'lui'oog, hoe en wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:40

asjemenou schreef:
Moesten jullie vroeger bij de oogarts ook wel eens een hondje in een hokje proberen te zetten?
En zo ja, lukte jullie dat?

Dat is mij in al die jaren dat ik bij de oogarts liep nooit gelukt. Elke keer dacht ik dat dat hondje eindelijk in zijn hok zat, en dan zat hij er weer aan de andere kant langst. :+

nee nooit hoeven doen...
bij mij werden altijd wel heel veel testen met plaatjes, lampjes enz. gedaan...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:41

Ja, die had ik ook.
En een treintje wat over een rails aan de muur reed, geen idee wat het nut daar van was eigenlijk.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:42

asjemenou schreef:
Ja, die had ik ook.
En een treintje wat over een rails aan de muur reed, geen idee wat het nut daar van was eigenlijk.

die had ik dus ook niet...hahaha

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:45

Hey ik zie nu pas dit topic..

Ik heb ook een lui oog (links) maar daar zie ik echt heel slecht, dat dat oog bijna blind is.. plakkers hebben nooit geholpen bij mij, als ik een bril moest dan was er niet eens een glas voor want anders konden ze het opkrikken naar 10%..

Ik zie dus echt slecht daarmee maar ik heb het ook al mijn ene leven, althans dat denk ik :')

Hoe zien jullie?

Jaime_

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:46

Ik wil dit topic als ik wat meer tijd heb even grondig doorlezen, ben 21 en ook ik heb al mn leven lang last van n luioog, het lijkt het laatste jaar alleen maar erger te worden (hij dwaalt dan af naar buiten) en ik begin me er erg aan te storen want ik heb er totaal geen controle meer over.. ik kan het idd ook als ik voor de spiegel sta :j

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:47

ik zie slecht maar met een bril wel goed...heb sterkte +7 en +8, zonder bril zie ik alleen praktisch niks...dan is alles zo ontzettend wazig...en zonder bril kijk ik met mijn rechteroog in mijn linkerbroekzak, mijn linkeroog staat wel recht...
met oogdruppels en plakkers is het niet verbeterd en ik mag geen lenzen dragen met mijn scheelzien...kans is groot dat een lens achter mijn oog zou belanden...
Laatst bijgewerkt door lammie2701 op 13-10-10 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:50

lammie2701 schreef:
ik zie slecht maar met een bril wel goed...heb sterkte +7 en +8, zonder bril zie ik alleen praktisch niks...dan is alles zo ontzettend wazig...

Wat wil je hiermee eigenlijk zeggen? Dat heeft toch iedereen die een bril draagt?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:54

Lous schreef:
lammie2701 schreef:
ik zie slecht maar met een bril wel goed...heb sterkte +7 en +8, zonder bril zie ik alleen praktisch niks...dan is alles zo ontzettend wazig...

Wat wil je hiermee eigenlijk zeggen? Dat heeft toch iedereen die een bril draagt?

sorry blijkbaar iets misgegaan...een gedeelte is niet geplaatst...heb nu geedit...was een reactie op een van bovenstaande posts...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:02

Nicoletje92 schreef:
Hey ik zie nu pas dit topic..

Ik heb ook een lui oog (links) maar daar zie ik echt heel slecht, dat dat oog bijna blind is.. plakkers hebben nooit geholpen bij mij, als ik een bril moest dan was er niet eens een glas voor want anders konden ze het opkrikken naar 10%..

Ik zie dus echt slecht daarmee maar ik heb het ook al mijn ene leven, althans dat denk ik :')

Hoe zien jullie?

'slechte oog' (zowel lui als aangeboren staar:) 0,00003% :+
Goede oog heb ik een lens voor; -2,75
-2,75 is niet veel, maar vanwege geen zicht aan slechte oog zie ik zonder lens best weinig.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 19:06

Lous schreef:
lammie2701 schreef:

Ik niet hoor. Ik heb een bril met -2,5 re en -1,5 li, maar kan zonder bril redelijk goed zien hoor. Ik kan alleen geen dingen op afstand lezen. En tv/pc etc. lukt ook niet goed dan. Maar ik kan prima zonder bril leven hoor :) Ik draag 'm alleen op school, bij tvkijken of als ik met de pc werk en met auto rijden. Verder nooit eigenlijk.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 19:12

heey ik vind nu pas dit topic
ik heb ook een lui oog
ik ben er ook al toen ik anderhalf was aan geopereerd heb nog een tijdtje met een bril en plakkers rond gelopen en ik kan gelukkig nu goed zien
mijn linker oog is nu alleen nog bij tijd en wijle lui
maar toch erger ik me er steeds meer aan..

