Belachelijk? Max. min. Douche-tijd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exit13

Re: Belachelijk? Max. min. Douche-tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 13:15

Ook ik heb getest haha.
6 1/2 minuut, incl scheren.

Maar als ik haast heb kan ik er in 3 minuten weer onderuit zijn, inclusief haar wassen en creme-spoeling. En als ik tijd heb sta ik er net zo goed veel langer onder.

Lilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 14:09

In Japan douchen ze ook zeer waterbesparend. Ze gaan op een krukje zitten (gewoon op de badkamervloer die normaal een afvoerputje bevat; de hele badkamer is dus douche) en sproeien zichzelf nat. Dan zetten ze de kraan uit en beginnen ze zich in te zepen. Erna vullen ze een bak met water die ze over zich heen gooien om de zeepresten weg te halen. Ik gebruikte om de zeep weg te halen ook de sproeier hoor, dat gaat nou eenmaal sneller.
Misschien kun je op deze manier douchen (dus halverwegen de kraan uitzetten als je je inzeept of de conditioner in laat werken).

Groetjes

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 14:25

@lilke..zo doet mijn vader het ook..maar dat is koud! Clown

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:23

Diablo schreef:
Ik vind het niet flauw hoor. Ik heb 3 kinderen en die mogen ook niet ik weet niet hoe lang onder de douche staan. Zolang jij het water niet betaalt, heb je je gewoon aan de regels te houden.

Helemaal mee eens Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:47

Ik geloof dat TS zich niet helemaal kan vinden in de antwoorden dat wij het met gemak halen gezien ze al een paar dagen niet meer in dit topic heeft gepost Lachen

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 22:09

@ runningkawa, ik heb misschien hoog uit twee dagen niet gepost. Druk leven, maar dat terzijde.

Ik hoef geen antwoord of reactie te geven op meningen van anderen. Meningen zijn prima, daar verander ik niks aan. (wie ben ik om dat te doen?)

Maar hoe bedoel je met gemak halen? Hoe moet ik dat zien?
Ik wou geen discussie-topic over dit onderwerp maken, en zie dit weldegelijk gebeuren.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:13

Heb je inmiddels wel al iets kunnen bemiddelen met je ouders?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 22:14

Nagini schreef:
Heb je inmiddels wel al iets kunnen bemiddelen met je ouders?

Ik douche gewoon om de dag, 14 min. maximaal. Heb nog geen koude straal gehad. Lachen
Nee ik heb het met ze er over gehad, en dit is het beste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:15

Maakt mij niet uit dat jij 3 dagen niet post en elders op bokt wel hoor, hoef je je niet voor te verantwoorden, maar viel me gewoon op Lachen

Dat andere met gemak binnen die 7 min klaar zijn en niet het gevoel hebben dan enorm te moeten haasten.

Als je er geen discussie over wilt, hoe moet ik dan zien wat je als reacties had verwacht?
"Ja stom zeg"...meer niet?
Het is toch logisch dat mensen het er over gaan hebben...dus daar snap ik je niet helemaal Lachen

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 22:17

Ik vroeg naar meningen Knipoog En niet om mensen die hun mening er even door heen wouden drukken Knipoog tenminste, zo komt het mij over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:19

