .
Afgelopen weekend mijn eerste kleine triatlon gedaan ..best knap want zwemmen
is echt een heel zwak punt .Vooral omdat ik echt paniek in het water heb gehad begin
van het jaar .En dan is in buitenwater zwemmen nog heel wat anders dan in een
zwembad .
Any way ..er waren ca 200 starters , ben als 1 van de laatste het water in gegaan .
Toen ik eruit kwam had ik er nog 8 achter mij ..was niet de laatste !
Uiteindelijk heb ik er heel veel ingehaald op de bike ..want ben overal in de midden moot
geëindigd was 98 van 198 :wow:
Heb bij het hardlopen ook er uiteraard ook wat ingehaald , maar lang niet zo veel als
bij het fietsen .

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 08:31

Netjes ditano!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 09:10

RubyRed schreef:
Netjes ditano!

Thanks

Bij de dames was ik 20 van 67 .
En derde in mijn leeftijdsklasse .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:06

Miiej schreef:
Iemand ervaring met het kopen van een tweedehands racefiets? Ik zit zo nu en dan op marktplaats te kijken maar toch erg bang dat ik een miskoop zal begaan.

Als ik jou was zou ik niet zomaar een racefiets kopen via marktplaats. Het is zo lastig om net de juiste verhouding fiets te vinden die past bij jouw lengte.
Er staat in je profiel niet waar je woont, maar cyclecenter 53-11 in Zaltbommel (daar heb ik mijn racefiets ook gekocht) helpt je fantastisch, ook met tweedehands fietsen. Ze hebben de hele bovenverdieping vol staan met tweedehands racefietsen, ik denk wel een stuk of 100, en ze maken de fiets keurig netjes voor je op maat. Echt een aanrader om daar heen te gaan! Ze kijken ook echt niet raar op van een eventueel budget.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:18

Renee1991 schreef:
Miiej schreef:
Iemand ervaring met het kopen van een tweedehands racefiets? Ik zit zo nu en dan op marktplaats te kijken maar toch erg bang dat ik een miskoop zal begaan.

Als ik jou was zou ik niet zomaar een racefiets kopen via marktplaats. Het is zo lastig om net de juiste verhouding fiets te vinden die past bij jouw lengte.
Er staat in je profiel niet waar je woont, maar cyclecenter 53-11 in Zaltbommel (daar heb ik mijn racefiets ook gekocht) helpt je fantastisch, ook met tweedehands fietsen. Ze hebben de hele bovenverdieping vol staan met tweedehands racefietsen, ik denk wel een stuk of 100, en ze maken de fiets keurig netjes voor je op maat. Echt een aanrader om daar heen te gaan! Ze kijken ook echt niet raar op van een eventueel budget.

Bedankt voor je reactie. Ik heb nu een hele oude fiets geloof uit 1980 had online een beetje uitgerekend dat ik framemaat 54 nodig heb. Ervaar zelf geen last van rug/benen etc maar geen idee of de verhoudingen kloppen.
Ik woon overigens in Utrecht stad.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 15:21

Ik heb hier even een vraagje. Ik ben opzoek naar mijn eerste wielrenfiets. Nu zie ik door de bomen haast het bos niet meer en krijg ik van verschillende fietsenmakers tegenstrijdige adviezen.
Is Shimano tiagra voor een beginnend fietser voldoende?
En dan nog de maat... Ik kom uit op 55 met binnen been lengte meten maar met mijn totale lengte (1,69) kom ik op een kleinere maat uit.
Er is een fietsenmaker in de buurt die voor 300,- een Giant heeft staan met Shimano tiagra.
Mijn budget loopt tot 500 ongeveer en het liefst tweedehands omdat er dan iets meer te krijgen is voor deze prijs. Weet iemand misschien nog iets (rond Maastricht of Enschede) of heeft er iemand nog tips/adviezen? (Ook helm en schoenen moet ik me nog in gaan verdiepen/aanschaffen).

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 16:34

Ikzelf heb mijn eerste racefiets ook gebruikt gekocht NL een Giant Defy 3 voor 694 Euro bij een Giant dealer .
Het aller belangrijkste is dat je fiets past , en je er goed op zit .
Hier heb ik absoluut geen miskoop mee gedaan . Hij past als een goede schoen .
Uiteindelijk heb ik wel dit jaar een bike fitting gedaan voor de fine tuning .

Ik zou zeggen pak Google erbij en zoek een betere racefiets speciaalzaak bij jou in de buurt . Die hebben altijd wel gebruikte fietsen staan .