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 19:16

Ik heb ook een lui oog (rechts) maar ben er nooit aan geopereerd.
Ik moest altijd wel letters en cijfers oplezen en plakkers op.
En kreeg oogdruppels maar heeft niks geholpen ik zie nu alleen nog maar slechter.
Moet soms mijn vriend vasthouden als zon schijnt want zie dan echt helemaal niks.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:02

loveshadow schreef:
manie schreef:
Met mijn ogen kijk ik afwisselend, dus de ene keer gebruik ik m'n linkeroog en de andere keer het rechteroog %)
Wat mij super geholpen heeft is de bril die ik nu heb.

Gaat dat bij jou vanzelf? Ik kan kiezen met welk oog ik kijk. Ik kijk eigenlijk standaard met mijn goede oog, maar ik kan ook 'schakelen' tussen beide ogen als ik wil. Ze willen alleen niet of met heeel veel moeite tegelijk kijken :)

Jeetje beetje late reactie van mij :o
Maar ja dat gaat vanzelf, vooral wanneer ik moet switchen tussen veraf en dichtbij.
Mijn luie oog is echter het beste oog, en die doet dus liever niet teveel :roll:
Dus wanneer ik iets GOED moet zien bijvoorbeeld tijdens het inhalen, dan doe ik mijn ander oog dicht en dwing ik mijn luie oog te werken.
Sinds ik deze bril heb met dubbele prisma's B-) en dat soort ongein, gaat het echt stukken beter en werken mijn oog (gedwongen) samen.
Ben dan ook veel minder snel moe enzo.

asjemenou schreef:
Moesten jullie vroeger bij de oogarts ook wel eens een hondje in een hokje proberen te zetten?
En zo ja, lukte jullie dat?

Dat is mij in al die jaren dat ik bij de oogarts liep nooit gelukt. Elke keer dacht ik dat dat hondje eindelijk in zijn hok zat, en dan zat hij er weer aan de andere kant langst. :+

Haha dit herken ik ook helemaal, volgens mij snapte ik het 'spelletje' ook niet echt vond het wel een grappig hondje :D

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:35

Haha, ja ik ook. Vond het altijd een heel leuk spelletje om te doen.
Het is alleen al een jaar of 20 geleden dat ik dat "spelletje"moest doen, en ben er een paar jaar geleden pas achter gekomen wat het nut van dat spelletje was en waarom het mij niet lukte. :+

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:39

asjemenou schreef:
Het is alleen al een jaar of 20 geleden dat ik dat "spelletje"moest doen, en ben er een paar jaar geleden pas achter gekomen wat het nut van dat spelletje was en waarom het mij niet lukte. :+

bij mij zijn al die tests ook begonnen zo ongeveer 24 jaar geleden...en heb die ongein nooit gehad...

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:39

mijn dochter van 2,5 is er vorige week aan geopereerd, is eigenlijk heel snel weer "hersteld" het is nog wel heel erg rood maar ze heeft er geen pijn aan, ze kan echter nog niet buiten met haar oogjes open kijken dan kruipt ze weg maar komt allemaal wel.

Mijn dochter heeft als sterkte +5,00 en +2,50, moet zeggen dat het nog niet helemaal recht staat maar dat er al wel een heel eind verbetering in zit!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:41

lammie2701 schreef:
asjemenou schreef:

bij mij zijn al die tests ook begonnen zo ongeveer 24 jaar geleden...en heb die ongein nooit gehad...

Er zullen wel meerdere test zijn om dezelfde dingen te kunnen testen.
Ieder ziekenhuis zal dan weer wat anders hebben denk ik. :)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:42

asjemenou schreef:
lammie2701 schreef:

Er zullen wel meerdere test zijn om dezelfde dingen te kunnen testen.
Ieder ziekenhuis zal dan weer wat anders hebben denk ik. :)

dat denk ik dan ook wel...

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 06:40

Wat ik me nog vaag die onderzoeken kan herinneren is iets met een groen en rood blokje. Ik vond zelf die druppels altijd vreselijk.