Komt het jou niet zo over omdat het voor jou "gevoelig" ligt? Lachen

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:35

ik ben het wle met ts mee eens Knipoog
7 minuten is echtnietveel hoor Knipoog

ik begin altijd met haar uitspoelen = halve minuut
dan schampoo erindoen/inwrijven = halve minuut
intrekken = halve minuut
uitspoelen = halve minuut
dit doe ik 2 x mijn haar wassen dus 2x2 = 4
dan uitspoelen en cremespoeling erind oen = 1 minuut dan zit ik op 5 minuten dan laat ik mijn creme spoeling intrekken..
ondertussen was ik mijn gezicht.. eerst make-up is 1 minuutongeveer omdat mascara eraf moet dna mn gezicht wassen is ook een dikke minuut even scrubben en afspooelen dan zit je op 7 minuten geloof ik nou dan die creme spoeling eruit spoelen ben ik minuut mee bezig heb lang haar en krullen en moet er goed uit..en dan spoel ik me voor de rest nog even af..meestal poetst ik ook meteen mn tandenin de douche is ook 2 minuten maar dat doe ik wanneer mn shampoointrekt enz..
en ik scrub 2xin de week ofzo ook mn lichaam en ik doe mn lichaam meestal ooknog met bodylotion duurt ook weer 2 minuten dusik ben echt weleven bezig
weet neit hoe het met ts zit daarmee
maar lang haar daar doe jenu eenmaal langer over en douchen is bij mij echt wel even wassen en niet snel even eronder Knipoog

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:40

Ik douche meestal tegelijk met vriendlief.. Gezelliger.. En zo bespaar je ook water.. Wij zijn meestal met een 10 min / kwartiertje klaar met zn 2en.. Als de 1 zich aan t inzepen is gaat de ander onder de douche staan.. Zo verspillen we geen water..

(niet dat we t doen omdat t goedkoper is.. tis gewoon gezellig Tong uitsteken )

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:08

Nagini schreef:
Overigens lees ik heel veel: je woont bij je ouders in huis dus je hebt je aan die regels te houden.
Als ouder neem je kinderen, je bent dit echt niet verplicht. Ik snap dat er regels zijn, maar je moet daarbij ook rekening houden met je kinderen, dat heet compromisen sluiten. Niet zomaar iets vaststellen en einde discussie. Oké op sommige punten begrijp ik dat. Maar kom op zeg. Omdat ik nu nog bij m'n ouders in huis woon wil dat echt niet zeggen dat ik alles doe wat ze willen en ik me perfect aan de regels houd. Reken maar dat ze af en toe een weerwoord van me zullen krijgen.

Oh, maar ik hou best rekening met mijn kinderen hoor. Ze hebben het helemaal niet slecht, volgens mij man verwen ik ze zelfs te veel.
Als het er op aankomt, is alleen wel mijn wil wet.
En weerwoord komt er hier zeker ook, alleen heb ík het laatste woord..... Knipoog

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 16:01

runningkawa schreef:
is 2 keer inzepen zo hard nodig?
Ik heb ook haar tot op de schouder (vroegah erover)
Maar met 1 keer wassen en 1 keer creme spoeling haal ik het makkelijk hoor en is het echt wel zuiver.

Aan de ene kant flauw van ze...maar wat is er allemaal aan deze regel vooraf gegaan?
En wat is je leeftijd?
Dan zou ik gewoon douche geld betalen Lachen Probleem ook opgelost Lachen

De een heeft dikker haar dan de andere Knipoog

Wij hebben ook van die regeltjes,
We mogen eigenlijk maar 2x in de week douchen, echt ranzig dus.
Als ik jou was zou ik gewoon veder douche onder een koude douche ROFL

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 16:10

EngeltjeS schreef:
Diablo schreef:
Ik vind het niet flauw hoor. Ik heb 3 kinderen en die mogen ook niet ik weet niet hoe lang onder de douche staan. Zolang jij het water niet betaalt, heb je je gewoon aan de regels te houden.

Wij wonen 12 dagen met zn 4e, en dan 2 dagen met z'n 7e. Het is een groot verschil. Maar dat veranderd voor mij niks. Ik douche om de dag, en de rest elke dag. Sorry maar dan kan je toch beter eerst de 'elke-dag-douche' veranderen?