Brimi_Disa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:35

Ik heb vandaag mijn eerste racefiets gekocht! *\%/*
Het is een Specialized Ruby SL4 geworden mét klikpedalen.
Dat wordt dus nog oefenen en hopelijk niet te vaak vallen :o
Hopelijk kan ik hem volgende week ophalen, want ik heb zin om de eerste kilometers te gaan maken in het Groningse platteland.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:53

Gefeliciteerd ..mooi fietsje :j
Heel veel plezier ermee .

Klik pedalen valt best mee ..het is effe weten hoe vast en los te klikken .
Ben twee keer gevallen ..stil staand :=
1 Keer ..links los geklikt en wil met rechts afstappen
2 Keer ...wil afstappen , rechts los ..teveel gewicht naar links .

Zie de foto wel verschijnen ...

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 17:08

Hoi allemaal!
Ik hoop dat ik hier een vraag mag stellen :D
Ik heb nu een aantal keer op de sport 'gemountainbiket' (het is gewoon als cardio, dus het niveau en de techniek zal weinig soeps zijn). Nu ga ik over 3 weken op vakantie in Fries/Drents Wold. Hier zou ik graag een keer mountainbiken, omdat het me op de sport zo goed bevalt. Echter ga ik met mijn ouders en die zien het niet zitten. Om alleen te gaan zie ik weer niet zitten (wat als ik val en ieder botje in mijn lijf breek, lig ik daar).
Ik was aan het kijken naar begeleide ritten. Echter kan ik alleen een verhuur in Appelscha vinden. Deze organiseren clinics. Een clinic voor mij alleen vind ik ook weer een beetje overdreven :+

Weet iemand van jullie mogelijk of er begeleide ritten bestaan? :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 06:41

Ik zou het echt niet weten .... -O-

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 08:26

Nee. Er is wel een mooie mountainbike route. Je kan toch gewoon je telefoon meenemen? Mocht er iets gebeuren dan kun je bellen.
Het is een veel bezochte route dus alleen zal je er zeker niet zijn. Helemaal niet in de weekenden.
Je hebt wel eens vaker een trail gefietst?

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 21:30

Nope :)

Brimi_Disa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 10:34

Eerste rondje op de racefiets zit erop, bijna 20 km in 51 minuten.
Trots op mezelf!

Gisteren ben ik met het oefenen met in- en uitklikken twee keer gevallen :') maar vandaag ging dat heel goed en heb ik onderweg nog een paar keer geoefend.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 12:39

Heerlijk toch :j
Los en vast klikken is idd weten hoe .
Dat moet je idd effe oefenen .
Foto van je nieuwe bike ?

Brimi_Disa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 14:44

Die komt er binnenkort aan ditano, ik moet de foto nog even maken :)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 17:59

Wat voor klikpedalen raden jullie aan? Heb een tweedehands fiets gekocht en zoek nu niet al te dure klikpedalen. Heb nu gewone pedalen met bandjes maar klikpedalen lijkt me prettiger.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:29

Ik heb SPD bewust genomen , zodat ik in de winter mijn schoenen ook kan gebruiken op de spinning fietsen in de sportschool .

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 23:43

Ik ga beginnen met mtb en, in een vlaag van verstandsverbijstering tegen m'n vriend gezegd heeft de overbuurman niet een mtb voor me staan (fietsenwinkel)...

Vriendlief bellen en van de week heeft ie een fiets als t goed is. Geen idee welke, iig een oud (showroommodel of oude uit voorraad). Ben benieuwd wat het gaat worden en of ik het leuk ga vinden...

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 15:20

Leuk dat je gaat beginnen Nimmy! In welke omgeving ga je fietsen?

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 15:21

Bij mij in de buurt zijn helaas geen mooie MTB routes en ik beschik helaas niet over een eigen auto, en met de trein ergens heen gaan vind ik niks :o

Maar ik wil binnenkort het rondje bij Nieuwegein fietsen (ondanks alle slechte recensies die ik er over lees :+ :') )

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 17:11

Suus__ schreef:
Leuk dat je gaat beginnen Nimmy! In welke omgeving ga je fietsen?

Apeldoorn.

Ben benieuwd of ik het leuk ga vinden. Wordt ook meteen eerste mtb ritje in mijn leven.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 17:21

Ik was meteen verslaafd! En mijn vriend na de eerste keer MTBen ook.. Komt goed! :D