Mijn luie oog is zo goed hersteld dat de oogarts toendertijd heeft gezegd dat ik weer straaljagerpiloot kon worden. Leuk grapje van die man....zit hier gewoon met een bril op mijn snufferd. Ik heb er weinig hinder van, maar kijk dan ook helemaal niet met dat luie oog. Echt scheel is het ook niet alleen als ik erg moe ben of te veel heb gedronken :o dan kunnen de mensen die het weten het wel zien.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:19

Hihi, ik heb nooit druppels gehad :D
Daarintegen kreeg ik wel een fel lampje in m'n ogen geschenen vlak na een rechtzetoogoperatie ( :+ ) Dat is echt traumatisch geweest voor me. Je kan al niet kijken, want dat doet zeer. Je bent nog geen half uur wakker uit de narcose, dus ik was nogal brak op dat moment.. En dan komt er zo'n dokter even lekker in m'n ogen schijnen. Grr, stom mens!

In het donker kan ik ook nooit zien of een auto dichterbij komt of juist van me af rijdt. Is lekker handig als je op een weg rijdt met wegversmallingen :+ Vraag dan altijd vriendlief wat hij ervan denkt. (Denk dat ik voortaan maar overdag rij en hij 's avonds. Is iets veiliger :o )

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:47

ZusJacobs schreef:
Hoi, Nja zoals wel meerderen heb ik een luioog.
En dat heb ik zover ik weet al heel me leven, maar ik wordt ouder en begin me er steeds meer aan te ergeren..
Veel mensen zeggen dat 'Hej wat kijk je scheel' en dat kan me zo veel doen..
ook al is het iemand die ik nauwelijks ken, en ik heb al zovaak tegen mij zelf gezegt. niks van aan trekken, je bent er mee geboren en genoeg anderen hebben erger..
Maar ik vindt het gewoon zo lastig..
Nu heb ik het mijn vader gevraagt, en die zegt dat ze toen ik jonger was dat ze liever niet opereerde.
Maar ik las op het internet dat je het beter eerder moet doen..
Mijn vader wil een afspraak gaan maken bij de arts en hopelijk kan het nog.
Ik ben nu 14.
heeft iemand nog iets wat miss handig is om te weten?
of hebben meer mensen hier last van en wat doen/deden jullie eraan?
groetjes

Een klasgenootje van mij heeft het ook gehad. Ze heeft op haar 18e? een operatie gehad en is toen ongeveer 2 weken thuisgebleven. In het begin had ze heel veel hoofdpijn en haar oog was heel rood en opgezet, maar dat is allemaal weggetrokken en nu ziet ze prima :)

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:33

Zojuist moest ik weer ff pasfoto's laten maken..... wat een ramp is dat toch. Dat stomme oog draait altijd de verkeerde kant op :(
Ergeren jullie je daar ook altijd aan.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:36

Bij mij zijn ze er door een pasfoto achter gekomen dat ik een lui oog had. Mijn moeder zag op een schoolfoto ineens dat ik flink scheel keek, terwijl je het normaal amper kon zien.

Mijn oog draait niet weg op foto's maar ik merk wel dat ik mijn linkeroog (dus lui) net wat meer dicht zit als mijn rechteroog zeg maar.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:37

beantsje schreef:
Dat snap ik niet; opereren is toch bedoeld om dubbelzien te voorkomen?
Ik ben 2 x geopereerd als kind; in die tijd was dat nog allemaal betrekkelijk nieuw. Ben geopereerd door de beroemde dr. Worst, toen hij net in Stadskanaal zat.

Da's toevallig, ik ben ook door hem geopereerd destijds. Ik was 4 of 5 als ik het me goed herinner, dus in 1974 of 1975. Was zijn naam vergeten totdat jij hem hier noemde. Is de beste man beroemd geworden?

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:12

Kinke schreef:
beantsje schreef:
Dat snap ik niet; opereren is toch bedoeld om dubbelzien te voorkomen?
Ik ben 2 x geopereerd als kind; in die tijd was dat nog allemaal betrekkelijk nieuw. Ben geopereerd door de beroemde dr. Worst, toen hij net in Stadskanaal zat.

Da's toevallig, ik ben ook door hem geopereerd destijds. Ik was 4 of 5 als ik het me goed herinner, dus in 1974 of 1975. Was zijn naam vergeten totdat jij hem hier noemde. Is de beste man beroemd geworden?

Hier ook een dr. Worst klant :D
Maar hij zag in opereren geen optie voor mij.

Beroemd is misschien wat overdreven, maar wel een fenomeen op oogheelkundig gebied :j
http://www.omcnoord.nl/het-omc/over-het ... g.f.-worst