@marloesrixt, ik heb 7 min. 3 Min. verschil lijkt weinig, maar in 10 min red ik het wel.

ik heb ook haar tot over mijn schouder, het is dik en snel vet, was het ook om de dag meestal 1 keer shampoo en 1 keer cremespoeling en ik red het makkelijk in 7 min, dan heb heb ik mijn lichaam ook 2 keer gewassen Clown
als jou ouders deze regel hebben vind ik dat jij dat hoort te respecteren als je straks zelf kinderen hebt zullen er ook regels zijn waar jou kinderen het niet mee eens zullen zijn, om dan meteen je ouders af te willen zeiken in een topic vind ik echt te ver gaan. jij woont in hun huis en doucht onder hun douche, hun betalen de rekening niet jij Clown

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:56

Weleens een gasrekening gezien? Niet leuk...vooral als je een groot gezin hebt!
Weet je, ik vind die regel echt niet verkeerd. Niet om kneuterig te doen over dat beetje extra warme water maar om je bewust te maken dat het niet gratis is. Geloof me, het kan echt wel.

Toen ik op mezelf woonde, had ik echt weinig geld. Ik maakte mijn haar nat met koud water, zeepte het in, liet het even inwerken en zette dan de douche pas aan met warm water. ja, als je krap zit, wil je wel zuinig doen!

Nu hebben we een comfortabel bestaan maar als onze puberdochter 20 minuten onder de douche staat, word ik heel pissed!

5 min. inwerken en ondertussen mijmeren onder een lopende doche (zoals ik al op dit topic tegenkwam), is niet echt zuinig.
Scheren kan ook gewoon met de douche uit, met een kom water om het mes in af te spoelen.

Nu kan ik me voorstellen dat je met je lange haar 7 min. heel kort vindt. Om nou te zeggen dat je dan 14 minuten wilt omdat je om de dag doucht, vind ik ook wat overdreven. Waarom niet een concessie doen en 10 minuten om de dag? Zou ik heel realistisch vinden. je laat dan zien dat je je er bewust van bent en dat je ook mee wilt werken om wat te besparen.
Maar goed, je hebt dus inmiddels toch 14 minuten om te douchen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:24

Moirsa schreef:
runningkawa schreef:
is 2 keer inzepen zo hard nodig?
Ik heb ook haar tot op de schouder (vroegah erover)
Maar met 1 keer wassen en 1 keer creme spoeling haal ik het makkelijk hoor en is het echt wel zuiver.

Aan de ene kant flauw van ze...maar wat is er allemaal aan deze regel vooraf gegaan?
En wat is je leeftijd?
Dan zou ik gewoon douche geld betalen Lachen Probleem ook opgelost Lachen

De een heeft dikker haar dan de andere Knipoog

Wij hebben ook van die regeltjes,
We mogen eigenlijk maar 2x in de week douchen, echt ranzig dus.
Als ik jou was zou ik gewoon veder douche onder een koude douche ROFL

klopt, betreft dikker haar...maar wel raar dat op bokt de meeste dan dun haar hebben Tong uitsteken
Of heb je de rest van het topic niet gelezen?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:22

runningkawa schreef:
klopt, betreft dikker haar...maar wel raar dat op bokt de meeste dan dun haar hebben Tong uitsteken
Of heb je de rest van het topic niet gelezen?

Een bus anti-klit kan ook een oplossing bieden Vork Clown

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:02

Als je dagelijks naar de paarden gaat kun je toch niet 2 keer per week douchen?
Gadver!!
Ik douche altijd nadat ik bij de paarden ben geweest maar redt het wel in 7 minuten hoor!
Moet kunnen.
Maar wel af 2 x per week wat langer omdat ik dan ook scheer enzo...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:03

Je kunt je toch ook een keertje gewoon wassen?

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:05

Dat gepoedel wordt je al helemaal niks wijzer van...
Effe snel een douche ben je sneller klaar...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:16

Maar als er regels gesteld moeten worden heb je weinig keus en ook dan kun je goed schoon blijven.

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:17

Ja, da's waar...ik woon samen dus kan mijn eigen douche tijd bepalen...ik besef nu wel dat het heerlijk is als je je eigen regels in huis kunt maken haha

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:20

Of overschakelen op regenwater? Dat hebben wij en we betalen niets voor ons water Lachen